پیام خوزستان

آخرين مطالب

واحدهای صنعتی گتوند تسهیلات می گیرند اقتصادي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - گتوند - معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با اعلام پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی تعطیل در گتوند گفت:برخی از واحدهای صنعتی این شهرستان برای راه اندازی مجدد باید تغییر رویه دهند تا تسهیلات به آنها پرداخت شود.
به گزارش ایرنا سیدعلی بحرینی مقدم روز جمعه در حاشیه بازدید از ناحیه صنعتی شهرستان گتوند با اشاره به اینکه در خوزستان محدودیتی برای پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی وجود ندارد افزود: تسهیلات به صورت متفاوت با نرخ سود پنج تا 18 درصد برای پرداخت به واحدهای صنعتی وجود دارد ولی برخی از این واحدها باید تغییر رویه داده و روی بازار فروش، تکنولوژی، خط تولید و صادرات تمرکز کنند چرا که تنها با پرداخت تسهیلات مشکل این واحدهای صنعتی رفع نخواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه به واحدهای صنعتی که شرایط قانونی را داشته باشد تسهیلات پرداخت می شود افزود:به متقاضی که چک برگشتی و بدهی داشته باشد و یا وثیقه ندارد عملا نمی توان تسهیلات پرداخت کرد اما می توان روند پرداخت تسهیلات را برای آن تسهیل کرد.
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان اضافه کرد:واحدهای صنعتی در قبال دریافت تسهیلات باید تضمین بازپرداخت بدهی بانکی را داده و نسبت به فروش محصول تولیدی خود تلاش کنند.
بحرینی مقدم از کلینیک صنعت خوزستان خواست به همراه نمایندگان بانک های عامل هفته آینده در ناحیه صنعتی شهرستان گتوند حضور یافته و نسبت به تهیه شناسنامه برای هر یک از واحدهای صنعتی اقدام کنند تا برای آنها تصمیم گیری شود.
وی افزود: برخی از واحد های صنعتی شهرستان گتوند قطعا شرایط دریافت تسهیلات را ندارند، مگر با تغییر خط تولید و تعویض مجوز، ضمن اینکه تعدادی از این واحد ها باید تقویت شوند.
**نرخ بیکاری در گتوند مناسب نیست
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت اشتغال در گتوند گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان با وجود داشتن ظرفیت های لازم در بخش کشاورزی و صنعت خصوصا در صنایع تبدیلی و تکمیلی مناسب نیست و از میانگین استانی بالاتر است و باید تلاش شود تا با بهره گیری از این ظرفیت ها نسبت به کاهش نرخ بیکاری در گتوند اقدام شود.
وی با گله مندی از وضعیت نامناسب برخی از واحدهای صنعتی در نواحی و شهرک های صنعتی استان خوزستان گفت: دلایل عمده مشکلات برخی از واحد ها مسایل و مشکلات بانکی، زیرساختی و فقدان روشی مناسب برای برون رفت از وضعیت فعلی است که باید به این موارد رسیدگی شود.
** ضرورت تنظیم توجیه فنی، اقتصادی و مالی
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود:کلینیک صنعت باید گزارش واحدهای مشکل دار را بر اساس تجزیه و تحلیل، توجیه فنی، اقتصادی و مالی مناسب تنظیم کنند تا واحد ها با دریافت تسهیلات بدهکارتر نشود.
بحرینی مقدم گفت: کلینیک صنعت ظرف یک هفته با حضور در ناحیه صنعتی گتوند برای هر واحد طرحی تنظیم کند تا در صورت پذیرش شرایط از سوی سرمایه گذاران بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات به آنها اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد:دولت و مجموعه مسئولان استان برای هر یک از بخش های مختلف منابعی پیش بینی کرده به شرط اینکه فعالان بخش اقتصادی از منابع خمالی خود نیز استفاده کنند.
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود:برای تسریع در راه اندازی کارخانه ها و واحدهای صنعتی نیمه فعالی که بدهی مالیاتی ، بیمه ،آب ، برق و گاز دارند ستاد تسهیل راهکار ارائه کرده است.
بحرینی مقدم گفت:تلاش می شود تا ناحیه صنعتی شهرستان گتوند به عنوان نخستین ناحیه خوزستان به صورت اصولی ارزیابی و حمایت شده تا راهکار و روش موفقیت این ناحیه صنعتی به عنوان یک الگوی موفق در سایر نواحی و شهرک های صنعتی استان اجرا شود.
وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی خوزستان نیز آنچه که در زمینه زیرساخت در ناحیه صنعتی گتوند نیاز است به صورت ویژه تامین کند تا مسایل و مشکلات این ناحیه صنعتی هر چه زودتر رفع شود.
به گزارش ایرنا فرماندار گتوند نیز با اشاره به وضعیت و مشکلات ناحیه صنعتی این شهرستان گفت: هر یک از واحدهای صنعتی به تناسب اعتبارات قابل توجهی برای راه اندازی مجدد و یا توسعه واحد صنعتی نیاز دارند.
علی خدری غریبوند به طرح های فعال این ناحیه صنعتی از جمله شرکت دیبا پلاستیک واحد تولید کننده انوع پلاستیک بسته بندی و کشاورزی و شرکت تولید دوغ در این ناحیه صنعتی اشاره کرد و گفت:همه واحد ها با ظرفیت کامل کار نمی کنند، ضمن اینکه برخی از این واحدها به خاطر مشکلاتی از جمله بدهی بانکی، بازار فروش و نداشتن سرمایه در گردش تعطیل شدند.
وی افزود: اگر در سال های گذشته پرداخت تسهیلات به صنعتگران با برنامه ریزی بهتری صورت می گرفت این واحدها اکنون به این وضعیت دچار نمی شدند.
فرماندار گتوند با بیان اینکه برای رفع مشکلات ناحیه صنعتی این شهرستان بانک ها و صنعتگران باید با یکدیگر تعامل داشته باشند افزود: افزود:اگر قرار شد تسهیلاتی به واحدها پرداخت شود، صنعتگران وثیقه مورد نیاز بانکی را تامین کرده و تضمین بازپرداخت تسهیلات را به بانک ها بدهند ضمن اینکه بدهی خود به بانک ها را به روز کنند تا این ناحیه صنعتی بصورت کامل فعال شود.
وی به نامگذاری سال 97 به حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: باید از تولیدات داخلی حمایت، و این تولیدات را گسترش داد تا بتوان در راستای توسعه اشتغال و کار و تولید داخلی گام برداشت.
به گزارش ایرنا رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت ،مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان و جمعی از مدیران عامل بانک های استان معاون استاندار را در سفر یک روزه به گتوند همراهی کردند.
در این بازدید صنعتگران،تولید کنندگان و کارآفرینان از نزدیک مسایل و مشکلات خود از جمله تسهیلات بانکی، کمبود منابع مالی، مشکل بازار فروش، بدهی واحدها به بانک ها و مشکل سرمایه در گردش واحدهای تعطیل، نیمه تعطیل و فعال را با هیات مذکور در میان گذاشتند.
ناحیه صنعتی گتوند با دارابودن زیرساخت لازم با هدف اشتغالزایی ، رونق کسب و کار و تولید در زمینی به مساحت 24 هکتار بنا شده و 20 واحد صنعتی در بخش های مختلف در این ناحیه وجود دارد.
7467/6068

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/43748/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی

بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس

بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول

بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است

رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

راه‌اندازی شرکت تولید خودروی نیسان در خرمشهر

واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا

همه گلهای لیونل مسی در ادوار مختلف کوپا آمریکا

شجاعی تفنگ بادی هشتم شد

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد

واعظ آشتیانی: رأی مردم آمریکا در انتخابات نمایشی است

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت؛ علت استعفای سال گذشته او چه بود؟

گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل سازمان «سپند»

معاون پارلمانی رئیسی: دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود درباره حجاب عمل کنند

بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان

فیلم| افسر اسرائیلی هدف تک‌تیرانداز مقاومت فلسطین

حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در 10 سال اخیر

پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی

اعزام یک هزار و 500 زائر در سه روز اول عملیات حج عمره

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر

انجام 6 عمل پیوند اعضا در خوزستان

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06

معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد

فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

دستگیری صیادان غیرمجاز ماهی در باغملک

مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

شجاعی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب

گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

عروس امام خمینی(ره) درگذشت