پیام خوزستان

آخرين مطالب

گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت سیلاب از آخرین وضعیت شهرستان های خوزستان در 24 ساعت گذشته سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت سیلاب از آخرین وضعیت شهرستان های خوزستان در 24 ساعت گذشته به شرح زیر اعلام می گردد:
سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز از عادی بودن وضعیت این شهر به دنبال بارش های اخیر خبر داد .
جمال عالمی نیسی افزود: جاده های مواصلاتی اهواز به تمام شهرهای اطراف این شهر برقرار است. سیل بندهای پیرامون این شهر در حال تحکیم و استحکام هستند .
این مقام مسئول بیان داشت: شهروندان از رفتن به حاشیه های رودخانه خودداری کنند. تمهیدات لازم جهت اسکان مهمانان نوروزی در این شرایط بارش اندیشیده شده است .
عالمی نیسی از تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان اهواز خبر داد و گفت: به کلیه مدیران دستگاه های اجرایی و شهردار کلانشهر اهواز اعلام شده است تا عادی شدن وضعیت شهر را ترک نکنند .
 
***سرپرست فرمانداری هویزه از تحت کنترل بودن وضعیت به دنبال بارش های اخیر در این شهر خبر داد .
سید قاسم موسوی افزود: برای تحکیم و مقاوم سازی سیل بندها به ماشین آلات و مصالح نیاز داریم. از سازمان آب و برق خوزستان درخواست دارم ماشین آلات مورد نیاز را در اختیار فرمانداری قرار دهد .
موسوی از تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان هویزه خبر داد و گفت: به کلیه مدیران دستگاه های اجرایی   هویزه اعلام شده است تا عادی شدن وضعیت شهر را ترک نکنند .
فرماندار شهرستان شوش دانیال از اعلام آماده باش کلیه دستگاه های اجرایی و امدادی در این شهر خبر داد .
عدنان غزی گفت: ساکنان روستاهای کاظم حیدر ، خلیل حیدر ، ربات ، بیت غانم و بیت عارب که در معرض خطر سیل قرار داشتند جابجا شده و به محل امن استقرار یافتند .
غزی از تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان   شوش خبر داد و گفت: به کلیه مدیران دستگاه های اجرایی   شوش دانیال   اعلام شده است تا عادی شدن وضعیت شهر را ترک نکنند .
 
**** فرماندار شهرستان ایذه از آبگرفتگی بخش های از معابر این شهر به دنبال بارش های شدید اخیر در این شهر خبر داد .
مصطفی سمالی زاده افزود: مسیر جاده ایذه به پیان مسدود شده است. یک واحد مسکونی روستای جوارسعیدی از بخش سوسن این شهر به طور کامل تخریب شده است .
وی اظهار داشت: در پی شدت گرفتن بارندگی ، آب به چند منزل مسکونی در مناطقی از ایذه نفوذ کرده است .
سمالی زاده   افزود: مقرر شده برای پیشگیری از خطر، مردم محله‌های اکبرآباد، کشتارگاه، استادیوم، آخر حافظ شمالی و جاده اصفهان با حفظ آرامش و بدون تخلیه لوازم منزل، خانه‌های خود را ترک و در سایر مناطق شهر اسکان پیدا کنند .
فرماندار ایذه تأکید کرد: ساکنین این مناطق وسایل خود را در ارتفاع قرار دهند تا در صورت نفوذ آب به درون منازل، صدمه کمتری به آنها وارد شود .
هواشناسی ایذه میزان بارش باران از ساعت 12 ظهر امروز تا ساعت 22 را 96 میلی‌متر اعلام کرده است، بارش باران موجب آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌های فاضلاب شده است .
 
*** فرماندار شهرستان اندیکا از مسدود شدن مسیر 22 روستای به این شهر خبر داد .
مراد علی سعیدی افزود: بدنبال بارش های سیل آسای اخیر ؛ 10 راس دام زنده تلف شد. مسیر اندیکا به ایذه نیز مسدود شده است. ارتباط منطقه شلا دشت گل در مجاورت پل نگین قطع شده است .
فرماندار شهرستان اندیکا بیان داشت: ارتباط روستاهای بخش چلو از توابع شهرستان اندیکا با بخش مرکزی قطع شده است. محور خوزستان به استان چهارمحال و بختیاری نیز مسدود شده است .
 
*** فرماندار شهرستان هفتکل از باز شدن جاده دشت گل به این شهر خبر داد .
سید عابدین طباطبایی افزود: به دنبال بارش های اخیر کلیه مهمانان نوروزی در مدارس و سالن های سرپوشیده اسکان داده شدند .
 
*** فرماندار شهرستان هندیجان از بارش 20 میلی متر باران در هندیجان و 23 میلی متری در زهره خبر داد .
علی بویری افزود : کلیه جاده های مواصلاتی شهرستان هندیجان به مناطق اطراف باز است و تردد صورت می گیرد. همچنین 4 قایق به دلیل وجود مداکبر در بحرکان غرق شدند .
فرماندار شهرستان باوی از انتقال اهالی روستای درآویزه به جبهه شرقی جاده خبر داد .
منوچهر ورناصری افزود: کلیه سیل بندها ترمیم شدند. همه دستگاه های اجرایی در منطقه با تمامی تجهیزات استقرار یافته اند .
 
***فرماندار شهرستان سوسنگرد از قطع ارتباط روستاهای تابعه این شهر با مناطق اطراف خبردادو
غلامعباس هزاریان افزود: وضعیت سیل بندها در این شهرستان استحکام لازم را ندارند. امکان شکسته شدن این سیل بنده به دنبال شدت بارش ها در روزهای آتی وجود دارد .
 
***فرماندار ویژه دزفول از وضعیت بحرانی بخش شیهون این شهرستان خبرداد .
حیدری افزود: سیل بندهای اطراف روستاهای این شهر دچار شکستگی شده بودند که استحکام یافتند. به دلیل بارندگی های اخیر 5000 متر معکب ورودی به سد دز بوده است. 800 متر معکب در ثانیه رها سازی شده است .
 
***فرماندار شهرستان شوشتر از بسته شدن پارک جزیره این شهر خبر داد .
حسین پنبه دانه پور گفت: ورود خودرو به پارک داریون   ممنوع شده است. قایق سواری در این شهر ممنوع شده است. ارتباط چند روستای شعبیه شوشتر قطع شده است. تیم های امداد و نجات در این بخش مستقر شده است .
 
***فرماندار لالی گفت: تردد گردشگران و مسافران نوروزی در سایت‌های گردشگری آرپناه و باباروزبهان تا اطلاع ثانوی ممنوع است .
گودرز ترکی زاده گفت: تمامی گردشگران که در پارک‌های رو باز و دیگر مناطق گردشگری بوده اند در حال حاضر در اماکن ورزشی و مدارس شهرستان اسکان داده شدند .
وی افزود: تاکنون در شهرستان لالی هیچگونه گزارشی مبنی بر قطع برق، قطع ارتباط جاده ای یا خسارات جانی و مالی گزارش نشده اما با توجه به گل آلود شدن محل برداشت آب آشامیدنی شهر، مدیریت مصرف آب تا چهارشنبه در دستور کار قرار گرفته است .
فرماندار لالی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرستان گفت: کلیه نیروهای شهرستان در حالت آماده باش کامل هستند و اطلاع رسانی لازم به عشایر و دامداران از طریق بخشداران و دهیاران انجام شده همچنین دهیاران مکلف شده اند تا فردا به صورت کشیک در منطقه خود حضور داشته باشند .
ترکی زاد بیان کرد: علاوه بر ادوات راهداری، 2 دستگاه لودر و گریدر در این اداره برای پیشگیری از حوادث احتمالی مستقر شده است و مدارسی در سطح شهر و روستاها برای اسکان اضطراری پیش بینی شده است .
 
***فرماندار شهرستان بهبهان گفت: 2 روستای چهل کنار و دره نی در بهبهان به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی تخلیه شدند
محمد حری اظهار داشت: این 2 روستا تا این لحظه هیچ گونه مشکلی نداشته اند اما برای جلوگیری از حوادث احتمالی با دستور شورای هماهنگی مدیریت بحران تخلیه شدند
وی با بیان اینکه روستای چهل کنار 139 نفر و روستای دره نی 39 نفر جمعیت دارد افزود: این 2 روستا با توجه به سوابق قبلی در معرض خطر هستند چراکه موقعیت جغرافیایی منطقه تشان به گونه ای است که با بارش باران در منطقه، حالت سیلابی به خود می گیرد
فرماندار بهبهان بیان کرد: با توجه به پیش بینی بارندگی در بالادست و بارندگی بالای 100 میلیمتر برای امشب تصمیم به تخلیه دو روستا گرفته شد
وی تاکیدکرد: به ساکنان روستاهای سرجوشر عدالت، مصیری، شهرک ویسی گل زرد، کره سیاه و کوتک هم با توجه به سوابق قبلی تنها اعلام شده که جوانب احتیاط را در نظر بگیرند و در حال حاضر نیازی به تخلیه ندارند .
فرماندار بهبهان همچنین گفت: با توجه به بارش در بالادست پیش بینی می شود حجم روان آبی که تا ساعتی دیگر به سمت جاده حرکت میکند زیاد باشد از این رو برای پیشگیری از حوادث ، مسیر بهبهان به رامهرمز را مسدود کردیم
وی افزود: این مسیر پس از پایان بارندگی در بالا دست و پایان سیلاب، مجدد مسیر بازگشایی می شود
حری توضیح داد: از همه مسافران و رانندگان درخواست می کنیم تا اطلاع ثانوی از این مسیر تردد نکنند .
 
*** سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: تعدادی از روستاهای واقع در مسیر رودخانه کارون در خرمشهر در معرض خطر سیلاب ناشی از طغیان این رودخانه قرار دارند.
  کوروش مودت عمده نقاط بحرانی و در معرض خطر در خرمشهر را روستاهای مسیر رودخانه کارون بیان کرد و افزود: سیل بندهای روستاهای غرب کارون حدود 2 ماه پیش تقویت شدند اما برخی سیل بندها توسط روستائیان تخریب شده که تاکنون چهار سیل بند ترمیم شده و عملیات‌ ترمیم 2 سیل بند دیگر نیز در حال انجام است
وی افزود: در برخی روستاهای دیگر همچون حفار، محرزی، زهیریه و منطقه فیصلی نیز عملیات ایمن‌سازی سیل بندها انجام‌گرفته و بخشداران، دهیاران و دستگاه‌های خدمات رسان با 47 دستگاه ماشین آلات در حال فعالیت هستند
مودت از مسدود کردن پل شناور بر روی خودروها به ‌عنوان دیگر اقدام پیشگیرانه از خسارت در پی طغیان رودخانه کارون در خرمشهر اشاره کرد و گفت: این پل از 2 روز پیش مسدود شده و پل های یادگار امام و پوزه کعبی‌ها به‌عنوان مسیر ارتباطی جایگزین تا زمان کاهش دبی رودخانه تعیین ‌شده است
وی با بیان اینکه افزایش دبی رودخانه کارون در خرمشهر به علت بارندگی نبوده بلکه به علت رهاسازی آب از بالادست می باشد افزود:حجم آب رهاسازی شده از سدهای خوزستان در روز یکشنبه یک هزار و 700 مترمکعب بوده که احتمال دارد این رقم به 2 هزار مترمکعب در ثانیه افزایش یابد
سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه از حضور نداشتن برخی مدیران دستگاه های اجرایی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان انتقاد کرد و گفت: این جلسه در شرایط عادی برگزار نشده و موضوع مورد بحث جان و مال مردم است که برای صیانت از آن نباید از هیچ کاری دریغ کرد .
مودت گفت: مرخصی‌ روسای ادارات خرمشهر لغو شده ضمن اینکه حضور نداشتن مدیران در این جلسه قابل قبول نیست و این موضوع به مدیران بالادست گزارش خواهد شد.
 
*** اردوان قنبری فرماندار شهرستان مسجدسلیمان با ابراز اینکه کلیه مسیرهای ارتباطی شهرستان باز است و رفت و آمد در آنها در جریان دارد افزود:در حال حاضر کلیه نیروهای راهداری در محل ها و راه های ارتباطی شهرستان حضور دارند و محور مسجدسلیمان و اهواز باز است و تردد در آن در جریان میباشد.وی از مردم خواست از توجه به اخبار و شایعات غیر واقعی جدا خودداری کنند .
 
*** فرماندار شهرستان باغملک گفت: چند نقطه از مناطق روستایی این شهر بر اثر ریزش ترانشه یا سیلاب مسدود شده است. محور صیدون به باغملک نیز تردد به سختی صورت می گیرد .
محمد نجاتی پور افزود: روستاهای تابعه باغملک خسارت چندانی ندیده اند. جاده میداود به هفتکل نیز ریزش ترانشه داشتیم ولی مسدود نمی باشد. از بخش صیدون گزارش رسیده چند واحد مسکونی در این بخش فرو ریخته است .
فرماندار شهرستان باغملک در پایان   از شهروندان و مسافران نوروزی   خواست از تردد در مناطق تنگ چویل ، امامزاده عبدالله ، رباط خودداری کنند. همچنین اسکان مهمانان نوروزی در سالن های مسقف انجام گرفته است.جلسه مدیریت بحران نیز در این شهرستان برگزار شده است .
 
کد: 50022
نویسنده خبر: فاطمه خاک جسته

تصاویر مرتبط


Text/HTML
به منظور ورود محتوا می بایست حالت نمایش پرتال را در وضعیت ویرایش قرار داده سپس از منوی ماژول و یا لینک موجود استفاده نمایید.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/113243/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ائتلاف بین‌المللی «ناوگان آزادی» از ترکیه راهی غزه می‌شود

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن

شبیه‌ترین به پرسپولیس؛ تصور خطرناکی که اصلاح شد!

نام نویسی 47 هزار و 250 متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت

دو شهر خوزستان در وضعیت قرمز آلودگی هوا

عصبانیت مجری اینترنشنال از بالا بردن پرچم مقاومت در آمریکا + فیلم

حماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

کاهش مصرف آب در کشت برنج با اجرای طرح قطره‌ای نواری

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

خیرین استان اصفهان 104 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان کمک کردند

فعال شدن گشت نظارت بر کیفیت پخت نان در اهواز

حمله مقاومت به ایلات اشغالی

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 1 اردیبهشت ماه

سه کشته در تصادف جاده هفتکل - اهواز

هشدار، پیش بینی تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

از احداث حسینیه در بوستان پرواز تا افتتاح فاز اول پروژه انتقال پساب شهرک قدس

پایان عملیات روکش آسفالت بلوار شهید مدرس اهواز

گفت‌وگوی وزیرخارجه فرانسه با نخست‌وزیر فلسطین درباره آتش‌بس غزه

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

واژگونی پراید در جاده هفتکل - اهواز 3 کشته و 5 مصدوم بر جا گذاشت

هشدار تندباد و خیزش گرد‌و‌خاک در خوزستان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

فیلم/ آزادی بیان به سبک غرب!

فیلم| پاسخ سریع مقاومت اسلامی عراق به تجاوز رژیم صهیونیستی به مقر الحشد الشعبی

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها

تشدید نظارت شرعی بر صید و فروش آبزیان

رضایت کادر فنی نساجی از «پولی»/ دروازه بان برزیلی در آستانه تمدید

شمس آذر سرسخت ترین حریف برابر استقلال

ضرورت برخورد مقابله‌ای برای کاهش جرائم خشن

انفجار در پایگاه «کالسو» حشدالشعبی/ مقاومت عراق پاسخ صهیونیست‌ها را در ایلات اشغالی داد

تصادف در آبادان، یک کشته و 9 مجروح بر جا گذاشت

روز 197 طوفان‌الاقصی|حمله مقاومت به ایلات اشغالی

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

وضعیت آلودگی هوای شهرهای خوزستان

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

افزایش سودآوری صنایع با اجرای واحد بازیافت گاز دی‌اکسید کربن ایرانی