پیام خوزستان

آخرين مطالب

پتروشیمی کیمیا اندیمشک با حضور وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ‌زنی شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

عملیات اجرایی پتروشیمی کیمیای اندیمشک ظهر امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با  ظرفیت تولید سالانه پتروشیمی کیمیا اندیمشک 200 هزار تن MEG  و 25 هزار تن مخلوط EG در زمینی به مساحت40  هزار هکتارآغاز گردید میزان گاز مورد نیاز آن معادل 550 هزار متر مکعب در روزمی باشد. در حال حاضر برای اجرای فاز یک این پتروشیمی، و مقدار آب مورد نیاز این شرکت 270 متر مکعب است که از منابع رودخانه دز تامین خواهد شد. میزان برق مورد نیاز این پتروشیمی 16 مگاوات برآورد شده است. پیمانکار و خریدار محصول شرکت پتروشیمی کیمیا اندیمشک، شرکت ووهان چین است.
مدت زمان اجرای فاز اول این طرح 48 ماه برآورد شده و با هزینه سرمایه گذاری معادل 500 میلیون دلار اجرایی خواهد شد. در زمان احداث این شرکت برای بیش از 3000 نفر اشتغال موقت ایجاد می شود و پس از بهره برداری برای 400 نفر اشتغالزایی به وجود می‌آورد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پروژه پتروشیمی کیمیا اندیمشک در اوج نقص کشور در بحث سرمایه گذاری در حال اجرا است و همه تلاش را انجام خواهیم داد تا سرمایه گذاری انجام شده در این حوزه به ثمر بنشیند.
محمد شریعتمداری امروز  در مراسم کلنگ زنی پروژه پتروشیمی کیمیا اندیمشک اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه قرار بود 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شود تا به رشد اقتصادی متوسط هشت درصدی برسیم و با توجه به این آمار، سالانه میزان نرخ بیکاری را 0.8 درصد کاهش دهیم. در این زمینه با توجه به اعمال فشارها، رشد اقتصادی به میزانی که مد نظر بود محقق نشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز جمعیت کشور یک جمعیت جوان است و بیش از 4 میلیون و 500 هزار نفر از جوانان در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند و این افراد نیازمند شغل و کار هستند. مهارت افزایی در میان جوانان کامل نیست و عمده بیکاران کشور مهارت های فنی کافی ندارند و مسولان باید مشکل مهارت جوانان را با همراهی یکدیگر حل کنند.
وی با بیان اینکه از اجرای پروژه هایی که منجر به ایجاد اشتغال جدید در کشور می شود حمایت می کنیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته پرداخت وام های خود اشتغالی منجر به اشتغالی واقعی نشده است، اکنون کنترلی را اعمال خواهیم کرد تا شاهد ایجاد اشتغال واقعی در کشور باشیم.
تخصیص وام 1.5 میلیون دلاری برای مشاغل روستایی
شریعتمداری با اشاره به سهمیه وام یک و نیم میلیون دلاری که برای مشاغل روستایی در نظر گرفته شده است، گفت: 750 میلیون دلار از این وام تا کنون در کشور توزیع شده است و از شب گذشته نیز مرحله دوم تخصیص این وام ها در کشور آغاز شده است تا زمینه برای ایجاد اشتغال مولد در کشور فراهم شود.
افتتاح چند پروژه بزرگ در سال آینده
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این مراسم با اشاره به این‌که مسیر توسعه در خوزستان درحال حرکت است ، اظهار کرد: نیروی جوان تحصیل‌کرده و آموزش‌دیده در شهرهای مختلف استان وجود دارد و استعداد ذاتی در حوزه‌های مختلف که در استان وجود دارد باید مورد بهره‌برداری قرار دهیم. باید بیش از این و سریع‌تر حرکت شود و عقب‌افتادگی‌ها جبران شود.
استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت پروژه پتروشیمی کیمیا، عنوان کرد: این پروژه بزرگ و هایتک که محصول آن ارزشمند است، در حال حاضر برای استفاده و مصرف خریدار دارد؛ تلاش می‌کنیم در فازهای مختلف تا تولید یک میلیون تن محصول در همین منطقه به پیش برده شود.
شریعتی با بیان این‌که سال آینده چند پروژه بزرگ با پیشرفت بالای 85 درصد برای افتتاح در خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: پالایشگاه گاز خلیج‌فارس بیدبلند دو با 3.2 میلیارد دلار، پتروشیمی مسجدسلیمان با 850 میلیون یورو، فاز 2 فولاد روهینا دزفول با 100 میلیون یورو و 330 میلیارد تومان و اواخر سال 98 فولاد شهید جهان‌آرا در خرمشهر با بیش از 300 میلیون یورو مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
استاندار خوزستان با اشاره به ناپایداری برق در شمال خوزستان، عنوان کرد: ناپایدارترین وضعیت برق را در استان در شمال خوزستان وجود دارد؛ اگر بنا باشد سرمایه‌گذاری شود و زیرساخت‌ها فراهم شود، اولین زیرساخت تولید برق است. اندیمشک و دزفول نیازمند تأسیس و ساخت نیروگاه‌هایی هستند.
وی افزود: یک نیروگاه 500 مگاواتی توسط وزارت نیرو در حال ساخت است، نیروگاه دوم که صندوق بازنشستگی بنا بود شروع کند را باید شروع کنیم و یک نیروگاه نیز بخش خصوصی با ظرفیت هزار مگاوات در دزفول باید شروع شود. همچنین یک نیروگاه 500 مگاواتی دیگر نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اندیمشک می‌سازد.
شریعتی با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص پتروشیمی کیمیا در اندیمشک اظهار کرد : پتروشیمی کیمیا در اندیمشک از پتروپالایش مسجدسلیمان مجزا است . عده‌ای تبلیغ کردند که پروژه پتروپالایش مسجدسلیمان را به اندیمشک منتقل کردند و در مردم مسجدسلیمان ایجاد نگرانی کردند.
وی گفت: پروژه پتروپالایش مسجدسلیمان پروژه دیگری است و ارتباطی به پروژه پتروشیمی اندیمشک ندارد. این دو پتروشیمی سرمایه‌گذار داخلی مشترک دارند و سرمایه‌گذار خارجی مجزا دارند.
کد: 49333
نویسنده خبر: فاطمه خاک جسته

تصاویر مرتبط
















Text/HTML
به منظور ورود محتوا می بایست حالت نمایش پرتال را در وضعیت ویرایش قرار داده سپس از منوی ماژول و یا لینک موجود استفاده نمایید.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/109949/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان برگزار شد

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

مقاومت ترموود در برابر آتش

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان

6 عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

برداشت کلزا در بهبهان

خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد

اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان

استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان

امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد

کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی