پیام خوزستان

آخرين مطالب

3 طرح پتروشیمی شرکت پترول امسال به بهره‌برداری می‌رسد وزارت نفت

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان گفت: با بهره‌برداری از سه طرح پتروشیمی لردگان، ایلام و سولفات پتاسیم ارومیه تا پایان امسال، 2 میلیون و 500 هزار تن به ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، رسول اشرف‌زاده روز چهارشنبه (16 مردادماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پارسال 75 تا 90 درصد اهدافمان در طرح‌های شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) محقق شده است، اظهار کرد: این شرکت برای نخستین بار، پارسال شاهد 115 درصد سود نسبت به سال 96 بوده که 25 درصد از این سودآوری از مدیریت هزینه‌ها به دست آمده است.
وی با بیان اینکه پترول شرکتی توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری است، افزود: طرح‌های این شرکت در مناطق کمتر توسعه‌یافته اجرا می‌شود.
مدیرعامل پترول به ورود خوراک به واحد شیرین‌سازی پتروشیمی ایلام اشاره کرد و ادامه داد: واحد الفین این طرح شهریورماه امسال پیش‌راه‌اندازی می‌شود و آبان‌ماه به مرحله تولید می‌رسد؛ هر دو واحد شیرین‌سازی و الفین ایلام دهه فجر امسال بهره‌برداری و افتتاح رسمی می‌شود.
اشرف‌زاده با اشاره به اینکه بخش یوتیلیتی طرح پتروشیمی لردگان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: مراحل پیش‌راه‌اندازی واحد آمونیاک این طرح هم‌اکنون در حال انجام است و از اوایل شهریورماه امسال وارد راه‌اندازی می‌شود؛ واحد اوره طرح نیز آبان‌ماه راه‌اندازی خواهد شد. لردگان نیز دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
افزایش 2 میلیون و 500 هزار تنی ظرفیت صنعت پتروشیمی
وی به طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با 98 درصد پیشرفت که تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اشاره و اظهار کرد: با افتتاح این سه طرح حدود 2 میلیون و 500 هزار تن به ظرفیت هلدینگ خلیج فارس و صنعت پتروشیمی کشور افزوده خواهد شد.
اشرف‌زاده با اشاره به اینکه طرح پتروشیمی گچساران هم‌اکنون 61 درصد پیشرفت دارد، گفت: منابع مالی این طرح امسال با انتشار اوراق مشارکت و تسهیلات مالی حدود 300 میلیارد تومان و بخشی از ال‌سی ارزی حدود 30 میلیون یورو که تبدیل به خدماتی شده است، تأمین می‌شود.
به گفته وی، تا سه ماه آینده شاهد پیشرفت خوب طرح پتروشیمی گچساران خواهیم بود و براساس برنامه این طرح تا پایان سال 99 با حدود یک میلیون تن ظرفیت تولید اتیلن در مدار تولید قرار می‌گیرد.
مدیرعامل پترول با بیان اینکه موافقت اولیه تأمین مالی طرح پتروشیمی دهدشت با 300 هزار تن ظرفیت از صندوق توسعه ملی اخذ و بانک عامل طرح مشخص شده است، افزود: امیدواریم تا سه ماه آینده بخش عملیاتی این طرح وارد اجرا شود. بخش‌های غیرعملیاتی شامل مسکونی، درمانی، اداری و دیگر ساختمان‌ها در حال انجام است.
اشرف‌زاده پیشرفت طرح پتروشیمی صدف را 43 درصد عنوان کرد و ادامه داد: مشکل بخش ارزی این طرح حل شده و در بخش ریالی نیز در حال اخذ 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت است که سبب تسریع روند اجرای طرح می‌شود و امیدواریم تا سال 1400 به بهره‌برداری برسد.
نرخ بازگشت سرمایه بالا در واحدهای پایین دست
وی فناوری ساده، بازگشت سرمایه بالا، اشتغال‌زایی بسیار، ارزش افزوده بالا و سرمایه احداث پایین را از مزیت‌های ساخت واحدهای پایین‌دست عنوان و تصریح کرد: در این راستا شرکت پترول واحد پلی‌پروپیلن ایلام را تعریف کرده است که تجهیزات آن به کشور منتقل شده و تا سه ماه آینده مراحل نصب آن آغاز خواهد شد.
مدیرعامل پترول با اشاره به اینکه این شرکت واحد بنزین پیرولیز ایلام را در جهت تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات آروماتیکی در دست مطالعه دارد، افزود: سیاست این شرکت در پایین‌دست استفاده از بخش خصوصی است و پترول به هیچ عنوان وارد اجرای این طرح پایین‌دست نمی‌شود، بلکه سعی می‌کنیم هماهنگ‌کننده باشیم و بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری جذب کنیم.
وی با اشاره اینکه پتروشیمی لردگان 750 هزار تن آمونیاک و یک میلیون تن اوره تولید خواهد کرد که برای بازاریابی آن در سال‌های آینده نگاه به پایین‌دست مهم است، اظهار کرد: از اوره می‌توان بالغ بر 300 نوع محصول تولید کرد که توانایی تولید 100 نوع آن در کشور وجود دارد از این رو در حال مطالعه تبدیل اوره به پایین‌دست در قالب یک پارک با رویکرد بخش خصوصی هستیم.
اشرف‌زاده با بیان اینکه مطالعات اقتصادی پارک ملامین ارومیه تمام شده است، گفت: 6 مجتمع کوچک در قالب پارک ملامین تعریف شده است که سرمایه‌گذاری مورد نیاز آن از 90 میلیارد تومان تا 230 میلیارد تومان است و بخش خصوصی به‌راحتی می‌تواند در آن حرکت کند و نرخ بازگشت سرمایه آن متوسط 30 درصد است.
ورود همه شرکت‌های تابعه پترول به بازار سرمایه
مدیرعامل پترول ورود همه شرکت‌های این مجموعه به بورس و فرابورس را از اهداف مدنظر دانست و افزود: امسال دو شرکت‌ تابعه پترول وارد فرابورس می‌شوند؛ شرکت پتروشیمی ارومیه که اقدام‌های اولیه آن انجام شده و شرکت پتروشیمی ایلام که در حال بررسی است تا همزمان با راه‌اندازی وارد فرابورس شود، زیرا حضور در بورس شفافیت را به همراه دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/130232/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !