پیام خوزستان

آخرين مطالب

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

فارغ‌التحصیلی حدود 26 هزار دانشجوی علوم پزشکی از دانشگاه جندی شاپور اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وجود 143 رشته در این دانشگاه از فارغ‌التحصیلی 25 هزار و 949 نفر تاکنون خبر داد.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، حاتم بوستانی در نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز، یک‌شنبه (30 دی‌ماه) در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1365 دانشکده پزشکی از دانشگاه چمران جدا و دانشگاه علوم پزشکی اهواز با کمترین امکانات مستقل شد.
وی افزود: مهمترین مسئولیت معاونت آموزشی سیاست‌گذاری نظام آموزشی دانشگاه در جهت تربیت نیروی انسانی در سطوح مختلف است. در سال 57 سه دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، علوم توان‌بخشی و آموزشگاه عالی پرستاری را داشتیم. در طول این 40 سال دانشکده داروسازی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشکده بهداشت و دانشکده دندانپزشکی به دانشگاه اضافه شدند.
بوستانی ادامه داد: همچنین دانشکده‌های علوم پزشکی در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده‌اند. در سال 97 نیز شاهد فعالیت بسیار گسترده کمی و کیفی در سطح استان خوزستان هستیم. در حال حاضر در استان خوزستان هشت دانشکده و چهار مجتمع آموزشی پزشکی وجود دارد. همچنین دانشکده علوم پزشکی آبادان، بهبهان و شوشتر مستقل شده‌اند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در سال 57 مجموعه ما دارای 123 عضو هیات علمی بود که این تعداد در سال 87 به 481 نفر رسید. در سال 97 دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مجموعا 655 عضو هیات علمی داشته است. دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز 85 عضو، دانشکده علوم پزشکی شوشتر 24 عضو، دانشکده علوم پزشکی بهبهان 30 عضو و دانشگاه علوم پزشکی دزفول 82 عضو هیات علمی داشته‌اند.
بوستانی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مجموعا 143 رشته از مقطع کاردانی تا فوق تخصص آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال 57 مجموعه دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز 800 نفر بودند که این آمار در حال حاضر به 7456 نفر رسیده است. در رشته دکترای عمومی ما در کل 739 فارغ‌التحصیل داشتیم که این تعداد در سال 97 به 25 هزار و 949 نفر در مقاطع مختلف رسیده است. البته هدف ما این است که فارغ‌التحصیلانی تربیت کنیم که نیاز جامعه را برطرف کنند و از افزایش فارغ التحصیلان و مدرک‌گرایی و بیکاری فارغ‌التحصیلان جلوگیری کنیم.
به گزارش ایسنا، همچنین مسعود علی کریمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این نشست اظهار کرد: زمانی که دانشگاه ما از دانشگاه شهید چمران جدا شد ساختارهای فیزیکی مناسبی نداشت که همین مساله موجب شد تلاش‌های ما دو چندان شود.
وی افزود: در آن زمان دانشگاه تنها یک خوابگاه داشت و پس از سال‌ها موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه داشته‌ایم به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 10 خوابگاه به صورت ملکی در اختیار داریم و تقریبا هیچ دانشجوی مجردی متقاضی خوابگاه نیست که در خوابگاه سکونت نداشته باشد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنین کانون‌های فرهنگی مختلفی در دانشگاه ایجاد شد که در حوزه‌های مختلف فرهنگی فعالیت دارند. جشنواره‌های مختلفی نیز در سطح کشور برگزار می‌شود و دانشگاه ما همواره یکی از دانشگاه‌هایی است که در رتبه‌های بالا قرار می‌گیرد. ما تلاش می‌کنیم برای دانشجویانی که علاقمند به فعالیت در حوزه‌های فرهنگی هستند شرایط مناسب فراهم باشد.
کرمی افزود: دانشجویان می‌توانند پیش از اینکه فارغ التحصیل شوند در کنار اساتید به صورت فعالانه در اردوهای جهادی که کار خدمات‌رسانی در حوزه سلامت را انجام می دهند، شرکت داشته باشند. در همین راستا به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در روزهای 12 و 19 بهمن‌ماه اردوی جهادی در حوزه دندانپزشکی در اهواز برگزار می‌شود که در این اردو از وجود اساتید و دانشجویان استفاده خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر محمد بدوی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نیز در این نشست با تاکید بر حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های پژوهشی اظهار کرد: در دهه اول شکل‌گیری دانشگاه، آمار کل مقالات دانشگاه در نمایه‌های معتبر بین‌المللی 15 مورد بود که این آمار در حال حاضر در دهه چهارم به بیش از هفت هزار مقاله رسیده است. شتاب تولید مقاله نشان‌دهنده ارتقای کیفیت فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه است.
وی افزود: همچنین در دهه چهارم بعد از انقلاب حدود هفت هزار مقاله در همایش‌ها و سمینارهای بین المللی ارائه و 38 همایش نیز در این دانشگاه برگزار شده است. همچنین در چهار دهه گذشته بیش از 160 عنوان کتاب در دانشگاه تولید شده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای پشتیبانی از این فعالیت‌ها، اقدامات مختلف زیرساختی انجام شد. یکی از این اقدامات تاسیس مراکز تحقیقاتی است. در حال حاضر دانشگاه 26 مرکز تحقیقاتی دارد که 14 مرکز تحقیقات دارای موافقت قطعی و 12 مرکز موافقت اصولی دارند. از سال 87 تا 97 حدود 21 دانشجوی دکتری تخصصی پژوهشی در دانشگاه جذب شده‌اند.
بدوی افزود: در سال 90 مجوز پژوهشکده سلامت در دانشگاه اخذ شد. پژوهشکده علوم پایه سلامت نیز در حال کسب مجوز است. جذب دانشجو در مقطع پسادکترا نیز در دانشگاه در حال انجام است و در سال 97 یک نفر دانشجوی پسادکترا در دانشگاه جذب شده است.
وی در خصوص مهم‌ترین خدمات پژوهشی انجام شده در این دانشگاه تصریح کرد: ثبت، عضویت، راه‌اندازی، تجهیز و شروع به کار طرح مطالعات کوهورت خوزستان در هویزه، اخذ مجوز اجرای طرح کوهورت کارکنان دانشگاه در سال 95، راه‌اندازی و برگزاری کمیته اخلاق کار با حیوانات آزمایشگاهی از ابتدای سال 93، راه‌اندازی مراکز مشاوره تحقیقاتی در کلیه دانشکده‌ها، اجرای بخش اعظم پروژه ساخت پایلوت تولید مواد اولیه دارویی، راه‌اندازی دفاتر استقرار فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان در مراکز رشد در سال 95، دانش‌بنیان شدن هفت شرکت از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه، شروع اقدامات لازم جهت راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت در دانشگاه، راه‌اندازی سامانه بهسان (جهت مدیریت و پیگیری امور پژوهشی)، اشتراک 1069 عنوان مجله الکترونیکی تخصصی لاتین و دسترسی به pdf مقالات اکثر کشورهای دنیا از مهمترین اقدامات انجام شده هستند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/102966/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستانک/مادر آلزایمری

جزئیات جلسه تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم با محوریت نبویان

رئیسی در دیدار نخبگان پاکستانی: مردم پاکستان و ایران در دفاع از مظلومان یک آهنگ دارند

رئیس جمهور وارد لاهور شد

بررسی دلیل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در دستور کار پارلمان

خیابان ایران در اسلام‌آباد

پیش‌بینی شاکری از ترکیب هیات رئیسه و رئیس مجلس آینده

پیام رئیس جمهور به زبان اردو خطاب به مردم پاکستان

هنرمندی که برای صهیونیست‌ها خط و نشان کشید/ پرچم‌دار هنر انقلاب

تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود

پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد

اوقات شرعی چهارم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!

شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود

آموزش دفاع شخصی توسط "رشید"

تسویه حساب نقی با خواستگار فهیمه

پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد

کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم

مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم

کسب حداقل دو مدال در بخش بانوان دوومیدانی قطعی است

تکلیف جانشین مدافع محروم پرسپولیس مشخص شد

9 گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال

دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان

اظهارات رئیسی در دیدار ژنرال‌ سید عاصم منیر درخصوص تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان

پیام رئیس جمهور به زبان اردو

رئیسی در دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان: ناراحتی دیگران از تقویت مناسبات تهران و اسلام‌آباد برای ما اهمیتی ندارد

روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رییس جمهور به پاکستان

گام اول منتخبان مجلس دوازدهم برای تشکیل فراکسیون انقلاب

مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد

به مامان میگم داری فیلم میسازی

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال

توصیه مهم اژه‌ ای به فراجا درباره حجاب

اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

خیزش مقاومت در کرانه باختری

پرسپولیس و خاطره تلخ از آلومینیوم در جام حذفی!

چراغ سبز سرمربی پرسپولیس به یک بازیکن استقلالی و رامین رضاییان

رغبتی: همت و اراده رئیس جمهور باعث واگذاری استقلال وپرسپولیس شد

امینی: پژمان درستکار گفت باید به کشتی کمک کنی

فرزام: انتظاری نداریم، انتظاری هم نداشته باشند!

ایران با 31 سهمیه المپیک در مسیر پاریس

تصویرسازی‌های جنجالی از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان!

جشن قهرمانی در سری آ اینتری‌ها بعد از برد میلان

گفت و گو با ویسی درباره عملکرد ضعیف فولاد خوزستان در لیگ برتر

حواشی بازی فولاد و مس رفسنجان

خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد

پایکوبی بازیکنان اینتر در رختکن پس از پیروزی مقابل میلان

شیطنت مارکوس تورام در جشن قهرمانی اینتر و قرار دادن پیراهن نراتزوری بر روی پرچم میلان

حواشی بازی ذوب آهن و آلومینیوم اراک