پیام خوزستان

آخرين مطالب

عبور از بدعهدی های آمریکا در برجام با همگرایی مسئولان سياسي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - اهواز – دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که از زمان آغاز به کار خود در سمت ریاست جمهوری از برجام به عنوان توافقی «بد» یاد کرده بود بالاخره از برجام خارج شد تا بار دیگر بدعهدی این کشور به همگان اثبات شود.
  ترامپ پس از روی کار آمدن از همان ابتدای دوره ریاست‌جمهوری خود این توافق را هدف قرار داده و یک سال پس از به قدرت رسیدن، به اروپایی‌ها و کنگره آمریکا اعلام کرده که یا راهی برای از بین بردن «نقایص فاجعه‌بار» برجام پیدا خواهند کرد و یا این که وی کشورش را از این توافق خارج خواهد کرد.
رییس جمهوری آمریکا در آخرین تمدید دوره ای برجام در دی ماه 1396 دشمنی خود با این توافق را نشان داد و اعلام کرد که دولت ایالات متحده در صورت بازبینی و اصلاح در برجام و لحاظ کردن چهار شرط در توافق هسته ای باقی می ماند.
این درحالیست که تحلیلگران و رسانه های غربی خروج «دونالد ترامپ» از برجام را موجب افزایش شکاف آمریکا و اروپا، تشدید بی اعتمادی جهانی به کاخ سفید و موفقیتی برای ایران ارزیابی می کنند.
بسیاری از کارشناسان با انتقاد از رویکرد بدون پشتوانه و غیرمنطقی آمریکا در تقابل با برجام، ارزیابی های گوناگونی را از آینده تحولات در صورت خروج ترامپ از توافق ارائه می کنند.
**بدعهدی های غرب وسیله انتقامجویی از دولت نشود
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه برجام دارای نکات مثبت و منفی است افزود: اگرچه باید فضای انتقاد منصفانه از برجام وجود داشته باشد اما بدعهدی برخی کشورهای غربی نباید وسیله ای برای انتقام جویی از دولت باشد.
حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده با اشاره به اینکه برجام یکی از موضوعات بسیار مهم سیاست خارجه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است  گفت: از همان ابتدا مخالفان و موافقات زیادی در داخل و خارج کشور پیرامون این توافق وجود داشت.
وی تصریح کرد: بدعهدی آمریکا نسبت به تعهداتش در برجام دور از انتظار نبود و مقام معظم رهبری از همان ابتدا با دوراندیشی اعلام کردند که به توافقات هسته ای خوشبین نیستند.
** افزاییش قدرت چانه زنی کشور با همدلی مسئولان
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان در انتخابات ریاست جمهوری در سال 96  گفت: همدلی و یک صدایی مسئولان در داخل کشور، باعث افزایش قدرت چانه زنی و انتخاب تصمیم صحیح برجامی در مقابل گروه 1+5 خواهد شد.
مهدی قمشی برجام را حاصل حاکمیت عقلانیت در سران کشورهای 1+5 و ایران دانست و در خصوص شرایط پیش روی برجام اظهار کرد: در همان زمان توافق هم تندروهایی در کشورهای آمریکا و ایران بودند که مایل به نتیجه رساندن مذاکرات نبودند تا مسائل و نگرانی ها در جهان باقی بماند.
وی با اعلام اینکه برجام یک سند خوب و مورد انتظار کشورها بوده است، افزود: خروج آمریکا از برجام نشانه ای از یک تندروی و حاکمیت زیاده خواهی آمریکا برای جهانیان می باشد و ما باید به عنوان کشور ایران به سیاست مدارهای خودمان اعتماد کرده و فضا را در اختیار آنها قرار دهیم تا آنها تصمیم گیر اصلی در زمینه برجام و سیاست خارجی باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز وفاق و همدلی در داخل کشور را رمز پیروزی و موفقیت در شرایط کنونی دانست و تصرح کرد: همدلی و یک صدایی در داخل پشتوانه ای برای سیاست مداران کشور است تا با تصمیم های صحیح از موضع قدرت در مقابل آمریکا و کشورهای اروپایی قرار بگیرند و شرایط برجام را تثبیت کرده و از حق کشور دفاع کنند.
رئیس سابق شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان اضافه کرد: شرایط منطقه و خصومت ذاتی اسرائیل و آمریکا با ایران لزوم رسیدن به وحدت و انسجام داخلی را از گذشته بسیار پر رنگ تر کرده و لازم است در این زمینه گام های عملی تری برداریم.
قمشی با تاکید بر حفظ وحدت در شرایط کنونی، ادامه داد: همیشه جناح های تندرو و بخش هایی از حاکمیت مانع از رسیدن به وفاق و همگرایی در کشور بودند و ضرورت ها را درک نکردند.
وی گفت:اگر این تندروی ها کنترل شود دوست داران انقلاب همه می توانند زیر پرچم نظام از حق طبیعی کشور که حفظ برجام موجود است دفاع کنند و یک سرمایه ارزشمند برای کشور در حل دیگر مشکلات هم باشند.
وی گفت: نقش قوه قضائیه در تندروی نکردن و کنترل تندروها بسیار حائز اهمیت و کلیدی است و می تواند نقش مهمی در رسیدن به یک صدایی در کشور ایجاد کند.
این فعال سیاسی برجام را یک سند توافقی متوازن و عادلانه دانست و افزود: برجام باعث خوشحالی همه سیاست مدارانی شد که به دنبال تنش زدایی در سطح بین المللی بودند و قطعا خروج از برجام مورد هیچ سیاست مدار عاقلی نیست و تنها مورد حمایت کسانی است که می خواهند دنیا را به سمت آشوب ببرند.
قمشی تصریح کرد: اگر کشور و نظام را دوست داریم باید تفرقه و چند دستگی را در داخل کنار بگذاریم و زیر چتر نظام و دولتی که مورد قبول اکثریت است از حق کشور دفاع کنیم و فرصتی به تندروها برای برهم زدن توافق های بین المللی و سواستفاده کردن ندهیم.
**توطئه های آمریکا با همدلی مسئولان خنثی می شود
رئیس خانه احزاب خوزستان نیز گفت: توطئه آمریکا با همگرایی و اتحاد ملت خنثی می شود و باید به سمت دوستانی گام برداریم که با اهداف انقلاب اسلامی همگرایی دارند و در عین حال باید منافع ملی را در اولویت قرار دهیم.
سید حمزه جلویانی افزود: مدیران باید نگاهشان را به داخل معطوف، به اراده ملت تکیه کنند و اقتصاد مقاومتی را ابتدا از خود و سپس به سایر افراد جامعه اشاعه دهند.
وی با بیان ضرورت افزایش دوستی ها میان کشورهای همسو و همصدا یادآور شد: لازم نیست دوستان ما در تمام حوزه ها با ما همصدا باشند بلکه هرکدام در جریانات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی با ما همراه هستند.
وی گفت: همگرایی با کشورهای اروپایی در بحث برجام می تواند مفید می باشد اگرچه معتقدم اروپاییان نیز چندان قابل اعتماد نیست.
دبیر مجمع متخصصین خوزستان گفت: برجام حاصل خون هزاران شهیدی است که کشور ایران تقدیم کرده است و از همین رو همصدا شدن تمام جریان های سیاسی در نقطه واحد برای مقابله با مثل با رفتار آمریکاییان بسیار ضروری است.
وی در پایان افزود: ملت ایران در طول جنگ تحمیلی و در زمان تحریم ها استقامت خود را نشان داده اند و آمریکایی ها از زمان مشروطه تاکنون نشان داده اند که هیچگاه قابل اعتماد نبوده اند.
**دشمن از ایجاد تفرقه مسئولان سود می برد
عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به لزوم حفظ وحدت بین مسئولان کشور اظهار کرد: دشمن از تفرقه میان مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران بیشترین سود را می برد از همین رو اتحاد بین مسئولان و مردم در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و منافع کشور باید در اولویت باشد.
محمدرضا ایزدی وفاق را عاملی برای افزایش قدرت چانه زنی ایران عنوان کرد و افزود: یکی از عوامل مهم پیشرفت هسته ای ما نیز همین همدلی بین مسئولان بود که سبب افزایش قدرت ایران شد و در نهایت کشورهای غربی را پای میز مذاکراه کشاند.
وی با بیان اینکه در چهار دهه گذشته سوء ظن برخی کشورها از جمله آمریکا نسبت به ایران مشخص شده است، یادآور شد: این کشورهای استعمارگر دلشان به حال ما و سایر کشورهای منطقه نسوخته است بلکه هرجا منافعشان ایجاب کند چتر زورگویی و استعمار خود را باز می کنند و پس از اتمام ذخایر، آن را رها می کنند.
ایزدی تصریح کرد: کشوری مانند ایران نه زورگو است و نه زیر بار حرف زور می رود از همین رو کشورهای استعمارگر با ایران سر جنگ دارند.
**مسئولان به فرامین رهبری گوش دهند
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این نوع موضع گیری آمریکا در مقابل برجام نیز از قبل پیش بینی می شد و مساله عجیبی برای ملت ما نیست چراکه آمریکا بارها دست به چنین حرکاتی زده است.
وی گفت: مسئولان نظام در همه شرایط مختلف باید در کنار یکدیگر باشند و وحدت رویه را حفظ کند همچنین نسبت به فرامین رهبری توجه ویژه داشته باشند
سید راضی نوری گفت: در هر صورت باید کشور ما آمادگی هر نوع اتفاقی از سوی چنین کشورهایی داشته باشد و بداند که خروج آمریکا از برجام خط آخر برای ما نیست.
وی افزود: در حال حاضر لازم است اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود و وحدت میان مردم و مسئولان حفظ شود.
نوری ایجاد اعتماد ملی را در این برهه مهم خواند و گفت: دولت باید به وضع اقتصادی مردم توجه بیشتری داشته باشد و برای مسالی چون دلار جایگزین بیاورد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/43245/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان

آزادی 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا

باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان