پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیس کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل شهرداری‌ها: تنها 30 درصد دست‌فروشان مستحق حمایت هستند اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رئیس کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت‌های شهرداری‌ها با اشاره به موضوع ساماندهی دست‌فروشان، گفت: طبق آماری که به دست ‌آورده‌ایم حدود 30 درصد دست فروشان نیازمند حمایت هستند و بقیه مافیایی از دست‌فروشان هستند.
به گزارش اداره ارتباطات سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز حمیدرضا تحصیلی در دومین نشست مشترک کارگروه‌های تخصصی ساماندهی مشاغل و محصولات کشاورزی شهرداری‌ها که (26 و 27 دی‌ماه) در هتل نیشکر اهواز به میزبانی سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پس از 30 سال به اهواز آمدم که برای من دردمند است که برخی مردم شهری با این عظمت، از مشکلاتی از جمله فاضلاب و وضعیت رودخانه کارون گله‌مند هستند.
وی تصریح کرد: رسالت این کارگروه تبادل تجارب بین سازمانی است. یکی از کارهای شاخصی که در تهران دیده می‌شود، موضوع ساماندهی دست‌فروشان، بازارهای روز و شب بازارها است که این کار آغاز شد و اگر مقداری پیش برویم و نهادینه شود، کار خوبی است.
تحصیلی گفت: معمولا در کشور زمانی که یک پدیده شکل گرفت نسبت به رفع آن اقدام می‌کنیم و تقریبا از قبل برنامه‌ریزی نداریم که این موضوع یک آفت است.
رئیس کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت‌های شهرداری‌ها بیان کرد: انتقال اوراق کنندگان اتومبیل از محدوده میدان شوش انجام شده است و به مجموعه ثامن‌الحجج انتقال یافتند. همچنین صنف پلاستیک نیز به این منطقه منتقل شدند.
رئیس کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت‌های شهرداری‌ها با بیان اینکه آموزش را از مدارس آغاز کردیم، گفت: از دو تا سه ماه پیش طرح "هر دانش آموز یک رئیس ساماندهی"اجرا شده است. این طرح برگرفته از طرح "بستن کمربند" پلیس بود که در بین دانش‌آموزان اجرا کرده بودند.
تحصیلی با اشاره به فروشندگان مواد شیمیایی (ناصر خسرو) تصریح کرد: وجود این مراکز هم برای پلیس و هم مردم مشکلاتی ایجاد کرده بود و بعضا برای مواد مخدر و انفجاری استفاده می‌شد و همچنین در جای خطرناکی بودند. این افراد به جای دیگری منتقل شدند اما کار نیمه‌کاره ماند. اکنون با شهردار منطقه و نیروی انتظامی در حال پیگیری موضوع هستیم تا قبل از عید فروشندگان مواد شیمیایی از ناصر خسرو منتقل شود.
وی در خصوص ساماندهی دست‌فروشان، گفت: بحث هویت‌بخشی به دست فروشان مطرح است که اگر بخواهیم به این سمت برویم شاید نتوانیم کلانشهری مانند تهران را کنترل کنیم. خیابان‌هایی مثل ولیعصر، تجریش، هفت‌ تیر و برخی دیگر از خیابان‌های تهران را دست‌فروشان درنوردیدند و به جایی رسیدند که مغازه‌دار نمی‌تواند کاسبی کند. رئیس اتحادیه این مغازه‌داران می‌گوید ما عوارض پرداخت می‌کنیم اما اکنون شب عید است و دست‌فروش نمی‌گذارد مغازه‌دار کاسبی کند که این موضوع انصاف نیست.
رئیس کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت‌های شهرداری‌ها ادامه داد: درست است که باید به دست‌فروشان هویت ببخشیم اما طبق آمار میدانی تنها حداقل 30 درصد دست‌فروشان تهران و فکر می‌کنم جاهای دیگر مستحق حمایت هستند و مابقی مافیایی از دست‌فروشان هستند. یک آدم گردن‌کلفت قسمتی از خیابان را گرفته است و با مبلغ یک تا سه میلیون تومان جای گرفته‌شده را به کسی دیگر می‌دهند و تا می‌خواهیم کاری کنیم کارهای غیراخلاقی می‌کنند و ما را به عقب‌نشینی وا می‌دارند.
تحصیلی گفت: 30 درصد دست‌فروشان را توسط شرکت‌هایی که نیروهای انتظامی به ثبت رسانده است حمایت می‌کنیم. این طرح به صورت پایلوت در خیابان ناصرخسرو انجام شد و سه قاتل فراری از میان این دست‌فروشان دستگیر شدند.
وی افزود: به مسئول این شرکت‌ها گفتم که دست‌فروشان ناصرخسرو را شناسایی و شناسنامه‌دار کند تا از این حالت خارج شوند. زمانی که کار انگشت‌نگاری انجام شد در میان آن‌ها سه قاتل فراری دستگیر شدند. در نظر داریم برای ساماندهی کل بازارها و دست‌فروشان تهران از این طریق وارد کار شویم.
رئیس کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت‌های شهرداری‌ها گفت: در تهران 32 جایگاه CNG وجود دارد که مخازن آن‌ها از رده خارج شدند و هر لحظه امکان خطر وجود دارد که درخواست ردیف بودجه کردیم و در شورای شهر در حال پیگیری است اما باید با جدیت پیگیری شود تا به مشکلی مانند بحث دانشگاه رو به رو نشویم.
وی گفت: 1200 کیوسک در تهران داشتیم که اکثرا با شهرداری قرارداد نداشتند که هفته گذشته قراردادی با این کیوسک‌داران منعقد و با اجاره یک میلیون تا دو میلیون و پانصد هزار تومان توافق کردیم.
تحصیلی بیان کرد: در تهران با معضل دفع موش‌ها مواجه هستیم و اگر کسی بتواند به ما کمک کند پذیرا هستیم. شنیده‌ایم در مجارستان و اتریش کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است که در حال استخراج اطلاعات هستیم و امیدواریم در این زمینه کار خوبی شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/102802/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فعالیت 880 اتاق بهداشت در مدارس خوزستان

آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات از 13 اردیبهشت

مصاحبه کم‌سابقه بنیان‌گذار تلگرام: به‌دنبال آزادی هستم، نه ثروت

ساخت 2600 واحد مسکونی برای معلمان خوزستانی

جدیدترین قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و طلای 18 عیار در بازار | جدول قیمت ها

توزیع آب شرب با کیفیت از اولویت‌های آبفای خوزستان

انعقادتفاهم نامه توانمندسازی منابع انسانی و تربیت نیروی متخصص و ماهر در خوزستان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

تمدید ثبت نام آزمون استخدام نیروی خدمتگزار

حمله حزب الله به 2 مرکز تجمع نظامیان صهیونیست

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

مذاکرات هند و اوپک درباره تحولات بازار نفت

واردات نفت چین از روسیه در ماه مارس افزایش یافت

تحقق جهش تولید صنایع دستی با حمایت از بخش خصوصی

کاهش 28 درصدی پرونده‌های محاکم تجدید نظر خوزستان

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

واکنش ایران معادلات منطقه را تغییر داد

سالن‌های جدید سینما آزادی همچنان خارج از مدار؛ افتتاح صوری یا ظرفیت واقعی؟

مقاومت لبنان 2 پایگاه‌ اسرائیل را هدف قرار داد

درخشش فرنگی کاران خوزستان در مسابقات بین المللی

لحظه حمله مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات + فیلم

برگزیدگان مسابقه عکاسی «کودکان شجاع مقاومت» معرفی‌ شدند

«انگل؛ خاکستری»: روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

کنایه‌ بچه به شرایط سخت و عجیب اقتصادی

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود

ایجاد بیش از 8 هزار فرصت شغلی در خوزستان

شناسایی بیش از 8600 تن اضافه تناژ در محورهای خوزستان

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

عملکرد وزارت نفت در بخش‌های نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی بررسی می‌شود

ایران به فناوری سامانه پایش وضع ماشین‌های دوار دست یافت

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

نوجوان مرگ مغزی‌شده خرمشهری به 2 نفر جان دوباره بخشید

او را شاعر آزادی می‌نامند! + فیلم