پیام خوزستان

آخرين مطالب

در گفتگو با مهر عنوان شد:

بدهکاری45 اداره به شهرداری آبادان/مصوباتی که بحران ساز بود سياسي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - آبادان – معاون اداری و مالی شهرداری آبادان از بدهکاری 45 اداره در سطح شهر به این شهرداری خبر داد.

آرش دُر در گفتگوی با خبرنگار مهر با بیان اینکه حدود 45 اداره در سطح شهر عوارض شان را به شهرداری پرداخت نکرده اند، گفت: در این باره نامه ای نیز به استاندار خوزستان ارسال کردیم و به رغم دستور وی در پرداخت، اما تاکنون این مطالبات وصول نشده است. این ادارات وجود پاره ای مشکلات را دلیل پرداخت نشدن بدهی هایشان اعلام کرده اند و به رغم تلاشهایشان اما تاکنون ریالی دریافت نکردیم.
وی افزود: خواستار آن هستیم تا اداراتی که به شهرداری بدهی دارند بدون اغماض و کم و کاستی همکاریشان را با ما بیشتر کنند و با پرداخت هرچه سریعتر بدهی هایشان ما را در خروج از بحرانی که شهرداری بابت پرداخت نشدن حقوق کارکنانش با آن مواجه است، یاری کنند.
منطقه چهار شهرداری منحل شد
معاون اداری و مالی شهرداری آبادان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به دستور استانداری در کمیته برنامه ریزی و تکلیف شهرداری آبادان در اجرای آن تصریح کرد: بر این اساس، منطقه چهار شهرداری آبادان با مجموع 174 نیرو از دو هفته گذشته جمع آوری شد که این کارکنان حدود 5 تا 6 ماه اضافه کار طلب دارند و حدود هفت ماه نیز بیمه شان پرداخت نشده است.
دُر، گفت: تاکنون دو اضافه کاری و بیمه کامل فروردین ماه کارکنان شهرداری منحل شده منطقه چهار (حدود400 میلیون تومان ما از کل مطالبات آنان) را پرداخت کردیم، البته منطقه 4 شهرداری پارسال حدود 6.5 میلیارد تومان بدهی به بار آورد.
وی با اشاره به مطالبات کارکنان سازمان آتش نشانی افزود: طی یک و ماه و نیم گذشته مبلغ یک میلیارد و 893 میلیون و 500 هزار تومان برای رفع مشکلات آتش نشانی، حقوق، دستمزد، سوخت و تعمیرات به این سازمان پرداخت کردیم.
وی با بیان اینکه کارکنان سازمان آتش نشانی 10 ماه بیمه معوق (به طور متناوب 9 ماهع پشت سرهم) به مبلغ حدود 650 میلیون تومان دارند، اظهار کرد: تاکنون 115 میلیون تومان از این بدهی را پرداخت کرده ایم و سعی می کنیم تا 100 میلیون تومان از حقوقشان را نیز پرداخت کنیم، برای رفع مشکل بیمه این کارکنان نیز در حال مذاکره با بیمه هستیم.
معاون اداری و مالی شهرداری آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارگران واحدهای پسماند، فضای سبز و کارکنان اصلی شهرداری که در مجموع چهار ماه اضافه کار و حقوق فروردینشان را طلب دارند، تصریح کرد: با مصوبه استانی شدن «عوارض آلایندگی» و «ارزش افزوده» تغییرات زیادی در منابع درآمدی شهرداری پیش آمده به طوری که بر این اساس 40 درصد از عوارض آلایندگی پالایشگاه به حساب خرمشهر و شهرهای اطراف واریز می شود که کاهش این مبلغ سنگین سبب بروز چالش برای شهرداری آبادان شده است.
دُر گفت: از فروردین ماه امسال با توجه به نامه تقوی ریاست ارزش افزوده کشور مبنی بر اینکه مواد تولیدی پالایشگاه آبادان دیگر شامل ارزش افزوده نمی شود به اندازه سال گذشته حدود 16 میلیارد تومان نیز از این بابت از منابع پایدار شهرداری کسر می شود که این برای شهرداری مبلغی سنگین است.
مصوبات بحران ساز
وی با تاکید بر اینکه دو مصوبه اجرایی یاد شده سبب بروز چالش سنگینی برای شهرداری آبادان شده است، افزود: شهردار و تیم مدیریتی شهردار در تلاش برای حل این مشکل اند اما زمان بر است، متاسفانه شهرداری از سالهای بسیار دور تاکنون بدهی انباشته شده زیادی دارد به طوریکه ما اکنون حدود 60 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی داریم و به برخی ادارات دیگر نیز بدهکاریم.
وی با تاکید دوباره بر اینکه حدود 45 اداره در سطح شهرعوارض شان را به شهرداری پرداخت نکرده اند، خواستار همراهی بدون اغماض این ادارات در پرداخت شد تا از این طریق بتوان پاره ای از مشکلات شهرداری را برطرف کرد.
وی با اشاره به اینکه به استناد ماده 17 قانون مناطق آزاد، حقوق مکتسبه از افراد حقیقی و حقوقی پابرجاست، اظهار کرد: بر این مبنا عوارضی که از قدیم به شهرداریها پرداخت می شد بایستی کماکان به شهرداری پرداخت شود، تنها موردی که با منطقه آزاد اروند داریم موضوع عوارض کسب و پیشه است که از شهرداری گرفته شد، البته سازمان منطقه آزاد اروند در این باره قول مساعد داده است.
معاون اداری و مالی شهرداری آبادان تصریح کرد: از دیگر دلایل بروز بحران در شهرداری مربوط به آراء دیوان عدالت اداری کشور است که 41 ردیف از ردیف های درآمدی شهرداری حذف و ما را با مشکل مواجه کرده است، کسر این موارد خلاء قانونی سنگینی را ایجاد می کند.
دُر، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود 360 نفر (چهار درصدی ها) هستند که بازنشسته شدنشان 17 میلیارد تومان کاهش هزینه به طور مستقیم و حدود 25 میلیارد تومان به طور غیر مستقیم برای شهرداری در پی دارد، گفت: با بازنشسته شدن این نیروها به طور ماهانه یک میلیارد و 350 میلیون تومان از هزینه های شهرداری کاهش پیدا می کند، تاکنون با توجه به تاکیدات شهردار مبنی بر مدیریت هزینه کرد، از اسفندماه پارسال تاکنون حدود 7.5 میلیارد تومان از هزینه های غیر ضروری را کاهش دهیم.
وی افزود: با دستور شهردار تمامی پروژه ها و خریدهای غیر ضروری شهرداری (به جز موارد بسیار ضروری که جزو مایحتاج شهردای باشد) تا رفع مشکل اصلی مالی شهرداری متوقف شد ضمن آنکه هیچ گونه گشایش پروژه ای را (به جز پروژه های مربوط به منطقه آزاد اروند) تا اطلاع ثانونی نخواهیم داشت و تنها خدمات شهری همچون جمع آوری زباله، رفت و روب و تامین سوخت انجام می شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/44763/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلایه نخست‌وزیر قطر؛ پایان میانجیگری دوحه در جنگ غزه؟

کنایه ویسی به کمالوند: مردم ساده هستند اما احمق نه!

ویسی: 2 بار فولاد بیمار را به من دادند؛ همه دنیا من و کمالوند را می‌شناسند!

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد

باز هم این تیم بیمار ایران را به من دادند | همه دنیا ما دو نفر را می‌شناسند

حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» صهیونیست‌ها

انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری

ویسی:همه من و کمالوند را می‌شناسند، بهتر است عوام‌فریبی نکند

هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» رژیم صهیونیستی

رفع معارضین پروژه شاخه غربی پروژه یادگار امام(ره) در حال اتمام است + فیلم

5 مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان

ثبت آلودگی هوا در 3 شهر خوزستان

نان در خوزستان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست

ربات «اطلس» بازگشت!

افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟

نفت - پرسپولیس، یک جنگ تمام‌عیار در آبادان

پیش‌بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز 1403

راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه در آذربایجان شرقی

بیش از13 هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند

پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان

گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...

در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه ها تعطیل است!

هوای 3 شهر خوزستان «ناسالم» شد

عبدالله ویسی: 2 بار فولاد بیمار را به من دادند؛ همه دنیا من و کمالوند را می‌شناسند!

دعوت اسکواش‌باز خوزستانی به اردوی تیم ملی

عملیات وعده صادق مظهر اقتدار سپاه و جبهه مقاومت بود

آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار

42 دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی

چرا برج آزادی تهران قرمز شد؟

آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار

راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه در آذربایجان شرقی

برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز

ساعت پخش زنده بازی گل‌گهر سیرجان و استقلال خوزستان از تلویزیون + پخش آنلاین

علم منتظر معجزه نمی ماند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

زمزمه‌های احیای مجدد «پتروشیمی آبادان» با 1500 کارگر

دعوت اسکواش باز خوزستانی به اردوی تیم ملی

صدر را بگیر

تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد / مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند

به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم

برج آزادی تهران «قرمز» شد

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 30 فروردین ماه

قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل