مالیات بر ارزش افزوده بسته شده برای هتلداران بسیار زیا است
فرهنگی
بزرگنمايي:
خوزستان آنلاین - معاون گردشگری خوزستان گفت: مالیات بر ارزش افزودهای که اخیرا برای هتلداران بسته شده مبالغ بسیار زیاد چند صد میلیونی است.
محمدعلی خلیلی در گفتوگو با ایسنا ـ منطقه خوزستان، در خصوص دیگر مشکلات پیش روی صنعت هتلداری خوزستان تصریح کرد: هتلها با توجه به هزینه استهلاک، نگهداری، حقوق و مزایای پرسنل و کارکنان توان پرداخت آن را ندارند زیرا نکتهای در هتلداری وجود دارد که اگر میانگین اشغال در طول سال به بالای 50 درصد نرسد گردش هتل به لحاظ اقتصادی برای هتلدار و سرمایهگذار صرفه نخواهد کرد.
وی همچنین با بیان این که ریزگرد نباید به عنوان یک مانع زیست محیطی برای کند کردن فرایند گردشگری و کاهش تعداد مسافران و گردشگران معرفی شود گفت: ما امروز شاهد سرعت عمل بالای شبکههای اجتماعی در انعکاس اخبار هستیم به گونهای که اگر ریزگردی اتفاق بیفتد قبل از این که ما بخواهیم تصویری از آن را ببینیم شبکههای خارج کشور آن را در ماهوارهها پخش میکنند و خیلی از هموطنان به سرعت از آن مطلع میشوند در صورتی که چنین فعالیتی باید به صورت خودجوش و مردمی در جهت معکوس آن یعنی معرفی شرایط خوب، قابلیتها و ظرفیتهای مثبت اقلیمی و آب و هوایی انجام شود.
خلیلی با اشاره به این که به موازات این مشکلات سرمایهگذاران همچنان دلسرد نشدهاند اظهار داشت: ما در حال حاضر سرمایهگذاریهایی خوبی را در زمینه احداث و راهاندازی مراکز اقامتی و خصوصا هتلداری انجام دادهایم مانند احداث هتلهای پنج ستاره و یک تا چهار ستاره.
معاون گردشگری خوزستان با بیان این که مراکز اقامتی خوزستان و به طور شاخص هتلها در عرصه اقامت و پذیرایی برای سرویسدهی و خدماترسانی به مسافران و گردشگران در نوروز نقش بسیار مهمی دارند ادامه داد: ما از طرف بخش دولتی پیگیر حمایتهای لازم جهت استحقاق حقوق بخش خصوصی و هتلدارها بودهایم و با سازمان مرکزی در این خصوص مکاتبههایی را نیز انجام دادهایم.
وی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این است که باید به نوعی خوزستان به عنوان مقصد سفر مطلوب با تصویری مناسب و تاثیرگذار معرفی شود و روزهایی از ماه در سال که شاهد آب و هوای خوب و سالمی هستیم به خوبی انعکاس داده شود و از تبلیغات بد بپرهیزیم چراکه پدیده گرد و غبار و مسایل زیست محیطی در همه مقاصد گردشگری ممکن است پیش آید. مانند پدیده دود و آلایندههایی که در پایتخت شاهد هستیم. بخش خصوصی هم باید در زمینه تبلیغات مثبت و معرفی ظرفیتهای گردشگری استان، بازاریابی، بازارسازی، بازارگرمی و تعامل با کارگذاران سفر در خارج و داخل کشور تحرک بیشتری از خودش نشان دهد.
خلیلی با بیان این که بحث اقامت و اسکان در همه جای دنیا در جلب رضایت مسافر و گردشگر بسیار موثر است یادآوری کرد: ما در خوزستان زمانی که هشت سال درگیر جنگ بودیم 70 اقامتگاه دولتی ما به علت مسایل جنگ یا تعطیل یا تخریب شدند و یا تغییر کاربری دادند. برای مثال بیمارستان ابوذر در اهواز یک هتل پنج ستاره بود و خیلی از مراکز دیگر ما که دست ارگانها، نهادها و بنیادها افتادند. بنابراین مسایل مختلفی دست به دست هم داد تا صنعت هتلداری در استان خوزستان شکوه و حتی سایهای از شکوه و رونق قبلی را نداشته باشد.
معاون گردشگری خوزستان همچنین با اشاره به این که همه جامعه میزبان شامل بخش دولتی، بخش خصوصی، بخش عمومی، بخش مردمی و تمامی آحاد جامعه باید بتوانند خوزستان را آن گونه که شایسته است و قابلیتش را دارد معرفی کنند تاکید کرد: صدا و سیما در این خصوص رسالت سنگینتری بر دوش دارد زیرا وظیفه اصلیاش معرفی این ظرفیتها، اطلاعرسانی و خبردهی است.
انتهای پیام
لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/31829/