پیام خوزستان

آخرين مطالب

در آیین رونمایی کتاب «دین» عنوان شد؛

خواندن خاطرات شهدا به افزایش ایمان ما کمک می‌کند فرهنگی

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با بیان این که ما مدیون شهدا هستیم گفت: ادامه راه شهدا و بیان و یادآوری خاطرات این بزرگواران به افزایش ایمان ما کمک می‌کند.
به گزارش ایسنا ـ منطقه خوزستان، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در مراسم رونمایی از کتاب «دین» به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: خوشبختانه از زمان تصدی حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی جهش و تحولی در حوزه هنری استان ایجاد شده و فعالیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری انجام می‌شود که جای تقدیر دارد.
وی به رونمایی از کتاب «دین» (خاطرات بچه‌های مسجد جزایری اهواز) به نویسندگی علی‌رضا مسرتی اشاره کرد و افزود: مسرتی از پیشکسوتان مسجد جزایری است و خدمات خوب و اثرگذاری را در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد انجام داد که جای تقدیر و تشکر دارد.
جزایری اظهار کرد: کتاب «دِین» هم می‌تواند «دین» باشد و هم «دِین». دِین از این بابت که ما میدون شهدا هستیم و می‌خواهیم به آنها ادای دِین کنیم اما در عین حال می‌توانیم دین هم بخواهیم چون این شهدا دین‌آفرین هستند و ادامه راه آنها و بیان و یادآوری خاطرات این بزرگواران به افزایش ایمان ما کمک می‌کند.
امام جمعه اهواز با بیان این که مسرتی قبل از پیروزی انقلاب و در زمان دفاع مقدس بنا به اقتضائات آن زمان فعالیت‌ها و کارهایی انجام داد و امروز هم با جمع‌آوری و نگارش خاطرات شهدای این مسجد همان راه را ادامه می‌دهد اضافه کرد: خوزستان نقش مهم و تاثیرگذاری را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

وی تصریح کرد: معتقدیم آنهایی که از روز اول برای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس گام برداشتند که در بین آنها افراد گمنامی هم بودند که نخواستند نامی از آنها فاش شود و چه بسا هیچ گاه هم شناخته نشدند و به شهادت رسیدند تا آنهایی که امروز خالصانه برای این نظام خدمت می‌کنند قطعا سربازان حضرت ولی‌عصر (عج) هستند و امیدوارم این رشته تا ظهور ایشان استمرار داشته باشد.
رییس حوزه هنری خوزستان نیز اظهار داشت: خوزستان به واسطه مرکزیت دفاع مقدس دایرهالمعارفی بسیار گسترده و پر از مفاهیم انسان‌ساز و الهی دارد که وظیفه کشف، تولید و ارایه آن به عهده حوزه‌های هنری است.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت بزرگداشت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی نامگذاری شده و حوزه هنری در این راستا برنامه‌هایی را تدارک دیده است.
وی افزود: علاوه بر این که حوزه هنری در راستای وظایفی که به این نهاد انقلابی محول شده برنامه‌های زیادی را در طول سال برگزار می‌کند در هفته هنر انقلاب اسلامی به عنوان ارایه ویترینی از تولیدات خود بخشی از عملکرد خود را به معرض دید جامعه ارزشی، متدین و ولایتمدار قرار می‌دهد.

رییس حوزه هنری خوزستان با بیان این که عمده تکلیف حوزه هنری در خوزستان توجه به حوزه فرهنگ پایداری است اضافه کرد: بیش از 80 درصد بار جنگ بر دوش خوزستان بود و با همه سختی‌ها، مشکلات و محدودیت‌ها و کاستی‌ها به تنهایی حجم عظیمی از دفاع را عهده‌دار شدیم و اگرچه حمایت همه ملت ایران را داشتیم ولی مرکز جنگ در خوزستان رخ داد.
طباطبایی یادآوری کرد: مردم ما از بزرگ و کوچک همه با این اتفاق تلخ دست به گریبان بودند. لذا دایره‌المعارفی بسیار گسترده و پر از مفاهیم انسان‌ساز و الهی دارد که وظیفه کشف، تولید و ارایه آن به عهده حوزه‌های هنری است.
وی با اشاره به رونمایی از کتاب «دین» عنوان کرد: این کتاب شامل خاطرات بچه‌های مسجد جزایری اهواز است که جمعی از آنها جزو شهدای شاخص دوران دفاع مقدس و از مبارزان انقلاب هستند که در این مسجد حضور داشتند و خاطرات آنها به همت علی‌رضا مسرتی جمع‌آوری شده و به صورت کتاب درآمده است.
او با بیان این که علاوه بر آن چندی پیش کتاب «تیمار غریبان» رونمایی شد اظهار کرد: کتاب «شهید شرافت» هم چاپ شده و به زودی رونمایی می‌شود. همچنین چند کتاب دیگر هم در حوزه ادبیات پایداری دفاع مقدس و روحانیت در انقلاب در دست چاپ است که تا پایان سال آماده می‌شوند.

در ادامه علی‌رضا مسرتی، مؤلف کتاب «دین»، در این مراسم گفت: کتاب «دین» محجموعه خاطرات بچه‌های مسجد جزایری اهواز است که به همت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری خوزستان و انتشارات سوره مهر در 575 صفحه چاپ شده است.
وی با بیان این که این کتاب تنها برگی در مقابل اتفاقاتی است که در دوران انقلاب و دفاع مقدس در مسجد جزایری اهواز رخ داده است افزود: 2 کتاب دیگر در دست چاپ است که امسال به توسط انتشارات سوره مهر به چاپ می‌رسد.
مسرتی اضافه کرد: یکی زندگی‌نامه حاج حمید رمضانی از سرداران بزرگ دفاع مقدس و تربیت یافته مسجد جزایری است که در بیش از 400 صفحه چاپ می‌شود و کتاب دوم زندگی‌نامه شهید علی جمال‌پور است که کارهای کارشناسی آن در مراحل پایانی قرار دارد.
نویسنده کتاب دین ادامه داد: چند کتاب دیگر هم در دست جمع‌آوری، پژوهش و تدوین است که یکی از آنها مجموعه‌ای از خاطرات شهیدان درفشان، سید محمدرضا حسن‌زاده، امیر علم، محسن و احمد غدیریان و شهید منصور چناری است که کار تحقیق و پروهش و تدیون آن تکمیل شده است.
وی با اشاره به این که در مورد شهیدان مجدزاده و محمدعلی مالکیان تحقیق مفصلی انجام شده در حال تدوین و تعریف است ابراز امیدواری کرد: دوستان دیگری بیایند و کتاب شهیدان موسی اسکندری، بهروز غلامی و اسماعیل فرجوانی را نگارش کنند تا رقابتی مثبتی در راستای جمع‌آوری خاطرات شهدا ایجاد شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/38230/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

ائتلاف بین‌المللی «ناوگان آزادی» از ترکیه راهی غزه می‌شود

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن

شبیه‌ترین به پرسپولیس؛ تصور خطرناکی که اصلاح شد!

نام نویسی 47 هزار و 250 متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت

دو شهر خوزستان در وضعیت قرمز آلودگی هوا

عصبانیت مجری اینترنشنال از بالا بردن پرچم مقاومت در آمریکا + فیلم

حماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

کاهش مصرف آب در کشت برنج با اجرای طرح قطره‌ای نواری

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

خیرین استان اصفهان 104 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان کمک کردند

فعال شدن گشت نظارت بر کیفیت پخت نان در اهواز

حمله مقاومت به ایلات اشغالی

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 1 اردیبهشت ماه

سه کشته در تصادف جاده هفتکل - اهواز

هشدار، پیش بینی تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

از احداث حسینیه در بوستان پرواز تا افتتاح فاز اول پروژه انتقال پساب شهرک قدس

پایان عملیات روکش آسفالت بلوار شهید مدرس اهواز

گفت‌وگوی وزیرخارجه فرانسه با نخست‌وزیر فلسطین درباره آتش‌بس غزه

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

واژگونی پراید در جاده هفتکل - اهواز 3 کشته و 5 مصدوم بر جا گذاشت

هشدار تندباد و خیزش گرد‌و‌خاک در خوزستان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

فیلم/ آزادی بیان به سبک غرب!

فیلم| پاسخ سریع مقاومت اسلامی عراق به تجاوز رژیم صهیونیستی به مقر الحشد الشعبی

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها

تشدید نظارت شرعی بر صید و فروش آبزیان

رضایت کادر فنی نساجی از «پولی»/ دروازه بان برزیلی در آستانه تمدید

شمس آذر سرسخت ترین حریف برابر استقلال

ضرورت برخورد مقابله‌ای برای کاهش جرائم خشن

انفجار در پایگاه «کالسو» حشدالشعبی/ مقاومت عراق پاسخ صهیونیست‌ها را در ایلات اشغالی داد

تصادف در آبادان، یک کشته و 9 مجروح بر جا گذاشت

روز 197 طوفان‌الاقصی|حمله مقاومت به ایلات اشغالی

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

وضعیت آلودگی هوای شهرهای خوزستان

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم