پیام خوزستان

آخرين مطالب

عضو هیأت مدیره راه آهن:

450 ریل باس به شبکه ریلی کشور افزوده می شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تفاهمنامه های خوب و امیدبخشی در خصوص تأمین ناوگان جدید ریلی کشور با کشورهای روسیه و کره جنوبی به امضا رسیده است تا از این محل 450 ریل باس به شبکه ریلی کشور افزوده شود.
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، سعید رسولی در نشست خبری که امروز 26اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امسال نودمین سال تأسیس راه آهن سراسری کشور است و با توجه به ویژگی های بارز و مهم حمل و نقل ریلی و نقش آن در اقتصاد کشور، لازم است برنامه های جدیدتر و جدی تری برای توسعه آن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه امروز توسعه حمل و نقل ریلی نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است، افزود: در سال های 90 تا 95 حدود 211 میلیون تن بار توسط شبکه ریلی کشور جابه جا و در همین مدت حدود 242 میلیون تن بار در مسیرهای موازی و از طریق جاده جابه جا شده است.
عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بنابراین هرچه بیشتر به جابه جایی بار و مسافر توسط شبکه های ریلی توجه کنیم، به صورت مستقیم در اقتصاد ملی تأثیر خواهیم گذاشت و می توان در توسعه شبکه ریلی و سایر بخش ها اثرگذار بود.
رسولی بیان کرد: خوشبختانه استان خوزستان جزء استان هایی است که از زیرساخت های ریلی خوبی برخوردار بوده و تنها استانی است که دو اداره کل راه آهن دارد؛ ظرفیتی جدی در محور اندیمشک به درود وجود دارد که دو خطه کردن این مسیر بسیار سخت و غیرممکن بود اما خوشبختانه پس از 60 سال، بازسازی این محور در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.
عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: این امر موجب ارتقاء سیر قطارها در مسیر و بالا رفتن سرعت پیوسته خواهد شد. در خصوص بازسازی و نوسازی حمل و نقل ریلی در این محور در چند ماه گذشته شاهد راه اندازی قطار فدک در مسیر اهواز به تهران بودیم که استفاده از این قطار مورد استقبال قرار گرفت.
رسولی ادامه داد: در جلسه ای که باحضور استاندار خوزستان، تصمیمات خوبی در خصوص بهبود شرایط ناواگان ریلی استان اتخاذ شد. در کشور نیز تفاهمنامه های خوب و امیدبخشی در خصوص تأمین ناوگان جدید با کشورهای روسیه و کره جنوبی به امضا رسید.
وی افزود: در این زمینه به میزان سه میلیارد یورو با کشور روسیه و 720 میلیارد یورو با کشور کره جنوبی تفاهمنامه هایی منعقد شد که از این محل 450 ریل باکس به شبکه افزوده خواهد شد.
عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه موضوع اتصال شلمچه به بصره یه عنوان یک کریدور ترانزیتی نه تنها برای استان خوزستان که برای کل کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این قطعه شامل احداث یک پل و حدود 32 کیلومتر خط است که احداث خط به عهده طرف قرارداد عراقی است اما با تفاهمنامه های صورت گرفته منابع احداث این خط نیز به عهده ایران بوده و اجرایی خواهد شد.
رسولی ادامه داد: خوشبختانه این طرح در قانون بودجه قرار دارد و مذاکرات لازم با مجری طرح صورت گرفته است. در همین امروز جلسه ای در تهران برگزار شد و امیدواریم به زودی شاهد اجرای این طرح باشیم. در سال آینده به طور حتم شاهد آغاز اجرای طرح شلمچه به بصره خواهیم بود.
وی اظهار کرد: طرح اتصال سربندر به خرمشهر نیز در امتداد این طرح قرار دارد که با مشارکت منطقه آزاد اروند، فولاد خوزستان و یک سرمایه گذار دیگر اجرایی خواهد شد. شرکت راه آهن نیز متعهد شده در این پروژه مشارکت 150 میلیارد تومانی داشته باشد. مصوبه هیأت وزیران این طرح ماه گذشته به تصویب رسید و جلسات مستمری برگزار شده است و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح خواهیم بود.
عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در خصوص پروژه اهواز- ایذه- اصفهان نیز دستگاه اجرایی طرح به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تغییر پیدا کرد. به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری و پیدا کردن سرمایه گذار، روند اجرای طرح به تعویق افتاده بود. همچنین در متن طرح کلمه مشارکت وجود داشت و امسال با پیگیری های صورت گرفته از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و استاندار خوزستان قید مشارکت حذف و امکان استفاده از فاینانس برای طرح مهیا شد که اتفاق مهمی است.
رسولی گفت: با تصویب حکمی در سال جاری تحت عنوان 15 درصد سهم دولت برای استفاده از تسهیلات خارجی (فاینانس) و اذن مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه، قید دومی که سرمایه گذاری های خارجی را با مشکل مواجه می کرد، برداشته شد؛ بنابراین امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.
وی ادامه داد: مطالعات طرح مربوط به گذشته بوده و اکنون در حال به روز رسانی اعتبار طرح هستیم. در این خصوص مذاکراتی با چند سرمایه گذار خارجی صورت گرفته و امیدواریم اتفاقات خوبی در سال 97 پروژه اهواز-ایذه- اصفهان شاهد باشیم.
عضو هیأت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در خصوص بهره برداری از پروژه دو خطه کردن اهواز به اندیمشک مشکلاتی با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بوجود آماد که این سازمان اعلام کرده محور تپه های هفت تپه باید مورد بررسی قرار گیرند. باید مبلغی معادل 300 میلیون تومان به مرکز پژوهش های سازمان میراث فرهنگی داده شود که این مبلغ از محل درآمدهای استانی و به دستور استاندار خوزستان تأمین شده است. امیدواریم با رفع این مشکل سال آینده شاهد افتتاح این محور دوخطه باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/32886/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود

ویسی به یاد 9 بازیکن خوزستانی در تیم ملی

اعتراف رسانه‌های عبری به حجم سنگین حملات موشکی حزب الله

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت

66 کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد

طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد

برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد

دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور

قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو

کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود