پیام خوزستان

آخرين مطالب

پيگير رفع کمبودها در اروندکنار هستيم شهرستان ها

  بزرگنمايي:

خوزستان انلاين- عزيزالله شهبازي در جلسه شوراي اداري اروندکنار در محل سالن آمفي تئاتر شهرداري اين شهر با اشاره به در پيش بودن ايام اربعين حسيني از پذيرايي مثال زدني مردم شهرستان آبادان در وروديهاي آبادان از سمت اهواز و ماهشهر و در شلمچه از زائران اربعين حسيني، از تمامي هيئت ها و دسته جات عزاداري قدرداني کرد.

وي همچنين 9 آبان سالروز حماسه مردمي ذوالفقاري را ياد آور شد و اظهار کرد: امروز نيز در آبادان در محل يادمان حماسه ذوالفقاري که از حماسه هاي ماندگار و جاودانه در کشور است جمع زيادي از مردم، بسيجيان، ارتشيان و پاسداراني که در آن دوران در اين منطقه بودند بودند، گرد هم مي آيند و ياد شهدا، جانبازان، ايثار گران و همرزمانشان را گرامي مي دارند، ما نيز بر چهار هزار و 200 شهيد سرافراز شهرستان آبادان در دوران دفاع مقدس و به خصوص شهداي حماسه ذوالفقاري و 317 شهيد اروندکناري درود مي فرستيم.

فرماندار آبادان با بيان اينکه در زمان حاضر يک طرح ملي در جهت آمايش جمعيت کشور و تحت عنوان سرشماري نفوس و مسکن در حال انجام است، تصريح کرد: از تمام دست اندرکاران و به خصوص دهياران، اصناف، تشکل هاي سياسي، سازمانهاي مردم نهاد، اصحاب رسانه، مسئولان و به ويژه مردم شريف آبادان که باعث شدن شهرستان آبادان در اين سرشماري و به اذعان معاون سازمان آمار ايران در ميان شهرهاي داراي جمعيت بالا در خوزستان در جايگاه قابل توجه و بالايي قرار گيرد، قدراني مي کنم.

شهبازي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فعل و انفعالاتي که در حوزه سياست و در سطح بين الملل رخ داده است، عنوان کرد: دشمنان نظام جمهوري اسلامي در صدد آن هستند تا قدرت نرم و تاثيرگذار جمهوري اسلامي را نه تنها در منطقه خاورميانه و خليج فارس که در منظر کشورهاي قدرتمند در نظام بين الملل به عنوان يک قدرت تاثيرگذار در ختم منازعات بين المللي را ناديده بگيرند.

مسير اعتبارات به سمت اروندکنار و چوئبده و 74 روستا

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موضوعات و سياست گذاريهاي کميته برنامه ريزي شهرستان آبادان گفت: تا آن جايي که در توان است و جزو الزامات قانوني است، مسير اعتبارات را به سمت اروندکنار و چوئبده و 74 روستا سوق داديم، بر همين اساس و براي نخستين بار و با همکاري و همراهي نمايندگان مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي، بالغ بر 6 ميليارد تومان از اعتباراتي که در اختيار بوده را به اروندکنار اختصاص داديم که قرار است در حوزه هاي راههاي روستايي، بهداشت و درمان و بهسازي روستاها هزينه شود.

شهبازي اضافه کرد: اگر چه انتظار مي رفت که اختصاص بيشتري در بحث نوسازي مسکن روستايي به اروندکنار داده شود اما الزامات بودجه بندي، تملک دارايي و دو درصد نفت در واقع مانع از آن بود که تمامي کارهاي مد نظر در اين حوزه مورد قبول واقع شود، براي بهسازي روستاها سازمان منطقه آزاد اروند در جهت بهسازي و اجراي طرح هادي در تمامي روستاهاي آبادان و خرمشهر و البته بر اساس اولويت ها موضوع کمک مالي را متقبل شد.

به گفته فرماندار آبادان، با توجه به اين موضوع اعتبارات به سمت آب، راه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ورزش سوق داده شد.

وي تصريح کرد: در مورد بازارچه مرزي اروندکنار نيز که در سال 94 به سرانجام رسيد با استفاده از امکانات محلي که توسط شهردار و بخشدار تجميع شد از اين ظرفيت قانوني استفاده شد، مسئول گمرکي نيز در محل مستقر شد، اعتباري بالغ بر پنج ميليون دلار نيز از سوي وزارت صنعت و معدن به اين امر اختصاص يافت و زير ساختهاي حداقلي آماده شد، اما براي شروع به کار اين بازارچه لازم است تا تعاونيهاي چهارگانه موجود در آبادان و تعاوني تازه ثبت شده فرهنگيان اروندکنار و آبادان پاي کار بيايند.

فرماندار آبادان افزود: مسئوليت و ماموريت سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرگانان، فعالان اقتصادي، تعاونيهاي مرزنشين فعال و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز براي راه اندازي هر چه سريعتر اين بازار به جهت ساماندهي ساماندهي فعاليتهاي تجاري و اقتصادي و حل مشکلات آنان بسيار سنگين است ضمن اينکه تعاونيها بايستي هر چه سريعتر کارتهاي بازرگاني را براي افراد صادر کنند.

وي با بيان اينکه در حوزه آب اقدامات خوبي انجام شده است، يادآور شد: به رغم وجود شرايط سخت اقتصادي در مملکت اما در حال فراهم سازي شرايطي مناسب براي مردم قانع و کم توقع اروندکنار هستيم.

شهبازي با بيان اينکه اروندکناري ها امسال تابستان سختي را در بحث آب پشت سر گذاشتند، گفت: ادارات آبفار و امور آبفا شهري اقدامات خوبي را در جهت بهبود شرايط انجام دادند که قابل تقدير است، نمايندگن مردم نيز براساس راهبرد و سياست گذاري تعريف شده در حوزه آب و در جهت رفع مشکل اين بخش اعم از آب شرب شهري و روستايي و آب کشاورزي حرکت کردند.

وي ادامه داد: يکي از پروژه هايي که براي تکميل آن از اعتبارات ملي استفاده شد، پروژه تکميل خط انتقال آب از محل طرح تصفيه خانه جامع آب آبادان در منطقه فيه به ايستگاه پمپاژ واقع در جمشيدآباد به طول 600 متر است که اعتبار آن تخصيص يافته، پيمانکار شروع به کار کرده و اين باعث شد تا 13 کيلومتري که در سالهاي گذشته کار شده بود از حيظ انتفاع خارج شود، اميد مي رود با اتمام اين طرح و فعال سازي هشت پمپ موجود در ايستگاه پمپاژ جمشيد آباد به طور همزمان، شاهد افزايش حجم آب در اروندکنار و چوئبده باشيم.

فرماندار آبادان بيان کرد: از مسير چهار خطه 42 کيلومتري اروندکنار به آبادان در زمان حاضر 15 کيلومتر آن به زير ترافيک رفته که البته نواقصي هم دارد، در سفر اخيرا وزير راه و شهرسازي به منطقه در خصوص قرار گرفتن اين جاده در ليست برنامه هاي قابل اجرا در سال جاري صحبت شد، البته از اعتبارات شهرستان 2 ميليار تومان براي تکميل اين جاده اختصاص يافت که اين ميزان اعتبار بسيار کم و ناچيز است زيرا براي تکميل اين جاده بالغ بر 60 ميليارد تومان اعتبار نياز است، سالهاي متمادي زيادي است که اين طرح ناتمام باقي مانده است، به اتفاق نمايندگان نامه اي چهار امضاء را در اين خصوص در اختيار وزير راه و شهرسازي قرار داديم.

آبادان تا پايان امسال شهر سبز مي شود

شهبازي تصريح کرد: در بحث گازرساني به اروندکنار نيز طي يکي، دو سال اخير با توجه به اعتبار و مجوزهاي لازم که از قبل توسط شرکت ملي گاز ايران گرفته شده بود کار گازرساني به شکل جدي دنبال شد، البته بر سر راه اجراي اين طرح مشکلاتي وجود داشت که براي آن جلسات مکرر و فراواني گرفته شد، اکنون در بحث گازرساني مديرعامل شرکت گاز استان خوزستان قول داده که شهرستان آبادان را تا پايان امسال «سبز» کنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص  بازارچه يادمان والفجر 8 که 500 نفر به طور مستقيم و در ايام حضور کاروانهاي راهيان نور در آنجا به عرضه محصولات بومي و محلي مشغولند، گفت: شهرداري و شوراي شهر اروندکنار از هيچ کوششي براي فراهم سازي زمينه فعاليت اين افراد دريغ نکرده اند و جلسات مختلفي نيز توسط بخشدار داير شد، با پيگيريهاي انجام شده به منظور ساماندهي اين افراد در بازارچه مذکور، قرار شد تا از طريق صندوق مهر کارآفريني وامهاي کم بهره اي در اختيار اين افراد قرار گيرد، البته در بحث زير ساختها شهرداري بايستي کمک کند تا آماده شود، اين افراد مي توانند با معرفي نامه اي که از سوي اداره کار برايشان صادر مي شود از اين تسهيلات استفاده کنند.

شهبازي با بيان اينکه در خصوص بيمارستان اروندکنار نيز پيگيريها و جلسات مختلفي انجام شد، افزود: از سال گذشته با ورود سازمان منطقه آزاد اروند و امضاء تفاهمنامه با وزارت بهداشت، موضوع ساخت و تکميل اين بيمارستان در اولويت انجام و اتمام قرار گرفت، در زمان حاضر نيز طرفين قرارداد پاي انجام تعهداتشان هستند و کارها به خوبي در حال انجام است، براساس گفته رئيس دانشکده علوم پزشکي آبادان تا پايان امسال اين بيمارستان به اتمام مي رسد.

فرماندار آبادان در خصوص مرز آبي و رونق بازرگاني با استفاده از ظرفيت هاي منطقه آزاد، اظهار کرد: براساس پيگيريهاي انجام شده در صورت تائيد کارشناسان حوزه تجارت و بندر، «بندر آبادان به اروندکنار» منتقل مي شود، در اين رابطه با وزير راه و شهرسازي صحبتهايي داشتيم و توافقات اوليه حاصل شده   اگر اين موضوع نيز به سرانجام برسد به طور قطع منطقه از اين موضوع نيز نفع مي برد.

وي تصريح کرد: همچنين پيگيريهايي از سوي نمايندگان مردم در مجلس و استاندار خوزستان در حال انجام است تا در طرح تاسيس خط آهن ساحلي که از بندر امام به مقصد شلمچه قرار است انجام شود، با  يک کار کارشناسانه، فني و مهندسي بخشي از اين مسير به سوي اروندکنار هدايت شود اگر اين کار انجام شود به طور قطع رونق و بهبود وضعيت شهر و مردمانش نيز حاصل مي شود.

وي خطاب به مدير اداره مخابرات شهرستان آبادان از برقراري تماسهاي فراوان مردمي و ابراز گلايه آنان در زمينه نامناسب بودن خدمات تلفني و اينترنتي اين اداره به ويژه در بخش روستايي گفت: براين اساس به مسئول اداره مخابرات شهرستان ماموريت داده مي شود تا سطح خدمات را افزايش و بهبود ببخشد ضمن آنکه با تشکيل کارگروهي با عضويت رئيس اداره مخابرات، معاون سياسي فرماندار و مسئول آي تي فرمانداري مشکلات بررسي و راهکارهاي رفع آن جهت انعکاس به استان ارائه شود.

شهبازي افزود: در حوزه کشاورزي نيز بخشهاي زيادي از اراضي براي کشت آماده است، البته مشکلاتي نيز بر سر راه وجود دارد، من بخش اندکي از صحبتهاي مدير جهاد کشاورزي را تائيد مي کنم، آن يک هزار و 700 هکتاري که آماده کشت شده مربوط به زمين هاي است که مالکانشان حضور دارند براي مابقي اراضي (نبود مالکان در منطقه) بايستي چاره انديشي شود.

فرماندار آبادان، خطاب به اعضاي شوراي اداري شهرستان يادآور شد: توصيه ما آن است که نيروهاي مورد نياز واحدهاي خود را تا حد ممکن از ميان بچه هاي اين منطقه انتخاب و به کار بگيريد و به طور مرتب از ادارات و نواحي تحت پوشش خود سرکشي و بازديد کنيد.

وي با بيان اينکه از جمعيت 25 هزار نفري بخش اروندکنار حدود 15هزار نفر آنها در شهر اروندکنار سکونت دارند، گفت: اميد مي رود جمعيت 370 هزار نفري آبادان که سوي مراکز بهداشت اعلام شده  کرده در سرشماري اخير شرکت کنند تا بتوانيم يک آمار واقعي از مردم داشته باشيم، آمار صحيح سبب مي شود تا اعتبارات خوب و مناسبي را در بخشهاي عمراني، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي از امکانات کشوري بگيريم.

فرماندار آبادان با اشاره به وجود 90 سازمان مردم نهاد در شهرستان آبادان، افزود: حضور سازمانهاي مردم نهاد در جلسات مهم است و تصميم گيري براي حضور آنها در جلسات بر اساس خواسته آنها انجام شد، از جمعيت احزاب، گروهها و تشکل هاي سياسي انتظار مي رود که در جلسات حضور فعال تري داشته باشند و مسئولان دولتي را براي خدمتگزاري بهتر و بيشتر کمک کنند.

شهبازي در پايان اضافه کرد: نگاه دولت براي تقسيم اعتبارات در شهرستان آبادان به سمت 74 روستا و دو شهر اروندکنار و چوئبده با اولويت مناطق کم برخوردار و حاشيه اي است، دستگاههاي نظارتي مي توانند بر حسن اجراي اين راهبرد نظارت داشته باشند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/4522/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک کشته و 9 مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان