پیام خوزستان

آخرين مطالب

جزییات ثبت‌نام کنکور اعلام شد/ آغاز ثبت‌نام از فردا علمي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام کنکور 98 از فردا (چهارشنبه 24 بهمن) خبر داد و گفت: این مهلت تا پنج شنبه دوم اسفند ادامه دارد.
دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت نام کنکور سراسری سال 98 جهت پذیرش در رشته‌های با آزمون، برای ورود به دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های غیر دولتی و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها، رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از فردا (چهارشنبه 24 بهمن) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود و در روز پنجشنبه 2 اسفند 97 پایان می‌پذیرد.
وی با تاکید بر اینکه پذیرش در هر یک از رشته‌ها بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی همانند کنکور سال گذشته انجام می‌گیرد، گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با آغاز ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. کلیه داوطلبان علاقمند به تحصیل از فردا می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق اطلاعیه ثبت نام و دفترچه راهنمای ثبت نام در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت نام در این آزمون اقدام کنند. همچنین کلیه داوطلبان باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مطابق شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 98 باشند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: داشتن یکی از مدارک تحصیلی شامل دیپلم نظام آموزشی جدید 6-3-3، دیپلم دوره چهارساله نظام آموزشی قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) الزامی است. داوطلبان باید این مدارک را تا 31 شهریور 98 اخذ کرده باشند.
به گفته وی، کسانی که با مدرک کاردانی (پزشکی یا غیر پزشکی) در این آزمون شرکت می‌کنند باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند. همچنین کسانی که دو مدرک دیپلم دارند در صورت تمایل برای اعمال سوابق تحصیلی می‌توانند از دیپلمی که متناسب با گروه آزمایشی مورد علاقه است استفاده کنند. هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی (دیپلم نظام آموزشی جدید یا دیپلم نظام آموزشی قدیمی یا مدرک پیش دانشگاهی) می‌تواند در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، زبان و هنر شرکت کند.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: هر داوطلب می‌تواند در صورت تمایل علاوه بر شرکت در گروه‌های آزمایشی اصلی در یکی از دو گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان یا هر دو گروه آزمایشی هنر و زبان شرکت کند. همچنین هزینه ثبت نام در این آزمون به صورت اینترنتی و با کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب از داوطلب اخذ می‌شود. هزینه ثبت نام 275 هزار ریال (27 هزار و 500 تومان) است که پس از پرداخت شماره سریال اعتباری 12 رقمی به داوطلب داده می‌شود.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در صورتی که داوطلب در گروه‌های آزمایشی دوم یا سوم شرکت کند موظف است 275 هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمایشی دوم و 275 هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمایشی سوم پرداخت کند. کسانی که علاقه دارند در زمان انتخاب رشته (پس از اعلام نتیجه اولیه) رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی را انتخاب کنند باید مبلغ 138 هزار ریال دیگر به عنوان هزینه ثبت نام پرداخت کنند و شماره سریال 10 رقمی دریافت کنند.
دکتر توکلی گفت: داوطلبی که علاقمند به استفاده از خدمات پیامک است می‌تواند مبلغ 281 هزار ریال شامل 275 هزار ریال هزینه ثبت نام در گروه آزمایشی اصلی و 6 هزار ریال هزینه استفاده از خدمات پیامکی را پرداخت کند.
وی ادامه داد: کارت شرکت در آزمون سراسری سال 98 از روز 10 تیر 98 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان ضرورت دارد از 10 تیر تا 12 تیر 98 با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند. برای داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در یک، دو یا سه گروه آزمایشی هستند به همان ترتیب دو یا سه کارت ورود به آزمون صادر می‌شود.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون سراسری سال 98 در روزهای پنجشنبه و جمعه 13 و 14 تیرماه در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود، گفت: پس از تصحیح اوراق؛ نتایج اولیه آزمون سراسری سال 98 به صورت کارنامه و در دهه دوم مردادماه 98 بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.
توکلی در پایان با بیان اینکه نتیجه نهایی کنکور سراسری 98 در نیمه دوم شهریورماه 98 اعلام می‌شود، گفت: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند می‌توانند در مهلت تعیین شده و با توجه به ظرفیت انتخاب رشته، رشته‌های خود را انتخاب کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/107824/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله حزب‌ الله لبنان به 3 مرکز نظامی صهیونیستی

تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد

دیدار رئیسی با نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان

حمله حزب‌الله لبنان به 3 مرکز نظامی اسرائیل

در دیدار رئیسی و مقام لبنانی چه گذشت؟

تمرین تاکتیک‌های پرسپولیس برای بازی حساس آبادان

عملیات سپاه برای آزادی‌خواهان جهان امیدآفرین بود

بازی‌های باقی‌مانده استقلال ترسناک است/ 4 پیچ خطرناک که دور رفت نکونام امتیاز داد

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

اولین تیم سقوط‌کننده از لیگ دسته اول فوتبال

با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟/ اینفوگرافیک

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

کشف محموله سیگار قاچاق در خرمشهر

کشف بیش از 41 هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر

اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران جبهه مقاومت را امیدوارتر کرد

تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت

شکست قعرنشین لیگ یک مقابل استقلال ملاثانی

دستگیری 8 محکوم متواری در شوش

حمله حزب‌الله لبنان به 3 مرکز نظامی صهیونیستی

اقدامات جمهوری اسلامی درسرزمینهای اشغالی سبب آزادی قدس خواهد شد

انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام

رابطه عجیب دوقلوهای همسان لیگ برتری

بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران

علیرضابیگی: گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار است؟

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

خانواده اسیران صهیونیست پنجشنبه به خیابان‌های تل‌آویو می‌آیند

رئیسی: صهیونیست ها خطا کنند، معنای پاسخ واقعی ایران را خواهند دید

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه

رهایی گروگان 12 ساله ‌از دست آدم‌ربا در آبادان

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به 33 هزار و 843 نفر رسید

برداشت بیش از 50 هزار تن گندم از مزارع خوزستان

پوستر جالب گل گهر برای مصاف با استقلال خوزستان؛ فوتبال روی فرش ایرانی + عکس

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به 33 هزار و 843 تن رسید

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

محدودیت ترافیکی جدید روز ارتش در اهواز اعلام شد

رهایی نوجوان 12 ساله از چنگال آدم‌ربا در آبادان

محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران/ زخمی شدن 3 صهیونیست در حمله پهپادی مقاومت

یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت

مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان

چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند

رئیس‌جمهور: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه، معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت

کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در خرمشهر

حدود 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد