پیام خوزستان

آخرين مطالب

گزیده‌های «نفتی» هفته وزارت نفت

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

نفتکش‌های خبرساز : خبر آغاز حرکت دوباره نفتکش آدریان‌دریا-1 (گریس یک) در این هفته سرانجام تایید و این نفتکش پس از 45 روز توقیف راهی آب‌های بین‌المللی شد؛ آدریان دریا-1 هنوز هم خبرساز است. منابع خبری، مسیرهای متفاوتی را برای این نفتکش اعلام می‌کنند و آمریکا که در توقیف دوباره این نفتکش موفق نبود، راه همیشگی تهدید را در پیش گرفته و به مقاصد احتمالی درباره پهلوگیری این نفتکش هشدار داده است. این درحالیست که وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای فنلاندی‌اش که این هفته برگزار شد یادآوری کرد «توقف آدریان دریا-1 غیرقانونی بوده و مبنای حقوقی نداشته است». ظریف در این نشست بار دیگر تاکید کرد که فروش نفت ایران توسط هیچ نهاد بین‌المللی تحریم نشده است. از سوی دیگر، شرکت ملی نفتکش ایران هم از بروز نقص فنی در یکی از کشتی‌های خود در دریای سرخ خبر داده و اعلام کرده که فرآیند رفع نقص در حال انجام است و شناور از لحاظ ایمنی در شرایط پایدار و باثباتی‌ قرار دارد.
صحبت‌های نفتی رئیس‌جمهوری : رئیس‌جمهوری قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را برای اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد و در نشست روز چهارشنبه (30 مردادماه) اهالی پاستور با رهبر معظم انقلاب هم گفت که سیاست دولت، فروش فراورده‌های نفتی به جای نفت خام است. روحانی از امکان ناامن شدن آبراه‌های بین‌المللی هم سخن گفت و یادآور شد که در صورت به صفر رسیدن صادرات نفت ایران، آبراه‌های بین‌المللی امنیت پیشین را نخواهند داشت.
افزایش قیمت نفت خام : حالا که حرف از جبل‌الطارق و دریای سرخ و آبراه‌های بین‌المللی شد، در حوزه بین‌الملل نفت این هم گفتنی است که به جز آمار تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) (تولید 14 عضو بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه ژوئیه روزانه 246 هزار بشکه کاهش یافت و به 29 میلیون و 609 هزار بشکه در روز رسید)، رویدادهای دیگری مثل عقب‌نشینی شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی) از واردات نفت ونزوئلا به دلیل تحریم‌های آمریکا، حمله پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان و کاهش فراتر از انتظار ذخیره‌سازی نفت در آمریکا خبرساز شد و این دو مورد پایانی به افزایش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی کمک کرد.
خبرهای خوش از سواحل جنوب: این هفته خبر رسید که گوی شناور جدید 100 هزار تنی در سواحل سیراف و حوزه پایانه صادراتی شرکت پالایش گاز فجر جم نصب شده است؛ گامی در مسیر افزایش توان بارگیری میعانات گازی و افزایش اطمینان خاطر در اجرای این عملیات. خبر خوب دیگر اینکه چهار دریانورد شرکت پایانه‌های نفتی ایران از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دریانوردان نمونه کشوری برگزیده و قدردانی شدند.
آمار نجومی کارت‌سوخت‌های مهاجر در زاهدان : شرکت ملی ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان این هفته اعلام کرد که به دنبال اجرای طرح کدینگ کارت سوخت در سیستان و بلوچستان، تاکنون بیش از 68 هزار کارت مهاجر در منطقه زاهدان شناسایی و از طرح خارج شده است. طرح کدینگ کارت سوخت با هدف پیشگیری از ورود کارت‌های مهاجر به سیستان و بلوچستان از 10 خردادماه در این استان کلید خورد و آمار یادشده نشان می‌دهد طرح عملکرد موفقی داشته است.
نفت روی ریل مسئولیت اجتماعی : این هفته و در آستانه برگزاری چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، خبرهایی از این جنس زیاد بود؛ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همزمان با عید غدیر، اینفوگرافیک آماری از اقدام‌های این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی را در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت؛ اینفوگرافیکی که نشان می‌دهد این شرکت 791 پروژه در این زمینه در دستور کار دارد که 416 پروژه آن مرتبط با ارائه خدمات به سیل‌زدگان است. مدیران شرکت‌های نفتی مستقر در استان خوزستان نیز در ویژه‌برنامه سیمای این استان که به مناسبت دهه ولایت پخش ‌شد حضور یافتند و از برنامه‌ها و اقدامات مجموعه‌های خود با محوریت مسئولیت اجتماعی و به ویژه فعالیت‌های زیست‌محیطی سخن گفتند. از شرکت متن هم خبر رسیده است که با هدف ایجاد اکوسیستم طبیعی برای جانوران منطقه، فرآیند احداث آبگیر روی رودخانه چنگوله در طرح توسعه میدان نفتی آذر به پایان رسیده است.
میزبانی مناطق عملیاتی از دانش‌بنیان‌ها : در باب حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان که وزارت نفت بسیار بر آن تاکید دارد، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از برنامه‌ریزی برای فراهم کردن مقدمات بازدید مجموعه‌های دانش‌بنیان از مناطق عملیاتی صنعت نفت خبر داده است. ابراهیم طالقانی این را هم گفته که زمین شهرری به زودی برای استقرار دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها آماده می‌شود.
احکام زنگنه : وزیر نفت در این هفته بخشنامه تقویت پایش داخلی مالی را به منظور تقویت کنترل‌های داخلی و صیانت از بیت‌المال ابلاغ و همچنین برای معاونان اسبق و کنونی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری خود احکامی صادر کرد. زنگنه «فاز نخست انتقال و توسعه فناوری بخش بالادست شامل بهبود تولید و ازدیاد برداشت در 20 میدان نفت و گاز شامل 52 مخزن با همکاری 9 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی» را به‌عنوان اولویت کاری کنونی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت تعیین و سعید محمدزاده را به‌عنوان مجری این پروژه منصوب کرد و در حکم دیگری، محمدرضا مقدم را که سابقاً معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت بود به عنوان مشاور خود در امور زیرساختی برگزید.
نشست با فعالان بخش خصوصی : این هفته، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) دیدار کرد و با بیان اینکه بیش از 80 درصد کالاهای مورد نیاز بخش گازرسانی و انتقال گاز به دست سازندگان ایرانی تولید می‌شود، بر توجه بیشتر انجمن‌های متعهد ایرانی به تامین و بومی‌سازی کالاها در بخش پالایشگاهی صنعت گاز تاکید کرد. مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران هم به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران رفت و به تشریح طرح‌ها و پروژه‌های در حال اجرای این شرکت با همکاری بخش خصوصی پرداخت.
وعده افتتاح : علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری این هفته خود گفته است که در هفته دولت، طرح‌ها و پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله نفت و گاز به بهره‌برداری می‌رسند؛ تا هفته دولت زمان چندانی باقی نمانده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/131110/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل روحیه همه را تقویت کرد

اوقات شرعی بیست و هشتم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت

رژیم صهیونیستی پس از 6 ماه همچنان سردرگم است

خوشحالی گل این هفته پرسپولیس شاید در سکوت!

تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف مقاومت لبنان قرار گرفت

جوان‌ترین بازیکن لیگ برتر، جایی دور از تهران!

تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف قرار گرفت

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

واگذاری یک هزار و 602 واحد مسکونی به مددجویان خوزستانی

محدودیت های ترافیکی روز ارتش در اهواز

ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد

گاف 21 میلیاردی فولاد خوزستان؛ مهدی رحمتی در خانه بماند هم پول می‌گیرد!

جمع آوری 35 معتاد متجاهر در آبادان

حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم

بستکبال آبادان نتیجه بازی را به حریف خود واگذار کرد

لیگ دسته اول فوتبال| شکست خیبر و توقف چادرملو و فجر سپاسی

حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم/ پس از 6 ماه دشمن به هیچ هدفی نرسیده است

بسکتبال آبادان نتیجه بازی را به حریف خود واگذار کرد

آزادی 4 زندانی نیازمند با گلریزان مردم و خیران کوهپایه

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

عبدالکریم در آبادان تشویق نمی شود

بانک مسکن اولین شعبه بانکی در منطقه کیانشهر اهواز را افتتاح کرد

ناکامی پالایش نفت آبادان برابر طبیعت تهران

حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان صهیونیست

این بازیکن پرسپولیس در آبادان تشویق نخواهد شد

مقام حماس: از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم

فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد

اتخاذ تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در 2حوزه انتخابیه خوزستان

تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از 300 درصد رشد داشته است

واگذاری بیش از 1600 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خوزستان

حملات موشکی حزب الله به مرکز رادار و 3 پایگاه نظامی صهیونیست‌ها

ساخت 9 هزار واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی خوزستان

بالاتر از دنیا! / ایران؛ رکوردشکنی در تعطیلات

توضیح وزیر اقتصاد درباره اختلافات بخش اول و دوم بودجه/ مالیات کم شد

بیانیه مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست

درخشش فرنگی کاران خوزستان درآسیا

پرسپولیس جای استقلال را در صدر گرفت/ پیکان و استقلال خوزستان شگفتی‌سازان نیم فصل دوم

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

دعوت 39 بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/تمرینات اختصاصی در آزادی

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اهواز

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»

سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می‌کند