پیام خوزستان

آخرين مطالب

استاندار خوزستان:

مسئولان مراقب بیماری های واگیردار در مسجدسلیمان بعداز زلزله باشند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - استاندار خوزستان گفت: مسئولان شهرستان مسجدسلیمان باید مراقبت ها و حساسیت های لازم نسبت به جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر ، غلامرضا شریعتی عصر امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به وقوع زلزله 5.7 ریشتری در این شهرستان اظهار کرد: در مرحله اول خوشحال هستیم که این زلزله خسارت جانی نداشته است.
وی با اشاره به اینکه مسائل مختلفی پیرامون زلزله شهرستان مسجدسلیمان در این جلسه مطرح شد، تصریح کرد: همچنین در مرحله دوم، رسیدگی به مردم آسیب‌دیده این شهرستان به صورت آنی انجام شد.
شریعتی بیان کرد: مسجدسلیمان به علت قدمت، بافت فرسوده و حتی مناطق آلوده به نفت آنکه در اراضی جغرافیایی خاص واقع شده تقریباً این پتانسیل را برای تخریب داشته و زلزله این مسئله را تشدید کرده است.
وی ادامه داد: با مدیریت خوب سیل استان خوزستان شاهد سیل مهربانی حمایت و کمک های عمومی بودیم که مشابه آن باید زلزله شهرستان مسجدسلیمان را نیز به خوبی مدیریت کنیم.
استاندار خوزستان یادآور شد: مذاکرات و پیگیری‌های مستمر با مسئولان ملی انجام شده اما اولین نیاز برای رفع معضلات و مشکلات این شهرستان برآوردهای دقیق از میزان خسارت‌های وارد شده و ارائه گزارش‌های کارشناسی از سوی اداره کل بنیاد مسکن استان خوزستان است.
شریعتی یادآور شد: منابع اعتبارات استانی را با توجه به شرایط پیش آمده در شهرستان مسجدسلیمان باید به سمت این شهرستان گسیل دهیم.
وی تأکید کرد: برای ساخت و بازسازی مدارس شهرستان مسجدسلیمان، اولویت اعتبارات نوسازی مدارس استان خوزستان باید به این شهرستان اختصاص پیدا کند.
استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر تحصیل دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید جزو اولویت های مهم این شهرستان محسوب می‌شود که شرایط تحصیل مناسب باید برای آنها در اسرع وقت فراهم شود.
شریعتی اضافه کرد: امکان تحصیل دانش‌آموزان در اماکن خطرساز که با کمترین بحران امکان بروز بحران در آن وجود دارد را نداریم.
وی اظهار کرد: اداراتی که در شهرستان مسجدسلیمان بر اثر زلزله تخریب شده‌اند، باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین ساختمان جدید از اماکن تحت تملک خود اقدام یا حتی در صورت نیاز یک مکان را اجاره و تا زمان بازسازی مکان اصلی در آن اسکان و خدمات رسانی به مردم را انجام دهند.
استاندار خوزستان بیان کرد: باید با تلاش هرچه تمامتر اسکان اولیه برای مردم آسیب‌دیده از زلزله مسجدسلیمان فراهم شود.
شریعتی عنوان کرد: مدیران شهرستان مسجدسلیمان باید طرح اسکان موقت مردم را تهیه و از ظرفیت های این شهرستان نهایت استفاده را داشته باشند.
وی یادآور شد: همه دستگاه های شهرستان مسجدسلیمان باید تجهیزات و امکانات تحت اختیار خود را برای کمک به مردم مسجدسلیمان به کار بگیرد.
شریعتی گفت: بعد از اتمام جلسه از مناطق مختلف شهرستان مسجدسلیمان بازدید و گزارش تکمیلی را به معاون اول رئیس جمهور اعلام می‌کنم، ضمن اینکه قبل از اعزام به مسجدسلیمان گزارشهای لازم به بسیج کشور ارائه شده است.
وی بیان کرد: بسته‌های کمکی از سوی هلال احمر تهیه و در اسرع وقت میان مردم آسیب دیده از زلزله شهرستان مسجدسلیمان توزیع خواهد شد.
استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم همدل و همراه بودن تمامی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان مسجدسلیمان گفت: مسائل ابتدا باید در شهرستان حل و فصل و در انتها در سطح استانی به صورت گزارشی کامل ارائه شود.
شریعتی یادآور شد: مدیرکل حقوقی استانداری باید نسبت به استقرار تیم‌های بهداشت و درمان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار به دلیل زندگی جمعی مردم آسیب دیده در اماکن تعیین شده (اسکان اضطراری) اقدام لازم را انجام دهد.
وی عنوان کرد: در سیل خوزستان با رحمت الهی و نگهداری های خوب تیم های بهداشت و درمان از بروز و شیوع هرگونه بیماری واگیردار در این استان جلوگیری کردیم.
استاندار خوزستان تصریح کرد: مسئولان شهرستان مسجدسلیمان باید حساسیت های لازم را نسبت به جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار را داشته باشند.
شریعتی اظهار کرد: 900 واحد برای جابجایی مناطق آلوده شهرستان مسجدسلیمان تعیین شده بود ولی باید مصوبه جدیدی از هیئت دولت برای جابجایی منازل آسیب دیده از زلزله مسجدسلیمان دریافت کنیم.
شریعتی اظهار کرد: در صورت نیاز، اعتبار شهرهای دیگر جابجا و پروژه های نوسازی مدارس سطح شهرستان مسجدسلیمان هر چه سریع‌تر آغاز به کار کند.
وی خطاب به مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان اضافه کرد: اعتباراتی که از شهرستان‌های دیگر به مدارس مسجدسلیمان اختصاص پیدا می‌کند، حتماً در ماه‌های آینده از سوی استانداری خوزستان جبران می‌شود.
استاندار خوزستان در پایان عنوان کرد: نمی توانیم دانش آموزان را به مدرسه ای بفرستیم که حتی با یک تکان جزئی امکان تخریب دوباره آنها وجود دارد چون امنیت جانی آنها تامین نیست.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/125887/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از جنگ ایران و اسرائیل

پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از رویارویی ایران و اسرائیل

بازگشت پرسپولیس از آبادان، شاید به‌عنوان صدرنشین

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل نفت آبادان

بازگشت سرمربی پرسپولیس به کنار خط در آبادان

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

مورد عجیب فراز: یک‌ماه دوری از خانواده!

اتفاق خوشحال‌کننده برای عبدالله ویسی

حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد

آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است

حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند

عالیشاه در فکر سبقت از ترابی در آبادان

80 درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است

حادثه انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم داشت

برگزاری راهپیمایی مردمی برای دفاع مشروع نیروهای مسلح در خوزستان

بیش از 26.6 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

حماس:نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد/اسرائیل در ورطه نابودی است

بهبهان خط پایان محموله‌های قاچاق

انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول 9 مصدوم بر جا گذاشت

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

مجلس خود را موظف به حمایت از کشاورز می‌داند/ لزوم مکانیزه شدن کشاورزی در خوزستان

داستان 34 روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد

پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه

تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در 11 استان

پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه

حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم

عقب ماندگی خوزستان با وجود افراد توانمند و دلسوز جبران می‌شود

باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!

پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم

گلزن پرسپولیس به نفت در اختیار تارتار

اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است

انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم بر‌جای گذاشت

ربیعی: مقاومت ما بعد از پنالتی سپاهان شکسته شد/ دربی اصفهان باید باکیفیت‌تر باشد

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

اوسمار به نشست خبری نرسید

حمله حزب‌الله لبنان به 2 مرکز نظامی صهیونیستی دیگر

رفیعی در انتظار پایان خوش دوران غیبت دروازه بان تیم ملی

کمالوند: مقابل پرسپولیس محکوم به برد هستیم

«وعده صادق» حادثه‌ تاریخ‌ساز/ فصل جدیدی از حیات جبهه مقاومت آغاز شد

‌آزادی 140 زندانی و صلح و سازش در 366 پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

موافقت با اشتغال 69 زندانی در شهرستان مراغه

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

خبر‌هایی از بزرگداشت شهید مدافع حرم حمزه در سمنان

اوزونیدیس: بازی سخت و عجیبی با استقلال خوزستان داریم

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد