پیام خوزستان

آخرين مطالب

رییس سازمان تشریح کرد:

برنامه‌های بسیج فرهنگیان خوزستان در دهه فجر علمي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - رییس سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان برای دهه فجر، از برگزاری کنگره ملی شهید شریفی‌راد در نهم اسفندماه در اهواز خبر داد.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، سرهنگ امید ملک‌پور در نشست خبری سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان که امروز چهارشنبه (11 بهمن‌ماه) در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی هستیم که 39 سال از پیروزی انقلاب و نظام اسلامی ما می‌گذرد. در این 39 سال، نظام علی‌رغم حوادث و بحران‌هایی که اطراف آن وجود داشته، توانسته است خود را تثبیت کند.
وی افزود: در شرایطی که از طرف دشمنان، تلاش زیادی برای براندازی نظام می‌شد، نظام جمهوری اسلامی با اقتداری که در سطح بین‌المللی از خود نشان داده است، به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار در منطقه مطرح شده است. این مساله یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است.
رییس سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان گفت: به خود می‌بالیم که چنین حکومتی داریم. البته ضعف‌هایی نیز در آن وجود دارد که ما منکر آن‌ها نمی‌شویم اما در مقایسه با بحران‌هایی که در کشورهای همسایه وجود دارد، ما در امنیت به سر می‌بریم. همه تلاش خود را می‌کنیم تا این سرمایه انقلاب اسلامی را حفظ کنیم.
ملک‌پور تصریح کرد: هر ساله برای دهه فجر برنامه‌های مختلفی داریم. امسال نیز با آغاز دهه فجر، فرهنگیان برای شرکت در غبارروبی مزار شهدا، در گلزار شهدا حضور پیدا می‌کنند. در روزهای 13 و 20 بهمن‌ماه نیز حلقه‌های صالحین بسیج فرهنگیان در نماز جمعه حضور پیدا خواهند کرد و جلسات بصیرتی و معرفتی با موضوع گفتمان انقلاب و دستاوردهایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ما داشته است، برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان‌کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی شهید حبیب شریفی‌راد نیز در دهه فجر در دو مرحله استانی و منطقه‌ای در پنج رشته فوتسال، والیبال، تیراندازی با تپانچه، تنیس روی میز و دارت برگزار می‌شود. مرحله منطقه‌ای این جشنواره از دی‌ماه آغاز شده است و مرحله استانی نیز به زودی در 19 بهمن ماه با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار می‌شود. برگزاری همایش گفتمان انقلاب و ولایت و دستاوردهای نظام در تمام شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های ما است که این همایش در مرکز استان با محوریت بسیج ناحیه 2 اهواز اجرا می‌شود.
رییس سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان ادامه داد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت آشنایی با معارف و روایت دفاع مقدس با محوریت شهید شریفی‌راد از دی‌ماه شروع شده است. در سراسر استان این برنامه از دی‌ماه آغاز شده است و این برنامه در ادارات آموزش و پرورش و با حضور راویان دفاع مقدس و رزمندگان اجرا می‌شود. زنگ ایثار و شهادت با محوریت شهید شریفی‌راد با حضور مسئولان سراسر کشور در 15 بهمن‌ماه در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود. همایش یاران انقلاب نیز با رویکرد شهدای هسته‌ای و شهدای مدافع حرم، 19 بهمن‌ماه در ادارات آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: از بسیجیان انتظار داریم در این برنامه‌ها حضور حداکثری داشته باشند. با توجه به حوادثی که در یک ماه اخیر اتفاق افتاده است، در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و لازم است پاسخ مناسبی به دشمنی که در پی پایه‌ریزی و توطئه علیه نظام است، بدهیم.
رییس سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان با اشاره به شناسایی 305 شهید فرهنگی در استان تاکنون، گفت: در دهه فجر همچنین یک کنگره ملی برای شهید حبیب شریفی‌راد، شهید شاخص کشوری برگزار خواهد شد. تلاش می‌کنیم مهارت اخلاقی زندگی این شهید را بشناسیم. این کنگره ملی نهم اسفندماه با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود. در این کنگره ملی از خانواده‌های شهدای فرهنگی و به صورت ویژه خانواده شهید شریفی‌راد تجلیل می‌کنیم.
ملک‌پور گفت: یک کتاب درباره این شهید در مرحله چاپ قرار دارد و مصر هستیم که در کنگره از این کتاب رونمایی شود. در این کتاب بیش از 400 ساعت مصاحبه با خانواده، همرزمان و دوستان این شهید تهیه و به صورت کتاب نوشته شده است. همچنین یک تمبر در این کنگره به نام این شهید رونمایی می‌شود. مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید شریفی‌راد در دوم دی‌ماه برگزار شده است. ساخت یادمان این شهید در سوسنگرد نیز در حال انجام است و تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با دستور استاندار قرار شد پیش از برگزاری کنگره، ساخت آن تکمیل شود. برگزاری یادواره شهید در وزارت‌خانه را نیز دنبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: ساخت سردیس شهید شریفی‌راد نیز به اتمام رسیده و در 18 بهمن‌ماه در ساختمان اداره‌کل نصب می‌شود. همچنین با پیگیری‌های انجام شده قرار است، ساختمان شماره 3 اداره‌کل آموزش و پرورش به نام این شهید نام‌گذاری شود. نام‌گذاری یکی از میادین شهر سوسنگرد به نام این شهید نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین یک ویژه‌نامه در چند هزار نسخه برای این شهید چاپ شده است و در استان توزیع خواهد شد. در 15 بهمن‌ماه که زنگ ایثار و شهادت در مدارس نواخته خواهد شد، یکی از برنامه‌های مصوب، قرائت خلاصه‌ای از زندگی این شهید خواهد بود.
رییس سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان تصریح کرد: برنامه‌های بسیج فرهنگیان در سطح استان، رویکرد آموزشی، تربیتی، علمی و پژوهشی دارد. حدود 950 هزار دانش‌آموز در استان مشغول به تحصیل هستند. از جامعه 70 هزار نفری معلمان، حدود 40 هزار نفر در قالب بسیج فرهنگیان سازماندهی شده‌اند. اگر در حوزه اعتلای اخلاقی این معلمان کار کنیم، نمود بیرونی آن را در حوزه اخلاق و منش در جامعه خواهیم دید. جامعه ما دچار آسیب‌های اجتماعی سختی است؛ فرهنگیان می‌توانند در بحث آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذاری زیادی داشته باشند.
ملک‌پور ادامه داد: همچنین فرهنگیان می‌توانند در آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان نقش موثری ایفاء کنند. جامعه ما در حال حرکت به سمت تجمل‌گرایی و سبک زندگی غربی است و اگر به موقع وارد عمل نشویم، مشکلاتی برای جامعه به وجود خواهد آمد.
وی افزود: بسیج فرهنگیان خوزستان از نظر اجرای برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها رتبه اول کشور را در اختیار دارد. اکنون مسیر بسیار خوبی طی شده است اما این موفقیت‌ها کافی نیستند و باید تلاش بیشتری انجام دهیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/26951/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان برگزار شد