پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان:

طرح «کتاب‌گردی» در 27 شهرستان خوزستان برگزار می‌شود سياسي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - اهواز - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان گفت: طرح کتابخانه گردی در 27 کتابخانه و 27 شهرستان این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، منصور رستمی کوهی عصر امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: 17 اسفند طرح کتابخانه گردی را داریم که 27 کتابخانه را در 27 شهرستان خوزستان به‌عنوان میزبان مردم، مسئولان و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در نظر گرفته و معرفی کردیم.
وی افزود: این کتابخانه‌ها با شرایط خاص، میزبانی اعضا، مسئولان، مردم و علاقه‌مندان به کتاب را انجام می‌دهد؛ کتابخانه مرکزی خوزستان در جاده ساحلی اهواز نیز برای این شهرستان در نظر گرفته شده تا مردم با خدمات ارائه در کتابخانه‌های عمومی آشنا شوند.
کوهی رستمی با اعلام خبر بخشودگی جرائم و عضویت رایگان برای مردم در روز 17 اسفند بیان کرد: همچنین یک نمایشگاه برای ارائه عملکرد اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان برگزار می‌کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان اظهار کرد: با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و توسعه آن در کشور می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد؛ تناسب داشتن افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی و سرانه مطالعه با کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد امنیت، آسایش و نشاط اجتماعی در کشورهای مختلف به اثبات رسیده است.
کوهی رستمی تصریح کرد: برای اوقافت فراغت در کشور برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین در این ایام پرسه زنی در خیابان‌ها، تماشای تلویزیون و فعالیت‌های دیگری از سوی مردم انتخاب می‌شود ولی باید این اوقات فراغت را به سمت فعالیت مثبت یعنی ورزش، مطالعه و گردشگری سوق دهیم.
وی با اشاره به گستردگی وسعت نهاد کتابخانه‌های عمومی در میان دستگاه‌های فرهنگی گفت: هفت هزار و 500 نفر در کتابخانه‌های عمومی کشور شاغل است که در خوزستان این تعداد 490 نفر در 27 شهرستان شاغل هستند.
کوهی رستمی خبر داد: هم‌اکنون در خوزستان 9 هزار و 375 مترمربع فضای کتابخانه‌ای داریم که به ازای هر 100 نفر 1.90 متر کتابخانه عمومی می‌شود. برای رسیدن به افق ایران 1404 یک سری شاخص‌ها تعریف شده که از آن جمله می‌توان رسیدن به زیربنای 4 متر اشاره کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان با اعلام این خبر که در حال حاضر دو میلیون و 475 هزار و 257 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان وجود دارد، ادامه داد: هم‌اکنون به ازای هر 100 خوزستانی 52 جلد کتاب داریم.
کوهی رستمی گفت: در حال حاضر 142 هزار و 563 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی خوزستان هستند که تنها سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند؛ بر اساس سند چشم‌انداز 1404 باید 35 درصد مردم خوزستان عضو کتابخانه‌های عمومی باشند که خیلی از این برنامه عقب هستیم.
وی با اعلام این خبر که هم‌اکنون به ازای هر 25 هزار نفر 1.15 کتابخانه در استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر 217 باب کتابخانه در خوزستان داریم که 167 مورد نهادی (زیرمجموعه ما) و 50 کتابخانه مشارکتی (با همکاری مدیریت سایر نهادها و مؤسسات) هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان با بیان اینکه بیش از 70 درصد کارکنان کتابخانه‌های عمومی خوزستان لیسانس و مابقی نیز ارشد و یا دانشجوی دکترا هستند، یادآور شد: کتابخانه عمومی دیجیتالی را برای اولین بار در کشور در خوزستان شروع کردیم که نتایج خوبی هم به دنبال داشته است.
کوهی رستمی با اشاره به در حال ساخت بودن 12 کتابخانه در خوزستان که با آن چهار هزار و 800 مترمربع به زیربنای کتابخانه‌های استان افزوده می‌شود، گفت: تمام این کتابخانه‌ها در مناطق محروم شهرهای مختلف از جمله رامشیر، حمیدیه، کارون، ایذه، ملاشیه و منبع آب اهواز، باوی و رامهرمز قرار دارد که تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسند.
وی بیان کرد: در حال تلاش هستیم که کتابخانه‌های مرکزی را در شهرستان‌های مختلف داشته باشیم، درحالی‌که هم‌اکنون فقط در ماهشهر و اهواز داریم. برای سال جاری به‌عنوان اولین پروژه کتابخانه مرکزی دزفول را تأمین اعتبار و طرح آن را ارائه دادیم.
کوهی رستمی با اشاره به تلاش برای تبدیل کتابخانه‌ها به مراکز عمومی گفت: باید خدمات متعدد فرهنگی و عمومی را باید در دل کتابخانه‌ها نهادینه و به عموم مردم ارائه داد. برای رسیدن به این هدف نیز تفاهم‌نامه‌های متعددی را منعقد کردیم تا فضایی فرهنگی در کتابخانه‌ها ایجاد کنیم.
مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان با اشاره به آمار بالای بی‌سوادی یا کم‌سوادی در خوزستان گفت: بسیاری از برنامه‌های بی‌سوادی در استان اجرا می‌شود ولی چون استمرار ندارد بازگشت به بی‌سوادی برای افراد صورت می‌گیرد.
کوهی رستمی با اشاره به برگزاری 36 برنامه نقد و رونمایی کتاب بیان کرد: بعد از استان خراسان در میزان مشارکت افراد برای مسابقه کتاب‌خوانی رضوی مقام دوم کشور را داشتیم؛ 56 هزار نفر برای این مسابقه در خوزستان شرکت کردند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/31701/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

رزرو شهریار مغانلو برای پرسپولیس!

رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی

سرخپوشان پایتخت درصدد انتقام از آلومینیوم اراک/ بازی راحت سپاهان برای صعود در خوزستان

کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»

حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان

پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان

اوقات شرعی هفتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در شرق کشور

سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان

کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا

مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه

هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد

سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!

دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه

جام کشتی تختی اهواز؛ نتایج فینال پنج وزن نخست مشخص شد

جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

این کار را با مدیرتان نکنید!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

مکان دقیق دفن افلاطون و جزییات به بردگی گرفته شدنش با کشف پاپیروسی سوخته معلوم شد

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

نوروزی: گرفتن سهمیه المپیک به گریه‌های بعد از تمرین می‌ارزید

تیم میکس ریکرو کشورمان از صعود به نیمه نهایی بازماند

آخرین وضعیت حسن یزدانی از زبان پدرش

استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

اسنایدر: باخت به تاج‌الدینوف روش مبارزه رقبایم را تغییر داد

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند