پیام خوزستان

آخرين مطالب

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

اتمام دو قطعه از جاده پاشنه زاگرس تا 2 سال آینده اقتصادي

اتمام دو قطعه از جاده پاشنه زاگرس تا 2 سال آینده

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - معاون وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت روند اجرایی پروژه جاده پاشنه زاگرس را تشریح کرد.
خیراله خادمی در حاشیه بازدید از پروژه جاده پاشنه زاگرس - مسیر دزفول به سردشت- در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که مدنظر وزارت راه است و تاثیر زیادی در هدایت ترافیکی مناطق شمالی استان خوزستان دارد، همین مسیر احداثی موسوم به پاشنه زاگرس است.
وی افزود: این مسیر عملا شمال خوزستان را ازطریق دزفول و سردشت و در نهایت اندیکا به سمت ایذه و چهارمحال و بختیاری و به سمت مراکز کشور هدایت می‌کند و می‌تواند یک مسیر بسیار مهمی برای ارتباط شمال خوزستان با اصفهان و مناطق مرکزی کشور باشد. این محور به صورت راه اصلی و طول آن نزدیک به 220 کیلومتر است.
خادمی تصریح کرد: ان پروژه یک طرح بسیار بزرگی است که قسمت اول آن از دزفول شروع شده و در قالب دو قطعه به طول 46 کیلومتر و 15 کیلومتری است که خوشبختانه قطعه اول روند اجرایی خوبی داشته و پیشرفت فیزیکی نزدیک به 40 درصد دارد که بخشی از آن هم آسفالت شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: قطعه دوم آن نیز که نزدیک به 15 کیلومتر است چند ماه گذشته به مناقصه رفته و عملیات اجرایی آن در ورودی دزفول شروع شده است. اعتبار این دو قطعه نزدیک به 120 میلیارد تومان است و امیدواریم طی حداکثر دو سال آینده این دو قطعه را به اتمام برسانیم.
وی افزود: این محور هم برای پدافند استان خوزستان در شمال وهم به لحاظ گردشگری استان خیلی مهم است و همچنین می‌تواند یک ارتباطی در شمال خوزستان به سمت قسمت‌های مرکزی کشور (استان اصفهان) ایجاد کند.
خادمی ادامه داد: همزمان مطالعات مابقی مسیر یعنی محدوده استان خوزستان در شهرستان لالی، اندیکا و ایذه در حال تکمیل است و به صورت یک پروژه سرتاسری و مداوم این کار را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم کل محور 220 کیلومتر را انشالله در آینده به عنوان یک محور جدید ترانزیتی در شمال خوزستان داشته باشیم.
وی تصریح کرد: با احداث این محور در این بخش استان (محدوه پاشنه زاگرس) یک تحولی در بحث حمل و نقلی خواهیم داشت و می‌تواند یک تردد جدیدی در منطقه تعریف شود که قطعا این پروژه برای پیشرفت‌های اقتصادی منطقه، سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و برای ایجاد کارخانجات مورد نیاز- که می‌تواند در این منطقه احداث شود- یک زیرساخت مهم است.
خادمی گفت: طراحی فعلی این جاده به صورت جاده اصلی با عرض 12 متر است اما امروز تصمیم گرفته شد که شرایط اجرا را طوری تنظیم کنیم که در کنار جاده فعلی که یک جاده فرعی است جاده را احداث کنیم. به همین خاطر با وجود جاده فرعی و احداث جاده جدیدی که صورت می‌گیرد در آینده به صورت یک بزرگراه می‌توان از این محور استفاده کرد.
وی در خصوص اینکه آیا کل کار پروژه جاده پاشنه زاگرس در خوزستان قرار دارد یا نه؟ عنوان کرد: ما برای اتصال به قسمت مرکزی کشور و استان اصفهان طرح‌های مختلفی داریم اما این طرح که موسوم به پاشنه زاگرس به طول 220 کیلومتر است صرفا در استان خوزستان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان در خصوص آخرین وضعیت پل میانرود دزفول بیان کرد: در حال حاضر اطراف دزفول همه پروژه‌های زیرساخت فعال هستند و آینده خوبی برای توسعه زیرساخت شهرستان متصور است اما پل میانرود به صورت استانی احداث شده و از محل اعتبارات استان بوده است و بحث‌های حقوقی با پیمانکار و مجری سابقش دارد اما اکنون تامین اعتبار شده و امیدواریم با رفع مشکلات گذشته، به همین زودی اداره کل راه و شهرسازی استان بتواند عملیات اجرایی آن را شروع کند.
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

8 هزار اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین پیش بینی شده است

گسترش 50 درصدی ظرفیت گیت های تردد زائران در مرز شلمچه

کشف 160 تُن سنگ آهن قاچاق توسط مرزبانان دشت آزادگان خوزستان

کاهش نرخ سه قلم کالای پرمصرف/مرغ 13 هزار و 400 تومان

همایش ملی خرما در شادگان برگزار می شود

افزایش 59 درصدی صادرات از بندر خرمشهر

سند تحول شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تهیه می شود

کشت کلزا در کشور تا سه برابر افزایش می‌یابد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:تحریم در بخش کشاورزی کارساز نیست

افزایش 28درصدی صادرات غیرنفتی از خوزستان به عراق

تهیه سند تحول شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب کلید خورد

30 میلیارد تومان پروژه عمرانی در دستور کار ستاد بازآفرینی دزفول

حدود 50 هزارمتر مکعب آب از غدیر به آبادان می‌رسد

برپایی نمایشگاه کالا ویژه بازگشایی مدارس در اهواز

اشکال طرح موقتی غدیر برداشت آب شرب از پائین دست کانال کشاورزی است

سازمان آب وبرق به تعهدش دراختصاص سهمیه آب آبادان از غدیر عمل نکرد

یارانه‌ها سه‌شنبه واریز می‌شود

نرخ طلا و سکه در بازار

آغاز عملیات لایروبی نهر خوردورق شادگان

طراحی و ساخت سامانه جامع مدیریت عملیات نمودارگیری

اجرای خط انتقال آب از اسکله آبگیر آب خام تا تصفیه‌خانه شماره یک اهواز

2هزار و 800 میلیارد ریال به پروژه‌های اهواز اختصاص می یابد

معاملات بورس منطقه‌ای خوزستان اعلام شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ابقا شد

ثبت شناورهای تجاری متقاضی کالای ملوانی در اروندکنار آغاز شد

افزایش بیش از 2 برابری کشت شلتوک در شادگان

خرمای شادگان صادر می‌شود

تردد بیش از 8 هزار زائر ایرانی از مرزهای خوزستان در تاسوعا و عاشورا

روند صادرات کالاهای سنگین وزن از مرز چذابه همچنان با مشکل مواجه است

نرخ طلا و سکه در بازار اهواز

برداشت خرما در شادگان آغاز شد

اما و اگرهای لایروبی کارون/لایروبی تنها در مقطع اهواز، برای کنترل سیلاب موثر نیست

پیش‌بینی برداشت بیش از 2 هزار تن انجیر در ایذه

سهم 30 درصدی بانوان کارآفرین اندیمشکی از تسهیلات فراگیر و اشتغال

قیمت مرغ بازهم پر کشید

فصل گرم در اهواز تا پایان آذرماه است/لزوم رعایت الگوی مصرف برق

جزییات بیمه تکمیلی رایگان رانندگان کامیون و خانواده آن‌ها

واردات برنج، حداقل در فصل برداشت ممنوع یا مدیریت شود

80 هکتار از اراضی کشاورزی ماهشهر تسطیح شد

روند پرداخت خسارات سیل به کشاورزان کند است

روند پرداخت خسارات سیل به کشاورزان کند است

برداشت انجیر در ایذه آغاز شد

5 مهرماه زمان استقرار رسمی گمرک در گیت های منطقه آزاد اروند

طلای جهانی سقوط کرد/ سکه 4 میلیون و 100 هزار تومان

کاهش 63 درصدی تخلفات اضافه بار در خوزستان

بیش از 31 هکتار از اراضی اندیکا زیر کشت برنج رفت

انتقال 80 هزار تن گندم از بندرامام به سایر بنادر کشور

سرانجام "پرنوشته" و "تلخاب" چه می‌شود!؟

مشکل آب 5 روستای باغملک موقتا برطرف شده است

ضرورت تعامل بیش از پیش شرکت‌های بهره‌بردار با محیط پیرامونی