پیام خوزستان

آخرين مطالب

معاون کمیته امداد امام خمینی خوزستان:

دو هزار و 500 خانوار در بالاترین ضریب محرومیت تحت پوشش هستند اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: بیش از 43 درصد خانوارهای تحت پوشش معادل 2 هزار و 500 خانوار در مناطق دارای بالاترین میزان محرومیت (ضریب 9 ) ساکن هستند.
محمدرضا علیپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در خوزستان بیش از 145 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که بیش از 30 هزار خانوار از این تعداد به تازگی با توجه به تبصره 14 این سازمان مبنی بر حمایت از خانواده های کم برخوردار و محروم تحت حمایت قرار گرفته اند.
وی افزود: ضرایب مناطق محروم را وزارت کشور مشخص می کند که بالاترین آن ضریب 9 بوده که در خوزستان رنگین کمانی از مناطق محروم با سقف ضرایب وجود دارد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان ادامه داد: به دلیل بعد مسافت و عدم دسترسی کمیته امداد به این خانوارها تا دو سال پیش خدمات کمیته به مددجویانی تعلق می گرفت که در خارج از محدوده ضریب 9 بودند.
وی تصریح کرد: در دو سال اخیر باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر محرومیت زدایی و توسعه عدالت اجتماعی تلاش ها مضاعف شد و خدمات رسانی به این مناطق سخت گذر در دستور کار کمیته امداد استان قرار گرفت.
علیپور گفت : تامین مسکن ، لوازم ضروری، رسیدگی به دانش آموزان، جهیزیه دختران، تسهیلات اشتغال و قرض الحسنه از جمله خدماتی است که برای این مناطق در نظر گرفته شد.
* اختصاص 90 میلیارد ریال برای مناطق محروم دارای ضریب 9
وی بیان کرد: کمیته امداد خوزستان در سال جاری خارج از بودجه سالانه خود، اعتباری بالغ بر90 میلیارد ریال برای این مناطق محروم دریافت کرد که در سرفصل های مربوط به تعمیرات مسکن، بهسازی سرویس های بهداشتی، لوازم ضروری، رسیدگی به دانش آموزان، تهیه جهیزیه دختران تحت حمایت هزینه شد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به اولویت بندی مناطق بر اساس ضریب محرومیت تصریح کرد: برای منطقه احمد فداله ازتوابع سردشت دزفول اعتبار خوبی جذب شده و بخش عمده ای از لوازم ضروری مددجویان نیز تامین شده و برای روستاهای فاقد برق استان نیز اعتبار ویژه ای دریافت شده که به ترتیب ضرایب محرومیت هزینه شده است.
علیپور اظهار داشت: در 6 روستای اطرف منطقه سوسن اندیکا تعدادی از دانش آموزان بدون هیچ امکاناتی در فضای باز و در سرمای شدید مشغول به تحصیل بودند که با دریافت اطلاعات کافی از ضریب محرومیت این مناطق، به سختی بخشی از مسیر دسترسی به این خانواده ها با خودرو و بخشی با پای پیاده طی شد تا به آنها دسترسی پیدا کردیم.
وی بیان کرد: حدود یکصد دانش آموز در این 6 روستا تحصیل می کردند که برای آن ها نوشت افزار، لباس گرم، کفش و پتو و مقداری مواد غذایی تهیه کرده و تحویل آن ها دادیم.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: به گفته اهالی روستاهای منطقه پلم ، تاکنون هیچ یک از مسئولان استان پابه این منطقه نگذاشته و آنها تنها با خدمات معیشتی کمیته امداد زندگی خود را می گذراندند.
وی بیان کرد: معلم این روستاها یکی از مددجویان سابق کمیته امداد استان بوده که به دلیل حس انسان دوستی برای تدریس در این مناطق سخت گذر ساکن شده و هر سه ماه یک بار به منزل خود می رود که به حرکت یک نوع ایثارگری است.
* تحت پوشش قرار گرفتن 60 خانوار در منطقه پلم
علیپور تصریح کرد: 70 خانوار در روستاهای منطقه پلم ساکن هستند که تنها 10 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان بودند که باتوجه به درجه محرومیت و فقر در این منطقه،کمیته امداد استان 60 خانوار دیگر را نیز تحت پوشش قرار داد و در حال تکمیل کردن پرونده آن ها هستیم.
وی تصریح کرد: برای بحث سبد غذایی، لوازم ضروری و پتو و گلیم فرش برای این مناطق حدود یک میلیارد ریال اعتبار دریافت کرده و هزینه شده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: همچنین در منطقه اندیکا روستایی به نام ده یک وجود دارد که شرایط زندگی مردم این منطقه بسیار سخت است و دانش آموزان این روستا روزانه باید از آب سرد رودخانه برای رفتن به مدرسه عبور کنند.
وی افزود: آب این روخانه از آن جا که آب حاصل از برف و باران است بسیار سرد بوده و دانش آموزان و مردم این منطقه هیچ راهی غیر از عبور از این رودخانه ندارند.
علیپور تصریح کرد: اواخر بهمن ماه تصاویری از تردد اهالی منطقه و دانش آموزان در سایت های مختلف منتشر شد که این تصاویر تا اندازه ای تامل برانگیز بود که وزیر کشور دستور رسیدگی به این روستا و احداث یک پل را به استانداری خوزستان ابلاغ کرد.
وی ادامه داد: فقر و محرومیت ها تا زمانی که به تصویر کشیده نشود شاید خیلی ها به عمق این محرومیت ها در استان پی نبرند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: تمام خانواده ها در این روستا با محوریت اشتغال و توانمند سازی تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته و تسهیلات لازم برای توسعه و احیای دامداری به آن ها اعطا می شود.
وی بیان کرد: رسالت اصلی کمیته امداد استان کاهش میزان فقر و توانمندسازی خانوارها است اما رفع محرومیت در مناطق به عهده ما نیست و اگر دستگاه های متولی این محرومیت را کاهش ندهند روز به روز به میزان فقر افزوده می شود چرا که زیرساخت های لازم برای رفع محرومیت وجود ندارد.
علیپور گفت: نبود راه های دسترسی، آب و برق و امکانات اولیه در مناطق محروم تا اندازه ای است که در برخی از روستاهای بخش سوسن، بانوان برای ذخیره آب یک شبانه روز بیرون از منزل در انتظار پر کردن مشک های آب هستند چرا که هر خانواده ای بیش از 6 فرزند دارد که تامین نیازهای اولیه آن ها بسیار دشوار است.
وی تصریح کرد: باتوجه به این محرومیت ها در سال جاری در مناطق اندیکا، لالی، احمدفداله و شادگان مخزن آب با بالاترین کیفیت نصب شده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: دشمنان ما با نفوذ به مناطق محروم ضربه های خود را وارد می کنند و باید برای رفع این محرومیت ها چاره ای بیندیشیم.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر توجه ویژه به جوانان و بخصوص مناطق محروم تاکید فراوان دارند چرا که عدم توسعه عدالت اجتماعی را به عنوان یک تهدید شناسایی کرده اند.
*مشارکت 35 هزار خیر خوزستانی در طرح محسنین
علیپور گفت: همچنین رسیدگی به ایتام در قالب طرح محسنین کار ارزشمندی است که مردم تاکنون به خوبی با ما همکاری کرده اند و در حال حاضر در خوزستان 35 هزار عضو دارد که میلیاردها تومان وجه نقد بدون واسطه به حساب ایتام واریز می شود.
وی افزود:همچنین در راستای توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری از روش های نوین و الکترونیک برنامه ها و نر افزارهای خوبی تهیه شده که با شماره گیری از طریق تلفن همراه وجوه مربوطه به صورت مستقیم به محل مورد نظر خیران در هر نقطه ای از کشور که کد آن را وارد کنند، برای کمک به محرومان واریز می شود.
7152/6002

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/112642/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است

مردم خوزستان از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

اعلام حمایت عشایر شوش از دلاورمردی‌های سپاه

حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»

اعلام حمایت عشایر شهرستان شوش از دلاور مردی‌ های سپاه

ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ

پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود

سقوط جرثقیل در اسکله پتروشیمی رازی و جان باختن 2 کارگر

حضور مردم اهواز در راهپیمایی جمعه‌های خشم

ماجرای شادی پس از گل جنجالی اسماعیلی‌فر؛ حرکت منشوری یا نشان دادن لایک؟

عملیات وعده صادق پاسخی به شرارت های رژیم اشغالگر قدس بود

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

واکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه تاسیس فلسطین

دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟

حمایت خوزستانی‌ها از مردم غزه و عملیات تنبیهی وعده صادق

عمر فتنه های اسرائیل رو به زوال

برهم زدن معادلات نظامی و سیاسی جهان تنبیه کوبنده رژیم نامشروع

آموزش‌ مهارتی به بیش از 13 هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان

خطیب نماز جمعه تهران: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود | این عملیات از نظر  مقیاس در حد فتح خرمشهر بود

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

تداوم پایداری جو در خوزستان

یادواره شهدای کنسولگری دمشق و شهید حجازی در شهرستان لنده

نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان

شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر پس از گلزنی به نفت آبادان + فیلم

اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز

رشد چشمگیر گرما در اروند

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

بهره‌برداری از 6 طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد

تجلیل از دست اندرکاران رادیو مقاومت