پیام خوزستان

آخرين مطالب

عضو شورای شهر اهواز:

تنها راه تکمیل مترو اهواز، تجدید نظر دولت در فاینانس است اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - عضو شورای شهر اهواز تنها راه حل تکمیل پروژه مترو اهواز تجدید نظر دولت در فاینانس این پروژه دانست و گفت: برای تکمیل متروی اهواز باید مانند دیگر پروژه‌های قطار شهری کشور، از سوی دولت اعتبار لازم در نظر گرفته شود.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، رحیم کعب‌عمیر در نشست خبری که امروز (19 مردادماه) به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات شورای شهر اهواز برگزار شد، با اشاره به مشکلات موجود در خصوص بحث اتوبوسرانی، اظهار کرد: برخی از مشکلات اتوبوسرانی داخلی و بخشی از آنها خارج از دست ما است. در برنامه پنجم و ششم توسعه مقرر بود دولت یک‌سوم هزینه بلیط اتوبوس را پرداخت کند که متاسفانه دولت از سال 93 تا 96 سهم خود را پرداخت نکرده است.
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: در سال 96 و 97، 50 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شهر اهواز شد که دولت 9 درصد از 13 درصد سود آن را پرداخت می‌کند و مابقی آن بر عهده شهرداری است.
کعب‌عمیر تصریح کرد: سیستم حمل و نقل شهر مخصوصا اتوبوسرانی در کل دنیا، سیستمهای سوبسیدخور هستند و درآمدزا نیستند و منافع عامه را تامین می‌کنند که باید این موضوع در اهواز هم رعایت شود. شهردار نیز باید نگاه ویژه‌ای به اتوبوسرانی و سیستم حمل و نقل داشته باشد و منابع مالی را تزریق کند تا بتوانیم اتوبوس‌ها را ساماندهی کنیم.
وی ادامه داد: زمانی که وارد شورای شهر اهواز شدیم، حدود 170 دستگاه اتوبوس در شهر اهواز فعال بود که با تلاش به 225 دستگاه اتوبوس رسید اما اکنون به تدریج تعداد دستگاه‌های اتوبوس در کف خیابان به حدود 140 دستگاه رسیده است.
عضو شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف اتوبوس‌های توقیف شده در اهواز تصریح کرد: با توجه به اینکه اتوبوس تولید نمی‌شود و حتی اگر تولید شود، قیمت بالایی دارد و پرداخت این هزینه‌ها از عهده شهرداری خارج است، با استاندار خوزستان در خصوص تعیین تکلیف اتوبوس‌های توقیف شده مکاتبه کردیم تا با اعتیار 26 میلیارد تومان، 70 تا 80 دستگاه اتوبوس از اتوبوس‌های توقیف شده را تعمیر کنیم. همچنین بیش از 70 اتوبوس، کولر ندارند که جهت تعمیر آنها دچار محدودیت منابع مالی هستیم.
کعب‌عمیر با اشاره به وضعیت تاکسی‌های شهر اهواز گفت: در اهواز حدود 1800 تاکسی وجود دارد که 500 تاکسی از این تعداد فرسوده هستند. در بحث جایگزینی خودروهای فرسوده باید بانک‌ها و ستاد ساماندهی مدیریت سوخت کمک کنند که متاسفانه ناهماهنگی بین آنها مشکلاتی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در شهر اهواز یک هزار و 500 مسافربر شخصی ساماندهی شده است اما با توجه به اینکه تعداد زیادی مسافربر شخصی در سطح شهر اهواز فعال هستند، برای ساماندهی خودروهای شخصی نیازمند همکاری دستگاه‌های دیگر مانند پلیس راهور، نیروی انتظامی و قوه قضاییه هستیم و شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی این خودروها نیست. همچنین در زمینه نظارت بر نرخ تاکسی‌ها، تعداد بازرسان ما کم است و این امر را قبول داریم.
عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در حال حاضر جهت نظارت بر نرخ اتوبوس‌ها سامانه AVL و AFC با طرح هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی نصب شده و کارت‌ها مکانیزه شده‌اند. همچنین این سامانه به صورت آزمایشی روی 60 تا 70 تاکسی نصب شده است که مقرر شده مسافربرهای شخصی نیز تحت پوشش این سامانه قرار بگیرند. حتی خودروهای سرویس مدارس نیز جزو این برنامه قرار گرفته‌اند.
کعب‌عمیر در خصوص روند اجرای پروژه مترو اهواز، گفت: تنها راه تکمیل پروژه مترو اهواز این است که دولت در امر فاینانس تجدیدنظر کند و مانند دیگر پروژه‌های قطار شهری کشور، اعتباری برای مترو اهواز در نظر گرفته شود تا بتوانیم کاری کنیم. در غیر این صورت نتیجه‌ای نمی‌گیریم. 
وی ادامه داد: پرونده اختلاف شهرداری و شرکت کیسون پیمانکار پروژه مترو اهواز نیز در کمیته‌ای فنی در وزارت کشور در حال پیگیری است که باید رأی آن صادر شود.
عضو شورای شهر اهواز در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در اهواز عنوان کرد: ما به عنوان متولی شهر، زمین‌های شهر اهواز را در اختیار نداریم. بخش عمده‌ای از زمین‌ها در اختیار شرکت نفت، اداره مسکن و شهرسازی و ستاد فرمان امام و دیگر ادارات هستند. ما علاقمند هستیم در زمینه فرهنگی کار کنیم اما زمین در دست نداریم. سال گذشته و امسال در منطقه علی‌آباد برنامه‌ای جهت ایجاد یک زمین ورزشی داشتیم اما نتوانستیم حتی یک متر زمین از نفت بگیریم.
وی گفت: متاسفانه اولویت اول شرکت نفت، نفت است نه انسان‌های اهواز که این موضع جای تاسف دارد. اولویت باید انسان‌محور باشد نه نفت محور. اکنون مشاهده می‌کنیم که آنها اولویت اول را خطوط لوله‌های نفت می‌دانند و حتی مسیر خروجی از شهرک نفت به فرودگاه را به بهانه اینکه چاه‌ها امنیت لازم را ندارند، بسته‌اند.
کعب‌عمیر در خصوص بحث‌های فرهنگی عنوان کرد: امام رضا(ع) در سفر خود در منزلی در جنب آرامگاه علی‌بن‌مهزیار مستقر شدند و به مدت یک ماه در منطقه عامری اهواز زندگی کردند اما میراث فرهنگی و ارشاد و مدیران استانی و کشوری این موضوع را بررسی نکرده‌اند در حالی که این منطقه می‌تواند یکی از نقاط گردشگری مذهبی اهواز باشد.
وی با انتقاد از عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری اهواز گفت: معاونت فرهنگی شهرداری اهواز امسال در دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س)، حتی یک مراسم نمادین در منطقه عامری شهر اهواز برگزار نکردند. همچنین در بازدیدهایی که داشتیم مشاهده کردیم که مسجدی به نام مسجد شیخ نبهان در منطقه عامری وجود دارد که آخرین بازسازی آن به قرن 11 هجری به عبارتی به 340 سال پیش برمی گردد در حالی که این مسجد باید جزو میراث‌های ما باید باشد و نباید مهجور بماند.
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: منطقه عامری می‌تواند به عنوان گذر فرهنگی، به منطقه گردشگری مذهبی تبدیل شود. اگر در استان‌های دیگر چنین مکانی وجود داشت حتما از ظرفیت‌های آن استفاده می‌کردند اما در اهواز حتی حرم علی‌ابن‌مهزیار فراموش شده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/130370/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاخ سفید: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده‌اند؟

کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای توماج صالحی

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

گزارش رئیسی از سفر به پاکستان و سریلانکا: برگزاری این سفر در این مقطع، پیام مهمی داشت

برنامه‌ریزی برای افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری

انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران

سقوط مرگبار مادر 19 ساله در ارتفاعات ماغر

بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند