پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیر توزیع برق دزفول:

تعطیلی ادارات باعث کاهش 10 درصدی مصرف برق در دزفول می‌شود سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول- مدیر توزیع برق دزفول گفت: تعطیلی ادارات شهرستان طی روزهای اخیر باعث کاهش 10 درصدی مصرف برق در دزفول شد ضمن اینکه به طور کلی خاموشی‌های امسال دزفول نسبت به پارسال کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر ، اقبال طیب طاهر ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات شرکت توزیع برق دزفول اظهار کرد: شهرستان دزفول بزرگ‌ترین مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان است چرا که اهواز به عنوان یک کلان‌شهر دارای شرکت توزیع مستقل است.
وی تعداد مشترکان شبکه برق شهرستان دزفول را 160 هزار نفر برشمرد و افزود: دو هزار و 972 کیلومتر شبکه برق شامل فشار متوسط و ضعیف تحت پوشش شرکت توزیع برق دزفول است که از دورافتاده‌ترین نقاط شهرستان همچون دره کاید و احمدفداله تا مرز با دو شهرستان گتوند و شوش را شامل می‌شود.
مدیر شرکت توزیع برق دزفول با بیان اینکه میزان بار مصرفی برق و مصرف انرژی این شهرستان از استان‌هایی همچون قم، زنجان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال بختیاری بیشتر است، گفت: وسعت فعالیت و گستردگی توزیع برق دزفول به اندازه گستردگی استان البرز است که می‌طلبد زیرساخت‌ها و خدمات نیز مطابق با گستردگی باشد.
طیب طاهر با اشاره به افزایش هشت هزار اشتراک جدید در دزفول طی سال‌های 96 و 97 عنوان کرد: در سال جاری نیز ایجاد 470 اشتراک در دستور کار است در حالیکه در بحث زیرساخت‌های توزیع و انتقال برق هیچگونه رشدی در دزفول وجود نداشته است.
بهره‌برداری از امور برق شمال دزفول
طیب طاهر عنوان کرد: با توجه به گستردگی خدمات و فعالیت‌های توزیع برق دزفول همچون یک مادر شهر، می‌طلبد که رفتارها، خدمات و زیرساخت‌ها نیز مطابق با یک کلان‌شهر باشد؛ بنابراین یک اتاق فکر متشکل از افراد باتجربه و جوان این شرکت تشکیل شد و پس از برگزاری جلسات متعدد به جمع‌بندی رسیدیم که خدمت‌گزاری به مردم از حوزه ستادی خارج شود و با تفویض اختیارات، خدمات و فعالیت‌های این شرکت منطقه‌ای شود.
وی اضافه کرد: در این راستا چارت شرکت توزیع برق دزفول به معاونت و مدیریت مستقر در مناطق تعریف شد به‌گونه‌ای که مدت‌هاست امور برق منطقه جنوب، شرق، صفی‌آباد و شهرهای جنوبی، سردشت و شهیون در حال فعالیت هستند و ساختمان امور برق شمال نیز با 78 هزار اشتراک و صرف اعتبار 5 میلیارد ریال در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
طیب طاهر با بیان اینکه این دو امور از نظر ستادی زیر نظر شرکت و از نظر اجرایی مستقل هستند، گفت: کاهش محسوس زمان خدمت به مردم، کاهش خاموشی‌های بلندمدت، توزیع متناسب انرژی و افزایش رضایت مردم و تکریم ارباب‌رجوع از جمله مزایای این طرح است.
وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده مقرر شده تا در آینده نزدیک در مناطق شمالی شهر همچون فرهنگشهر، بهاران و 86 هکتار فضایی در راستای استقرار گروه‌های واکنش سریع آماده شود.
مدیر شرکت توزیع برق دزفول از افتتاح مرکز پایش مصرف‌کننده‌های عمده و کنترل بار مصرفی در این شهرستان برای نخستین بار در استان خبر داد و افزود: با رصدهای شبانه‌روزی و فرهنگ‌سازی‌های انجام شده توسط رسانه‌ها و مسئولان بار شبکه طی چند روز اخیر کنترل شده و از 20 خرداد که پیک بارمصرفی سال جاری بود تاکنون هیچ نقطه‌ای از نظر کاهش بار دچار خاموشی نشده است.
طیب طاهر در ادامه بیان کرد: بیش از 58 ترانس در منطقه شمال برق دار نبوده‌اند که آنها را وارد مدار کردیم.
تأمین روشنایی مناطق مختلف دزفول
وی در خصوص تأمین روشنایی مناطق کم برخوردار نیز اظهار کرد: تأمین روشنایی بافت قدیم با نصب یک هزار و 180 دستگاه چراغ نو در حال اجراست که 640 دستگاه چراغ تاکنون نصب شده و مابقی در مرحله اجرا قرار دارد. بهسازی و نوسازی روشنایی کوی مدرس نیز با یک هزار دستگاه چراغ انجام شده ضمن اینکه 250 دستگاه چراغ در کوی زیباشهر نیز نصب شده که این منطقه در زمینه تأمین روشنایی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.
مدیر شرکت توزیع نیروی برق دزفول با اشاره به اجرای روشنایی منازل کارون عنوان کرد: 712 اصله پایه روشنایی نیز در سطح شهر رنگ‌آمیزی شده ضمن اینکه در بلوار مقاومت، شریعتی و ساحلی نیز چراغ‌های ال ای دی نصب شده و تأمین روشنایی بلوار پیام‌آوران، بهاران و خیابان روستا نیز در دستور کار است.
طیب طاهر با بیان اینکه بالغ‌بر هفت میلیارد و 500 میلیون ریال از منابع مالی داخلی برای توسعه روستایی دزفول در مدت اخیر هزینه شده گفت: تأمین برق دو روستای بخش شهیون انجام شده و یک روستا نیز در دست اقدام است ضمن اینکه برق‌رسانی به مسیر آبشار شوی نیز در مرحله انجام است.
طیب طاهر در خصوص تأثیر تعطیلی ادارات بر میزان مصرف برق شهرستان گفت: تعطیلی ادارات باعث کاهش 10 درصدی مصرف برق در دزفول شده ضمن اینکه به طور کلی خاموشی‌های امسال دزفول نسبت به پارسال کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه خاموشی‌ها به دو دسته با برنامه و بی‌برنامه تقسیم می‌شوند، توضیح داد: خاموشی‌های با برنامه با هدف تعمیرات، اورهال و توسعه شبکه در ساعاتی که گرما کمتر است با اطلاع‌رسانی قبلی اعمال می‌شوند تا مشترکان در زمان بحران خاموشی نداشته باشند ولی خاموشی‌های بی‌برنامه عمدتاً به علت حوادثی همچون سرقت، شرایط جوی و فشار بالای مصرف برق بوده و اجتناب ناپذیرند.
مدیر شرکت توزیع برق دزفول با بیان اینکه پیک بار مصرف شهرستان در سال 97 در تاریخ 20 تیر رخ داده است، گفت: امسال این پیک یک ماه جلوتر و در 20 خرداد رخ داد که نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشت.
طیب طاهر همچنین با بیان اینکه بیش از 70 درصد مصرف‌کننده‌های برق در دزفول مصارف خانگی هستند، عنوان کرد: با محدود کردن منابع و صنایع نمی‌توانیم کنترل بار داشته باشیم، از سویی صنایع سهم عمده‌ای در اقتصاد داشته و قطع برق آنها به جای نفع موجب زیان می‌شود بنابراین لازم است مدیریت مصرف برق شهرستان توسط مردم انجام شود.
وی تنها راه کنترل مصرف برق را مشارکت مردم دانست و گفت: مردم استفاده از وسایل پرمصرف را به ساعات بعد از پیک مصرف موکول کنند و تا حد امکان در راستای پایان یافتن خاموشی‌های بابرنامه در مصرف بهینه برق صرفه‌جویی کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/124177/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوجوان مرگ مغزی‌شده خرمشهری به 2 نفر جان دوباره بخشید

او را شاعر آزادی می‌نامند! + فیلم

راهیابی 24 کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمدی به رقاب‌های ملی

پیش بینی‌های هواشناسی خوزستان درخصوص دما در بهار و تابستان

سامانه بارشی وارد خوزستان می‌شود

ایجاد بیش از 8 هزار و 500 فرصت شغلی در خوزستان

پسر خرمشهری با اهدای عضو به 2 شهروند زندگی دوباره‌ای داد

نظارت بر نانوایی‌های اهواز به صورت مستمر در حال انجام است

محکومیت همدستی دولت اردن با رژیم صهیونیستی

صعود فولاد خوزستان به مرحله نهایی یگ برتر فوتبال نوجوانان

16 هزار متر مربع از اراضی دولتی در امیدیه رفع تصرف شد

قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه 1403/02/01

اسلحه‌های مجوزدار در صورت استفاده غیرمجاز ضبط شوند

کاهش 75 درصدی حوادث غرق شدگی در خوزستان

پیروزی تیم ملی حفاری اهواز در لیگ برتر گلف

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

80 اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان راه‌اندازی شد

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

توپکرانی 137 هزار متر خط لوله در نفت و گاز مسجدسلیمان

حمله پهپادی به پایگاه هوایی عوبدای اسرائیل + جزئیات

شناسایی بیش از 8 هزار تن اضافه تناژ در جاده‌های خوزستان

برگزاری ششمین کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

تقویت ارتباطات سیار در مناطق روستایی و شهری خوزستان

نعیم قاسم: هیچ‌گونه کنار گذاشتن رویارویی و عقب‌نشینی از حمایت از غزه وجود ندارد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ایلات اشغالی

معاون دبیرکل حزب‌الله: هیچ‌گونه کنار گذاشتن رویارویی و عقب‌نشینی از حمایت از غزه وجود ندارد

کودک خرمشهری فرشته نجات شد

برنامه 6 بازی پایانی پرسپولیس و استقلال و فانوس به‌دستان لیگ

ثبت آلودگی هوا در 5 شهر خوزستان

هوای دو شهر خوزستان در وضعیت «قرمز»

کاهش 28 درصدی پرونده‌های محاکم تجدیدنظر استان خوزستان

اهدای اعضای بدن یک کودک خرمشهری به بیماران نیازمند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/01

بچه بال مگسی رو واکس زده!

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد