آخرين مطالب

چگونه از خدمات اپراتورها شکایت کنیم؟ اقتصادي

چگونه از خدمات اپراتورها شکایت کنیم؟

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - مشترکان با بهره‌گیری از سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، می‌توانند شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها با ذکر مکان اعلام کنند و رگولاتوری نیز با نگاه مردم به ارزیابی اپراتورها می‌پردازد.
به گزارش ایسنا، سامانه جامع رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و اپلیکیشن تحت اندروید موبایلی آن بر روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قابل دسترس است و پیش از این اعلام شده بود که کاربران با مراجعه به این سامانه می‌توانند اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.
با توجه به اینکه اختلالات صوت و دیتا همواره ممکن است برای مشترکان و کاربران اپراتورهای مختلف اتفاق بیفتد و از طرفی اشاره به جزئیات این اختلالات از جمله مکان جغرافیایی برای حل مشکل از طرف اپراتورها و مراجع پاسخگو از اهمیت زیادی برخوردار است، «سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیائی» با هدف تقویت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاع از کمیت و کیفیت فعالیت خدمات‌دهندگان و ارتقای این سیستم با رویکرد توسعه نظارت مردم راه‌اندازی شد.
پاسخگویی شرکت‌ها و شفافیت عملکرد
ویژگی متمایز این سامانه، رصد میزان شکایات ثبت‌شده از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده به صورت برخط روی نقشه‌های جغرافیائی است. این امکان تاثیر مثبتی بر پاسخگوتر شدن شرکت‌ها و ایجاد شفافیت بیشتر درباره عملکرد آن‌ها داشته و در ارزیابی مردم از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده تاثیرگذار خواهد بود.
کمک به مکان‌یابی موقعیتی که مشترک به گزارش‌دهی درباره وضعیت آن پرداخته، یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه است که بر اساس آن اگر در نقطه‌ای از یک جاده بین شهری نیز، اتصال به شبکه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی شود، کاربر به سادگی می‌تواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن کمک کند. ویژگی دیگر این سامانه چندرسانه‌ای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیشتر به اطلاعات و آسوده‌تر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.
مجید حقی - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره این سامانه مکان‌محور توضیح می‌دهد: رویکرد این سامانه با ذکر مکان جغرافیایی از طرف کاربر این است که به ما کمک ‌کند، دقیق‌تر به مشکل رسیدگی کنیم. ویژگی دیگر این سامانه این است که مردم می‌توانند شکایت خود و سایرین را در سامانه ببینند. به عبارتی ما تلاش کردیم از نگاه مردم برای ارزیابی اپراتورها استفاده کنیم.
امکان رویت شکایت از اپراتورها
در این سامانه همچنین امکان رویت شکایت سایر مشترکین فراهم است. حقی معتقد است این موضوع رویکردی برای اپراتورها است که سریع‌تر به حل اشکال بپردازند، زیرا اشکالشان در معرض دید است. او می‌گوید: هرچه تعداد این اشکالات بیشتر باشد، ممکن است در نگاه مردم تاثیر بگذارد و از آنجایی که این موضوع با منافع اپراتورها در تضاد است، سریع‌تر موضوع را پیگیری می‌کنند. اپراتورها جزییات شکایات را می‌بینند و رسیدگی می‌کنند.
محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- نیز با اشاره به این سامانه مکان‌محور و با تاکید بر لزوم نظارت و بهبود کیفیت می‌گوید: سرعت توسعه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها در کشور بسیار خوب بوده اما مردم همزمان از ما مطالبه کیفیت دارند. مکمل اپراتورها، سیستم نظارت مردمی است و با رونمایی از سیستم مبتنی بر نقطه جغرافیایی، از این پس اپراتورها مطابق وعده‌ای که داده بودیم، در معرض نظارت عمومی مردم هستند.
با سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، مشترکان می‌توانند در صورت بروز اختلال از طرف اپراتورها، با وارد کردن شماره تلفن همراه و متن شکایت و آدرس مکان مورد نظر، شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها اعلام کنند.
اینترنت
مشترکان شکایت خود درباره اینترنت را می‌توانند با ذکر اپراتورها اعلام کنند. در حوزه اینترنت پرسرعت، انتخاب موضوع شکایت می‌تواند تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گران‌فروشی، نبود گزارش مصرف مشتری، فروش اجباری و عدم درج قیمت باشد. در حوزه اینترنت وایمکس هم می‌توان تحویل سرعت کمتر از قرارداد را مورد شکایت قرار داد. هر یک از زمینه‌های اینترنت هوشمند، پهنای باند اختصاصی و نارضایتی از پرسنل می‌تواند با انتخاب موضوع پشتیبانی مورد شکایت قرار گیرد. در حوزه تلفن اینترنتی وایمکس نیز مشترکان می‌توانند موارد درباره جداسازی ترافیک داخل و بین‌الملل و یا اینترنت پرسرعت موبایل 3G و 4G شکایت کنند.
تلفن ثابت
در حوزه تلفن ثابت شکایت‌ها می‌تواند از انواع تعرفه بین‌المللی تلفن ثابت با موضوع تخلف، تخلیه خط با موضوع بدهی و اطلاع‌رسانی، خدمات تلفن بین‌الملل (رومینگ) با موضوع گران‌فروشی، خرابی خط با موضوع تعرفه و قطع ارتباط، مغایرت در محاسبه هزینه و قطعی ارتباط با موضوع بدهی، سرقت یا قطعی کابل و عدم اطلاع‌رسانی باشد. مشترکان می‌توانند با انتخاب مکان و اپراتور مورد نظر، شکایت خود را از خدمات ارائه‌شده اعلام کنند.
تلفن همراه
در حوزه تلفن همراه، شکایت‌ها می‌تواند در بخش صوت، دیتا و رومینگ و از هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا باشد. در بخش صوت، موضوع تعرفه و قطع ارتباط، در بخش دیتا و رومینگ هم موضوع تعرفه می‌تواند مورد شکایت اعلام شود.
خدمات پستی
در حوزه خدمات پستی، مشترکان می‌توانند نارضایتی از رفتار پرسنل را با اعلام عدم پاسخگویی مناسب و در هر یک از سرویس‌های ‌پست داخلی و خارجی، با اعلام موضوع شکایت از جمله امانت، بسته کوچک، سفارشی، عادی، مطبوعات و نارضایتی از رفتار پرسنل، شکایت خود را از شرکت پست اعلام کنند.
ارتباطات رادیویی
در حوزه ارتباطات رادیویی، بیشترین مورد شکایت، موضوع تشعشعات است و مشترکان می‌توانند با مراجعه به این بخش و ابراز نارضایتی از نصب آنتن هر یک از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی در مکان مورد نظر، اعلام شکایت کنند.
انتهای پیام




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

قرارداد طرح توسعه حمل و نقل ریلی برای 9 کلانشهر امضا شد

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 97/08/01

گاز برخی مناطق اهواز روز چهارشنبه به دلیل تعمیرات قطع می شود

ناپایداری هوا در خوزستان ادامه دارد

79 روستای آبادان روزانه 40 هزار مترمکعب آب نیاز دارند

زائران کربلا برای دریافت ارز در شلمچه عراق سرگردانند

35 درصد کودهای مصرفی در مزارع باید آلی و بیولوژیک باشد

برگزاری کارگاه «بهره‌وری در کسب‌وکار تعاونی» در جهاددانشگاهی خوزستان

پمپاژ 196 میلیون متر مکعب آب برای نخیلات آبادان و خرمشهر

صعود طلای جهانی به 1236 دلار/ کاهش قیمت سکه تمام

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 97/07/30

ساماندهی ساحل بهمنشیر نیازمند هشتهزار میلیاردریال اعتبار است

8500 مترمکعب آب روزانه بین مواکب درمرزهای کشور توزیع می شود

20 طرح مختلف به همت بنیاد برکت در اندیمشک اجرا شد

طرح تحول روشنایی در دزفول آغاز شد

ضرورت ساماندهی دست فروشان در اطراف پایانه چذابه

خادمی: باید سیستم شفافی برای مدیریت مصرف سوخت ایجاد شود

شریعتمداری: صدای رسای فقرا خواهم بود

حقوق 37 میلیونی معاون وزیر نفت تائید شد

رشد 74 درصدی قیمت‌ها در بازار مسکن

مواکب مسیر اهواز به چذابه برق دار شدند

بارندگی تا سه شنبه در خوزستان ادامه دارد

مبارزه با بیماری ذغالی بلوط در جنگل های بلوط لالی انجام شد

طرح های مدیریت پسماند خوزستان برای اجرا نیاز به سرمایه گذاری دارند

موافقت سازمان آب و برق برای تخصیص آب به پروژه دهکده پرورش ماهیان خاویاری دزفول

سکه در کانال صعود

تامین برق و روشنایی مواکب مسیر اهواز به مرز چذابه

خوزستان بهترین پتانسیل را برای سرمایه‌گذاری در زمینه پسماند دارد

مطالعات پسماند خوزستان با مشارکت آلمانی ها انجام می شود

کاهش 15 درصدی قیمت گوشی تلفن‌همراه

تازه‌ترین قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی

باران پاییزی نخلستان های تشنه آبادان و خرمشهر را سیراب کرد

قطع گاز یکی از مناطق اهواز

آزادسازی صید میگوی سفید در سواحل بوسیف خوزستان

پیش‌بینی افزایش سه برابری تولید کلزا در خوزستان

850 میلیارد ریال به روستاهای بدون دهیاری خوزستان پرداخت شد

وام مسکن 300 میلیون تومان می‌شود؟

1400 میلیارد ریال تسهیلات روستایی در خوزستان پرداخت شد

130 هزار صندلی برای جا به جایی زائران اربعین ایجاد شد

طرح بهسازی و ساماندهی معابر شهری آبادان آغاز شد

نامه مرغداران به روحانی: مرغ‌ها گرسنه‌اند!

قیمت سکه امروز 29 مهرماه

برداشت نیشکر در کشت وصنعت کارون شوشتر آغاز شد

محموله آرد صادراتی در مرز چذابه رفع توقیف شد

صادرات بیش از 825 هزار تن محصول کشاورزی از خوزستان

نوسانات امروز قیمت اقلام پرمصرف خانوار

کاهش هزینه تماس تلفن ثابت با عراق در ایام اربعین

رشد 41 درصدی سفر دریایی به کویت/آمادگی برای انتقال زائران اربعین

تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک تسریع یافت

آمار عجیب از کمبود نیرو در ادارات خوزستان