پیام خوزستان

آخرين مطالب

لیگ برتر فوتبال کشور؛

نگاهی به دیدارهای نمایندگان خوزستان در هفته هفدهم ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - چهار نماینده فوتبال خوزستان که که به تنهایی 25 درصد از تیم های حاضر در لیگ هجدهم را تشکیل می دهند در هفته هفدهم رقابت های لیگ به مصاف حریفان خود می روند.
به گزارش ایرنا هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می شود که تیم های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان در خانه و تیم های استقلال خوزستان و نفت آبادان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می روند تا شاید با پیروزی در برابر حریفان جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقاء دهند.
** فولاد خوزستان - پرسپولیس
تیم های فولاد خوزستان و پرسپولیس در چارچوب رقابت های هفته دوم نیم از فصل دوم به مصاف یکدیگر می روند که پیروزی هر کدام در این بازی، تیم برنده را به رده های بالایی جدول نزدیک تر خواهد کرد.
یش از حضور برانکو ایوانکوویچ، افشین قطبی یکی از محبوب‌ ترین مربیان نزد هواداران پرسپولیس محسوب می ‌شد و آخرین قهرمانی را نیز برای این تیم به ارمغان آورده بود اما پس از ورود برانکو 2 بار به عنوان قهرمانیلیگ برتر رسید و اکنون این مربی کروات چهره بسیار محبوبی نزد هواداران به شمار می رود.
جدالی میان این 2 سرمربی محبوب هواداران پرسپولیس بسیار جذاب و تماشاگر پسند خواهد بود؛ تیم پرسپولیس که بار دیگر به صدر جدول برگشته نمی خواهد با از دست دادن امتیاز جایگاه خود را از دست دهد هر چند یک جدال خارج از خانه سخت را پیش رو دارد.
افشین قطبی سرمربی سابق پرسپولیس رکورد هفده بازی بدون شکست را با این تیم پایتخت نشین در کارنامه دارد این در حالی است که تیم پرسپولیس برانکو شانزده دیدار بدون شکست را پشت سر گذاشته است لذا دیدار برابر فولاد فرصت مناسبی است تا برانکو در صورت تساوی و پیروزی با رکورد قطبی برابری کند اگر چه باید گفت امتیاز گرفتن از فولاد آن هم در خانه کار آسانی نیست.
هم اکنون تیم پرسپولیس با 34 امتیاز و فولاد با 19 امتیاز در رده های اول و هفتم رده بندی هستند و نبرد شاگردان افشین قطبی در این دیدار به نوعی 6 امتیاز محسوب می شود چرا که با پیروزی مقابل پرسپولیس می توانند به کسب سهمیه آسیایی امیدوارتر شوند.
تیم فولاد خوزستان در فصل نقل و انتقالات زمستانی با تصمیم کادر فنی، بابک مرادی، آرش افشین، سیامک کوروشی، حجت چهارمحالی، عارف غلامی، رافائل مسی و محمدامین بهرامی را جذب کرد؛ در آن سوی میدان تیم پرسپولیس سروش رفیعی، مهدی شیری، مهدی شریفی، مهدی ترابی، محمد نادری، سعید کریمی و ماریو بودیمیر را به خدمت گرفت؛ حال باید دید کدام مربی در میدان نبرد موفق تر خواهد بود.
تیم فولاد خوزستان پس از حضور افشین قطبی از 2 بازی گذشته خود چهار امتیاز کسب کرده اند و جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا دادند حال باید دید قطبی در سومین تجربه حضورش روی نیمکت فولاد آن هم در یک نبر سخت چه نتیجه ای کسب خواهد کرد.
مصاف تیم های فولاد و پرسپولیس در شرایطی برگزار می شود که بازی رفت 2 تیم در تهران با نتیجه سه بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید؛ این موضوع باعث می شود که بازیکنان فولادی شکست دور رفت را این بار در خانه خود جبران کنند.
** ماشین سازی تبریز– نفت آبادان
تیم فوتبال صنعت نفت آبادان هفته گذشته در یک دیدار خانگی با کسب نتیجه صفر بر صفر مقابل سپاهان اصفهان به یک نتیجه قابل قبول در آبادان دست پیدا کرد تا نیم فصل دوم را با متوقف کردن یکی از تیم های مدعی قهرمانی آغاز کرده باشد.
تیم نفت آبادان در هفته هفدهم رقابت ها میهمان تیم ماشین سازی است که هفته گذشته برد شیرینی مقابل استقلال خوزستان کسب کرد اگرچه تیم ماشین سازی در این دیدار محمد خرم الحسینی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.
سرمربی پرتغالی صنعت نفت که اولین فصل حضورش را در آبادان تجربه می کند پس از گذشت 16 هفته از رقابت ها، 11 مساوی، سه باخت و 2 برد به دست آورده است. نفت آبادان در این فصل بیشترین تساوی را در بین تیم های لیگ کسب کرده است.
تیم نفت آبادان در صورت پیروزی در این دیدار می تواند به رده های بالایی جدول دسترسی پیدا کند هرچند که کار آسانی آن هم در تبریز نخواهد داشت.
نفتی های آبادان در نیم فصل بهنام برزای، کرار جاسم و اکبر ایمانی سه بازیکن کلیدی خود را از دست دادند اما با تشخیص سرمربی پرتغالی خود عزیز سیدیکوف و اولیویرا فرانکو را به خدمت گرفتند تا خط هافبک خود را تقویت کنند.
** پدیده – استقلال خوزستان
استقلال خوزستان که هم اکنون با کسب 2 برد، 6 تساوی و هشتت باخت در مکان شانزدهم رده بندی قرار دارد در این هفته به مصاف تیم پدیده می رود که با 31 امتیاز در رده سوم جدول رده بندی جای گرفته است؛ این دیدار برای آبی های خوزستان اهمیت زیادی دارد چرا که می توانند با امتیاز گرفتن از این دیدار نسبت به بقا در لیگ امیدوار باشند.
تیم های استقلال خوزستان و پدیده هفته گذشته مقابل حریفان خود تن به شکست دادند؛ این موضوع باعث شد که مسئولان تیم پدیده تماشای این دیدار را برای هواداران رایگان اعلام کنند تا تماشاگر بیشتری برای حمایت تیم پدیده به ورزشگاه برود.
زنگ خطر سقوط به لیگ یک برای تیم استقلال خوزستان به صدا درآمده و شاگردان کریم بوستانی اگر به دنبال بقا در لیگ هستند باید از هر بازی امتیاز کسب کنند هر چند کار بسیار دشواری است.
تیم استقلال خوزستان در هفته های چهاردهم و پانزدهم رقابت ها در یک جدال سخت با 2 تیم مدعی لیگ یعنی تیم های سایپا و سپاهان رو به رو شد که با تساوی در این 2 دیدار نتیجه ایده آلی کسب کرد. شاگردان کریم بوستانی تنها در صورت کسب امتیاز از بازی های آینده خود می توانند به بقا در لیگ امیدوار باشند.
آبی های خوزستان به دلیل پرداخت نشدن بدهی دیوید ساکونی بازیکن سابق خود، چندی پیش از سوی فیفا جریمه شد و 6 امتیاز از این تیم جنوبی کسر شد این در حالی است که این بدهی هنوز پرداخت نشده و این موضوع می تواند آبی های خوزستان را وارد بحرانی به مراتب دشوارتر از وضعیت کنونی کند و در ادامه کار سختی برای ماندن در لیگ داشته باشند.
** نفت مسجدسلیمان – پارس جنوبی جم
نفت مسجدسلیمان که در نیم فصل اول نتایج نسبتا خوبی گرفت، هفته گذشته با شروع نیم فصل دوم شکست سنگینی مقابل تراکتورسازی متحمل شد که دور از ذهن بود؛ این موضوع انگیزه بازیکنان نفت را دوچندان کرده تا در بازی مقابل پارس جنوبی شکست هفته قبل خود را جبران کنند.
نفت مسجد سلیمان از چهار بازی آخر خود در نیم فصل اول رقابت ها هشت امتیاز کسب کرد؛ نفتی های مسجدسلیمان تاکنون از 16 بازی خود 15 امتیاز کسب کرده و اکنون در رده سیزدهم جدول قرار گرفته اند.
تیم نفت مسجدسلیمان این بار و در هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر برابر تیم پارس جنوبی صف آرایی می کند که این دیدار از اهمیت بالایی برای نفتی ها برخوردار است و پیروزی در این بازی نه تنها جایگاه نفت مسجدسلیمان را در جدول ارتقا می دهد بلکه برای دیگر تیم های خوزستانی حاضر در لیگ به ویژه فولاد ارزشمند خواهد بود.
با توجه به برگزاری این دیدار در مسجدسلیمان بی شک کار تیم پارس جنوبی در حضور هواداران پرشور مسجدسلیمانی بسیار سخت خواهد بود.شاگردا مرزبان در صورت پیروزی در این دیدار می توانند 2 پله در جدول صعود کنند.
در تعطیلات زمستانی محمد پاپی، محمد شادکام، مهرداد طهماسبی و هیثم هاشمی زاده به تیم نفت مسجدسلیمان اضافه شدند این در حالی است که میلاد فراهانی، پیمان میری و محمود قائدرحمت از جمع بازیکنان این تیم جدا شدند.
به گزارش ایرنا تا پایان لیگ هجدهم، 14 هفته باقی مانده و نمایندگان خوزستان می توانند با نتیجه گیری مناسب و برطرف کردن مشکلات تیم و جلب رضایت خاطر هوادارانشان به آینده راه امیدوار باشند.
دیدار نمایندگاه خوزستان در هفته هفدهم لیگ برتر به شرح ذیل است:
یکشنبه 21 بهمن ماه:
فولاد خوزستان – پرسپولیس (ساعت 15 ورزشگاه غدیر اهواز)
ماشین سازی تبریز – نفت آبادان ( ساعت 15 ورزشگاه بنیان دیزل تبریز)
پدیده – استقلال خوزستان (ساعت 15 ورزشگاه ثامن مشهد)
سه شنبه 23 بهمن ماه:
نفت مسجدسلیمان – پارس جنوبی جم (ساعت 17:15 ورزشگاه شهید بهنام محمدی)
9879/6064

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/107518/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

پنجره متفاوتی به دیدار کارگران با رهبر انقلاب

بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه

5 سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی با همتای برزیلی‌اش در سن‌پترزبورگ

رئیس‌جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

رئیسی در نشست خبری با رئیس‌جمهور سریلانکا: تحریم‌ها، ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است

اهدای 7 سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد

سقوط مرگبار یک مادر 19 ساله در ارتفاعات ماغر

136 دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است

متلاشی شدن باند 5 نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک

معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول

پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟

کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه

عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول

پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم

حدود 20 هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز

پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان

دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد

مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم

برداشت چغندر قند در دزفول

تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی

حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

اخلال در بازار ارز؟!

ویدئو خنده‌دار از «نون خ» که هیچکس آن را ندیده است!

این فقط اهل کثافت‌ کاری‌های جمع و جور و زود بازده است!

وقتی کلی پول کلاس دف دادم!

سانسور ابراز عشق شوهر به همسرش در تلوزیون!

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

گل اول ازبکستان به ویتنام در جام ملت‌های فوتسال آسیا

شکست استقلال در یک بازی دوستانه

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ووشو ایران

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

سفارت ایران در فرانسه از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده چشم‌پوشی کرد

لیست 16 نفره انتخاباتی «شانا» منتشر می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با دبیر کمیته سیاسی و حقوقی دفتر مرکزی حزب کمونیست چین

تصویری جدید از موشک‌های ایرانی بر فراز دیوار ندبه در قدس اشغالی

جمیله علم‌الهدی در پاکستان، «بانوی اول» شد

انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی 8 میلیون دلاری در بندر امام خمینی

مدیرعامل استقلال ملاثانی: شورای تأمین تکلیف دیدارهای خانگی ما را مشخص کرد

پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه