پیام خوزستان

آخرين مطالب

نماز جمعه در شهر های مختلف خوزستان برگزار شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - نماز شکوهمند جمعه در سراسر استان برگزار شد و ادمه جمعه مسائل روز را بازگو و به تشریح این مسائل پرداختند.
به گزارش ایرنا امام جمعه دزفول با اشاره به دستگیری مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی توسط آمریکا گفت: دستگیری این خبرنگار جلوه ای از دموکراسی و حقوق بشر غربی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلی امام علی(ع) این شهر افزود: آمریکایی ها این خبرنگار شیعه را با رفتاری وحشیانه دستگیر کردند و حجاب او را برداشتند.
وی دستگیری این خبرنگار را نشان از ضعف آمریکا دانست و گفت: تلاش کردند به این خبرنگار شیعه گوشت خوک بخورانند ولی این خبرنگار فقط به خوردن نان اکتفا کرد.
خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وجود توطئه های دشمنان در آستانه 40 سالگی است، اظهار داشت: عظمت انقلاب اسلامی مرهون خون پاک شهدا، ایستادگی ملت و رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
وی با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران افزود: برخی عنوان می کنند اگر فلان مسئول فلان اظهار نظر را نمی کرد فلان مشکل پیش نمی آمد ولی اینگونه نیست و دشمنی آمریکا در هر شرایطی ثابت شده است.
وی هدف از انقلاب اسلامی را کوتاه کردن دست چپاول گران از کشور عنوان کرد و گفت: شاه 35 میلیارد دلار و فرح 384 چمدان پر از جواهرات هنگام فرار از ایران با خود بردند.
حجت الاسلام و المسملین قاضی دزفولی با بیان اینکه آمریکا با انقلاب اسلامی لقمه چربی را از دست داد، افزود: آمریکا پس از انقلاب اسلامی دیگر نمی توانست مشکلات اقتصادی خود را از طریق ایران رفع کند.
وی دلیل دشمنی آمریکا با ایران را ماهیت استکبارستیزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: تمام توطئه های دشمنان در 40 سال گذشته نتوانست ملت ایران را از حرکت باز دارد.
امام جمعه دزفول با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: مسئولان با رای مردم انتخاب شده اند و باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات آنها بکار گیرند.
وی عدالت، رفع تبعیض و پارتی بازی را از خواسته های به حق مردم دانست و افزود: وعده های محقق نشده مسئولان باعث گلایه مندی مردم شده است.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی رمز موفقیت ملت ایران در مقابل دشمن را شعار ما می توانیم عنوان کرد و اظهار داشت: برای رفع مشکلات کشور باید به توان داخلی توجه داشته باشیم و جوانگرایی را مدنظر قرار دهیم.
وی با اشاره به تحولات دوران انقلاب اسلامی گفت: در چنین روزهایی کمیته استقبال از حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت همزمان با آن بدخواهان به دنبال بستن فرودگاه برای جلوگیری از ورود امام بودند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به افزایش دبی رودخانه دز در روزهای اخیر گفت: مسئولان اقدام به افزایش دبی رودخانه کرده اند که باید این کار با دقت خاصی انجام شود تا به آثار باستانی دزفول از جمله پل قدیم و آسیاب ها آسیب وارد نشود.
وی با بیان اینکه هشدارهای لازم برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب به پایه های پل قدیم داده شده است، افزود: این پل اثری ملی است و باید در حفظ آن تلاش زیادی شود.
امام جمعه دزفول اظهار داشت: مدیریت آب سد دز باید به گونه ای باشد که اتفاق سال 1395 که منجر به وارد آمدن خسارت فراوان به زیرساخت های شهرستان شد، تکرار نشود.
وی با بیان اینکه موج جدیدی از عزل و نصب های غیر کارشناسی در دزفول شروع شده است، گفت: اگر مدیر ضعیف در راس کار باشد نه تنها مشکلات مردم رفع نمی شوند بلکه به تعداد آنها نیز افزوده می شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم دقت در انتخاب مسئولان افزود: برخی از مدیران با ارباب رجوع برخورد مناسب ندارند.
وی اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسئولان در مراسمی شرکت می کنند که با صرف گوشت فراوان در این شرایط دشوار اقتصادی تداعی کننده دوران طاغوت است.
** امام جمعه موقت آبادان: ایران در خیلی از شاخص ها جزو برترین های جهان است
آبادان - امام جمعه موقت آبادان گفت: ایران اسلامی در خیلی از شاخص ها و در مقایسه با خیلی از کشورها برتر است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام جعفر علوی کیا در خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان اظهار داشت: ایران در 40 سال اخیر با توطئه های زیادی از سوی دشمنان خود مواجه بود ولی با این وجود زمینه پیشرفت در خیلی از شاخص ها مانند بهداشت و آموزش عالی را مهیا کرد.
وی افزود: البته با توجه به استعدادهایی که در ایران وجود دارد انتظار بیشتری در پیشرفت علمی کشور وجود دارد ولی برخی سو مدیریت ها مانع از آن شد.
امام جمعه موقت آبادان گفت: استقلال ایران در حوزه های مختلف مهمترین ثمره این انقلاب بوده تا جایی که هیچ کشوری جرات نمی کند به ایران اسلامی نگاه مستکبرانه داشته باشد.
حجت الاسلام علوی کیا با اشاره به قدرت و استقلالی که جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب به دست آورده است، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی یکی از قدرت های بزرگ جهانی است.
وی با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان ایران اسلامی از همان ابتدای پیروزی جمهوری اسلامی در 40 گذشته تاکنون همواره به دنبال شکست و نابودی این انقلاب بوده اند.
حجت الاسلام علوی کیا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام کاستی هایی که داشت در زمینه های مختلف صنعتی، پزشکی و حتی اقتصادی به موفقیت ها و پیروزی های چشمگیری دست یافت.
وی با انتقاد از وزیر نفت در خصوص واگذاری پالایشگاه آبادان به بخش خصوصی گفت: پالایشگاه آبادان یکی از تاثیرگذارترین پالایشگاه های جهان به شمار می رود که واگذاری آن به بخش خصوصی اشتباهی محض از سوی وزارت نفت می باشد.
امام جمعه موقت آبادان گفت: در این پالایشگاه جمع کثیری از جوانان آبادانی و خرمشهری مشغول به کار هستند که با واگذاری آن به بخش خصوصی امکان خانه نشینی آنها وجود دارد.
حجت الاسلام علوی کیا در ادامه سخنان خود با اشاره به دانشکده نفت آبادان گفت: امروزه اخبار خوبی از وزارت نفت شنیده نمی شود و می توان اذعان داشت که حال نفت خوب نیست.
**مشکلات بیکاری و اعتیاد ریشه در مشکلات اقتصادی دارد
بندرماهشهر- امام جمعه بندرماهشهر گفت: در بندرماهشهر باید با وجود ظرفیت های اقتصادی عظیم با اهتمام به توسعه صنایع پایین دستی و ایجاد رونق اقتصادی برای کاهش آمار بیکاری و اعتیاد در این شهرستان تلاش کرد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نمار جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با تاکید بر حفظ امنیت در منطقه اظهار داشت: به راحتی نمی توان از مباحث امنیت گذر کرد چرا که مولفه های امنیت اهمیت بالایی دارند، همه شهروندان، نیروی انتظامی و مقاومت بسیج باید برای تامین امنیت مطلوب تلاش کنیم.
وی افزود: باید مباحث امنیتی را ریشه یابی کنیم و دریابیم که چرا گاهی با حوادثی مواجه می شویم، البته عمده دلایل این حوادث بیکاری و گرانی است.
وی گفت: در آستانه سالروز 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و نباید با برخورداری این نهاد که به بلوغ خود رسیده است، به این میزان با معضل بیکاری مواجه شویم.
امام جمعه بندرماهشهر در ادامه با تاکید بر توسعه صنایع پایین دستی و میان دستی در منطقه اظهار داشت:در کنار قطب صنعت کشور هستیم، ما بارها در جلسات و از تریبون نماز جمعه به جلوگیری از خام فروشی در صنعت پتروشیمی تاکید کرده ایم، ضرورت دارد به توسعه و فعال سازی صنایع پایین دستی و میان دستی اهتمام ویژه ای شود.
حجت الاسلام غبیشاوی ادامه داد: نبود این ظرفیت برای اشتغال زایی به جرایم اجتماعی دامن می زند، با وجود افزایش کشفیات و دستگیری ها، اما این مجرمین بعد از آزاد شدن از حبس، مجددبه سرقت و انجام جرایم اجتماعی روی می آورند، نباید در دولتی که شعار آن تدبیر و امید است با مشکل بیکاری و اعتیاد دست و پنجه نرم کنیم.
وی اضافه کرد: طبق بررسی های انجام شده از آمار زندانیان، مشخص شد تعداد بالایی از آنها سارق و یا مبتلا به اعتیاد هستند، از این رو باید برای بهبودی آنها و مهارت آموزی به آنها تلاش ویژه ای شود، در غیر این صورت بعد از اتمام مدت حبس با بن بست رو به رو می شوند.
خطیب جمعه بندرماهشهر در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به عرضه مستقیم کالا در نمایشگاه های فصلی شهرستان عنوان کرد: برخی از شهروندان و بازاریان از برپایی برخی از نمایشگاه ها در شهرستان گلایه مندند و عنوان می کنند موجب کسادی کسب و کار آنها شده است، برپایی 2 الی 3 نوبت نمایشگاه درسال برای تنظیم بازار توجیه شده است و تورم را کنترل می کند.
حجت الاسلام غبیشاوی ادامه داد: اما برپایی نمایشگاه ها به دفعات زیاد در محل نمایشگاه دائمی شهرداری بندرماهشهر که بعضا قیمت اقلام آن کمتر از بازار نیست، توجیه پذیر نمی باشد، از این رو از مسئولین به ویژه فرمانداری و اصناف انتظار می رود در این باره مدیریت و دقت بیشتری داشته باشند، افرادی از اقصی نقاط کشور به حضور در نمایشگاه هیا بندرماهشهر اقدام می کنند.
**انتقاد امام جمعه مینوشهر از انتخاب بانوی شایسته در جشنواره اروند
آبادان – امام مینوشهر از انتخاب بانوی شایسته در جشنواره اروند که از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در خرمشهر برگزار شده بود، انتقاد کرد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدجواد عادل پور در آیین عبادی سیاسی جمعه در مصلای مینوشهر به برگزاری یک جشنواره به نام بانوی شایسته اروند و جشنواره شعر سپید عربی از سوی منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: در جشنواره بانوی شایسته اروند افرادی را انتخاب کردند که آنها علاوه بر داشتن پوشش ناشایست در صفحات مجازی هم پوشش اسلامی نداشتند و برخی از اینها به گفته مسئولان اطلاعاتی و امنیتی پرونده قضایی دارند.
وی معرفی برخی بانوان شایسته که توسط منطقه آزاد اروند معرفی شده اند را خلاف قانون عنوان کرد و گفت: این کار خلاف اصل سوم قانون اساسی و ترویج ابتذال و نادیده گرفتن بانوان شایسته است.
امام جمعه مینوشهر افزود: این همه بانوی شایسته در شهر و روستاهای خرمشهر وجود دارند که کارآفرین هستند و شایسته تقدیر هستند ولی انتخاب نمی شوند.
وی ادامه داد: مسئولان منطقه آزاد اروند باید پاسخگو باشند ما از تجلیل بانوان شایسته مخالف نیستیم و حمایت هم می کنیم اما ما با ترویج ابتذال مخالف هستیم.
امام جمعه مینوشهر گفت: برگزاری جشنواره شعر عربی مورد تایید است اما دعوت شدگان از خارج از کشور پوشش مناسبی نداشتند و شایسته جمهوری اسلامی نبودند.
حجت الاسلام عادل پور در بخش دیگری به علت دشمنی آمریکا با پیشرفت و بالندگی و استقلال طلبی ایران اشاره کرد و بیان کرد : به تعبیر مقام معظم رهبری علت دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران ماهیت انقلاب و نظام، ماهیت ضد استکباری و استقلال طلبی کشور ما است.
امام جمعه مینوشهر افزود: ایران یک لقمه ای در دهان آمریکا بود که این لقمه چرب و نرم را از دست داده است.
حجت الاسلام عادل پور افزود: ایران یک موتور محرک و یک پیشران نه تنها برای امت اسلامی است بلکه برای همه جهان است و این بسیار برای آمریکا خطرناک است.
وی با بیان اینکه ماهیت انقلاب حق خواهی است، گفت: دفاع از حق و حمایت از حق علیه ظالم وظیفه همه مسلمانان است و این برای آمریکا ناخوشایند است.
**اعتبار و مطالبات طرح فاضلاب گتوند پیگیری شود
دزفول- امام جمعه گتوند گفت: مسئولان شهرستان جذب اعتبار و وصول شدن مطالبات طرح فاضلاب گتوند را پیگیری کنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام اسماعیل اسد پور در خطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، با بیان اینکه با تلاش و پیگیری شهردار،شورای اسلامی شهر گتوند و دیگر مسئولان شهرستان طرح فاضلاب گتوند تصویب شد،افزود:باید وصول مطالبات و جذب اعتبار برای اجرای این پروژه هم محقق شود.
وی ادامه داد:برای اجرای این طرح نیازمند اعتبار زیادی است که باید از سوی شهردار،شورای شهر،فرماندار و نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.
امام جمعه گتوند در ادامه به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اشاره کرد و گفت:تولید کننده قایق پرنده رادار گریز با سرعت 851 کیلومتر ،سازنده بلندترین سد بتنی جهان، جزء هشت کشور تولید کننده اورانیوم 20 درصد،سومین تولید کننده داروی بیماری ام اس،دوم تولید کننده هواپیماهای استراتژیک خورشیدی در جهان، تولید کننده پرینتر سه بعدی در خاورمیانه، پنجمین ارتش غنی سایبری در دنیا، نخستین تولید کننده پودر استخوان در جهان تنها بخشی از پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.
حجت الاسلام اسد پورافزود: آمریکا از این پیشرفت و جایگاه ایران در جهان حیرت زده شده است،و جهان نیز مشاهده می کند.
وی ادامه داد:ایران هم در بعد نظامی و هم در بعد نظامی این پیشرفت ها را داشته و قطعا می تواند با این پیشرفت ها از این فضای از هم گسیختگی رها شود.
امام جمعه گتوند در پایان بر توجه به فرمایشات وکلام رهبر معظم انقلاب در خصوص نگاه به نخبگان و نیروهای بومی برای رفع مشکلات کشور تاکید کرد و گفت: باید به جایی برسیم که آمریکا که به دنبال زمین خوردن ایران است،حسرت از دست دادن کشور ایران را داشته باشد.
7467/7100/9858/7104/3022/6064

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/101736/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

سفارت ایران در فرانسه از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده چشم‌پوشی کرد

لیست 16 نفره انتخاباتی «شانا» منتشر می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با دبیر کمیته سیاسی و حقوقی دفتر مرکزی حزب کمونیست چین

تصویری جدید از موشک‌های ایرانی بر فراز دیوار ندبه در قدس اشغالی

جمیله علم‌الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد

انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی 8 میلیون دلاری در بندر امام خمینی

مدیرعامل استقلال ملاثانی: شورای تأمین تکلیف دیدارهای خانگی ما را مشخص کرد

پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه

سرپرست استقلال خوزستان:فقط تمرکز و دیگر هیچ!

بررسی 15 پرونده در کمیسیون ماده 5 آذربایجان غربی

مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد

راه اندازی پویش هشتگ معلم عزیزم

سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ

پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است

گزارش تمرین سپاهان؛ محمد دانشگر پا به توپ شد

حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی

بخاطر دوتا کلیه چقدر خودشو برای ما میگیره!

فروش کمدی‌ها چهار برابر بقیه فیلم‌ها!

زنده شدن خاطرات یاسمن برای حامد

چندرغاز که دیگه چانه زدن نداره!

هجوم هواداران محمدرضا گلزار برای سلفی گرفتن با او!

سکانسی خنده دار از سریال «سه در چهار»

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

شمارش معکوس؛ بهترین فوتبالیست جهان کیست

گل اول ویتنام به ازبکستان در جام ملت‌های 2024 فوتسال آسیا

عبادی‌پور: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها

حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

ما دو جور بخشنده داریم!

متقی: تخم‌ مرغ‌های حماس در یک سبد نیست

واکنش نماینده ایران به کشف گورهای دسته جمعی در خان‌یونس

بازتاب گسترده سفر رئیس‌جمهور ایران به سریلانکا در رسانه‌های جهان

ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله

بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان

آزادی بیان به سبک فرانسه

به سطح قالتاقی انسان‌ها احترام بزارید

پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون

شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟

وقتی رفتار بهمن هاشمی به بقیه هم سرایت میکنه!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

افزایش دما و رطوبت تا هفته آینده در خوزستان

العین - یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای