پیام خوزستان

آخرين مطالب

شهردار آبادان عنوان کرد:

تصویب بودجه200 میلیارد تومانی آبادان در سال 98 سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - آبادان - شهردار آبادان از تصویب بودجه 200 میلیارد تومانی این سازمان در سال 98، توسط شورای اسلامی شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسین حمیدپور پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل شهرداری مرکزی آبادان انجام شد، گفت: بودجه 200 میلیارد تومانی پیش بینی شده برای شهرداری درسال 98 را به شورا ارجاع دادیم و در حال حاضر هم پس از تصویب شورا برای تأیید نهایی و ابلاغ به کمیته تطبیق رفته است، بودجه پیش بینی شده برای سال 98 هیچ‌گونه افزایشی نسبت به سال 97 نخواهد داشت زیرا بر اساس واقعیت در تحقق، آن را در نظر گرفته‌ایم و در صورت نیاز می‌توان از متمم بودجه استفاده کرد.
وی افزود: در سال 98 هدف اصلی برای شهرداری آبادان آن است که سیستم درون شهرداری را درست کنیم که این اتفاق در حال شکل گیری است؛ تیمی که در حال ورود به حوزه مدیریت است به طور اکثر جوان هستند، به دنبال جوان گرایی برای چابک سازی شهرداری آبادان هستیم.
حمیدپور اظهار کرد: در تلاش برای کم کردن بدهی‌های شهرداری هستم و در فروردین ماه سال آینده اعلام خواهم کرد که در حوزه عمرانی و غیره در بدو ورودم به شهرداری چقدر بدهی داشتیم و الان وضعیت چگونه است، بدهی‌ها حتی اگر اینکه مربوط به دوران تصدی شهرداران قبلی باشد گردن ما است و بایستی پرداخت شود.
وی تصریح کرد: در زمینه سرمایه گذاری نیز چندین پروژه را تعریف کردیم اما مشارکت سرمایه گذاران آنگونه که انتظار می‌رفت نبود و تنها 50 درصد مشارکت کردند، به طور مثال در موضوع ایجاد یک پارک آبی در آبادان تاکنون هیچ سرمایه گذاری ورود نکرده است اما در صورتی که در این زمینه سرمایه گذاری قصد ورود داشته باشد ما از آن استقبال خواهیم کرد. همچنان در حال رایزنی در این زمینه‌ایم.
شهردار آبادان گفت: احداث شهر بازی جدید از دیگر پروژه‌هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود، ضمن آنکه فراخوان مرحله نخست ساخت بازار ماهی فروشان جدید را اجرایی کردیم و مرحله دوم این فراخوان در فروردین ماه سال آینده انجام می‌شود، جابجایی بازار ماهی فروشان به سمت شطیط در حاشیه اروندرود خواهد بود.
حمیدپور افزود: در موضوع فضای سبز نیز طرح جامع آب خام را تهیه کردیم و به دنبال تأمین اعتبار 25 میلیارد تومانی اجرای آن هستیم، تاکنون 40 کیلومتر از طرح آب خام را در فضای سبز شهری انجام داده‌ایم که سبب شده تا آبیاری از حالت سنتی اش خارج شود و به شکل مکانیزه (آبیاری قطره‌ای) درآید.
شهردار آبادان اظهار کرد: در طرح جامع آب خام شهری سه ایستگاه آب را از بهمنشیر طراحی کرده‌ایم، از آنجایی که احتمال تغییر شرایط آب و هوایی و شور شدن آب در سال‌های آتی وجود دارد لذا پیش بینی تصفیه آب با ای. سی 3 هزار میکروموس را نیز انجام داده‌ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هفته گذشته میزبان رئیس کمیسیون عمرانی مجلس و معاون وزیر راه و شهرسازی بودیم، و از مناطق و بخش‌های مختلف زیادی از شهر همچون سلیچ، ذوالفقاری و غیره به اتفاق بازدید کردیم، فرصت‌ها و خرابی‌های شهر به صورت توأمان به این دو مسئول نشان داده شد. در پایان این سفر رئیس کمیسیون عمرانی مجلس قول مساعد داد تا ضمن تکرار این بازدیبدها، در نشستی با حضور وزرای راه و شهرسازی و نفت و نمایندگان آبادان مسائل مبتلابه شهر آبادان مطرح و راهکارهای برون رفت از آن ارائه و وزارتخانه‌های مربوطه بر اساس وظایف ذاتی شأن برای بهبود شرایط مکلف می‌شوند ضمن آنکه معاون وزیر راه و شهرسازی نیز برای تأمین 2 هزار تن قیر رایگان برای محلات هدف در آبادان قول مساعد داد که تفاهم نامه آن منعقد شد و این اتفاق خوب در فروردین ماه شکل اجرایی به خود می‌گیرد.
حمیدپور یادآور شد: تبادل تجربیات با مشهد از طریق معاون وزیر راه که خود پیشتر نماینده مشهد بوده در قالب آنالیز مسائل شهری آبادان برای رسیدن به یک تحلیل در حوزه خدمات شهری، شهرسازی درآمدزایی، عمرانی و فضای سبز در قالب تبادل تجربیات دنبال و انجام می‌شود، می‌کوشیم تا اواخر فروردین ماه سال 98 یا اوایل اردیبهشت ماه این نشست را در کمیسیون عمرانی مجلس برپا کنیم.
شهردار آبادان با تاکید بر لزوم الکترونیکی کردن خدمات قابل ارائه به شهروندان در حوزه شهرداری و شهرسازی، گفت: امسال از منطقه سه این کار را شروع کردیم و برنامه داریم تا انتهای سال 98 کل سیستم شهرداری را به این سامانه مجهز کنیم تا تمامی خدمات در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه شهرسازی همچون صدور پروانه‌ها، دریافت عوارض و غیره به صورت الکترونیکی در بیاید، در گام نخست نیاز به مراجعه حضوری شهروند است اما کم کم این وضعیت (بسته به مشارکت شهروندان) به شکل غیر حضوری نیز قابلیت انجام دارد.
حمیدپور با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه منعقد شده حدود 10 میلیارد تومان اعتبارات ملی را از سازمان برنامه و بودجه برای ساحل سازی رودخانه اروند می‌گیریم، افزود: در صورت تخصیص اعتبار، مناقصه آن برگزار و کار آغاز خواهد شد، در بحث ساحل سازی بهمنشیر نیز طراحی‌ها کامل شده و به دنبال تأمین منابع اقتصادی آن هستیم، در این باره استفاده از توان بخش خصوصی مد نظر است. برای انجام و اتمام این پروژه به طول 45 کیلومتر (از انتهای منطقه ذوالفقاری آبادان تا خرمشهر) اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان نیاز است که البته به شکل فازبندی شده باید آن را به پیش برد.
وی اظهار کرد: جزیره شادمانی 25 هکتار وسعت دارد که تنها 3.5 هکتار آن به ما تعلق دارد و مابقی آن در مالکیت شخصی است، همین مسئله امکان انجام کار را با مشکل مواجه کرده است.
به گفته حمیدپور امسال مبلغ 48 میلیارد تومان در قالب عوارض آلایندگی از طریق شرکت پالایش نفت آبادان به این شهرداری پرداخت شده است، اما مجریان فاز 2 پالایشگاه هنوز بدهی 60 میلیارد تومانی شأن از بابت عوارض ساخت و ساز را نپرداخته‌اند.
عدم همدلی مسئولان و مشارکت مردم دو حلقه مفقوده در آبادی شهر
شهردار آبادان با بیان اینکه فرصت‌های کار و سرمایه گذاری در آبادان فراوان است، تصریح کرد: همدلی و مشارکت مسئولان شهری می‌تواند این فرصت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کند اما این اتفاق متأسفانه در آبادان هنوز رخ نداده است، اینکه همه همدل و به دور از قومیت، جنسیت، تفکر سیاسی و یا وابستگی جناحی تنها به دنبال آبادی آبادان باشیم اکنون وجود ندارد و هر کس هم بخواهد به شکل آزاد کار کند محکوم می‌شود و اجازه کار پیدا نمی‌کند مگر آنکه به سمتی گرایش پیدا کنید و این یکی از آفت‌های گریبانگیر آبادان است که در عقب ماندگی آن نیز به شدت تأثیرگذار است.
حمیدپور افزود: این تابو با کمک و همراهی رسانه‌ها باید شکسته شود، در بسیاری از شهرهای پیشرفته همچون اصفهان، مشهد و قزوین نیز اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد اما در بحث ارتقا و بهبود وضعیت شهری همه با یکدیگر همدل و هم نظرند چیزی که متأسفانه در آبادان دیده نمی‌شود، امید می‌رود این همدلی و همنوایی در میان مسئولان شهر آبادان نیز شکل بگیرد.
وی اظهار کرد: در این مسیر همراهی رسانه‌ها نیز با افرادی که دلسوزانه برای شهر کار می‌کنند و قدم برمی دارند نیز الزامی است، رسانه‌ها باید در مقابل کسانی که کار نمی‌کنند بایستند، نقد کنند و مسیر حرکت را برای تلاش برای بهبود وضعیت آبادان تغییر دهند.
حوزه رسانه آبادان باید برای کمک به بهبود وضعیت شهر آبادان متحد و هم دل شوند، مقابل بی احترامی‌ها بایستند و برای هدف اصلی که آبادانی شهر است بکوشند، نقش تأثیرگذار رسانه در بهبود وضعیت شهر انکارناپذیر است.
وضعیت خدمات شهری در حوزه پسماند مناسب نیست
شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با عذرخواهی از شهروندان گفت: وضعیت خدمات شهری شهرداری در حوزه پسماند مناسب نیست ضمن آنکه مشارکت مردمی هم در این باره بسیار ضعیف است، در این حوزه باید یک مشارکت جمعی انجام شود و مردم هم وارد کار شوند اما متأسفانه تا این لحظه این اتفاق نیفتاده است، به رغم استقرار دستگاه مکانیزه بازیافت زباله اما استقبالی از سوی مردم در این باره رخ نداد.
حمیدپور افزود: در بحث زباله گیری ترکیبی از ضعف شهرداری و ضعف مشارکتی مردم تبدیل شده به اینکه ما امروز از وضعیت زباله گیری در شهر راضی نیستیم این را ما نیز قبول داریم و به دنبال یک راهکار برای افزایش سطح مشارکت‌های مردمی و بهبود کارکرد کارکنان در حوزه خدمات شهری شهرداری هستیم.
استقبال از نوروز با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد
شهردار آبادان در زمینه آماده سازی شهر برای استقبال از نوروز و مسافران نوروزی گفت: در ایام نوروز هر شب جشن داریم و برای اجرای این جشن‌ها که بیشتر شکل جنگ شادی را دارد همچون پارسال مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای همچون شطیط، علوانیه و ذوالفقاری را مد نظر قرار دادیم، ضمن آنکه اجرای چند جشن را نیز در پارک‌های ایستگاه سه کوی قدس، بازسازی و دانشجو و هسته مرکزی در پارک معلم تدارک دیده‌ایم.
حمیدپور افزود: امسال چهار کمپ نوروزی را برای اسکان مسافران تأمین کردیم که این کمپ‌ها در مجموع ظرفیت اسکان چهار هزار نفر را به طور شبانه روز دارد، در این کمپ‌ها پخت و عرضه نان داغ نیز انجام می‌شود، سرویس‌های بهداشتی، حمام و خدمات ایمنی کمپ‌ها نیز ساماندهی شده است، ضمن آنکه هماهنگی لازم با اداره ورزش و منطقه آزاد اروند برای اسکان اضطراری مسافران در مواجه احتمالی با باران و یا گرد خاک نیز به انجام رسیده است.
وی اظهار کرد: تورگردشگری شهری را نیز با بهره گیری از 4 دستگاه اتوبوس و مینی بوس دایر کرده‌ایم، حرکت آنها از کمپ‌های محل اسکان مسافران نوروزی آغاز می‌شود ضمن آنکه شهروندان آبادانی علاقمند به شرکت در این تورها می‌توانند از طریق ثبت نام در محل این کمپ‌ها از جمله سالن ولیعصر اقدام کنند، در این تور گردشگری رایگان مسافران ضمن بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی، فرهنگی و هنری شهر با تاریخچه آنها در بیان تورلیدرها آشنا می‌شوند.
وی از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی با مشارکت منطقه آزاد اروند در محل پارک 17 هکتاری، ارائه آموزش‌های زیست محیطی با بهره گیری از هنرمندان در قالب دلقک‌های درستکار، اجرای برنامه‌های شاد و مسابقات متنوع به مدت 10 شب در پارکینگ جنب سینما نفت، برپایی جشنواره فلافل، گشت‌های آبی با بهره گیری از 2 فروند شناور، لذت پرواز در آسمان با استفاده از 6 بالن، نمایش عموفیروز به مدت 10 شب به عنوان دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای اجرای در ایام نوروز در آبادان نام برد.
پیش بینی حضور 1.5 میلیون مسافر نوروزی در آبادان
شهردار آبادان با بیان اینکه در 6 روز بهمن ماه امسال 310 هزار نفر مسافر وارد آبادان شده‌اند، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر 1.5 میلیون نفر به اینجا سفر کنند.
حمید پور افزود: علاوه بر برپایی مضیف در ورودی شهر، مضیف گردشگری عربی به صورت مجلل در حاشیه رودخانه بهمنشیر برای میزبانی از گردشگران و میهمانان نوروزی مهیا شده است.
وی از آماده سازی چند پارکینگ خودرو در سطح شهر آبادان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد خودروها در ایام نوروز، چند پارکینگ را در سطح شهر از جمله 2 پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 520 دستگاه خودرو، ساختمان کارواش مرکزی، پارکینگ‌های بازار ماهی فروشان، توحید، رسالت، پارکینگ خیابان شهرداری با ظرفیت 1750 دستگاه خودرو پیش بینی کردیم ضمن آنکه 32 پارکینگ موقت با ظرفیت 2450 دستگاه خودرو را در نقاط مختلف شهر آبادان در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: مسافران نوروزی می‌توانند در بدو ورود به آبادان از طریق کیوسک‌های راهنمای «از من بپرس» و بنرهای نصب شده در نقاط مختلف شهر اطلاعات لازم و مورد نیاز خود را کسب کنند.
شهردار آبادان افزایش کیفیت خدمات را مهمترین هدف ستاد نوروزی این شهرداری برشمرد و گفت: تلاش شهرداری آبادان خدمات رسانی با کیفیت به صورت شبانه روزی به مسافران نوروزی است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/112708/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد

تجلیل از دست اندرکاران رادیو مقاومت

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

سرنگونی 100 جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه 31 فروردین

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

اوقات شرعی سی و یکم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

شرکت فولاد خوزستان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت!

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

تساوی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت