پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیس بهزیستی دزفول:

3500 خانوار دارای معلول دزفول مستمری دریافت می‌کنند اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول- رئیس اداره بهزیستی دزفول گفت: تعداد سه هزار و 500 خانوار دارای معلول در سطح شهرستان، مستمری دریافت می‌کنند.

فریدون عبدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازمان بهزیستی در چهار حوزه توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و حوزه مشارکت‌های مردمی و اشتغال فعالیت می‌کند و به ارائه خدمات می‌پردازد.
وی با بیان اینکه خدمات حوزه توانبخشی مربوط به معلولان است، افزود: حدود 6 هزار پرونده در ارتباط با توانبخشی افراد معلول در اداره بهزیستی دزفول وجود دارد که از این تعداد بالغ بر سه هزار و 500 خانوار دارای معلول از این اداره مستمری دریافت می‌کنند.
رئیس بهزیستی دزفول با بیان اینکه در سال 97 صرفاً یک هزار معلول توسط این اداره مستمری دریافت می‌کردند، افزود: این در حالی است که با جهش بیش از 100 درصد این آمار اکنون به بالغ بر سه هزار و 500 معلول بهره مند از مستمری، افزایش یافته که قابل توجه بوده و ناشی از اهتمام ویژه بهزیستی نسبت به حمایت از معلولان است.
عبدی با بیان اینکه این افراد عمدتاً دارای معلولیت‌های ذهنی، قطع نخاع، فلج اطفال، نابینایی و ناشنوایی هستند، تصریح کرد: به مابقی افراد که دارای معلولیت‌های خفیف هستند نیز بسته به شرایطی که دارند خدمات جانبی در راستای توانبخشی از سوی این اداره ارائه می‌شود که تهیه ویلچر، واکر، عصا، پوشینه و ارائه دفترچه خدمات درمانی به معلولانی که تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نیستند ازجمله این خدمات جانبی است.
وی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی و اجتماعی، شهریه 130 دانشجو در سطح شهرستان توسط اداره بهزیستی پرداخت می‌شود، عنوان کرد: بر اساس قراردادهای منعقد شده با هلال احمر بخشی از هزینه دریافت پروتز و کفش‌های طبی مختص معلولان نیز توسط اداره بهزیستی تأمین و پرداخت می‌شود.
رئیس بهزیستی دزفول با بیان اینکه ماهانه بین 25 تا 30 معلول جدید نیز در سطح شهرستان شناسایی می‌شود، گفت: این افراد عمدتاً براثر تصادفات، بیماری‌های مادرزادی، فلج اطفال و بیماری‌های ژنتیکی به معلولیت دچار شده‌اند.
عبدی با اشاره به طرح سازمان بهزیستی مبنی بر شناسایی معلولان فاقد پرونده توضیح داد: یک تیم مجرب توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان وجود دارد که با نظارت و هماهنگی اداره بهزیستی به شکل‌های مختلف از جمله حضور در در منازل اقدام به شناسایی خانوارهای دارای سرپرست یا عضو معلول می‌کنند که پس از شناسایی و معرفی به اداره، برای آنها تشکیل پرونده می‌شود تا از خدمات بهزیستی بهره مند شوند.
رئیس بهزیستی دزفول تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که هیچ معلولی از خدمات این سازمان بی بهره نباشد هر چند این امر بسته به این شرط است که فرد معلول شاغل نباشد.
مناسب سازی فضای شهری برای معلولان
وی همچنین با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در سال گذشته و ابلاغ آن به تمامی دستگاه‌ها در سال جاری گفت: بر اساس این قانون تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظف شدند تا برای معلولان زیرساخت‌های رفاهی همچون مناسب سازی فضای شهری از جمله معابر، پارک‌ها و ادارات را آماده و تأمین کنند.
عبدی با اشاره به برگزاری جلسات مناسب سازی در شهرستان اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری ادارات مختلف برخی پارک‌ها و معابر شهری برای تردد افراد معلول مناسب سازی شده‌اند اما همچنان باید این رویه ادامه داشته باشد چرا که معلولان باید همچون سایر افراد از امکانات رفاهی برخوردار باشند ضمن اینکه تلاش ما این است تا افراد معلول خودشان به انجام اموراتشان بپردازند و محدودیتی نداشته باشند.
رئیس اداره بهزیستی دزفول در خصوص تأمین مسکن معلولان تحت پوشش این اداره نیز گفت: خانوارهای روستایی دارای دو معلول که فاقد مسکن هستند در صورت برخورداری از زمین می‌توانند به اداره بهزیستی مراجعه کنند تا با همکاری بنیاد مسکن ساخت و ساز مسکن این خانوارها انجام شود ضمن اینکه در برخی مناطق روستایی شهرستان اقداماتی در حال انجام است به گونه‌ای که در سال گذشته دو خانوار دارای دو معلول در شمس آباد که دارای زمین بودند از مسکن بهره مند شدند.
عبدی بیان کرد: در حال تلاش و پیگیری هستیم تا مکانی را برای ساخت مسکن برای خانوارهای شهری دارای دو عضو معلول یا بیشتر نیز تعیین کنیم تا این خانوارها نیز بتوانند صاحب مسکن شوند.
وی در خصوص اعتراض برخی از معلولان مبنی بر عدم دریافت ارزاق توضیح داد: ارزاق معلولان به صورت سبد کالا و بر روی حقوق به آنها ارائه می‌شود اما در برخی موارد مشارکتی همچون تحویل مقادیری مواد غذایی توسط خیران، مددکاران اداره متناسب با بضاعت معلولان دارای پرونده این ارزاق را بین آنها توزیع می‌کنند؛ بنابراین هیچ گونه قصد و غرضی در این امر وجود نداشته و کاملاً برنامه ریزی شده و اصولی انجام می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی دزفول در ادامه با اشاره به آغاز هفته بهزیستی اظهار کرد: سازمان بهزیستی از سال 1359 تأسیس شده و تنها نهاد دولتی است که در زمینه آسیب‌های اجتماعی، معلولان و نیازمندان فعالیت می‌کند. این سازمان حدود یکصد نوع وظیفه دارد که این گستردگی وظایف و خدمات در نوع خود کم نظیر است.
عبدی با بیان اینکه بالغ بر 130 مرکز غیردولتی با برخورداری از 700 نیرو با اداره بهزیستی دزفول همکاری دارند، گفت: اما در بخش دولتی با وجود این گستردگی وظایف صرفاً 60 نیرو فعالیت دارند که با تمام توان به انجام خدمات حتی بیشتر از حوزه وظایف خود می‌پردازند که لازم است این مناسبت را ابتدا به آنها و سپس به تمامی مردمی که به هر نحوی از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند تبریک گفت.
به گزارش خبرنگار مهر ، یک هزار و 650 خانوار با جمعیت حدود پنج هزار نفر تحت پوشش خدمات اداره بهزیستی دزفول هستند. چندین هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم از خدمات جانبی این اداره در حوزه‌های مختلف بهره مند هستند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/125856/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند