پیام خوزستان

آخرين مطالب

استاندارخوزستان: توسعه شبکه فاضلاب استان امري ضروري است شهرستان ها

  بزرگنمايي:

خوزستان انلاين- غلامرضا شريعتي در آيين آغاز عمليات اجرائي فاضلاب دو منطقه محروم شهرستان هويزه بر رفع مشکلات عمده مناطق محروم استان تاکيد کرد و گفت:شهرستان هويزه متعلق به تمام کشور است و اين وظيفه ما است که در جهت رفع مشکلات مناطق محروم استان بخصوص شهرستان هويزه گام هاي موثر برداريم.

وي افزود: شهرستان هويزه در دوران دفاع مقدس نقش بي بديلي داشته و بايد در جهت توسعه و آباداني اين شهرستان تلاش مضاعفي داشته باشيم تا سطح پيشرفت دراين شهر را با ساير شهرهاي استان متوازن کنيم.

استاندار خوزستان ادامه داد: باتوجه به اقدامات زيرساختي که در سال هاي اخير در دستور کار دولت قرار گرفته به آينده کشور اميدواربوده و خوزستان نيز به دليل دارا بودن منابع عظيم و فرصت هاي زيادي که دارد مي تواند نقش تعيين کننده اي در آينده کشورايفا کند.

وي بيان کرد: نفت، گاز، پتروشيمي، بنادر، کشاورزي، حمل و نقل و بخصوص حمل و نقل ريلي از جمله ظرفيت هاي مهم خوزستان به شمار مي رود که بايد از اين ظرفيت ها در جهت رونق و رشد اقتصاد استان استفاده کنيم.

شريعتي همچنين طرح 550 هزار هکتاري را يکي ديگر از ظرفيت هاي مهم استان برشمرد و افزود:با ارجاي کامل طرح 550 هزار هکتاري داشته هاي خوزستان چند برابر شده و در زمينه اشتغالزايي تحول عظيمي در اين استان ايجاد خواهد شد.

وي بيان کرد: باتوجه به ميدان هاي نفتي که به تازگي دراين منطقه کشف شده بي شک آينده شهرستان هويزه قابل پيش بيني و درخشان خواهد بود.

استاندار خوزستان تصريح کرد: اميد است شرايطي در اين منطقه ايجاد شود که شهرستان هويزه ضمن اين که تمامي جوانان خود را مشغول به کار کند، به شهر مهاجر پذيري براي ساير مردم استان نيز تبديل شود.

وي افزود: بحث فاضلاب دو منطقه علامه کرمي و سلمان فارسي باعث شيوع بيماري سالک شده بود که باعث شد ايجاد شبکه فاضلاب نخستين خواسته به حق مردم اين منطقه باشد.

شريعتي ادامه داد: همين امر باعث شد در دو ماه گذشته مطالبات جدي مردم را در سطح کشوري پيگيري کرده و آب و فاضلاب استان را نيز پيگيري نمائيم.

وي ادامه داد: همچنين راه اندازي بازارچه هويزه يکي ديگر از خواسته هاي مردم اين منطقه است که اين را نيز به صورت جدي در سطوح ملي پيگيري خواهيم کرد.

استاندار خوزستان يادآور شد: با راه اندازي بازارچه مرزي بي شک مراودات تجاري اين استان با کشورعراق افزايش مي يابد و باعث رونق اقتصادي در اين منطقه خواهد شد.

وي درادامه به تامين آب براي مناطق شمال شرق و جنوب غرب استان اشاره کرد و گفت: 12 هزار ميليارد ريال اعتبار به منظورخريد لوله براي تامين آب در شمال شرق و جنوب غرب استان هزينه خواهد شد که اعتبار آن را از صندوق توسعه ملي و فاينانس کشوري تامين مي کنيم.

شريعتي تصريح کرد:مسئولان عالي رتبه کشور از جمله معاون اول رييس جمهوري و وزير نيروحمايت خود را از اين طرح اعلام کرده اند هر چند جهانگيري تاکيد کرده است که با فاينانس کردن هر طرحي در کشور به دليل هزينه هاي سنگيني که بر دولت تحميل مي کند مخالف است اما با فاينانس کردن طرح هاي آب و فاضلاب خوزستان مخالفت نکرده است.

غلامرضا شريعتي همچنين درحاشيه مراسم کلنگ زني شبکه فاضلاب منطقه کوي علامه کرمي و سلمان فارسي شهرستان هويزه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: درابتداي کارخود باتوجه به اطلاعاتي که از محروميت کوي علامه طباطبايي و سلمان فارسي هويزه در اختيار داشتيم،هماهنگي هاي لازم را با نماينده اين شهرستان و فرماندار هويزه صورت داده و مشکلات اين مناطق و ساير نقاط شهرستان هويزه را مورد بررسي قرار داديم.

وي افزود: يکي از عمده ترين مشکلات اين مناطق بحث نبود شبکه فاضلاب است که با تلاش ها و پيگيري هايي که از مرکز در دستور کار قرار گرفت، توانستيم اعتبار مورد نياز احداث شبکه فاضلاب را در دومنطقه محروم شهرستان هويزه تامين کنيم.

استاندار خوزستان ادامه داد: شبکه فاضلاب منطقه کوي سلمان فارسي وعلامه کرمي به دليل مشکلات بهداشتي درگذشته باعث شيوع بيماري سالک شده بود که اين شرايط در شان مردم اين شهرستان و خوزستان نبود.

شريعتي اظهار کرد: احداث بازارچه نيز به عنوان يکي از مطالبات جدي مردم اين منطقه از ديگر پروژه هاي مهم اقتصادي اين شهرستان است که در اين خصوص پيگيري هاي لازم صورت گرفته و وزارت کشور طرح توجيهي آن را خواستار شده است.

وي افزود:همچنين بحث آب منطقه دشت آزادگان از طرح غدير نيز تا دوماه آينده افتتاح و در مدار قرار مي گيرد واميد است در ماه هاي پيش رومشکلات اين منطقه يکي پس از ديگري رفع شود.

وي همچنين به حمايت هاي وزير نفت از منطقه غرب کارون اشاره کرد و گفت: وزير نفت عنايت ويژه اي به منطقه غرب کارون و بخصوص هويزه داشته و اعتبارات خوبي را نيز براي خدمات اجتماعي اختصاص داده و قرار است از محل قراردادها نيز سهمي براي افزايش اين خدمات اختصاص يابد.

 آيين آغاز عمليات اجرائي طرح شبکه فاضلاب منطقه کوي علامه و سلمان شهرستان هويزه با حضور استاندار خوزستان و جمعي از مسئولان استاني و محلي برگزار شد.

اين پروژه با اعتباري معادل 80 ميليارد ريال قرار است ظرف مدت يک سال به بهره برداري برسد.

بحث فاضلاب در اين دو منطقه يکي از معضلات شهرستان هويزه به شمار رفته و در سال هاي اخير به دليل مشکلات بهداشتي، اين مناطق به عامل شيوع بيماري سالک تبديل شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/4342/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند