پیام خوزستان

آخرين مطالب

از پیش بینی وخامت اوضاع فاضلاب در زمستان تا انتقاد از وضعیت نخاله ها در اهواز سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - اعضای شورای شهر اهواز در هشتاد و چهارمین نشست علنی این شورا ضمن پیش بینی وخیم شدن اوضاع فاضلاب در زمستان امسال از سازمان متوری شهرداری به دلیل وضعیت نخاله ها در این شهر انتقاد کردند.

به گزارش ایرنا محمدرضا ایزدی یک عضو شورای شهر اهواز روز یکشنبه در نطق پیش از دستور خود در هشتاد و چهارمین نشست علنی شورای شهر در سالن اجتماعات این شورا گفت: 50 نقطه ریزش فاضلاب، بیش از 300 نقطه تلاقی آب و فاضلاب و 450 نقطه بالازدگی فاضلاب در اهواز وجود دارد که در صورت عدم رفع مشکل، زمستان امسال شرایط وخیمی در حوزه آب و فاضلاب این شهر خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: معضلات سیستم آب و فاضلاب اهواز باعث به وجود آمدن مشکل برای شهروندان شده است که با حجم خرابی‌ها و تورم موجود، با اعتبارات سازمان آبفای اهواز و یا آبفای خوزستان مرتفع نمی‌شود نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار خوزستان نسبت به تأمین اعتبار از محل اعتبارات ملی مشکل سیستم آب و فاضلاب را حل کنند.
وی خطاب به شهردار اهواز بیان کرد: پرداخت حقوق کارگران سازمان عمران با بیش از چهار ماه حقوق و 2 سال عیدی و سنوات معوق، کارکنان اجرائیات برخی مناطق با 2 ماه حقوق معوق و همچنین مشکل بیمه برخی کارکنان مناطق باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.
ایزدی ادامه داد: بحث دیگر درخصوص لزوم پاسخگویی، راهنمایی، تکریم و تسریع در کار ارباب رجوع توسط شهرداری‌های مناق و سازمان‌ها است زیرا ضمن ایجاد رضایتمندی و جلب اعتماد بیشتر مردم، در درآمد شهرداری بسیار موثر است و موجب افزایش درآمد شهرداری خواهد شد، لازم است شهردار اهواز نیز در روزهای دوشنبه برنامه دیدار عمومی با مردم داشته باشد، دیدار با ارباب رجوع توسط شهرداری اهواز برای تسهیل در کارها به تعطیلی کشیده شده است.
وی درخصوص تغییرات مدیریتی در سطح مدیران شهرداری یادآور شد: حق مدیریت جدید هر دستگاه اجرایی است که برای تسریع در پیشرفت کار تغییراتی ایجاد کند البته انتظار می‌رود که درانتخاب مدیران جدید نهایت حساسیت بکار رود و مدیران متعهد، توانمند، مردمی و به دور از مسائل سیاسی و قومی انتخاب و منصوب شوند تا شاهد مسائل ناخوشایندی در مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری نباشیم.
نخاله اطراف شهر اهواز را پر کرده است
رییس شورای شهر اهواز خطاب به مدیرعامل سازمان موتوری شهرداری اهواز گفت: نخاله‌ها اطراف شهر اهواز را پر کرده است و این وضعیت به هیچ عنوان قابل قبول نیست زیرا باعث رنجش شهروندان می‌شود ضمن آنکه از این نخاله‌ها می‌توان به عنوان یک منبع درآمد استفاده کرد.
عبدالزهرا سنواتی همچنین درخصوص شهردار اهواز گفت: مراسم معارفه شهردار اهواز روز سه شنبه هفته جاری با حضور مسئولان برگزار می‌شود.
گرفتگی تمام آب راه‌های خیابان امام (ره)
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز نیز از تصرف 30 درصدی فضای بالای رواق‌های خیابان امام خمینی (ره) اهواز توسط کسبه خبر داد و گفت: مقدار زیادی از فضای اشغال شده رفع تصرف شده است اما هنوز مشکلات دیگری مانند گرفتگی راه آب‌های این خیابان وجود دارد.
قادر کعب عمیر ادامه داد: برخی روی پل سفید اقدام به نوشتن تبلیغات کرده‌اند چندی پیش درصدد پاک کردن این نوشته‌ها برآمدیم اما این کار نیاز به صدور مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی دارد از این رو درحال رایزنی‌هایی برای صدور مجوز نظافت پل و ترمیم جداره‌های پایین پل هستیم.
به گفته وی پل سفید دیگر گنجایش عبور خودرو را ندارد و باید صرفاً برای تردد عابر پیاده استفاده شود، یکی دیگر از برنامه‌های سازمان زیباسازی ایجاد کوچه خاطرات در خیابان عامری است.
کعب عمیر درخصوص المان سازی در اهواز گفت: در اهواز المان‌های زیادی وجود دارد اما باید تقویت شوند برهمین اساس اواسط تیرماه امسال گروهی از مجسمه سازان برتر کشور برای المان سازی به اهواز سفر می‌کنند.
وی در پاسخ به یک عضو شورای شهر پیرامون ایجاد سایه در خیابان سلمان فارسی افزود: رواق سازی در معماری جدید برای اماکن عمومی تقریباً منسوخ شده و باید از راه‌های دیگر به دنبال ایجاد سایه باشیم، خیابان سلمان فارسی به دلیل توقف زیاد خودروها و بسته بودن محیط اطراف دارای آلودگی است که باید تاحد ممکن فضای آن تلطیف شود.
کعب عمیر بیان کرد: یک راهکار برای خیابان سلمان فارسی ایجاد سایه با کمک چادر است که البته قیمت آنها بالا می‌باشد راه حل دیگر استفاده از دستگاه مه پاش است که بر همین اساس با یک شرکت دانش بنیان برای ساخت این دستگاه رایزنی شده و قرار است به صورت پایلوت در قسمت‌هایی از خیابان سلمان فارسی اجرا و در صورت موفق بودن در تمام خیابان سلمان فارسی نصب شود.
وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های ما برای نصب دستگاه‌های مه پاش بالا بودن املاح در آب اهواز است که باعث خراب شدن دستگاه‌ها می‌شود.
بی توجهی به المان‌ها در شهر
محمد جعفر فلسفی عضو شورای شهر اهواز نیز گفت: خیابان سلمان فارسی بسیار پر تردد است گرمای هوا و نبود سایه باعث کلافگی شهروندان می‌شود لازم است سازمان زیباسازی و شهرداری منطقه یک، چاره‌ای در این خصوص بیندیشند.
محمدرضا ایزدی دیگر عضو این شورا نیز از وضعیت بد پل سفید انتقاد کرد و افزود: شهرهای دیگر درحال ساخت المان‌های جدیدی هستند اما ما در اهواز حتی از المان‌های موجود نیز نگه داری نمی‌کنیم، پل سفید یکی از همین المان‌ها است که باوجود همه عظمت و زیبایی به حال خود رها شده است درحالی که با مبلغ کمتر از یکصد میلیون ریال قسمت‌های خراب آن قابل بازسازی است.
لوایح متمم بودجه سال 97 سازمان خدمات موتوری، اصلاح لایحه بودجه پیشنهادی سال 98 سازمان زیباسازی و بودجه سال 98 سازمان خدمات موتوری دستورکارهای هشتاد و چهارمین نشست علنی شورای شهر اهواز بود که با اکثریت آراء به تصویب رسید.
همچنین در ادامه نشست بررسی وضعیت خدمات شهری کوی مشعلی بدون حضور مستمع برگزار شد.
9887/‏6002/‏

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/124029/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محکومیت یک کارگزار کود و نهاده‌های کشاورزی در امیدیه

یک کشته و دو مصدوم در حادثه رانندگی محور خرمشهر_اهواز

افتخار آفرینی فرنگی کاران خوزستان در آسیا

توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان

برداشت 51 تن گندم از مزارع خوزستان

حمله حزب‌ الله لبنان به 3 مرکز نظامی صهیونیستی

تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد

دیدار رئیسی با نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان

حمله حزب‌الله لبنان به 3 مرکز نظامی اسرائیل

در دیدار رئیسی و مقام لبنانی چه گذشت؟

تمرین تاکتیک‌های پرسپولیس برای بازی حساس آبادان

عملیات سپاه برای آزادی‌خواهان جهان امیدآفرین بود

بازی‌های باقی‌مانده استقلال ترسناک است/ 4 پیچ خطرناک که دور رفت نکونام امتیاز داد

حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است

اولین تیم سقوط‌کننده از لیگ دسته اول فوتبال

با حقوق کارگران چند کیلو گوشت می‌توان خرید؟/ اینفوگرافیک

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

کشف محموله سیگار قاچاق در خرمشهر

کشف بیش از 41 هزار نخ سیگار قاچاق در خرمشهر

اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران جبهه مقاومت را امیدوارتر کرد

تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت

شکست قعرنشین لیگ یک مقابل استقلال ملاثانی

دستگیری 8 محکوم متواری در شوش

حمله حزب‌الله لبنان به 3 مرکز نظامی صهیونیستی

اقدامات جمهوری اسلامی درسرزمینهای اشغالی سبب آزادی قدس خواهد شد

انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام

رابطه عجیب دوقلوهای همسان لیگ برتری

بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران

علیرضابیگی: گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار است؟

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

خانواده اسیران صهیونیست پنجشنبه به خیابان‌های تل‌آویو می‌آیند

رئیسی: صهیونیست ها خطا کنند، معنای پاسخ واقعی ایران را خواهند دید

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه

رهایی گروگان 12 ساله ‌از دست آدم‌ربا در آبادان

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به 33 هزار و 843 نفر رسید

برداشت بیش از 50 هزار تن گندم از مزارع خوزستان

پوستر جالب گل گهر برای مصاف با استقلال خوزستان؛ فوتبال روی فرش ایرانی + عکس

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به 33 هزار و 843 تن رسید

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

محدودیت ترافیکی جدید روز ارتش در اهواز اعلام شد

رهایی نوجوان 12 ساله از چنگال آدم‌ربا در آبادان

محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران/ زخمی شدن 3 صهیونیست در حمله پهپادی مقاومت

یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت