پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش:

پیشرفت های ایران در سایه امنیت پایدار محقق می شود سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز- رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: تمامی پیشرفت های ایران در سایه امنیت پایدار محقق می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، امیر دریادار حبیب الله سیاری در شامگاه شنبه در نمایشگاه فرهنگی راهیان نور شهدای ارتش در منطقه عملیاتی آب تیمور اظهار کرد: توفیقی حاصل شده تا در این مکان مقدس جایی که بیانگر رشادت و ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس هست، حضور پیدا کنم.
وی با تقدیر از ساماندهی اردوگاه فرهنگی شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هدف از تشکیل چنین نمایشگاه‌ها و یادمان‌هایی برای میزبانی از راهیان نور این است که نسل فعلی و جوان جامعه به ارزش‌های دفاع مقدس تا آنجا که ممکن هست نزدیک و با آن آشنا شود.
رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش بیان کرد: راهیان نور به این استان می‌آیند تا بدانند در این مکان مقدس و اماکن مشابه در استان پرافتخار خوزستان چه ایثارگری‌هایی انجام و چه خون‌هایی تقدیم کشور و انقلاب شده است. هرچند نمی‌شود دفاع مقدس را آنطور که رخ داده به تصویر کشید یا نشان داد ولی همین بس که با نمونه‌هایی از عملیات‌ها و از خودگذشتگی های رزمندگان آشنا شوند.
امیر دریادار سیاری با تأکید بر لزوم بیان واقعیت‌های دفاع مقدس از سوی راویان گفت: دفاع مقدس اصلاً نیازی به بزرگنمایی ندارد، آنها باید واقعیت‌ها رو بگویند که شهدا، جانبازان و ایثارگران چه کارهای بزرگی انجام دادند.
رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش اضافه کرد: راویان باید بگویند مردم چگونه در خوزستان در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند. باید بگویند که مردم دزفول چگونه مقابل 700 موشک دشمن ایستادگی کردند و در اهواز، سوسنگرد و دیگر شهرهای خوزستان چه اوضاعی بود.
وی تصریح کرد: نسل امروز باید بداند در آن مقطع زمانی جوانان چگونه در عرصه‌ها حضور پیدا کرده و خون دادند تا کشور بماند؛ آنها جان دادند تا انقلاب، شرف، ناموس، تاریخ، عظمت و استقلال ایران بماند.
رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار کرد: زمان جنگ دشمنان فکر می‌کردند چون انقلاب شده و آمادگی نداریم می‌توانند به آرزوهای واهی خود دست پیدا کنند؛ وقتی دشمن شعار می‌داد که سه روزه خرمشهر و جزیره آبادان را فتح می‌کند و روز هفتم جنگ در میدان آزادی تهران خواهد بود، هرگز فکر نمی‌کرد فقط برای تصرف قسمتی از خرمشهر 34 روز با مقاومت مردم، ارتش و نیروهای مسلح روبرو شود.
امیر دریادار سیاری اذعان کرد: دشمن آنجا به قدرت ایران و انقلاب و جایگاه آن در دل مردم پی برده و مجبور به دور زدن خرمشهر و ورود به کوی ذوالفقاری شد. برنامه سه روز و هفت روزه دشمن به جایی نرسید و ترفند آنها برای شکست انقلاب به جایی نرسید چون شهدا، ایثارگران و جانبازان در کنار مردم ایستادند.
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس با حضور خوب مردم بود که دشمن تا دندان مسلح مورد حمایت شرق و غرب را به خاک سیاه نشاندیم. آن مقطع زمانی جهان دو قطبی شرق و غرب و در تضاد با هم بود ولی شرقی‌ها انواع موشک و غربی‌ها انواع تجهیزاتی مثل هواپیما و حتی نیروی انسانی را در اختیار عراق قرار دادند تا ایران شکست بخورد ولی استقامت، جان فشانی و پا در رکابی آنها در کنار فرماندهی امام راحل منجر به پیروزی ایران شد.
رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: دشمنان با تحمیل هشت سال جنگ نتوانستند کاری از پیش ببرند و در مقابل امام راحل آن را به دفاعی مقدس تبدیل کرد، دفاعی که مردم و خصوصاً جوانان در صحنه حاضر شدند. در اهواز تانک‌های دشمن حرکت می‌کردند ولی با اتحاد اقوام ایرانی در کنار یکدیگر روبرو شدند.
به خون شهدا افتخار می‌کنیم
امیر دریادار سیاری بیان کرد: ایران سرافراز یعنی ایرانی یکپارچه که قومیت‌های فارس، ترک، لر، عرب و غیره همه در کنار یکدیگر در صلح و صفا زندگی می‌کنند.امروز به خون شهدا افتخار می‌کنیم، به کسانی که سینه سپر کردند تا کشور، افتخار، سربلندی و عزت ملت باقی بماند.
وی تصریح کرد: با چنین از خود گذشتگی‌هایی توانستیم امروز امنیت پایدار داشته باشیم، همه پیشرفت‌های ایران نیز در سایه امنیت پایدار محقق می‌شود.
رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه تروریست‌های بسیاری برای گرفتن امنیت ایران تربیت شد ولی خوشبختانه تاکنون موفق نشدند، گفت: به همت مردم و خصوصاً جوانان آنها به اهداف خود دست پیدا نمی‌کنند و ایران ضمن حفظ امنیت پایدار خود در سایه آن پیشرفت می‌کند.
امیر دریادار سیاری با اشاره به تفاوت پیشرفت امروز ایران با اوایل انقلاب ادامه داد: خوشبختانه ایران رشد، علم افزایی، ساخت تجهیزات و پیشرفت خوبی نسبت به اوایل انقلاب داشته و نامش در میان دیگر کشورها بلند است.
وی با تاکید بر اینکه قدردانی از پیشرفت‌های کشور و لزوم تداوم راه شهدا بیان کرد: هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌های فرهنگی و یادمان‌ها این است که نسل فعلی با حداقل ارزش‌های حاکم بر دوران دفاع مقدس آشنا و به قداست این سرزمین‌ها پی ببرند.
رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه زائران راهیان نور می‌آیند تا بدانند که باید در مقابل ترفندهای دشمنان آماده باشند، گفت: دشمن همیشه دشمن است و به دنبال جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
امیر دریادار سیاری اظهار کرد: دشمن همیشه به دنبال سلب آسایش و آرامش ایران است ولی همیشه با حضور در صحنه و بصیرت خود نقشه‌های آنها را نقش بر آب کردیم.
دشمن در جنگ سخت توانایی غلبه بر ایران را ندارد
وی با تأکید بر اینکه هرگز تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار نمی‌گیریم، یادآور شد: امروز دشمن با توانمندی‌های خود در عرصه فرهنگی به دنبال شکست ایران در جنگ نرم است چون آزموده را آزمودن خطاست و می‌داند در جنگ سخت توانایی غلبه بر ایران را ندارد.
رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تسلط بر مرزهای فرهنگی و عقیدتی ایران هستند، عنوان کرد: با بصیرت خود اجازه تحقق چنین اهدافی را به دشمنان نخواهیم داد؛ با اطلاعات کافی دشمنان را رصد و در جبهه‌های فرهنگی حضور داریم و اجازه تجاوز به مرزهای فرهنگی و عقیدتی ایران را نمی‌دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/112407/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرنگی‌کاران خوزستانی در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد 14 مدال رنگارنگ کسب کردند

خرمشهر در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

جمله عجیب بعد از شکست مقابل پرسپولیس | چه اخلاق خوبی داری!

اوقات شرعی اهواز، یکم اردیبهشت 1403

گذار مقاومت از سلاح های قدیمی به پهپادها و موشک های نقطه زن

پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است/ حماس یک جریان ریشه‌دار مردمی و یک حرکت آزادی‌بخش در مقابل اشغال است

اجرای طرح آبیاری قطره‌ای - نواری در کشت برنج

خوزستانی‌های پرسپولیس قاتل صنعت‌نفت آبادان!

آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی؛ آمار شهدا و مجروحان | اسرائیل: ما نبودیم!

مارکو: لیگ ایران به اندازه 7 سال پیش بازیکن باکیفیت ندارد

امکان افزایش 2 برابری تولید گندم در خوزستان

ماجرای آزادی دریانورد هندی کشتی توقیفی MCS Aries چه بود؟

3 کشته و 5 مصدوم در تصادف جاده هفتگل - اهواز

یک مادر، دوازدهمین یار شمس‌آذر مقابل استقلال

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

دمای خوزستان چه زمانی 50 درجه می‌شود؟

پدر علم قنات ایران درگذشت

اهدای عضو پسر نوجوان خرمشهری به 2 نفر جان دوباره بخشید

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

ائتلاف بین‌المللی «ناوگان آزادی» از ترکیه راهی غزه می‌شود

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن

شبیه‌ترین به پرسپولیس؛ تصور خطرناکی که اصلاح شد!

نام نویسی 47 هزار و 250 متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت

دو شهر خوزستان در وضعیت قرمز آلودگی هوا

عصبانیت مجری اینترنشنال از بالا بردن پرچم مقاومت در آمریکا + فیلم

حماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

کاهش مصرف آب در کشت برنج با اجرای طرح قطره‌ای نواری

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

خیرین استان اصفهان 104 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان کمک کردند

فعال شدن گشت نظارت بر کیفیت پخت نان در اهواز

حمله مقاومت به ایلات اشغالی

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 1 اردیبهشت ماه

سه کشته در تصادف جاده هفتکل - اهواز

هشدار، پیش بینی تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

از احداث حسینیه در بوستان پرواز تا افتتاح فاز اول پروژه انتقال پساب شهرک قدس

پایان عملیات روکش آسفالت بلوار شهید مدرس اهواز

گفت‌وگوی وزیرخارجه فرانسه با نخست‌وزیر فلسطین درباره آتش‌بس غزه

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

واژگونی پراید در جاده هفتکل - اهواز 3 کشته و 5 مصدوم بر جا گذاشت

هشدار تندباد و خیزش گرد‌و‌خاک در خوزستان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز