پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیس پلیس راه خوزستان عنوان کرد:

واژگونی، پرتعدادترین تصادفات خوزستان / افزایش 10 درصدی تصادفات خسارتی گفتگو

واژگونی، پرتعدادترین تصادفات خوزستان / افزایش 10 درصدی تصادفات خسارتی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه بیشترین تصادفات خوزستان از نوع واژگونی است، گفت: بیشترین عامل این تصادفات خستگی، خواب‌آلودگی، علت عدم توجه به جلو و عدم رعایت سرعت مطمئنه است که این موارد ارتباط زیادی به جاده ندارند هر چند ایمنی جاده در تصادفات تأثیرگذار است.
سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو یی با اشاره به وضعیت تصادفات در دو ماهه سال جاری اظهار کرد: بر اساس گزارش پزشکی قانونی، تعداد تصادفات فوتی فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است؛ هر چند در فروردین‌ماه تصادفات فوتی افزایش داشت اما به دلیل کاهش تصادفات در ماه بعد تقریبا وضعیت ثابت مانده و تغییر نکرده است. 
کاهش تصادفات فوتی و افزایش تصادفات خسارتی
وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی از 25 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه، افزود: با اجرای طرح نوروزی، تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته 10 درصد و تصادفات جرحی 5 درصد کاهش یافته است اما در این مدت تصادفات خسارتی نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشت. 
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: خوزستان از نظر تعداد جانباختگان تصادف ششمین تا هفتمین استان کشور است اما امسال از نظر کاهش جانباختگان تصادف جایگاه خوبی به دست آورده‌ایم. 
وی افزود: البته این کاهش رضایت‌بخش نیست زیرا آمار جانباختگان تصادف از نظر عددی همچنان بالاست اما به دلیل اینکه تعداد جانباختگان تصادفات در بیشتر استان‌ها افزایشی بوده، به نوعی وضعیت در خوزستان کنترل شده است. 
اهواز – اندیمشک، پرتصادف‌ترین جاده خوزستان
دولتشاهی عنوان کرد: پرتصادف‌ترین جاده خوزستان، محور اهواز - اندیمشک است یعنی بیشترین تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در این محور رخ می‌دهد؛ تقریبا به صورت کم و بیش هر سال این محور جزو پرتصادف‌ترین محورها است. 
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به دلایل پرتصادف بودن محور اهواز - اندیمشک، بیان کرد: بیشترین تصادفات در 30 کیلومتری اهواز رخ می‌دهند زیرا کسانی که در این محور به خوزستان و مخصوصاً اهواز سفر می‌کنند، زمانی که احساس می‌کنند به شهر نزدیک شده‌اند استراحت کافی نمی‌کنند و همین امر موجب شده بیشترین واژگونی‌ها و فوتی‌ها در 30 کیلومتری اهواز رخ دهد. 
وی ادامه داد: همچنین وجود درخت‌ها در اطراف جاده و وسط مسیر باعث شده رانندگان دیده کافی نداشته باشند. روستاییان و کشاورزان نیز در مسیر تردد می‌کنند و این امر موجب شده تصادفات زیادی در این محور رخ دهد.
دولتشاهی گفت: مورد دیگری که موجب شده این محور پرتصادف باشد، وجود دوربرگردان‌های غیراستانداردی است که توسط مردم و به صورت خاکی از وسط درخت‌ها ایجاد شده‌اند. عامل دیگر وجود شیب‌های شیروانی در اطراف جاده است زیرا شیبهای این مسیر تند است و اگر رانندگان به دلیل خواب‌آلودگی یا به هر صورتی از جاده منحرف و خارج شده و خودرو واژگون شود، راننده و سرنشینان فوت می‌کنند. 
وی افزود: عامل دیگر، یکنواخت بودن و نداشتن محرک بصری جاده است؛ محور اهواز - اندیمشک یکی از محورهای خسته‌کننده محسوب می‌شود و هر کسی در این مسیر تردد کند این احساس را خواهد داشت. از طرفی به دلیل نبود توجیه اقتصادی، کمتر اماکن رفاهی بین‌راهی در این مسیر وجود دارد. البته گرمای هوا نیز در این زمینه تاثیرگذار است. 
کدام محورهای خوزستان حادثه‌خیزند؟
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به محورهای حادثه‌خیز استان، گفت: محور ایذه - دهدز، بهبهان - رامهرمز و امیدیه به دیلم جزو محورهای حادثه‌خیز هستند اما محورهای پرتصادف نیستند. 
دولتشاهی با اشاره به تاثیر ایمنی جاده‌ها در تصادفات، گفت: محور ایذه - دهدز یکی از حادثه‌خیزترین محورهای خوزستان است اما تصادفات این محور نسبت به محور اهواز - اندیمشک یا اهواز - آبادان کمتر است زیرا مردم هنگام تردد از این مسیر به دلیل هندسی نبودن، کم‌عرض بودن و شلوغی جاده نکات ایمنی را رعایت می‌کنند و سرعت کمتری دارند بنابراین حتی اگر تصادفاتی در این محور رخ دهد، خسارتی هستند و میزان خسارات تصادف هم کم است. 
وی بیان کرد: برخی مسیرها مانند اهواز - اندیمشک یا اهواز - آبادان ایمنی لازم را دارند اما پرتصادف هستند بنابراین بیشترین عامل تصادفات در این محورها، انسانی است. 
واژگونی، بیشترین تصادفات خوزستان
رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: در چند روز اخیر بیشترین تصادفات مربوط به واژگونی‌ها بوده به طوری که بیش از 50 درصد از تصادفات واژگونی بوده است. بیشترین عامل این تصادفات خستگی، خواب آلودگی، علت عدم توجه به جلو و عدم رعایت سرعت مطمئنه است که این موارد ارتباط زیادی به جاده ندارند هر چند ایمنی جاده در تصادفات تأثیرگذار است. 
وی با اشاره به وجود 12 دوربین کنترل سرعت در محورهای خوزستان، بیان کرد: خوزستان از ضعیف‌ترین استان‌ها از نظر داشتن دوربین کنترل سرعت است. در استان‌های دیگر، تعداد دوربین‌های کنترل سرعت به 100 تا 200 دوربین می‌رسد در حالی که در خوزستان تنها 12 دوربین نصب شده است. 
دولتشاهی ادامه داد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعدادی دوربین کنترل سرعت خریداری کرده‌ است اما به دلیل اینکه زیرساخت‌ها و بسترهای لازم فراهم نشده تاکنون این دوربین‌ها نصب نشده‌اند اما قول داده شده که تا پایان نیمه اول امسال دوربین‌های خوزستان به 100 دوربین برسد.
راه‌های اصلی خوزستان دوربن کنترل سرعت ندارند
وی ادامه داد: 16 هزار و 888 کیلومتر جاده در خوزستان وجود دارد که 3 تا 4 هزار کیلومتر از این جاده‌ها، راه‌های اصلی هستند و قطعاً باید به دوربین کنترل سرعت مجهز شوند. بنابراین حتی اگر دوربین‌های کنترل سرعت به 100 دوربین برسد، قطعا جوابگو نیست اما اگر این 100 دوربین راه‌اندازی شوند تاثیر زیادی در کنترل سرعت در جاده‌ها خواهند داشت. 
رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: اصلی‌ترین عامل تصادفات سرعت غیرمجاز است؛ حتی اگر عامل تصادفات خستگی یا خواب‌آلودگی باشد، سرعت غیرمجاز تشدیدکننده تصادفات است. امیدواریم با رسیدن دوربین کنترل سرعت به 100 دوربین بتوانیم سرعت‌های غیرمجاز را کنترل کنیم.
انتهای پیام





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

جنگل‌های بخش الوار گرمسیری اندیمشک طعمه حریق شد

راه خروج آب تالاب شادگان به سمت دریا بسته شود

3 رشته جدید به رشته‌های دانشگاه آزاد شوشتر افزوده شد

کاروان‌های حجاج خوزستانی از امروز وارد کشور می‌شوند

تقاضا برای مسکن هست؛ مردم پول ندارند!

میزان رطوبت در سه نقطه خوزستان به بیش از  70 درصد رسید

هنرمندان اهالی رسانه را مشاوران امین خود بدانند

دانش‌آموزان کنکور را سخت نگیرند

چهار کشتی گیر خوزستانی در رقابت های بین المللی گرجستان نشان طلا کسب کردند

شستشو و لایروبی مخازن ذخیره آب بخش‌های مرکزی و آبژدان اندیکا

2 عطاری متخلف در آبادان تعطیل شدند

در نوع و نحوه واگذاری مراکز فرهنگی به بخش خصوصی تجدید نظر می‌شود

گروه های بهداشتی برای استقرار در مرز شلمچه آمادگی دارند

پروانه صیادی ماهی در رودخانه‌های اندیمشک صادر می‌شود

مردم به اندازه نیاز خرید کنند/انبار کردن کالا در منازل تعادل بازار را به هم می‌زند

دختر نوجوان در رودخانه کارون غرق شد

آتش سوزی در منطقه دشتگل اندیکا مهار شد

103 بیمار هموفیلی شمال خوزستان و ایلام نیازمند کمک خیرین هستند

آتش سوزی جنگل‌های بلوط دهدز مهار شد

ریختن سم به رودخانه علت مرگ و میر ماهی‌های رودخانه رمه‌چر ایذه بوده است

توسعه زیر ساخت های اربعین در مرز شلمچه با شتاب در حال انجام است

کاهش 18 درصدی حوادث ناشی از کار در خوزستان

کدام مناطق غرب اهواز در خطر بیماری‌های پنهان در جوی‌های روباز هستند؟

شرجی و گرمای شدید ول کن خوزستان نیست

چرا می‌گویند در دمای هوای اهواز نمی‌شود زندگی کرد؟

بیش از 50 هکتار مرتع و جنگل در اندیکا خاکستر شد

عضو شورای شهر ترکالکی گتوند بر اثرحادثه رانندگی درگذشت

تیم نفت می تواند در زمینه های مختلف به مردم مسجدسلیمان کمک کند

برنامه‌ریزی شیلات برای استفاده از علوفه تازه در تغذیه ماهیان

سفر گردشگران عراقی با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند امکان‌پذیر شد

کشت حبوبات در شهرستان شوشتر آغاز شد

پوستر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منتشر شد

نگرانی وزارت بهداشت از سیستم فاضلاب خوزستان و خطر بروز برخی بیماری‌ها

جلوگیری از قاچاق 35 هزار لیتر سوخت به کشورهای حاشیه خلیج فارس

استفساریه حق مناطق جنگی به بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس رسیدگی می شود

بخش دیگری از اعتبارات جبران خسارت های سیل به زیرساخت های خوزستان ابلاغ شد

احیای انهار و زهکش های سیل زده شادگان جهت کشت تابستانه

عملیات ساماندهی و بهسازی آرامستان های شادگان آغاز می‌شود

فصل مهاجرت فلامینگوهای شادگان به آفریقا / جوجه‌ها در تالاب می‌مانند

عملیات احداث و بازسازی 10 مدرسه در مناطق سیل زده شادگان آغاز شد

اختصاص 2 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس عشایری خوزستان

جوان 34 ساله در رودخانه دز غرق شد

آغاز طرح استعدادیابی اسکواش در خوزستان/با کمبود مربی و داور مواجه‌‌ایم

هنوز اعتباری برای جبران خسارت سیل به جاده های خوزستان اختصاص نیافته است

ذوالفقاری منطقه ای محروم از امکانات شهری در آبادان

پیگیری رد سارقان حرفه‌ای منزل در سایت فروش آنلاین

پرسه خطر آتش‌سوزی در بازارهای سنتی اهواز

آسیب دیدن 3 هزار و 652 کنتور برق در اهواز بر اثر مصرف بی‌رویه

حل مشکل پشت نوبتی‌های بهزیستی در خوزستان / 32 هزار خانوار تحت پوشش‌اند

12 عدد تانک اورهال شده به قرارگاه جنوب غرب آجا تحویل داده شد