پیام خوزستان

آخرين مطالب

با برگزاری نشست چهارشنبه های گردشگری دزفول؛

اهداف جشنواره 100 روز با رودخانه دز تبیین شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول- با برگزاری سومین نشست عمومی چهارشنبه های گردشگری دزفول از سوی مجمع فعالان گردشگری این شهرستان، اهداف برگزاری سومین جشنواره 100 روز با رودخانه دز تبیین شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول شامگاه چهارشنبه در سومین نشست عمومی چهارشنبه‌های گردشگری دزفول که با حضور مردم و فعالان عرصه گردشگری، با محوریت جشنواره 100 روز با رودخانه دز در خانه تاریخی سوزنگر برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره 100 روز با رودخانه دز امسال برای سومین بار متوالی با همت فعالان گردشگری و محیط زیستی شهرستان از 27 خرداد آغاز شده و تا دوم مهرماه ادامه دارد.
مصطفی استاد چینی گر افزود: معرفی رودخانه دز در سطح ملی، ارتقای وضعیت زیست محیطی این رودخانه، ایجاد فرصت مناسب برای بهره برداری بهینه از رودخانه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی و انتقال مفاهیم، اطلاعات و افزایش آگاهی توده مردم در جهت حفظ و حراست از رودخانه دز از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره صد روز با رود دز است.
وی، رودخانه دز را شاه رگ حیاتی شمال خوزستان و پایه تمدنی دزفول برشمرد و عنوان کرد: رودخانه دز نقش و تأثیر زیادی در کیفیت آب رودخانه کارون بزرگ دارد ضمن اینکه این رودخانه در مسیری که وارد خوزستان و دزفول می‌شود از اقلیم‌های جلگه‌ای و کوهستانی گذر می‌کند و حین عبور زیست گاه‌های متنوعی از جمله جنگل‌های زاگرس با پوشش بلوط، جنگل‌های نیمه گرمسیری زاویه‌ها و عباس آباد و پارک ملی دز که زیستگاه گوزن زرد ایرانی و لاک‌پشت فراتی است را به وجود می‌آورد.
رئیس اداره محیط زیست دزفول با اشاره به نقش رودخانه دز در حوزه کشاورزی، اقتصاد و مسائل زیست محیطی این شهرستان ادامه داد: واقعیت این است که اگر از این موهبت الهی به نحو مطلوب استفاده نشود در آینده دچار مشکلات زیست محیطی و بهداشتی فراوانی خواهیم شد.
استاد چینی گر ، افزایش جمعیت دزفول طی سال‌های اخیر، افزایش بهره برداری از رودخانه دز، انتقال آب از سرشاخه‌های این رودخانه، آلودگی‌های ناشی از ورود فاضلاب، پساب و زهاب را از جدی ترین تهدیدها برای حیات رودخانه دز برشمرد و گفت: همه مردم و متولیان باید به عنوان پاکبان و دزبان از این رودخانه ارزشمند حراست و نگهداری کنند و این مهم زمانی محقق می‌شود که عموم مردم اطلاعات و آگاهی خود در خصوص موارد زیست محیطی را افزایش دهند.
مهدی دباغ، عضو مجمع فعالان گردشگری شهرستان دزفول نیز در این همایش اظهار کرد: مجمع فعالان گردشگری دزفول متشکل از فعالان صنعت گردشگری شهرستان و علاقه مندان به این حوزه بالغ بر یک سال است که تشکیل شده و هدف آن علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری دزفول، آگاه سازی مردم نسبت به ظرفیت‌های شهرستان و مطالبه گری از مسئولان امر برای رفع مشکلات، موانع و توسعه حوزه گردشگری شهرستان است.
وی، رویکرد چهارشنبه‌های گردشگری را شناخت و استفاده از ظرفیت‌های موجود و به وجود آوردن فرصت‌های جدید در حوزه گردشگری دزفول برشمرد و افزود: برگزاری برنامه شب‌های فرهنگی، گردشگری دزفول در آذرماه هر سال، حضور فعال و منسجم در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در بهمن ماه سال 97، ایجاد و حفظ انسجام و اتحاد در بین حوزه‌های مختلف گردشگری در سطح شهرستان، برگزاری جشنواره نوروزگاه 98و برگزاری جشنواره ملی رود دز از جمله اقدامات این مجمع طی این یک سال بوده است.
دباغ با بیان اینکه برنامه چهارشنبه‌های گردشگری دزفول از سه ماه پیش با همت این مجمع آغاز شده و مقرر شده در یکی از چهارشنبه‌های هر ماه برگزار شود، گفت: این مراسم که موضوعات مطرح شده در آن طی هر نشست متفاوت خواهد بود در واقع یک نشست عمومی با حضور فعالان و علاقه مندان به حوزه گردشگری می‌باشد که تلاش در راستای توسعه گردشگری دزفول، آشنایی بیش از پیش مردم نسبت به توانمندی‌های شهرستان در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و اهتمام در راستای صیانت از میراث فرهنگی شهرستان از جمله اهداف اصلی آن است.
عضو مجمع فعالان گردشگری دزفول در ادامه عنوان کرد: اگر مردم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان را بیش از گذشته بشناسند بهترین معرف برای حضور گردشگران خواهند بود و تلاش ما این است با برگزاری چنین برنامه‌هایی علاوه بر افزایش اطلاعات و آگاهی مردم آنها را در زمینه توسعه حوزه گردشگری شهرستان مشارکت دهیم.
به گزارش خبرنگار مهر ، سخنرانی در خصوص قسمت‌های مختلف و ظرفیت‌های رودخانه دز از گذشته تاکنون و سرودن شعر با گویش دزفولی از دیگر آیتم‌های سومین نشست عمومی چهارشنبه‌های گردشگری شهرستان دزفول بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/126090/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

ثبت صادرات 6 میلیارد دلاری در خوزستان

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

95 درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند

رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین

پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن 2 مربی در المپیک است

اجرای طرح کشت چوب در 300 هزار هکتار از اراضی خوزستان

بیش از 370 هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد