پیام خوزستان

آخرين مطالب

نکونام: برای شروع لیگ آمادگی کامل داریم/ به تنهایی نمی توانم هیچ کاری انجام دهم ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان این که به تنهایی نمی توانم هیچ کاری انجام دهم، گفت: درخواست من از همه مردم خوزستان این است که کمک کنند تا برنامه‌مای‌مان را پیش ببریم.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان جواد نکونام امروز در نشست با اصحاب رسانه، اظهارکرد: می‌خواهم در این جلسه خیلی شفاف صحبت کنم تا شما دوستان و هواداران فوتبال بدانند چه کارهایی در مجموعه برای تیم اتفاق افتاده است و بتوانیم کارمان را در کنار هم پیش ببریم. تا امروز 39 جلسه تمرین داشته‌ایم و سه اردوی تدارکاتی را پشت‌سر گذاشته‌ایم که یک اردو در شهرکرد و دو اردو در تهران بوده است.
در چند سال اخیر فوتبالیست ها مانند ما چنین تمرینات سختی را نداشتند
 وی بیان کرد: سعی کردیم شرایط بازی‌ها به صورتی باشد که بازیکنان شرایط مختلفی تجربه کنند تا بتوانیم به هدف‌مان که آمادگی بازیکنان برای شروع لیگ است، برسیم. در این راه یوسو سسما مربی بدنساز و تمرین‌دهنده اسپانیا از ابتدا به خاطر مشکلات ویزایش همراهمان نبود ولی در ادامه راه به کنار ما آمد و توانستیم تمریناتی را کنار هم داشته باشیم و با برنامه ریزی های خوب او، شرایط بدنی مناسبی را برای بازیکنان ترسیم کردیم. من فکر می‌کنم در چند سال اخیر بازیکنان فوتبال چنین تمرینات سخت و مقاومی را پشت‌سر نگذاشته بودند. شرایط بدنسازی که داشتیم تقریبا مشابه تمریناتی است که خود من با این مربی در اوساسانا و لالیگا انجام می دادم و تجربه کرده بودم.
اردوی خارجی را به خاطر قیمت ارز و مخارج آن کنسل کردیم
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان ادامه داد: سعی کردیم یک اردوی خارجی داشته باشیم ولی با توجه به درخواست باشگاه مبنی بر این که بتوانیم اردوی داخلی داشته باشیم و از پتاسنیل ایران استفاده کنیم، این اردو را با توجه به قیمت ارز و مخارجی که در بر داشت، کنسل کردیم. در صورتی که واقعیت این است وقتی که اردوهای مان را بررسی کردیم، دیدیم که شرایط اردو در ایران نیز خیلی ساده و ارزان نیست. به هر حال توانستیم بازی‌های دوستانه خوبی را در ایران داشته باشیم.
برای شروع لیگ آمادگی کامل داریم
وی درباره حضور فولاد در مسابقات جام شهدا نیز عنوان کرد: قرار بود دوم و چهارم مردادماه در جام شهدا شرکت کنیم که البته نامه‌ای از طریق سازمان لیگ به ما ارسال شده است که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این مسابقات را هیچ پوششی نمی‌دهد و مسائل امنیتی و دیگر مسائلی که باید اتحادیه فوتبال آن ها را تامین کند، مورد تایید نیست و احتمال دارد این بازی‌ها کنسل شوند. البته ما حتی این برنامه‌ریزی را هم داشتیم که در صورت کنسل شدن این تورنمنت، جه بازی‌هایی را انجام دهیم. همچنین با توجه به شرایطی که در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به وجود آمد و قرعه‌کشی دیر انجام شد، ما مسابقات تدارکاتی را از پیش برای تیم در نظر گرفته بودیم. در حال حاضر اعلام کرده اند که لیگ بیستم مردادماه آغاز می‌شود که ما هیچ مشکلی نداریم و برای شروع لیگ آمادگی کامل داریم تا ان‌شاءالله بتوانیم لیگ را به خوبی شروع کنیم.
به تنهایی نمی توانم هیچ کاری انجام دهم
نکونام در ادامه نیز خاطرنشان کرد: طی صحبتی که از روز اول با باشگا داشتم، برنامه‌مان این بود تا بتوانیم فولاد را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم و صادقانه باید بگویم من به تنهایی هیچ کاری نمی‌توانم انجام دهم و اگر کسی به تنهایی می‌توانست کاری را انجام دهد، پیش از من مربیان بزرگ‌تری بودند که می توانستند این گونه کار کنند. درخواست من از همه مردم خوزستان این است که کمک کنند تا برنامه‌مای‌مان را پیش ببریم.
شش تیم با اختلاف بیشترین پرداختی‌ها را در ایران دارند
وی بیان کرد: ما قطعا مشکل بازیکن داشتیم زیرا خیلی از بازیکنانی که مدنظرمان بودند را نمی‌تواستیم جذب کنیم و به این جا نمیآامدند. بازیکن قرارداد سه میلیارد تومانی را کنار نمی‌گذاشت که با 800 میلیون تومان به فولاد بیاید. بازیکنانی که مدنظرمان بودند شاید انتخاب‌های سوم یا چهارم‌شان را فولاد می‌گذاشتند و دوست داشتند در تهران یا شهرهای خوشان بازی کنند زیرا پول‌های بیشتری دریافت می‌کردند. همانطور که خودتان می‌دانید شش تیم با اختلاف بیشترین پرداختی‌ها را در ایران دارند و این تیم‌ها کاملا خودشان را از تیم‌های دیگر جدا کرده‌اند. اگر بخواهم صادقانه بگویم ما از پنج تیم دیگر پیش هستیم.
امسال در فولاد بازیکن میلیاردی نداریم
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان این که امسال هیچ بازیکنی با فولاد قرارداد میلیاردی نبسته است، عنوان کرد: این کار را انجام دادیم تا بگوییم باشگاه فولاد چه قیمت و ارزشی دارد و شما بازیکنان باید ارزش و قیمت آن را بدانید. بنابراین بازیکنانی را جذب کردیم که عاشق کار کردن در فولاد باشند و مبارزه و فدراکاری کنند و در کنارش نیز کیفیت فنی هم داشته باشند. در روند جذب بازیکن نیز بازیکنی بود که علی‌رغم میل باطنی‌مان حتی به او پیشنهاد بالاتر از یک میلیارد تومان را دادیم اما او با مبلغ کمتری به تیم دیگری رفت. به طور مثال یک دفاع وسط را می‌خواستیم که در باشگاهی که شاغل بود، سالی 2.5 میلیارد تومان دریافت می‌کرد و قطعا آن باشگاه را نمی‌گذارد د و به فولاد بیاید. به هر حال در جذب بازیکن چنین اتفاقاتی برای‌مان رخ داد اما بازیکنانی را جذب کردیم که همه با کیفیت هستند و عاشق این هستند که برای فولاد بازی کنند و بهترین عملکرد را داشته باشند که این خیلی مهم است.
مدافع مدنظرمان با مبلغ نجومی به تیم دیگر رفت/تابع باشگاه هستم
وی درباره بازیکنان خارجی نیز گفت: با شیمبا تمددید کردیم که سال گذشته هم در فولاد بود و عملکردش مشخص است. خود من زمانی که نساجی بودم، شیمبا را می‌خواستم که در نهایت فولاد را انتخاب کرد و آقای گل هم شد. موسی کولی بالی هم جذب شد که دوست ندارم قرارداد او را بگویم ولی واقعا قراردادی بسته شد که باشگاه فولاد کار بزرگی در این زمینه انجام داد. ما یک دفاع وسط خارجی دیگر هم می‌خواستیم که با یک مبلغ نجومی به یک تیم دیگر رفت که اصلا نمی‌تواستیم به او نزدیک شویم. همچنین از باشگاه خواستم دو سهمیه خارجی دیگرمان هم جذب شوند، زیرا به این تغییر و تحولات نیاز داریم ولی باشگاه اعلام کرد که نمی‌توانیم بازیکن خارجی دیگری جذب کنیم. آن هم علی‌رغم این که باشگاه فولاد فصل گذشته 9 بازیکن و مربی خارجی داشت. به هر حال امسال نتوانستیم تمام سهمیه خارجی‌مان را به خدمت بگیریم که باید بگویم من تابع دستور و اهداف باشگاه هستم.
فوتبال، هزینه و پول است
نکونام افزود: این که مردم و هواداران فولاد انتظار دارند قهرمان شویم یا سهمیه آسیایی بگیریم، باید این را هم در نظر بگیرند که دو فصل پیش یک تیم در لیگ ایران در حالی که داشت به لیگ یک سقوط می‌کرد، سال بعد مدعی قهرمانی شد، چرا که 45 میلیارد تومان هزینه کرد. فوتبال هزینه، پول و بیزینس است و این بازیکنان هستند که کار را انجام می‌دهند که کیفیت آن‌ها خیلی تاثیر دارد. در ابتدای صحبت‌هایم نیز گفتم که شش تیم هستند که از سایر تیم‌ها خود را جدا کرده اند و با توجه به این شرایط ما فقط می‌توانیم قول دهیم که به قول کشتی‌گیرها با این تیم‌ها تنها سرشاخ شویم و بتوانیم مبارزه کنیم و البته بهترین عملکرد را داشته باشیم.
مربیان با قرارداد چهار پنج میلیارد هم قول قهرمانی نمی دهند
وی با بیان این که این قول می‌دهم، هیچ تیمی نه تنها در اهواز بلکه در هیچ شهری نتواند به راحتی ما را اذیت کند و شکست دهد، ادامه داد: تمام تلاش مان را می کنیم تا در تمام بازی‌ها بهترین نتیجه را کسب کنیم اما این که بخواهیم قول دهیم سهمیه کسب کنیم، این قول را حتی مربیانی که قرارداد چهار پنج میلیارد تومانی دارند و باشگاه‌های‌شان هم 60، 70 میلیارد تومان خرج می‌کند، نمی‌دهند. بودجه تیم ما و قرارداد بازیکنان ما مشخص است.
برخی بازیکنان کم لطفی داشتند و به تمرین نیامدند
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره غیبت چند بازیکن در ابتدای تمرینات تیم نیز اظهار کرد: طبق تجربه‌ای که من دارم بازیکنان در اروپا وقتی با یک باشگاه قرارداد دارند باید در محل تمرین حاضر شوند، حتی اگر قرار است صبح فردای آن روز یا هفته بعدش از این تیم بروند ولی در ایران به این صورت نیست بلکه بازیکنانی که قصد جدایی دارند، استراحت می‌کند تا تکلیف‌شان مشخص شود و این از نظر بدنی بازیکنان را عقب می‌اندازد. طبق همین تجربه من یک هفته تا 10 روز تمرینات تیم‌هایم را زودتر آغاز می‌کنم. در یکی از مصاحبه‌هایم از بازیکنی نام بردم که کم‌لطفی داشت و در تمرینات حضور نداشت و یکسری بازیکنان هم با وجود این که با باشگاه فولاد قرارداد داشتند ولی کم‌لطفی کردند و سر تمرین نیامدند که البته اسمی از آن‌ها نمی‌آورم. آن‌ها بچه این استان هستند ولی کم‌لطفی داشتند. یکسری هم حق داشتند، چراکه باید حق شان را می گرفتند. به هر حال متاسفانه شروع تمرینات با نفرات کامل نبود اما کم کم شرایط بهتر شد و یکی دو بازیکن که بی‌نظم بودند و به تمرینات نیامدند که قطعا خود من و باشگاه برای آن ها تنبیهی در نظر گرفته و خواهیم گرفت تا دیگر هیچ وقت این اتفاق نیفتد.
خوزستانی ها به خاطر نداشتن مشاوران خوب از چرخه فوتبال محو می‌شوند
وی افزود: به هر حال این رفتارها باعث می شود، این بازیکنان علی رغم این که استان خوزستان دارای پتانسیل و بازیکنان توانمندی است، به خاطر همین کارهای کوچک و ریز از فوتبال دور ‌شوند. متاسفانه می‌بینیم در چند سال اخیر بازیکنان خوزستانی نتوانستند به تیم ملی برسند، در حالی که در گذشته خود من وقتی فوتبال بازی می‌کردم، 11 بازیکن خوزستانی در تیم ملی داشتیم. خوزستان همیشه مهد فوتبال ایران بوده و بهترین بازیکنان را داشته است ولی اکنون به خاطر همین مشکلاتی که بازیکنان ناخواسته و به دلیل عدم اطلاع کافی و نداشتن مشاوران خوب ایجاد می کنند، خیلی زود از چرخه فوتبال محو می‌شوند. البته ما با صحبت و راهنمایی‌هایی که خواهیم داشت تلاش می‌کنیم تا امسال بازیکنانی را از فولاد در تیم ملی امید و بزرگسالان داشته باشیم تا ان‌شاءالله آغازی برای برگشت فولاد به چرخه بازیکن‌سازی کشور باشد.
ادامه دارد...
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/127364/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تست مقاومت گوشی چینی با پرتاب چاقو + فیلم

مقاومت عراق: به یک هدف مهم در ایلات اشغالی حمله کردیم

در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچ کاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!

دادستان بندر امام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

چرا باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنیم؟

زباله های فضایی در مریخ

تصادف پراید در محور آبادان به قفاص یک کشته و 9 مصدوم بر جای گذاشت

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

تصاویر حمله پهپادی به هدف حیاتی رژیم صهیونیستی

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم در ایلات

عملیات موشکی ایران ضررهای مالی و نظامی بسیاری به اسرائیل زد

چهارمین گل فراز مقابل استقلال و حسینی!

یک کشته و 9 مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه