پیام خوزستان

آخرين مطالب

معاون هماهنگ کننده ارتش تأکید کرد:

توان دریایی ایران راهی برای بهره‌مندی از پیشرفت و توسعه سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز ـ معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: توان دریایی ایران آنقدر بالا است که از منافع دریایی خود برای پیشرفت و توسعه به خوبی بهره مند می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، امیر دریادار حبیب الله سیاری ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پادگان شهید اقارب پرست زرگان اظهار کرد: دوران دفاع مقدس در خوزستان حضور داشتم، به نظرم هرکسی در ایام دفاع مقدس در این استان بوده قطعاً علاقه خاصی به خوزستان دارد چون صحنه‌هایی را دیده که تا زنده است از یاد فراموش نمی‌شود.
وی افزود: خوزستان یک استان استراتژیک با مردمی سرافراز، پایدار و پایبند به کشور، انقلاب و ارزش‌های ملی است.
معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: مأموریت ارتش در حفظ تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خلاصه می‌شود که مأموریت کلانی است؛ ارتش با پدافند هوایی، دریایی، نیروی زمینی و سازمان‌های عقیدتی و سیاسی این به انجام وظیفه در راستای انجام این مأموریت می‌پردازد.
امیر دریادار سیاری با اشاره به آمادگی کامل ارتش در حفاظت از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور ادامه داد: برای کسب این آمادگی توجه به مسائل، علم، دانش و آگاهی‌های روز داریم چون نمی‌توانیم بر مبنای موضوعات قدیم حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی با بکارگیری نیروهای جوان و آموزش دیده بالاترین سطح آموزش در نیروهای مختلف ایجاد شده گفت: این آمادگی نیروهای باغیرت، بصیرت و مؤمن اثرگذاری بسیار خوبی در راستای تحقق اهداف و وظایف ارتش دارد.
معاون هماهنگ کننده ارتش یادآور شد: در دوران مختلف تحریم‌ها از گذشته تاکنون هیچ تجهیزاتی به نیروهای مسلح فروخته نشد ولی ارتش با اتکا به توان داخلی در تولید تجهیزات هوایی، دریایی و زمینی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز در چرخه دفاع روی پای خود ایستاده است.
امیر دریادار سیاری تأکید کرد: در بحث زیرساخت‌های مورد نیاز ارتش قبل از انقلاب به کشورهای خارجی وابسته بودیم و حتی اسکله و کارخانه‌ها را خارجی‌ها می‌ساختند ولی امروز روی پای خود ایستاده ایم.
وی اضافه کرد: امروز علاوه بر آمادگی که باید برای جنگ سرد داشته باشیم، بحث جنگ نرم هم مطرح است؛ امروز دشمنان علاوه بر نمایش آمادگی سخت برای تعرض به کشور، جنگ نرم را نیز عملاً اجرا می‌کنند تا بر ما غلبه کنند.
معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه ارتش در ابعاد مختلف فرهنگی، دینی، مذهبی و تاریخی از امکانات و تجارب خوبی بهره مند شده عنوان کرد: با ارتقا توان کشور در جنگ سخت و نرم به صورت همزمان قطعاً دشمنان در عرصه جنگ نرم هم شکست می‌خورد.
امیر دریادار سیاری با تأکید بر تأثیرگذاری راهیان نور و یکی از مصداق‌های نمایش قدرت ایران به دشمنان بیان کرد: با وجود گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس ولی مردم بسیاری در سنین مختلف برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به استان‌های مختلف سفر می‌کنند؛ در این سفر آنها با ایثار شهدا برای حفظ تمامیت ارضی، استقلال، انقلاب، شرف و ناموس ایران در مقابل هجمه‌های دشمن آشنا می‌شوند.
وی یادآور شد: امروز سرافرازانه می‌گوئیم که ملت ایران پیروز شده و برای موفقیت شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده است؛ برای تداوم این سرافرازی ملت قهرمان قطعاً راه شهدا را ادامه می‌دهیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی مختلف در یادمان‌های دفاع مقدس خبر داد: یک نمایشگاه فرهنگی تحت عنوان شهدای ارتش در آب تیمور، نمایشگاه شهدای نیروی دریایی در خرمشهر و نمایشگاه نیروی هوایی نیز در دزفول برگزار می‌شود.
امیر دریادار سیاری افزود: در یادمان‌های رمضان، دهلاویه، چذابه، آب تیمور و میشداغ استان خوزستان نیز میزبان راهیان نور هستیم؛ در یادمان میشداغ هر شب بیش از یک هزار نفر از راهیان نور حضور دارند و عملیاتی همانند دفاع مقدس را به معرض نمایش می‌گذاریم.
وی با بیان اینکه راهیان نور یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم ایران است و آمادگی این کشور را به تمام دنیا نشان می‌دهد، خبر داد: در سال گذشته افتخار میزبانی از 6 میلیون و 800 هزار نفر از زائران کاروان‌های راهیان را داشتیم که بیش از دو میلیون نفر آنها در یادمان میشداغ حضور داشتند.
معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه توان رزمی و دفاعی ارتش به جایی رسیده که مقابل همه تهدیدها با قدرت می‌ایستد، گفت: اگر دشمنان بخواهند تعرضی داشته باشند از سوی ارتش جوابی می‌بینند که از کار خود پشیمان شوند.
امیر دریادار سیاری با اشاره به اینکه از تجارب دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: تا قبل از انقلاب تمام تعمیرات اساسی تجهیزات را غربی‌ها انجام و نوسازی هم مطلقاً انجام نمی‌شد.
وی ادامه: بعد از انقلاب به جایی رسیدیم که از سال 78 ساخت ناوهای موشک انداز به دستور فرماندهی معظم کل قوا شروع و ناو موشک انداز در مدل‌های مختلف با عناوینی از جمله پیکان، درفش، نیزه و کمان در حال ساخت و تولید داریم.
معاون هماهنگ کننده ارتش یادآور شد: سال 76 اولین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران با عنوان جماران را به دست فرماندهی کل قوا رونمایی کردیم، علت نامگذاری هم فرامین امام راحل برای روی پا ایستادن ارتش در زمینه ساخت تجهیزات دفاعی بود؛ بعد از آن نیز کار ساخت ناوشکن‌های مختلف از جمله دماوند، سهند، دنا و تفتان ادامه دارد.
امیر دریادار سیاری عنوان کرد: قبلاً در ایران زیردریایی نداشتیم ولی از سال 71 به آن دسترسی پیدا کرده و تا امسال به جایی رسیدیم که زیردریایی‌های سبک و نیمه سنگین را ساخته و برای تولید سنگین نیز طرح و برنامه داریم.
وی با اشاره به وجود سه هزار کیلومتر مرز دریایی ایران در جزایر شمال و جنوب کشور گفت: مهمترین مرز دریایی ایران سواحل مکران است که از آن جا به چهار گوشه جهان و آب‌های آزاد دنیا دسترسی داریم.
معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه دریا منبع ثروت و قدرت است، ادامه داد: دشمنان با اهداف از پیش تعیین کرده قصد دور کردن افراد از سواحل مکران را داشت و آنجا را سرزمین سوخته کرد تا کسی آنجا ماندگار نباشد ولی ما با توجه ویژه داشتن به نظریه پیوند زندگی دریایی و تقویت تمدن دریایی به دنبال توسعه این سواحل هستیم.
امیر دریادار سیاری در پایان با اشاره به اینکه در خلیج عدن نیز با افتخار امنیت برای کشتیرانی تأمین شده گفت: در میناب، سیریک، رسول کوه و پسابندر یا دیگر نقاط در حال ساخت بندر، موج شکن، اماکن اداری، فرهنگی، درمانی و مسکن هستیم تا دشمنان بدانند توان دریایی ایران آنقدر بالاست که از منافع دریایی خود برای پیشرفت و توسعه به خوبی بهره مند می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/112411/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است

جزئیات مراسم تودیع و معارفه معاون اول قوه قضائیه/ اژه ای: ما مسئولان قضایی گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم

بیانیه مشترک تهران و اسلام‌آباد؛ مرز مشترک 2 کشور باید «مرز صلح و دوستی» باشد

حدیث نصب‌ شده در محل دیدار امروز کارگران با رهبر انقلاب

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید

سخنگوی دولت در سالروز شکست آمریکا در طبس: امیدواریم درس بگیرند

ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها

قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد

غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر

ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط

جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی

معدوم سازی 300 کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز

آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله

معرفی دو زنجیره ارزش در غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه اکسپو

اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی

ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب

ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات

چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود

افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری

رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز 40سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / 5درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!

منبع حماس: 30 افسر شاباک اسیر حماس هستند

تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

140 هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند

مقابله با 3 فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان

جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد

66 کیلوگرم تریاک در اندیمشک کشف شد

واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد

بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد

شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)

راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان

وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است

آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه

چرا سریال «الحشاشین» جلب توجه کرد؟

کنایه سیدجواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی!

تصورات غلطی که مردم درباره ژیلا صادقی دارند

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

مهروموم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر

عکاسان خوزستانی در دومین جشنواره ملی عکس روز سنندج

نماینده مردم اهواز: مدیریت ‌باشگاه‌‎های‌ استان باید به خوزستانی‌‎ها سپرده شود

خدا به فوتبال خوزستان ‌رحم‌ کرد که فقط 2 تیم به لیگ یک سقوط می‌کند!

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

تشویق ایسلندی تیم ملی پس انجام دو ماموریت