پیام خوزستان

آخرين مطالب

خوزستان با کمبود نیروی انسانی در حوزه سلامت مواجه است اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز – نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون یکی از مهم ترین مشکلات حوزه سلامت استان خوزستان را کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: این کمبود بیشتر در حوزه فنی مانند رشته های مامایی و پرستاری دیده می شود.
به گزارش ایرنا همایون یوسفی شامگاه چهارشنبه در برنامه تلویزیونی صدا و سیمای خوزستان باحضور وزیر بهداشت با اشاره به کمبود 993 عضو هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی استان اظهار داشت: درحال حاضر 874 نیروی هیات علمی در دانشگاه های مرتبط فعالیت می کنند که یک سوم آنها طرحی هستند و پس از اتمام طرح امکان مهاجرت آنها وجود دارد.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود برای تربیت نیروی انسانی ماهر نیز بحث تعداد کم اعضای هیات علمی در دانشگاه ها است، امیدواریم سهم خوزستان در فراخوان استخدامی آتی در حوزه سلامت، مناسب باشد.
یوسفی در بخشی دیگر از سخنان خود به کمبود تخت های بیمارستانی اشاره کرد و افزود: درحال حاضر به ازای هر یکهزار نفر بیمار در خوزستان 1.7 درصد تخت بیمارستانی وجود دارد درحالی که این رقم در کشور 2.6 است.
نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون اظهار داشت: چهار هزار میلیارد ریال برای اختصاص به دانشگاه های علوم پزشکی کشور در اختیار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفت که از این مقدار 500 میلیارد ریال آن سهم خوزستان بود.
وی ادامه داد: در چهار دهه گذشته تا سال پیش هیچ بیمارستان دولتی در اهواز افتتاح نشده بود اما در این یک سال بیمارستان های ابوذر، سوانح سوختگی آیت الله طالقانی، بقایی2 و میلاد به بهره برداری رسیدند، همچنین تفاهم نامه ساخت مرکز جامع سرطان خوزستان با بنیاد برکت منعقد شده است.
یوسفی با اعلام خبر ساخت یک بیمارستان 96 تخت خوابی تنفسی با کمک شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت: در دزفول نیز سه بیمارستان 400 تخت خوابی، 110 تختی زنان و زایمان و 96 تختی تامین اجتماعی درحال ساخت است.
وی گفت: بیمارستان های 96 تخت خوابی باغملک با 75 درصد پیشرفت فیزیکی، 220 تخت خوابی بهبهان با 70 درصد پیشرفت فیزیکی و 126 تخت خوابی دشت آزادگان درحال ساخت هستند.
به گفته یوسفی در چهل ساله پس از انقلاب اسلامی شاهد توسعه زیرساخت های درمانی و تربیت نیروی انسانی مرتبط با حوزه درمان در کشور بوده ایم و استان خوزستان نیز به همان نسبت شاهد رشد در حوزه های درمان و سلامت بوده است.
**لزوم تعیین نقشه راه سلامت برای استان
همچنین استاندار خوزستان در این برنامه خدمات رسانی بهتر در حوزه سلامت را یک اولویت خواند و گفت: امروز با حضور وزیر بهداشت پلی کلنیک بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز به بهره برداری رسید.
غلامرضا شریعتی افزود: تا پیش از افتتاح این مرکز مشکلاتی در نوبت دهی بیماران و استقرار پزشکان جهت معاینه بیماران وجود داشت.
وی تصریح کرد: همچنین مرکز غربالگری سرطان بیمارستان گلستان اهواز ، مرکز مراقبت های ویژه داخلی بزرگسالان و کودکان (ICU) بیمارستان گلستان اهواز و اورژانس استروک ( سکته حاد مغزی) نیز افتتاح شدند.
شریعتی یادآور شد: با افتتاح اورژانس استروک بیمارستان گلستان 2هزار و 400 متر مربع به فضای این بیمارستان افزوده شد، روز پنج شنبه نیز چند طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان های شادگان، بندر امام خمینی و آبادان به بهره برداری می رسند.
وی با اشاره به لزوم ساخت مرکز درمان سرطان در اهواز خاطر نشان کرد: تفاهم نامه ساخت این مرکز با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) منعقد شده و در مرحله فاینانس قرار دارد.
استاندار خوزستان با مهم دانستن نقشه توسعه راه زیرساخت های سلامت استان گفت: نقشه راه هر استان باید متناسب با نیازهای همین استان طراحی شود تا منابع موجود به صورت هدفمند و هوشمندانه مورد استفاده قرار گیرند.
**نگرانی از مهاجرت نیروی متخصص
در بخشی دیگر از این برنامه نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های پیش یکی از دغدغه های جدی مردم و مسئولان بخش سلامت بود اما در سال های گذشته بخشی از این نگرانی ها رفع شده است.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد یکی از مهم ترین مشکلات حوزه سلامت خوزستان را مهاجرت نیروهای متخصص دانست و افزود: باید با ارائه راهکارهایی پزشکان و نیروهای متخصص را در استان ماندگار کرد.
وی تصریح کرد: از سویی دیگر استان خوزستان ظرفیت خوبی در حوزه توریست درمانی دارد اما درحال حاضر بیماران کشورهای دیگر از این استان تنها برای جابجایی استفاده می کنند و مقصد درمانی آنها استان های دیگر است، باید با توسعه زیرساخت ها و امکانات از این ظرفیت استفاده کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در سفری 2 روزه به منظور افتتاح چند پروژه بهداشتی و درمانی در استان وارد اهواز شد.
9887/6002

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/108065/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند