پیام خوزستان

آخرين مطالب

آیینهای عبادی سیاسی نماز جمعه درشهرهای مختلف خوزستان برپا شد اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز- آیینهای عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرها و روستاهای مناطق مختلف استان خوزستان برگزار شد و ائمه جمعه در خطبه های نخستین هفته از سال نو به تبیین مسایل سیاسی و اجتماعی روز برای نمازگزاران پرداختند.
مشکلات در سایه برادری بهتر رفع می شوند
دزفول - امام جمعه دزفول با اشاره به حواشی پیرامون مرز دزفول و اندیمشک گفت: نعمت امنیت و نظم و آرامش نعمتی بی بدیل است و همه باید برای رفع مشکلات در سایه برادری تلاش کنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی(ع) با اشاره به نا آرامی چند روز پیش بر سر نصب تابلوی این شهر افزود: دشمن همواره به دنبال ایجاد نا امنی است لذا باید مراقب و هشیار باشیم، حادثه 29 اسفند حادثه ای تلخ بود که منجر به درگیری عده ای از شهروندان دزفول و اندیمشک شد، و شیرینی نوروز علوی را از کام مردم گرفت.
امام جمعه دزفول با تسلیت به خانواده دگذشتگان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان این حادثه افزود: تمام تلاش و آبروی خود را برای آرام کردن فضا و جلوگیری از این حادثه تلخ به کار گرفتم.
وی با بیان اینکه مشکلات در سایه برادری بهتر رفع می شوند، گفت: از مسئولان خواهش کردم در این ایام برای رفع مشکل در فضایی آرام و با درایت از انجام مصاحبه و بیان سخنان تحریک آمیز خودداری کنند. برخی افراد در فضای مجازی اقدام به تقطیع کلمات و جمله ها کرده اند که کار درستی نیست چراکه این کار موجب ایجاد تفرقه می شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: چند روز قبل همراه با فرمانده سپاه خوزستان دیداری با امام جمعه اندیمشک و هیات رزمندگان این شهرستان داشتم و تلاش کردم این موضوع در فضایی آرام حل شود.
وی با بیان اینکه دشمن همواره در کمین است، گفت: قبل از این حادثه از مسئولان تقاضا کردم برای اقدام مقتضی در این زمینه تصمیم گیری کنند همچنین در خطبه هفته قبل عنوان کردم دشمن با اختلاف افکنی و فتنه راه به جایی نمی برد.
امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم خنثی کردن فتنه های دشمن با اتکا به بصیرت افزود: احساسات و تعصبات بیجا مشکلی را رفع نمی کنند لذا باید به دنبال راه حل های عقلانی و عادلانه باشیم.
وی با تاکید بر لزوم بازی نکردن در زمین دشمن از مردم و مسئولان خواهش کرد برای رفع کدورت ها تلاش کنند تا دوستی و برادری جای آن را بگیرد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: باید با کسانی که چادرهای هلال احمر را از بین بردند و دانشگاه جندی شاپور و اموال عمومی آسیب زده اند، برخورد قانونی شود.
وی با بیان اینکه باید نسبت به اعمال و سخنان خود پاسخگو باشیم، افزود: وقتی یک بی تقوایی در فضای مجازی شکل می گیرد نباید آن را نشر داد.
امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم تذکر به انتشار دهندگان مطالب تفرقه آمیز گفت: ناشر این مطالب شریک گناه است.
وی از تلاش های شبانه روزی مسئولان از جمله استاندار و اعضای شورای تامین شهرستان و استان و همچنین بسیج و نیروی انتظامی تشکر کرد.
** آمریکا رو به افول است
خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و نامیدن سال 98 به سال رونق تولید گفت: امید است این سال، سالی سرشار از خیر و برکت باشد و مشکلات مردم با تدیبر مسئولان و همت مردم رفع شوند.
وی با بیان اینکه آمریکا روبه افول است، افزود: اگر در مقابل تهاجم حداکثری دشمن بسیح شویم سنگین ترین شکست تاریخ آمریکا رقم خواهد خورد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: رئیس جمهوری آمریکا پس از متحمل شدن هزینه های فراوان در خاورمیانه، سفری همراه با ترس به کشور عراق داشت.
وی با بیان اینکه هزینه تسلیم شدن در مقابل دشمن به مراتب بیشتر از مقاومت و ایستادگی کردن است، گفت: کشورهایی مانند مصر و عربستان که در مقابل آمریکا تسلیم شده اند، سرنوشت خوبی نداشته اند.
امام جمعه دزفول افزود: این کشورها هزینه های هنگفتی به آمریکا دادند ولی این کشور مستکبر در آخر با حقارت و ذلت با آنها رفتار می کند.
وی با اشاره به بشارت های مقام معظم رهبری درخصوص فرصت ها و گشایش ها در سال 1398 گفت: هر وعده ای که رهبر معظم انقلاب داده اند جامه عمل پوشیده است و اکنون نیز وعده شکست دشمن در جنگ اقتصادی را داده اند.
حجت الاسلام و المسملین قاضی دزفولی با بیان اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب مانند همیشه روح امید و نشاط را در ملت دمید، افزود: ایشان فرمودند اروپایی ها عملا از برجام خارج شده اند و کانال مالی آنها بیشتر شبیه شوخی است.
وی با بیان اینکه در حال جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، اظهار داشت: دشمنان می دانند جمهوری اسلامی می تواند با هر دشمنی در منطقه مقابله کند و او را شکست دهد.
امام جمعه دزفول افزود: غربی ها اعلام کرده اند برای عربستان هسته ای و موشک می سازند که البته به تعبیر رهبر معظم انقلاب این سلاح ها در اختیار مجاهدان اسلام قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به ششمین سال جنگ عربستان علیه یمن گفت: این جنگ کور هیچ نتیجه ای جز خوشحالی دشمنان نداشته است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به سالروز آغاز عملیات فتح المبین اظهار داشت: این عملیات فتح الفتوح و یکی از پرافتخارترین عملیات در طول هشت سال دفاع مقدس بود و دزفول سهم عمده ای در آن داشت.
مسئولان برای عملیاتی کردن شعار امسال قدم بردارند
آبادان - امام جمعه آبادان گفت: مسئولان با برنامه ریزی صحیح برای عملیاتی کردن شعار سال مقام معظم رهبری قدم بردارند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه نمازجمعه این هفته در مصلای آبادان اظهار داشت: مردم برای حمایت از شعار مقام معظم رهبری در خرید کالای ایرانی موفق عمل کردند و این فرهنگ در بین بسیاری از مردم رایج بیشتر شده اما به خاطر کم شدن ارزش پول ملی ، سفره های آنها کوچکتر شده است.
وی افزود: آبادان جزو شهرهایی که ظرفیت و پتانسیل های خوبی برای رونق تولید و اشتغال دارد لذا مسئولان با آگاهی نسبت به استفاده بهینه ازاین ظرفیت برای رونق تولید همت کنند .
امام جمعه آبادان به دیدار مقام معظم رهبری در پایان سال با اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری دراین دیدار دستورالعمل های بسیار مهم و راهبردی برای همه امت اسلامی برای مواجهه با چالش ها و حوادث مطرح کردند.
وی بااشاره به رهنمودهای رهبری در زمینه مرزبندی با دشمنان برای مواجهه با جنگ نرم گفت: سوءمدیریت مسولان ناموفق به عنوان مشکل جدی درونی نظام سبب ایجاد مشکلات در کشور می شود.
امام جمعه آبادان افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری تحریم ها و دشمنی آمریکا برای ما یک فرصت برای شناخت واقعی میدان است.
حجت الاسلام ابراهیم پور افزود: برهمین اساس مسوولان باید با رعایت ضوابط شرعی و تکیه بر تجربیات گذشته و بسیج حداکثری امکانات و توانایی ها در جنگ اقتصادی، سیاسی می توانند سنگین ترین شکست را به آمریکا تحمیل کنند.
وی عامل استمرار این انقلاب را وحدت مردم دانست و گفت: وحدت مردم با حضور مرجعیت و روحانیت عامل استمرار انقلاب شده است.
مسولان نظام شعارسال98راسرلوحه قراردهند
دزفول- امام جمعه شوش گفت : مسولان سران سه قوه به فکر باشند و شعار امسال را سرلوحه کار خود قرار دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سید محمد امام درخطبه های نمازجمعه این هفته شوش با تبریک سال نو و با اشاره به شعار امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام 'رونق تولید' افزود : جنس و کالای ایرانی اهمیت و قابلیت توسعه و تسخیر بازار داخل را دارد از این رو باید کیفیت آن را بهتر کنیم.
وی اظهارداشت : مردم باید بدانند خرید جنس داخلی باعث رونق گرفتن بازار کار کارگران ایرانی می شود، شعار امسال نباید در حد شعار باقی بماند زیرا رونق تولید راهگشای مسایل اقتصادی ما و از ارکان اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه موقت شوش گفت: بانک ها به عنوان یکی از ارکان اصلاح اقتصادی باید به حوزه تولید توجه کنند، تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید با وضعیت کنونی و عملکرد فعلی بانک ها ممکن نیست و بانک ها باید بیش از همه در مسایل اقتصادی از فرمایش های رهبری اطاعت کنند.
امام جمعه شوش همچنین یادوخاطره عملیات غرور آفرین فتح المبین را گرامی داشت.
امام جمعه موقت گتوند: رونق تولید مشکلات کشور را حل می کند
گتوند- امام جمعه موقت گتوند با تاکید بر تحقق شعار سال گفت: رونق تولید سبب رفع مشکلات کشور می شود.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام روح الله خدادادی درخطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان با تبریک سال نو، به نامگذاری سال 98 به سال "رونق تولید" از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: اگر تولید، رونق بگیرد بسیاری از مشکلات کشور از جمله اشتغال،ازدواج و مسکن رفع می شود و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تاکید دارند.
وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور زائران و مجاوران حرم رضوی در مشهد در اولین روز سال گفت:مسئولان باید به توان داخلی اعتماد کرده و با استفاده از ظرفیت کشور مشکلات را رفع کنند و از وابستگی و اعتماد به اروپا و غرب صرف نظر کنند.
امام جمعه موقت گتوند در ادامه به ایام البیض (اعتکاف) در مساجد شهرستان گتوند اشاره کرد و گفت:در سال های اخیر جمع زیادی از مردم از مراسم اعتکاف استقبال کردند.
حجت الاسلام خدادادی در پایان به دوم فرودین مصادف با پانزدهم رجب وفات حضرت زینب(س) اشاره کرد و با تسلیت این روز در ذکر مناقب بانوی کربلا سخن گفت.
7467/7280/7100/6002/3022

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/112905/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

تداوم پایداری جو در خوزستان

یادواره شهدای کنسولگری دمشق و شهید حجازی در شهرستان لنده

نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان

شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر پس از گلزنی به نفت آبادان + فیلم

اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز

رشد چشمگیر گرما در اروند

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

بهره‌برداری از 6 طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد

تجلیل از دست اندرکاران رادیو مقاومت

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

سرنگونی 100 جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه 31 فروردین

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

اوقات شرعی سی و یکم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

شرکت فولاد خوزستان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت!

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی