پیام خوزستان

آخرين مطالب

دریادار سیاری:

راهیان نور یک مکتب است/اوائل جنگ سیم خاردار هم نداشتیم سياسي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - آبادان – معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: حرکت عظیم راهیان نور و حضور مردم در مناطق هشت سال دفاع مقدس نه تنها یک اتفاق بلکه یک مکتب است.

 دریادار حبیب‌الله سیاری در ویژه برنامه روز ملی راهیان نور که در محل اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باکری خرمشهر برگزار شد، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57، دشمن بعثی با حمایت استکبار اعم از شرق و غرب که منافعشان به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی از میان رفته بود، در صدد شکست این انقلاب بودند.
وی اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در ابتدا تلاش کردند تا با ایجاد اختلاف در میان اقوام کشور هرج و مرج و جوی ناآرام را در کشور ایجاد کنند که موفق نشدند، سپس موضوع ترور شخصیت ها و گروههای مختلف را در دستور کار خود قرار دادند و بر اساس آن 17 هزار نفر را ترور و به شهادت رساندند اما این موضوع نیز نتوانست سبب شکست انقلاب اسلامی شود به همین دلیل جنگ تحمیلی بر علیه کشورمان را آغاز کردند تا مانع از صدور انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و منطقه شوند.
معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: در آن زمان، استکبار با فریب دادن فرد دیوانه ای به نام صدام و دادن وعده های بیهوده، او را تشویق به حمله به جمهوری اسلامی ایران و شکست انقلاب اسلامی کرد و برای این اقدام پس از انجام کارهای اطلاعاتی، امکانات و تجهیزات نظامی فراوانی را در اختیار او قرار دادند و به این ترتیب در 31 شهریور سال 59 رژیم بعث عراق جنگی تحمیلی را علیه ایران آغاز کرد.
دریادار سیاری گفت: در آن زمان صدام اعلام کرد که ظرف دو روز استان خوزستان و ظرف یک هفته تهران را تصرف می کند و اینگونه انقلاب اسلامی را شکست می دهد، این سخن سبب ایجاد ترس و دلهره در میان برخی مسئولان از جمله بنی صدر به عنوان رئیس جمهور وقت ایران و اتخاذ تصمیمات نادرست شد به گونه ای که حتی گفته بودند زمین می دهیم و زمان می خریم زیرا فکر می کردند که نمی توانند در مقابل رژیم بعث بایستند.
وی افزود: عکس العمل امام خمینی(ره) به این تصمیم بسیار خوب و قاطعانه بود، ایشان فرمودند دیوانه ای سنگی را در چاه انداخته و آن را سرجایش بنشانید و مردم با شنیدن این حرف امام(ره)، روحیه گرفتند و رهسپار جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند تا در مقابل رژیم بعث، بایستند.
وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اگر جنگ 20 سال هم طول بکشد، ایستادگی می کنیم و عزت و شرف ما در گرو جنگ با رژم بعث عراق و حامیانش است، اظهار کرد: جنگ هشت سال طول کشید اما در نهایت پیروز میدان جمهوری اسلامی بود.
معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: اگر انقلاب ما تا به امروز باقی مانده یعنی پیروز واقعی جنگ ما بوده ایم زیرا هدف دشمن از به راه انداخت جنگ، شکست انقلاب اسلامی بود که چنین نشد و توانستیم انقلابمان را حفظ کنیم و امسال نیز جشن 40 سالگی آن را برپا کنیم.
دریادار سیاری با بیان اینکه امروز انقلاب ما الهام بخش بسیاری از کشورهای جهان شده است، گفت: هشت سال دفاع مقدس را با تمام سختی هایش پشت سر گذاشتیم اما اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشورمان به تصرف دشمن درآید و امروز ما در عرصه جهانی اثرگذار هستیم.
وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس، حتی سیم خاردار هم نداشتیم اما با مقاومت و ایستادگی دشمن را به عقب راندیم و به پیروزی رسیدیم، صدام و رژیم بعث عراق رو به نابودی رفتند و بایستی گفت که در زمان حاضر در سطح جهانی دارای عظمت و عزت هستیم.
وی اظهار کرد: عزت و عظمت مان را مرهون خون پاک شهدایی هستیم که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا با حصول پیروزی در جنگ، شاهد حفظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خود باشیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش ضمن تاکید بر ضرورت آگاهی و شناخت تمامی نسل ها اعم از امروز و آینده سازان مملکت از وضعیت تهدیدات نرم و سختی که بر کشورمان اعمال شده، تصریح کرد: جوانان ما بایستی دشمن شناسان با بصیرت باشند، در خط ولایت حرکت کنند، انقلابی باشند، موضع گیریهایشان براساس مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی باشد و توان رزمی خود را بالا ببرند.
دریادار سیاری گفت: امروز موشک های ما در جهان چشمگیر است و مدام می گویند که موشک های خود را کنترل کنید، در حالی که این مسئله به هیچ عنوان به دشمن ارتباطی ندارد، اگر ما تا دیروز سیم خاردار برای استفاده در جنگ تحمیلی نداشتیم اما امروز که پیشرفت های چشمگیری را در موضوع تجهیزات و ادوات نظامی پیدا کردیم، برایمان پیغام ارسال می کنند که جلوی پیشرفت موشکی کشورمان را بگیرید.
وی افزود: ما باید آنقدر توان نظامی خود را ارتقاء دهیم تا دشمن جرات فکر کردن برای حمله به کشورمان را نداشته باشد، از آنجائیکه تجهیزات نظامیروز به روز مجهزتر می شوند ما نیز به آنچه که تاکنون دست یافته ایم بسنده نمی کنیم، ما همچنان این مسیر پیشرفت را ادامه می دهیم تا عامل بازدارندگی دشمن باشد.
وی اظهار کرد: دشمنان به دنبال آنست که به مرور زمان باورهای جوانان و نوجوانان کشورمان را تغییر دهد تا مراسماتی همچون اربعین حسینی، عاشورا، حضور در کاروانهای راهیان نور و غیره برای آنان مهم نباشد، دشمنان از طریق جنگ نرم به دنبال تحقق اهدافشان هستند.
معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه راهیان نور نشان دهنده اقتدار و پیوند مردم با نظام و انقلاب است، گفت: راهیان نور یک اتفاق و یا یک مقطع نیست بلکه یک مکتب است، راهیان نور یعنی زنده نگه داشتن یاد شهدایی که امام خامنه ای بر زنده نگه داشتن خاطره آنها که کمتر از شهادت نیست، تاکید داشتند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/32403/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

هشدار زرد تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند

پایان مسابقات رالی جانبازان اهواز

گزیده‌های نفتی هفته

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ببینید | 35 عملیات موفق حزب الله لبنان علیه رژیم اشغالگر در سه روز

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز

تقدیر امام جمعه خرمشهر از تنبیه اسرائیل

برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان

بی حجابی زیبنده آبادان نیست

پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر

پاسخ با اقتدار به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

حمزه خلیلی، معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟

عکس| نکو با قلب آبی روی سکوهای آزادی

حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

تجمع اروندی ها در حمایت از پاسخ به جنایات صهیونیست + فیلم

جیمز باند جدید در کنار مارگو رابی/ مامور 007 را هوش مصنوعی انتخاب کرد

رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است

مردم خوزستان از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

اعلام حمایت عشایر شوش از دلاورمردی‌های سپاه

حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»

اعلام حمایت عشایر شهرستان شوش از دلاور مردی‌ های سپاه

ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ

پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟/ بابایی: می‌خواهند توپ دستمزد را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند

نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود

سقوط جرثقیل در اسکله پتروشیمی رازی و جان باختن 2 کارگر

حضور مردم اهواز در راهپیمایی جمعه‌های خشم

ماجرای شادی پس از گل جنجالی اسماعیلی‌فر؛ حرکت منشوری یا نشان دادن لایک؟

عملیات وعده صادق پاسخی به شرارت های رژیم اشغالگر قدس بود