پیام خوزستان

آخرين مطالب

میزان مرگ کودکان در خوزستان به 13نفر در هزار تولد زنده رسید اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال از 100 مورد در هر هزار تولد زنده در سال 57 به 13 نفر در سال 96 رسید.
به گزارش ایرنا دکتر سید مهدی حسینی زاده روز یکشنبه در نشست خبری مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود:مرگ کودکان زیر پنج سال نیز از 140مورد در هزار تولد زنده در سال 57، به 15.8 مورد در پارسال کاهش یافت.
وی بیان کرد:میزان مرگ مادر به دلیل عوارض بارداری از 360 مورد در یک صد هزار تولد زنده در سال 57 به 23.25 مورد رسیده و درصد زایمان ها توسط افراد دوره ندیده در سطح خوزستان نیز از 27 مورد به 13 مورد رسید که کاهش مرگ مادر و نوزاد را به همراه دارد.
حسینی زاده ادامه داد: درصد نمونه های آب آشامیدنی از نظر آزمایش های باکتریولوژیک مطلوب شهری در خوزستان از 67 درصد در سال 65 به 96.45 درصد در سال 96 رسیده است.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: بر اساس آخرین آمار در سال 96، 933 خانه بهداشت ، 178 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و 119 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در خوزستان فعال هستند.
وی بیان کرد:هم اکنون یک هزار و 724 بهورز و 481 پزشک در خوزستان فعال هستند.
** افزایش 1.8 برابری تعداد تخت های بیمارستانی در خوزستان
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه نیز در خصوص دستاوردهای این حوزه گفت: بر اساس آخرین آمار 59 بیمارستان، 266 آزمایشگاه، 157 مرکز پرتونگاری (خصوصی، دولتی و بیمارستان و ...) ، 439 مرکز توانبخشی و 164 پایگاه اورژانس در خوزستان فعال است.
خجسته حسینی نژاد افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، چهار هزار و 147 تخت بیمارستانی در کل خوزستان فعال بود اما اکنون حدود هفت هزار و 532 تخت فعال وجود دارد یعنی تعداد تخت ها حدود 1.8 برابر افزایش یافته است.
وی گفت: در چند سال اخیر در دولت تدبیر وامید شاهد طرح تفاهم پنج گانه بودیم که در این طرح توسعه اورژانس های بیمارستان ها در هفت مرکز رازی اهواز، سینای کارون ، گلستان و امام خمینی (ره) اهواز، ماهشهر، اندیمشک و ایذه را شاهد بودیم.
حسینی نژاد اضافه کرد: راه اندازی مراکز تشخیص و غربالگری سرطان در پنج مرکز در دستور کار قرار گرفت که بیمارستان گلستان اهواز و مسجدسلیمان آماده بهره برداری است.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: هشت کلینیک ویژه تخصصی آماده بهره برداری است که 2 مورد دهه فجر امسال آماده بهره برداری هستند.
وی گفت: 56 تخت LDR(تخت زایمان الکتریکی) در بیمارستان های باغلک و امیدیه، رامهرمز، رامشیر، لالی، دشت آزادگان، ایذه و رازی نیز به مرحله بهره برداری رسید.
** سهولت دسترسی به دارو اولویت است
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز با اشاره به اینکه خط قرمز ما حفظ سلامت مردم و نیز سلامت کالا است گفت: سهولت دسترسی مردم به داروها از جمله اولویت های این معاونت است که مردم در تمام نقاط از جمله حاشیه شهرها و روستاها دسترسی به داروخانه داشته باشند.
حسین برزگر بیان کرد: تعداد آزمایشگاه های کنترل سلامت در خوزستان از یک مورد درابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به 16 مورد ، داروخانه از 93 به 634 و تعداد شرکت های توزیع کننده دارو از 6به 43 مورد رسیده است.
وی ادامه داد: از سال 93 تاکنون بالغ بر 150 میلیارد ریال توسط معاونت غذا و دارو به بیماران سخت علاج نیازمند از جمله بیماران سرطانی مساعدت مالی شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: هم اکنون 19 هزار و 500 نفر به عنوان کارمند در دانشگاه علوم پزشکی اهواز فعال هستند و در آزمون آینده حدود یک هزار نفر نیرو به بخش بهداشت و درمان اضافه می شود.
** 6 هزار نفر نیاز کادر پرستاری خوزستان
حمید رضا خلیلی بیان کرد: حداقل 6 هزار نفر برای کادر پرستاری برای خوزستان نیاز داریم که پارسال برای یک هزار و 300 نفر مجوز اخذ شد و با اخذ مجوز، هزار و 100 نفر نیز تا پایان سال 97 وارد چرخه بهداشت و درمان می شوند.
وی افزود: همچنین یک هزار و 400 نفر عضو هیات علمی برای خوزستان نیاز داریم.
معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز بیان کرد:تاسیس انجمن های علمی، دانشجویی، ساماندهی و افزایش کمی و کیفی کانون های فرهنگی، هنری دانشجویی ، احداث و یا خرید بیش از 10 باب خوابگاه ملکی مجردی برای دانشجویان و تجهیز آنها به امکانات کامل و استاندارد از دستاوردهای این معاونت پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
** افزایش پنج برابری اسکان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز
دکتر مسعود علی کرمی افزود: تامین خوابگاه های دانشجویان متاهل در خوزستان که پیش از پیروزی انقلاب وجود نداشت، افزایش پنج برابری سرانه (فضای فیزیکی ) اسکان دانشجویان از سه به 15 مترمربع، افزایش بیش از 10 برابری اسکان دانشجویان درخوابگاه های ملکی، افزایش بیش از 10 برابری تسهیلات پرداختی به دانشجویان در قالب وام دانشجویی و پوشش کامل 100 درصد بیمه حوادث دانشجویان از فعالیت های این معاونت است.
وی ادامه داد: ایجاد اداره مشاوره و روانشناختی دانشجویان، دفاتر مشاوره در کلیه دانشکده ها و خوابگاه های دانشجویی دانشگاه به منظور ارایه خدمات سلامت روان و انجام تست غربالگری و ارایه بیش از 30 هزار خدمات روانشناختی به دانشجویان از جمله فعالیت های این معاونت است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: در مجموع هشت هزار و 574 مقاله در طول 40 سال فعالیت های دانشگاه در نمایه های معتبر چاپ شده و هشت هزار و 693مقاله نیز در همایش ها ارایه شده است.
** تاسیس 26 مرکز تحقیقاتی از دستاوردهای حوزه تحقیقات و فناوری
محمد بدوی بیان کرد: تاسیس26 مرکز تحقیقاتی نیز از جمله دیگر اقدامات است که 14 مرکز موفق به اخذ موافقت قطعی شده و 12 مرکز موافقت اصولی کسب کرده اند.
وی گفت: راه اندازی مرکز مشاوره تحقیقاتی در تمام دانشکده ها، دانش بنیان شدن هفت شرکت از شرکت های مستقر در مراکز رشد دانشگاه و شروع اقدامات برای راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت در دانشگاه از برجسته ترین دستاوردهای 40 ساله در این دانشگاه است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت:تعداد دانشکده های این دانشگاه از سه دانشکده در سال 57 به هشت دانشکده در امسال افزایش یافته است.
دکتر حاتم بوستانی ادامه داد: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی اهواز شامل هشت دانشکده و چهار مجتمع آموزش پزشکی در مسجدسلیمان، رامهرمز، ایذه و ماهشهر است.
** تعداد اعضای هیات علمی در 10 سال اخیر 2 برابر شده است
وی افزود: در 10 سال اخیر تعداد اعضای هیات علمی خوزستان 2 برابر شده و هم اکنون 876 عضو هیات علمی فعالیت دارند و 10 هزار و 750 دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی اهواز و دانشگاه های علوم پزشکی دزفول، آبادان، شوشتر و بهبهان مشغول به تحصیل هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز بیان کرد: سیاست دانشگاه این است که نیروهای تربیت شده پس از دانش آموختگی شاغل شوند و تعداد دانش آموختگان بیکار افزایش پیدا نکند تا از آموزش های خود در جهت حل مشکلات جامعه استفاده کنند.
دکتر ایرج نظری ادامه داد: خوزستان از پرخطرترین استان ها از نظر ابتلا به بیماری های غیر واگیر از جمله فشارخون، دیابت چاقی و قلبی ، عروقی است اما بسیاری از آنها قابل پیشگیری و یا کنترل هستند.
وی گفت: در حوزه تحقیق و پژوهش هدف نباید فقط تولید مقاله باشد بلکه باید توسعه علم و استفاده بهتر از روش های پژوهشی برای حل مشکلات مردم باشد و توسعه شرکت های دانش بنیان نیز کمک کننده است.
نظری ادامه داد: مجوز پارک علم و فناوری سلامت برای خوزستان گرفته شده که قرار است با همکاری دانشگاه علوم پزشگی اهواز، بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری راه اندازی شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: امروز بسیاری از داروها تولید داخل هستند و داروهای تولید داخل مشکلات گذشته را ندارد و باید مردم را ترغیب به استفاده از محصولات داخل کنیم.
3004/ 6037

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/103042/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت

حمله موشکی مقاومت به جنوب فلسطین اشغالی

اوسمار ویه را: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد

اوسمار ویرا: نتیجه سه بر صفر عالی است؛ از بازیکنانم راضی هستم

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید