پیام خوزستان

آخرين مطالب

دبیر هیات: در دوومیدانی خوزستان درخت بلوط کاشتند، می‌گویند نارگیل بچینید! ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دبیر هیات دو و میدانی خوزستان با بیان این‌که قطار دوومیدانی خوزستان بدون توقف به سوی پیشرفت در حال حرکت است، گفت: برخی دوست‌داران دو و میدانی در گذشته درخت بلوط در این ورزش کاشتند و اکنون به ما می‌گویند نارگیل بچینید؛ این مثال مصداق نظرات عزیزانی است که سال‌ها سکوت اختیار کردند و تمامی نظرات کارشناسی خود را تنها برای دوران شکوفایی این رشته نگه داشتند.
سعید پویا در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهارکرد: برخی دوستداران دو و میدانی در گذشته درخت بلوط در این ورزش کاشتند و اکنون به ما می‌گویند نارگیل بچینید؛ این مثال مصداق نظرات عزیزانی است که سال‌ها سکوت اختیار کردند و تمامی نظرات کارشناسی خود را تنها برای دوران شکوفایی این رشته نگه داشتند. این نفرات از گذشته دو و میدانی خوزستان آگاه هستند و می‌دانند در گذشته زمینه بروز این چنین نقدهایی فراهم نبود و ما هم خوشحالیم که بستر دلسوزی این عزیزان را با شروع فعالیت‌مان مهیا ساختیم و باعث شدیم در تنور داغ دو و میدانی خوزستان برای پخت نان خویش هر از گاهی مطلبی کذب منتشر کنند، چرا که این امر باعث می شود با توجه به شناختی که از افراد داریم بدانیم که راه را درست آمده‌ایم.
وی همچنین با اشاره به انتقاد برخی رسانه‌ها به وضعیت دو و میدانی استان، عنوان کرد: در حالی این رسانه‌ها از وضعیت دو و میدانی انتقاد می‌کنند که متاسفانه از کارشناسان خبره برای گفتن واقعیت کمک نگرفته‌اند که به این رسانه‌ها توصیه می‌کنم رسالت و حیثیت رسانه‌ خود را تحت تاثیر رابطه‌ها و رفیق بازی‌ها قرار ندهند و تریبون حق باشند، چرا که در صورتی می توان به ورزش مظلوم دو و میدانی کمک کرد که واقعیت‌ها بیان شود، هرچند این روزها گستره فعالیت‌های دوومیدانی خوزستان به قدری بازتاب داشته که رسانه‌های متعددی را برای نقد و بررسی عملکرد این هیات جذب کرده که در صورت انتشار گزارش‌های کارشناسی بازهم جای خوشحالی است.
دبیر هیات دو و میدانی خوزستان گفت: پس از انتخاب یکی از قهرمانان و ملی‌پوش سابق دوومیدانی به عنوان رییس هیات استان، خوزستان برای اولین‌بار در تاریخ این ورزش یک کرسی را در هیات رییسه فدراسیون دوومیدانی کسب کرد و آقای غلامرضا خنفری رییس هیات دوومیدانی خوزستان به عنوان عضو هیات‌رییسه فدراسیون منصوب شد که این مهم باعث شد نگاه فدراسیون به خوزستان نزدیک‌تر و مفیدتر واقع شود.
وی ادامه داد: برای اولین‌بار در تاریخ دو و میدانی خوزستان تمامی تیم‌های دختر و پسر خوزستان به مسابقات قهرمانی کشور در تمامی رده‌های سنی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند. این امر حداقلی بود که ما می‌توانیم به مظلومیت دوومیدانی خوزستان در سال‌های گذشته استناد کنیم. وقتی که در سال ٩٨ برای اولین ‌بار خوزستان در همه رده‌های سنی و در دو بخش آقایان و بانوان تیم اعزام می‌‌کند یعنی حداقل‌ها به وقوع پیوستند.
پویا بیان کرد: دوومیدانی خوزستان پس از رکود چندین ساله، اکنون به چرخه توسعه بازگشته و روز به روز این محور توسعه گسترده‌تر می‌‌شود، به طوری که علاوه بر شهرستان‌های فعال کنونی شهرستان‌هایی از قبیل سوسنگرد، رامهرمز، هفتکل، هویزه، شوشتر، رامشیر، امیدیه، کارون و دهدز فعالیت خود را از سر گرفته‌اند تا خانواده فعال دوومیدانی خوزستان روز به روز گسترده‌تر و پرشو تر از پیش به سمت توسعه حرکت کند.
وی با اشاره به آغاز فعالیت حرفه‌ای بانوان نیز گفت: این مهم باعث شد تا مدال‌آوری در بخش بانوان از دیگر گام‌های موثر و مهم دوومیدانی خوزستان باشد که با تمام دشواری‌های پیش‌رو زمینه را برای فعالیت بانوان مهیا کردیم و در کوتاه مدت نیز دوومیدانی خوزستان در رده‌های سنی مختلف این بخش صاحب مدال‌های رنگارنگ کشوری شد. مدال‌هایی که از مهمترین آن‌ها میتوان از نایب‌قهرمانی روشنک کاظمی‌نسب در ماده ١٠٠ متر قهرمانی نوجوانان کشور برای اولین‌بار در تاریخ این رشته و مدال نقره سهیلا شاپوری دونده با استعداد خوزستانی در دوی ٣ هزارمتر قهرمانی جوانان کشور نام برد.
دبیر هیات دو و میدانی خوزستان ادامه داد: دوومیدانی استان در 2 سال گذشته با برپایی مسابقات متعدد استانی اعم از انتخابی‌های استان، قهرمانی خوزستان و لیگ باشگاه‌های استان توانست تنور رقابت دوندگان را در مسابقات داخلی داغ نگه دارد که علاوه بر جذب و تبلیغات صورت گرفته برای این رشته در گوشه و کنار این رقابت‌ها، کیفیت رکوردهای ورزشکاران خوزستانی نیز روز به روز بهتر شد و بهترین‌های خوزستان برای اعزام رقابت‌های کشوری با تجربه‌تر و آب‌دیده‌تر شده‌اند.
وی عنوان کرد: مسابقات دوومیدانی لیگ باشگاه‌های استان یکی از رویدادهایی بود که با توجه به جوایز نقدی و غیرنقدی نفیسی که از سوی رییس هیات دوومیدانی خوزستان به ورزشکاران اهدا می‌‌شد، نگاه‌های جامعه دوومیدانی کشور را به سمت دو و میدانی خوزستان منعکس کرد تا علاوه بر این ورزشکاران بومی در قالب باشگاه‌ها در این رقابت‌ها مسابقه دهند. ورزشکاران غیربومی از استان‌های مختلف کشور از جمله اصفهان، تهران، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ... خواستار حضور در این مسابقات بودند که با توافق هیات استان موفق به حضور در این مسابقات شدند و رقابت در لیگ باشگاه‌های خوزستان را فرا استانی کردند.
پویا گفت: فعالیت‌های پیاپی هیات دو و میدانی خوزستان باعث شد تا مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان هم به کمک هیات خوزستان بشتابد و کمبودها و کاستی‌های سخت‌افزاری که این هیات را به اهداف خود نزدیک‌تر می‌کند را مهیا بسازد که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی رییس هیات دوومیدانی خوزستان، تشک‌های پرش ارتفاع و بامانع و موانع دوهای سرعت پس از ٢٠ سال از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان خریداری شدند.
وی در پایان با بیان این‌که قطار دوومیدانی خوزستان بدون توقف به سوی پیشرفت در حال حرکت است، گفت: درب پیست دوومیدانی به روی تمام کسانی که به هر نحوی برای توسعه و گسترش دوومیدانی در خوزستان می‌توانند نقش‌آفرینی کنند باز است، البته کسانی که می‌خواهند و می‌توانند در این ورزش به نوجوانان و نسل جدید دوومیدانی خوزستان کمک کنند قطعا باید از رزومه حرفه‌ای و ورزشی پاکی برخوردار باشند. در هر صورت اقدامات ذکر شده، تنها بخش کوچکی از زحمات تلاشگران ورزش دو و میدانی در 2 سال گذشته بوده و جامعه دو و میدانی خوزستان اهداف ببیشتری دارد که ان‌شاءالله با حمایت مسوولان استانی و رسانه ها قطعا به جایگاه در خور شان خوزستان خواهد رسید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/130023/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند