پیام خوزستان

آخرين مطالب

بستر مناسب عرضه و تقاضا در حوزه صنایع دستی ایجاد شود فرهنگی

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان به همراه مدیرکل امور پایگاه‎های سازمان میراث فرهنگی کشور و مدیر پایگاه میراث فرهنگی ارجان و چگاسفلی از نخستین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال خوزستان و غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی استان دیدن کردند.
به گزارش ایسنا ـ منطقه خوزستان، علیرضا ایزدی در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال اظهار داشت: موضوع گردشگری به معنای عام به عنوان صادرات نامرئی شناخته می‎شود و از طرفی به عنوان یک صنعت سبز با محوریت محیط زیست که آلایندگی آن بسیار کم است درنظر گرفته می‏شود.
او در ادامه با اشاره به این ‎که بخش عمده‎ای از توسعه پایدار صنعت گردشگری، به صنایع دستی، تولیدات و گردش مالی این حوزه بازمی‎گردد، این صنعت را جزو سه صنعت برتر دنیا دانست و تصریح کرد: گردشگری، میزان فابل توجهی از اشتغال را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است؛ کما این‎که کشورهای موفقی در سطح دنیا وجود دارند که با برنامه‎ریزی و استفاده از مدل‎ها و تکنیک‎های روز توانسته‎اند اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزنند. 
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان افزود: پیشینه تاریخی و فرهنگی کشور ما ایجاب می‎کند که با نظم‎دهی مناسب به شیوه‎های تبلیغاتی و بهره‎گیری از قابلیت‎های حوزه گردشگری بتوانیم توسعه مناسبی را برای این حوزه رقم بزنیم.
وی صنایع دستی و گردشگری را دارای ارتباط نزدیگی با یکدیگر دانست و گفت: صنایع دستی، نقش بسزایی را در حوزه توسعه ایفا می‎کند که این قطعاً در حوزه اشتغال نیز تأثیرات بسیار مثبتی دارد. 

ایزدی بیان کرد: صنایع دستی با کمترین میزان سرمایه‎گذاری، اشتغال پایدار ایجاد می‎کند به نحوی که سایر صنایع در این زمینه توان رقابت با صنایع دستی را ندارند؛ باوجود این، ضعف عمده ما عدم وجود سازوکار مناسب برای معرفی توان‎ها به ویژه تنوع ارزشمند در حوزه تولیدات صنایع دستی است . 
او گفت: باید تلاش کرد تا با بهره‎گیری از برندسازی مناسب، بستر مناسب عرضه و تقاضا را با نگرش توسعه پایدار در حوزه صنایع دستی ایجاد کنیم تا در آینده بخش عمده‎ای از این صنایع به عنوان کالای مورد نیاز وارد سبد خانوار شود.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که تولیداتی مانند فرش که یکی از تولیدات عمده حوزه هنری صنایع دستی کشورمان است، وارد عرصه زندگی افراد شده است افزود: باوجود این، به دلیل آن‎که نوع تغییر با نگاه سلیقه‎محور مشتری در حوزه تقاضا برنامه‎ریزی نشده است، تولیداتی مانند سفال و حصیربافی هنوز به عنوان تجاری‎سازی خود دسترسی پیدا نکرده‎ و به توسعه کامل نرسیده است.
وی در این خصوص تأکید کرد: صنایع دستی خوزستان و به معنای عام، این قابلیت را دارد که تحولی بنیادین را در حوزه اشتغال و توسعه اقتصادی رقم بزند. 
ایزدی با اشاره به حضور اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در اولین نمایشگاه کار آفرینی و اشتغال خوزستان گفت: بخش نمایشگاهی می‎تواند تضمین‎کننده معرفی دراین حوزه باشد و می‎تواند نقش موثری در این خصوص ایفا کند.
او با تأکید بر تداوم برگزاری چنین نمایشگاه‎هایی اظهار امیدواری کرد: با حمایت استاندار خوزستان بتوان در حوزه‎های منطقه‎ای، بین‎المللی و ملی بتوانیم قابلیت‎های استان را معرفی کنیم چراکه هر چقدر عرضه و تقاضا تقویت شود روز به روز کیفیت‎بخشی محصولات ما بیشتر می‎شود و بازار مناسب‌تری ایجاد می‎شود و به هدف نهایی که همانا توسعه اشتغال و تولید ثروت برای خانوارها است خواهیم رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان درخصوص فعال شدن کارگاه‎های آموزشی در سطح استان در راستای احیای برخی صنایع دستی و ایجاد اشتغال توسط این کارگاه‎ها عنوان کرد: از آن‎جا که فضای عرضه در استان وجود نداشته است، به مرور دچار فراموشی و نسیان در خیلی از صنایع دستی شده‎ایم اما این بدان معنا نیست که مردم این صنایع دستی را دوست ندارند.

او افزود: یکی از اصلی‎ترین وظایف ما به عنوان متولیان صنایع دستی این است که بتوانیم با محوریت آموزش، این صنعت را هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی، افزایش دهیم. پرواضح است هر قدر بتوانیم کمیت را تقویت کنیم، عرضه و تقاضا نیز تقویت خواهد شد و بخشی از فراموش‎شده‎ها احیا می‎شوند. 
ایزدی خاطرنشان کرد: این‎ها مواریث ارزشمند سرزمین ما هستند که این قابلیت را دارند که کمک‎کننده و هویت‎بخش برای نسل امروز در راستای توسعه پایدار کشور باشند.
نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی خوزستان که با هدف معرفی بسترهای ایجادشده برای سرمایه‎گذاری و دستاوردهای ایجاد اشتغال با حضور غرفه‎های مختلف کارآفرین از سوم اردیهشت‎ ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‎المللی اهواز آغاز شد، پنج‎شنبه شب (ششم اردیبهشت) به کار خود پایان داد. 
در این نمایشگاه اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با هدف معرفی دستاوردهای این اداره و بسترهای ایجادشده برای سرمایه‎گذاری در سه بخش، شامل صنایع دستی، سرمایه‎گذاری و گردشگری در نمایشگاه حاضر بود و در مراسم اختتام نیز طی مراسمی از سوی برگزارکنندگان به عنوان غرفه برتر نخستین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال خوزستان معرفی شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/39541/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل نفت آبادان

بازگشت سرمربی پرسپولیس به کنار خط در آبادان

انتقادها از تعطیلی پنجشنبه ها / نشانه‌ای از ترجیح سیاست بر اقتصاد

مورد عجیب فراز: یک‌ماه دوری از خانواده!

اتفاق خوشحال‌کننده برای عبدالله ویسی

حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد

آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است

حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند

عالیشاه در فکر سبقت از ترابی در آبادان

80 درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است

حادثه انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم داشت

برگزاری راهپیمایی مردمی برای دفاع مشروع نیروهای مسلح در خوزستان

بیش از 26.6 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

حماس:نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد/اسرائیل در ورطه نابودی است

بهبهان خط پایان محموله‌های قاچاق

انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول 9 مصدوم بر جا گذاشت

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

مجلس خود را موظف به حمایت از کشاورز می‌داند/ لزوم مکانیزه شدن کشاورزی در خوزستان

داستان 34 روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد

پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه

تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در 11 استان

پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه

حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم

عقب ماندگی خوزستان با وجود افراد توانمند و دلسوز جبران می‌شود

باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!

پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم

گلزن پرسپولیس به نفت در اختیار تارتار

اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است

انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم بر‌جای گذاشت

ربیعی: مقاومت ما بعد از پنالتی سپاهان شکسته شد/ دربی اصفهان باید باکیفیت‌تر باشد

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

اوسمار به نشست خبری نرسید

حمله حزب‌الله لبنان به 2 مرکز نظامی صهیونیستی دیگر

رفیعی در انتظار پایان خوش دوران غیبت دروازه بان تیم ملی

کمالوند: مقابل پرسپولیس محکوم به برد هستیم

«وعده صادق» حادثه‌ تاریخ‌ساز/ فصل جدیدی از حیات جبهه مقاومت آغاز شد

‌آزادی 140 زندانی و صلح و سازش در 366 پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

موافقت با اشتغال 69 زندانی در شهرستان مراغه

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

خبر‌هایی از بزرگداشت شهید مدافع حرم حمزه در سمنان

اوزونیدیس: بازی سخت و عجیبی با استقلال خوزستان داریم

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند

دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است