پیام خوزستان

آخرين مطالب

تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری خوزستان فرهنگی

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - رییس حوزه هنری خوزستان در نشست خبری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی در تمام طول فعالیت خود به این وظیفه پایبند است اما این رسالت اختصاص به یک هفته خاص ندارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا ـ منطقه خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی با بیان این که مبنای شکل‌گیری حوزه هنری ایجاد فضا و بستر برای بیان هنری مفاهیم دینی و انقلابی است خاطرنشان کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی هفته هنر متعهد است.
او با تشریح برنامه‌های این نهاد برای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در خوزستان اظهار کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 فروردین آغاز و به مدت یک هفته در اهواز، آبادان و دزفول در قالب اجرای برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود. برپایی نمایشگاهی با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آبادان و دزفول، همچنین نشست هنرمندان پیشکسوت برای تقویت اقوام در خوزستان، رونمایی از آثار تجسمی استاد دریس در آبادان، احیای یکی از دیوار نوشته‌های انقلاب اثر هنرمند شهید صادق جولا در دزفول و نمایشگاه شهری هنرهای تجسمی در دزفول از برنامه‌های این هفته خواهند بود.
طباطبایی با اشاره به برگزاری آیین شعرخوانی، رونمایی از کتاب و تجلیل از هنرمندان آفرینش‌های هنری در کتابخانه علوم ایران اهواز بیان کرد: نقد و بررسی کتاب تیمار غریبان در آبادان، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای هنرمند، اجرای تئاتر خیابانی، پخش گزیده‌ای از فیلم‌های رویش در آبادان، همایش تئاتر جوان و نیز تجلیل از هنرمندان عرصه نمایش از دیگر برنامه‌های این هفته خواهند بود.
وی تصریح کرد: هدف و مبنای سیاست‌گذاری حوزه هنری تولید محتوا برای اقشار مختلف جامعه با سلیقه‌های متفاوت است و ما ویترین کاملی از تمامی عرصه‌های هنر مانند موسیقی، تئاتر، فیلم، ادبیات، شعر و... را در اختیار علاقمندان به هنر قرار داده‌ایم تا هر کدام بنا به سلیقه و ذائقه خود محتوای مورد نظر را دریافت کنند.
او بیان کرد: شناخت، تربیت و معرفی هنرمندان ارزشی، انقلابی و متعهد از جمله وظایف سنگین حوزه هنری است که در همه ابعاد هنری توسعه و گسترش دارد و بنده همیشه با افتخار گفته‌ام که بعد از طلبگی و کسوت روحانیت مقدس‌ترین فضایی که در آن تنفس کرده‌ام فضای هنر ارزشی و متعهدانه است.
وی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته از جانب حوزه هنری اظهار کرد: در حوزه چاپ و نشر کتاب‌های مربوط به ادبیات پایداری کتاب‌هایی چاپ کرده‌ایم که نشان دهنده عمق اهمیت موضوع کتاب برای حوزه هنری است.
طباطبایی با اشاره به این که استان‌هایی که از جنگ و دوران دفاع مقدس دور بوده‌اند در چاپ و نشر کتاب با موضوع ادبیات پایداری به مراتب از خوزستان جلوتر هستند گفت: این موضوع برای خوزستان یک درد است. خوزستانی که محور مقاومت نورانی و مقدس بوده است چرا در حوزه ادبیات پایداری شکوه و شوکتی که شایسته است را ندارد و کتاب‌های کمی از حماسه‌ها، جوانمردی‌ها، دلاوری‌ها و مقاومت و پایمردی زنان و مردان این سرزمین کم نگاشته شده است؟ بی‌شک الویت اول ما تقویت حوزه ادبیات پایداری است و با چاپ این کتاب‌ها سعی بر اهتمام به این امر داشته‌ایم.
طباطبایی همچنین در خصوص حوزه شعر و داستان اظهار داشت: خوزستان در طول تاریخ شاعرانی برتر، برگزیده و چیره دستی داشته‌ایم. ما در این حوزه به چاپ پژوهشی بسیار خوب و جامع از داوودرضا کاظمی به نام شرجی‌تر از جنگ در 2 جلد و نیز کتاب شعر شاعران خوزستانی مشغول هستیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه موسیقی اضافه کرد: اخیرا کارهای بسیار خوبی از جانب موسسه سوره صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به چاپ و تالیف خودآموز علمی و عملی وزن‌خوانی و تولید سه آلبوم موسیقی از خوانندگان مطرح استان و نیز تولید سرودی به 2 بیان فارسی و عربی توسط واحد سرود اشاره کرد. همچنین در حوزه فیلم‌سازی 2 فیلم کوتاه خوب و خوش مضمون را در آخرین روزهای اسفند 96 مصوب کردیم که عوامل آن مشغول ضبط و فیلم‌برداری هستند.
رییس حوزه هنری خوزستان از برگزاری هفته فرهنگی ایران و کویت در سال گذشته در اهواز خبر داد و گفت: این برنامه با اقبال خوبی مواجه شد و بازتاب بسیار خوبی داشت که در نظر داریم در اردیبهشت ماه سال جاری هنرمندان خوزستانی را به کویت ببریم و هفته فرهنگی ایران را در کویت برگزار کنیم.
طباطبایی همچنین از نامگذاری خیابانی به نام هاشم بدری، نقاش صاحب تکنیک بدریسم، خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اولین بار هنرمندی که در بین ما نفس می‌کشد را این گونه مورد تجلیل قرارداده‌ایم و خیابانی را به نام او نامگذاری کرده‌ایم که این حرکت در حوزه هنری کشور مورد تقدیر قرار گرفت و بازتاب خوبی داشت.
وی بیان کرد: در حوزه تئاتر و نمایش در ایام اربعین حسینی گروه نمایش حوزه هنری خوزستان توانست مقام نخست را در کشور کسب کند. همچنین در جشنواره منطقه‌ای دزفول موفق به کسب مقام نخست شد. طی مذاکراتی که با کانون پرورش فکری کودکان استان داشتیم قرار بر این شد تا از ظرفیت سالن‌های نمایش این کانون جهت اجرای نمایش‌های تولید حوزه هنری استفاده شود. تلاش ما بر این است تا ارتباط مردم را با نمایش بیش از گذشته گره بزنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/35964/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک کشته و 9 مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان