پیام خوزستان

آخرين مطالب

استاندار بر رفع ناپایداری شبکه برق خوزستان تاکید کرد اقتصادي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - اهواز- استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم رفع ناپایداری شبکه برق خوزستان گفت: استان نه تنها نسبت به دیگر استان های کشور پست های برق کمتری دارد، بلکه بیشترین تعداد پستهای موقت برق کشور را نیز به خود تخصیص داده که با توجه به پتانسیل ها و پرمصرف بودن شبکه برق استان، زیبنده نیست.
غلامرضا شریعتی روز پنج شنبه در آیین افتتاح مرکز نگهداری و تعمیر برق در غرب اهواز اظهار کرد : خوزستان تاکنون یکی از ناپایدار ترین شبکه ها را داشته وامید است با تلاش های مسوولان برق استان و با اقدامات زیرساختی خوبی که در استان در دست انجام است، پایداری شبکه را افزایش و هدر رفت برق را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: کارهای زیرساختی خوبی از جمله کابل های خود نگهدارنده، مرکز دیسپاچینگ و کلید بریکرها که تاکنون استان محروم از آن ها بوده، در توزیع برق در حال انجام و عقب ماندگی های استان نسبت به استان های پیشرو در حال جبران است.
استاندار خوزستان با اشاره به اختلاف موجود بین پست های برق و میزان مصرف برق در استان های مختلف گفت: میزان مصرف برق در استان فارس چهار هزار و 200 مگاوات و تعداد ایستگاه ها یا پستهای برق در حوزه فوق توزیع و انتقال 270 بوده در حالی که در خوزستان با هشت هزار و 400مگاوات برق،تنها 210 پست یا ایستگاه توزیع وجود دارد که 75 پست آن موقت است.
وی ادامه داد: وقتی چهار هزار و 200 مگاوات برق روی 270 نقطه تقسیم می شود، با وجود بروز مشکل در یک نقطه، به مراتب مگاوات برق کمتری از مدار خارج می شود، مناطق کمتری بدون برق شده و مشکلات و تبعات اجتماعی کمتر خواهد بود، همچنین ایستگاه های نزدیک تری در کنار آن وجود دارد که می توانند بار این مشکل را به دوش بکشند و مشکل کمتری ایجاد شود.
شریعتی اضافه کرد: وقتی هشت هزار و 400 مگاوات برق بین 210 پست توزیع شود، هر پست بیش از 400مگاوات برق را تحمل می کند و خارج شدن هر یک از آن ها، منطقه وسیعی را بدون برق کرده و چون پست برقی در کنار آن وجود ندارد، توان پوشش آن نبوده و باعث می شود یک نقطه تا 24 ساعت بدون برق باشد.
وی یادآور شد: خوزستان پس از استان تهران بیشترین پیک مصرفی برق را در کشور داشته و انتظار می رود پایدارترین شبکه را به دلیل مصرف بالا و صنایع اصلی و مهم مانند نفت، پتروشیمی و فولاد داشته باشد.
استاندار خوزستان با اشاره به جایگاه و شرایط استان در کشور، عنوان کرد: در حال حاضر9 گروه خط گرم در اهواز و 15 گروه در استان تشکیل شده و در حال افزایش است ولی این اقدامات برای خوزستان کم است زیرا خوزستان باید در بحث برق رتبه نخست را داشته باشد.
شریعتی بیان کرد: کلیدهای گازی قطع کننده در سیستم برق استان های بزرگ مانند فارس، اصفهان و خراسان بیش از هزارعدد بعضا اتوماتیک وجود دارد در حالی که در بهمن ماه 95، 75 عدد دستی در خوزستان وجود داشت و تنها 15 عدد از آن ها سالم بودند.
وی ادامه داد: پیش بینی شده امسال میزان کلیدهای گازی قطع کننده در تهران به 9 هزار و 200 و در خوزستان بین پنج تا هشت هزار عدد افزایش یابد و از این حیثخوزستان رتبه دوم را خواهد داشت.
استاندار خوزستان همچنین با انتقاد از وضعیت زیرساخت های برق خوزستان نسبت به دیگر استان ها گفت: پیک همه خراسان بزرگ سه هزار و 600 و خوزستان هشت هزار و 400 بوده بنابراین زیبنده نیست که تمام مراکز برق خراسان دسپاچینگ باشد ولی توزیع برق خوزستان فاقد یک مرکز دیسپاچینگ باشند.
شریعتی تصریح کرد: تا پایان سال آینده باید حداقل بین یک هزار و 700 تا یک هزار و 800 کلید بریکر گازی در استان خوزستان نصب شود که البته تاکنون 200 کلید تهیه شده و شرکت توزیع برق اهواز وعده نصب 700 کلید را تا پایان امسال داده است.
خطوط گرم یک ضرورت برای خوزستان است
در ادامه این آیین سعید آقایی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق اهواز نیز با اشاره به ضرورت استفاده از روش خطوط گرم در تعمیر و نگهداری برق در استان گفت: استان هشت ماه گرم دارد و اگر برق در جایی مشکل پیدا کند، بدون داشتن خطوط گرم یا باید در ماه گرم، برق را قطع و عملیات را انجام دهیم یا این عملیات را تا زمان عبور از فصل گرم نگه داریم که با ریسک های خاص خود همراه است.
وی ادامه داد: با داشتن توانایی خط گرم میتوانیم در تمام طول سال این اقدامات را بدون نگرانی انجام دهیم پس برای شهری مانند اهواز،گروه های خط گرم، نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت است.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد: خوستان پیش از انقلاب از معدود استان هایی بود که خط گرم کار می کرد اما پس از انقلاب این شیوه متوقف شد.
وی ادامه داد: در دهه 80 استفاده از خطوط گرم برای نخستین بار پس از انقلاب در استان آغاز کردیم ولی چون از لحاظ مالی و مدیریتی به درستی پشتیبانی نشد، تنها کارهای محدودی انجام شد و امیدواریم اکنون با پشتیبانی های لازم این کار به صورت مستمر در استان ادامه یابد.
آقای با اشاره به بودجه صرف شده برای راه اندازی این مرکزعنوان کرد: این مرکز در غرب اهواز قرار داشته و اعتبار احداث و راه اندازی آن 148 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.
مرکز عملیات نگهداری و تعمیرات شبکه فشار متوسط غرب اهواز با حضور استاندار خوزستان جمعی از مسئولان شرکت توزیع نیروی برق اهواز و مسئولان شهری در کیانشهر اهواز افتتاح شد.
7148/6002

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/43190/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

نامزد دور دوم انتخابات: شفافیت مجلس قبل مورد نقد است/ در کشور حکمرانی رسانه‌ای درستی نداریم

افشاگری فلاحت‌پیشه درباره یک کلاهبرداری بزرگ؛ ماجرای دریافت غرامت جنگی از عراق

مراسم استقبال رسمی از رئیس‌جمهور ایران در سریلانکا

پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان

بالا رفتن پرچم ایران در جزیره سیلان سریلانکا

ابراز احساسات مردم سریلانکا از حضور رئیسی در کشورشان

جزئیات رایزنی‌های چهار گزینه ریاست مجلس دوازدهم با منتخبین

مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول

محل میزبانی استقلال‌ملاثانی از سپاهان مشخص شد

سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود

9 رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی

«وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید

پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف 4 ماه به پایان می‌رسد

تغییر ورزشگاه بازی استقلال ملاثانی-سپاهان با نظر شورای تأمین

ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار

کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد

آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات

فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک 10 میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال

کشف 73 سکه عتیقه در ایستگاه راه آهن اندیمشک

نکات اساسی سخنرانی «ابوعبیده» از نگاه عبدالباری عطوان

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است

آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد

یکی از 4 سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!

لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد

بازهم سلمان برای کارهای سخت انتخاب شد!

روایت زهره حمیدی از روزهای سخت سرطان؛ از تلویزیون و وزارت ارشاد دلخورم

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

توسعه نیشکر به یاری صنعت نفت ‌آمد/ گاز بیو دی‌اکسیدکربن جایگزین نیتروژن می‌شود

باید یک سیلی پای گوش لیائو خواباند!

بودجه روسیه برمبنای نفت 65 دلاری تنظیم می‌شود

تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

ربیعی: از تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان خواهش می‌کنم مدتی تصمیم نگیرید

فارن‌پالسی: بایدن با تحریم نفتی ایران به دام نمایندگان افراطی نیفتد

پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد نااُمید در توئیتر

نامزد دور دوم انتخابات: شفافیت مجلس قبل مورد نقد است

تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان

اتوبوس اخراجی‌های گوگل

احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان

حذف بیش از 3 تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست

لیبرمن به مقامات صهیونیست: به خانه‌تان بازگردید

تاکید سخنگوی گردان‌های طولکرم بر ادامه مقاومت

زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است

افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا