پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیس انجمن هسته ای ایران :

مطالبه ما اجرای خواسته رهبری در موضوع برجام توسط رئیس جمهور است سياسي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - آبادان – رئیس انجمن هسته ای ایران گفت: امروز مطالبه همه ما اجرای خواسته مقام معظم رهبری در موضوع برجام توسط رئیس جمهور است.

به گزارش خبرنگار مهر ، فریدون عباسی ظهر امروز در آئین راهپیمایی روز قدس در مصلی نماز جمعه آبادان افزود: هم پیمانان رژیم صهیونیستی برنامه ای را پیاده کردند تا خطر از مرزهای رژیم صهیونیستی دور شود و برای رسیدن به این هدف داعش را ایجاد کردند؛ آمریکایی ها در ابتدای قرن بیست و یکم جنگی را راه اندازی کردند که قرار بود گفتگوی تمدن ها باشد اما به جنگ میان تمدن ها تبدیل شد.
وی افزود: با راه اندازی این جنگ، گروه های تکفیری را به وجود آوردند و باعث شدند تا طالبان شکل گرفته و افغانستان را به خاک و خون بکشد؛ آنان در این سال ها با دخالتی که در عراق و منطقه داشتند حاکمیت منطقه ای را از بین بردند و سبب شکل گیری داعش شدند و تلاش کردند تا مسلمانان منطقه را به جان یکدیگر بیندازند.
عباسی بیان کرد: این سیاستی است که از حدود 300 سال پیش انگلستان با تحقیقات در منطقه به دنبال انجام آن بود؛ در واقع با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت آمریکا قصد داشتن مسئله را در اینجا حل کنند؛ انگلیس و سایر حامیان رژیم صهیونیستی قصد دارند تا از قبل اقداماتشان ایرن را نیز متضرر کنند.
وی اظهار کرد: هسته ای شدن ایران تاثیرات و تغییراتی را در منطقه و حتی در سطح جهانی خواهد دارد به طوریکه آن را به یک قدرت بزرگ د رمنطقه و حتی جهان تبدیل کرده است.
رئیس انجمن هسته ای ایران اظهار کرد: سال 82 بوش پسر ما را تهدید کرد و ایران را محور شرارت خواند؛ این مربوط به زمانی بود که ما دوران انقلاب را پشت سر گذاشتیم و به همت همه مردم تثبیت سرزمینی شکل گرفت . حتی در دوران 8 سال جنگ تحمیلی از تجزیه ایران به خصوص جدایی استان های مرزی همچون خوزستان، ایلام و کردستان جلوگیری کردیم و این تثبیت سرزمینی خار چشم دشمنان نظام و انقلاب شد.
عباسی تصریح کرد: کشور ما تثبیت سیاسی هم داشت به طوری که با برگزاری انتخابات مختلف حتی در زمان جنگ و مناطق بحران زده نظام را به لحاظ سیاسی نیز تثبیت شد؛ پس از این تثبیت علمی و فنی و به وجود آوردن دستاوردهای علمی شکل گرفت چرا که دستاوردهای علمی به عنوان زیربنای تولید ثروت و دفاع از کشور سبب پایداری علمی نظام می شود و همچنان هم در حال تقویت آنها هستیم؛ این دستاوردها حاصل تلاش معلمان در حوره آموزش است .
رئیس انجمن هسته ای ایران گفت: گسترش چشمگیر دانشگاه ها سبب حضور جوانان در عرصه های مختلف شده ضمن آنکه وجود مدیران انقلابی که تربیت شده میدانهای جنگ بودند نیز به تقویت پایداری نظام انجامیده است.
عباسی افزود: با تقویت جریان غرب گرا در کشور که شعار توسعه سیاسی به منظور خلاصی ایران از مشکلات را سروده شاهد رشد 42 درصدی ارز دولتی بودیم که این امر سبب تبعیض طبقاتی شده است. ضمن آنکه گسترش مواد مخدر و سرخوردگی های اجتماعی و برخی بحران های دیگر از عواقب شکل گیری جریان غرب گرایانه در کشور است.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر اعمال سیاست های غلط اقتصادی در کشور امروز موجب شده شاهد آثار مخرب آن بر روی آب آبادان باشیم؛ انتقال آب به استان های مرکزی همچون اصفهان، کرمان و یزد که از استان های کم آب کشورهستند برای راه اندازی صنایع آب بر، صنایع این منطقه را یکی پس از دیگر با مشکل مواجه کرد و مردم کوچ از منطقه را به ماندن ترجیح دادند .
عباسی با اشاره به احداث سدهای مختلف بدون توجه به مسائل زیست محیطی تصریح کرد: در حال حاضر موضوع تثبیت 550 هکتار از اراضی خوزستان که بخشی از آن در حال انجام است برای گذر از بحران های حادث شده از قِبل انجام این اقدامات در حال اجرا است.
رئیس انجمن هسته ای ایران گفت: تهدید دشمن به حمله نظامی علیه ایران سبب شد تا برخی ها دستشان بلرزد و در یک اقدام غیر کارشناسی تفاهمنامه ای را با سه کشور اروپایی منعقد کنند؛ دستاوردهای تیم مذاکره کننده هسته ای ما مربوط به سال های 82 تا 84 است.
عباسی افزود: کشورهای اروپایی برای ضربه زدن به ایران با این بهانه که از حل مسئله ایران عاجز هستند، پرونده ایران در بحث هسته ای را به شورای امنیت سازمان ملل فرستادند و این اتفاق پیش از دولت نهم اتفاق افتاد و نخستین تحریم ها وقتی انجام شد که ما سانتریفیوژهای خود را فعال کردیم.
وی اظهار کرد: حضور مدیران انقلاب جهادی در سال 84 به بعد سبب توسعه شد اما از سال 88 پس از دو قطبی شدن جامعه و ادعاهایی که بر سر نتیجه انتخابات در کشور رخ داد سبب شد تا دشمنان قطعنامه هایی را علیه ایران با کمک یکی از همین قطب ها در داخل کشور تبادل کنند.
رئیس انجمن هسته ای ایران با طرح این سوال که تا کی می خواهیم با یک تفکر غلط برجام را پیش ببریم، گفت: امروز باید از رئیس جمهور پرسید که آیا نامه مقام معظم رهبری در 29 مهر ماه سال 94 اجرا یی شد یا خیر؟ این نامه را رهبری صادر کردند که برخی ها مدعی بودند مجلس و شورای امنیت ملی نباید در آن مداخله داشته باشند اما نظر رهبری عکس این بود و با ارجاع تفاهمنامه برجام به مجلس و شورای در نهایت 28 بند به آن اضافه شد و از تیم مذاکره کننده خواسته شد که اکنون آن را با تغییرات جدید اجرایی کنید.
عباسی افزود: مطالبه امروز همه نامه رهبری به رئیس جمهور است که باید اجرایی شود. رئیس جمهور نیز گزارش دهند که در طول این مدت چه کرده اند؟ برخی ها می خواستند نظرات رهبری اجرا شود لذا باید از مقاومت شکل گرفته در منطقه این درس را یاد بگیریم بجای سازش کاری و عقب نشینی با مقاومت می شود کار کرد؛ کافی است قدرتمند و مقاوم بایستیم همانطور که در مقابل داعش ایستادیم و پیروز شدیم.
وی با بیان اینکه باید از مذاکره دست برداریم و به شکل دیگری وارد عمل شویم، اظهار کرد: بدون قدرت در منطقه و بدون وارد شدن به صحنه عملی، نمی توان وارد موضوع دیپلماسی شد؛ تیم مذاکره کننده ایران باید با اتکا به دستاوردهای علمی و پشتوانه مردمی وارد مذاکره شود؛ ما بجای گدایی حق خود با غنی سازی 25 درصدی اورانیوم حقمان را گرفتیم.
وی با مهم خواندن انسجام مدیریت کشور، تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید با مد نظر قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری از دولت بخواهند تا با اقتدار بایستد و از حق ملت و نظام دفاع کند.
رئیس انجمن هسته ای ایران گفت: در عرصه سیاسی نیز باید از مکروهات فاصله گرفته و مستحبات را ادا کنیم و بر این اساس فاصله گرفتن از غربی ها به عنوان مکروهات و حفظ اقتدار نظام در منطقه به عنوان یک مستحب بایستی به شکل مطلوبی انجام و دنبال شود؛ دفاع از فلسطین نیز به عنوان یک مستحب علاوه بر کمک به برادران و خواهران دینی مان سبب پایداری منابع و اقتدار نظام مان نیز می شود.
عباسی با بیان اینکه متاسفانه برخی ها با اصل نظام مشکل دارند، اظهار کرد: ما از قدرت عرض اندام در منطقه و حتی جهان برخورداریم؛ امروز شما مردم در راهپمایی روز قدس نشان دادید که همچون دوران جنگ از آرمان های نظام، انقلاب و امام دفاع می کنید.
وی افزود: وقتی در جنگ تحمیلی دشمن به آبادان حمله کرد مردم با چوب و سنگ و هر آنچه در اختیار داشتند برای دفاع از شهرشان به مقابله با دشمنی رفتند که آخرین تجهیزات جنگی در آن زمان مجهز بود؛ به طور حتم مردم با همراهی و حمایت خود و حضور پرشور جوانان در مرزهای علمی و فن آوری، دروازه های تمدن سازی را برای جمهوری اسلامی باز می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه شکل گیری فلسطین و رژیم اشغالی پرداخت و راه رهایی از سیطره رژیم غاصب فلسطینی را در مقاومت دانست و بر حمایت و همراهی تمامی مسلمانان جهان از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل غاصب تاکید کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/48159/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

هشدار زرد تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند

پایان مسابقات رالی جانبازان اهواز

گزیده‌های نفتی هفته

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ببینید | 35 عملیات موفق حزب الله لبنان علیه رژیم اشغالگر در سه روز

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی