آخرين مطالب

چگونه از خدمات اپراتورها شکایت کنیم؟ اقتصادي

چگونه از خدمات اپراتورها شکایت کنیم؟

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - مشترکان با بهره‌گیری از سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، می‌توانند شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها با ذکر مکان اعلام کنند و رگولاتوری نیز با نگاه مردم به ارزیابی اپراتورها می‌پردازد.
به گزارش ایسنا، سامانه جامع رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات و اپلیکیشن تحت اندروید موبایلی آن بر روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قابل دسترس است و پیش از این اعلام شده بود که کاربران با مراجعه به این سامانه می‌توانند اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذکر مکان جغرافیایی اعلام کرده و منتظر پیگیری موضوع از طرف رگولاتوری باشند.
با توجه به اینکه اختلالات صوت و دیتا همواره ممکن است برای مشترکان و کاربران اپراتورهای مختلف اتفاق بیفتد و از طرفی اشاره به جزئیات این اختلالات از جمله مکان جغرافیایی برای حل مشکل از طرف اپراتورها و مراجع پاسخگو از اهمیت زیادی برخوردار است، «سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیائی» با هدف تقویت نظارت بر ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاع از کمیت و کیفیت فعالیت خدمات‌دهندگان و ارتقای این سیستم با رویکرد توسعه نظارت مردم راه‌اندازی شد.
پاسخگویی شرکت‌ها و شفافیت عملکرد
ویژگی متمایز این سامانه، رصد میزان شکایات ثبت‌شده از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده به صورت برخط روی نقشه‌های جغرافیائی است. این امکان تاثیر مثبتی بر پاسخگوتر شدن شرکت‌ها و ایجاد شفافیت بیشتر درباره عملکرد آن‌ها داشته و در ارزیابی مردم از اپراتورها یا سایر شرکت‌های خدمات‌دهنده تاثیرگذار خواهد بود.
کمک به مکان‌یابی موقعیتی که مشترک به گزارش‌دهی درباره وضعیت آن پرداخته، یکی دیگر از ویژگی‌های این سامانه است که بر اساس آن اگر در نقطه‌ای از یک جاده بین شهری نیز، اتصال به شبکه تلفن همراه، دچار نقصان یا قطعی شود، کاربر به سادگی می‌تواند با جانمایی آن در این سیستم، به ناظر یا اپراتور برای حل آن کمک کند. ویژگی دیگر این سامانه چندرسانه‌ای بودن آن و قابلیت انتقال متن، صوت، تصویر و ویدئو برای شفافیت بخشیدن بیشتر به اطلاعات و آسوده‌تر شدن تعامل مخاطبان برای انتقال پیام مورد نظرشان است.
مجید حقی - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره این سامانه مکان‌محور توضیح می‌دهد: رویکرد این سامانه با ذکر مکان جغرافیایی از طرف کاربر این است که به ما کمک ‌کند، دقیق‌تر به مشکل رسیدگی کنیم. ویژگی دیگر این سامانه این است که مردم می‌توانند شکایت خود و سایرین را در سامانه ببینند. به عبارتی ما تلاش کردیم از نگاه مردم برای ارزیابی اپراتورها استفاده کنیم.
امکان رویت شکایت از اپراتورها
در این سامانه همچنین امکان رویت شکایت سایر مشترکین فراهم است. حقی معتقد است این موضوع رویکردی برای اپراتورها است که سریع‌تر به حل اشکال بپردازند، زیرا اشکالشان در معرض دید است. او می‌گوید: هرچه تعداد این اشکالات بیشتر باشد، ممکن است در نگاه مردم تاثیر بگذارد و از آنجایی که این موضوع با منافع اپراتورها در تضاد است، سریع‌تر موضوع را پیگیری می‌کنند. اپراتورها جزییات شکایات را می‌بینند و رسیدگی می‌کنند.
محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- نیز با اشاره به این سامانه مکان‌محور و با تاکید بر لزوم نظارت و بهبود کیفیت می‌گوید: سرعت توسعه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها در کشور بسیار خوب بوده اما مردم همزمان از ما مطالبه کیفیت دارند. مکمل اپراتورها، سیستم نظارت مردمی است و با رونمایی از سیستم مبتنی بر نقطه جغرافیایی، از این پس اپراتورها مطابق وعده‌ای که داده بودیم، در معرض نظارت عمومی مردم هستند.
با سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، مشترکان می‌توانند در صورت بروز اختلال از طرف اپراتورها، با وارد کردن شماره تلفن همراه و متن شکایت و آدرس مکان مورد نظر، شکایت خود را از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی و ارتباطات رادیویی مربوط به هر یک از اپراتورها اعلام کنند.
اینترنت
مشترکان شکایت خود درباره اینترنت را می‌توانند با ذکر اپراتورها اعلام کنند. در حوزه اینترنت پرسرعت، انتخاب موضوع شکایت می‌تواند تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گران‌فروشی، نبود گزارش مصرف مشتری، فروش اجباری و عدم درج قیمت باشد. در حوزه اینترنت وایمکس هم می‌توان تحویل سرعت کمتر از قرارداد را مورد شکایت قرار داد. هر یک از زمینه‌های اینترنت هوشمند، پهنای باند اختصاصی و نارضایتی از پرسنل می‌تواند با انتخاب موضوع پشتیبانی مورد شکایت قرار گیرد. در حوزه تلفن اینترنتی وایمکس نیز مشترکان می‌توانند موارد درباره جداسازی ترافیک داخل و بین‌الملل و یا اینترنت پرسرعت موبایل 3G و 4G شکایت کنند.
تلفن ثابت
در حوزه تلفن ثابت شکایت‌ها می‌تواند از انواع تعرفه بین‌المللی تلفن ثابت با موضوع تخلف، تخلیه خط با موضوع بدهی و اطلاع‌رسانی، خدمات تلفن بین‌الملل (رومینگ) با موضوع گران‌فروشی، خرابی خط با موضوع تعرفه و قطع ارتباط، مغایرت در محاسبه هزینه و قطعی ارتباط با موضوع بدهی، سرقت یا قطعی کابل و عدم اطلاع‌رسانی باشد. مشترکان می‌توانند با انتخاب مکان و اپراتور مورد نظر، شکایت خود را از خدمات ارائه‌شده اعلام کنند.
تلفن همراه
در حوزه تلفن همراه، شکایت‌ها می‌تواند در بخش صوت، دیتا و رومینگ و از هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا باشد. در بخش صوت، موضوع تعرفه و قطع ارتباط، در بخش دیتا و رومینگ هم موضوع تعرفه می‌تواند مورد شکایت اعلام شود.
خدمات پستی
در حوزه خدمات پستی، مشترکان می‌توانند نارضایتی از رفتار پرسنل را با اعلام عدم پاسخگویی مناسب و در هر یک از سرویس‌های ‌پست داخلی و خارجی، با اعلام موضوع شکایت از جمله امانت، بسته کوچک، سفارشی، عادی، مطبوعات و نارضایتی از رفتار پرسنل، شکایت خود را از شرکت پست اعلام کنند.
ارتباطات رادیویی
در حوزه ارتباطات رادیویی، بیشترین مورد شکایت، موضوع تشعشعات است و مشترکان می‌توانند با مراجعه به این بخش و ابراز نارضایتی از نصب آنتن هر یک از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی در مکان مورد نظر، اعلام شکایت کنند.
انتهای پیام




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پیشنهاد سهمیه بندی آب آبادان به خاطر مشکل کیفی آن است

آتش در زمین های کشاورزی یک روستای ایذه مهار شد

آتش سوزی پایه های برق تالاب شادگان مهار شد

باد برق مناطقی از دزفول را قطع کرد

اهالی روستاهای مینوشهر خواستار اصلاح شبکه برق هستند

اعتبار اختصاص یافته به دزفول متناسب با نیاز این شهرستان نیست

برداشت سیب زمینی در باغملک آغاز شد

400میلیارد ریال به دستگاه های اجرایی آبادان اختصاص یافت

800 میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان در حال اجرا است

خوزستان بیش از 2 برابر مصرف خود گندم تولید کرد

چهار گروه شبانه روز مشغول اجرای خط 2 آبرسانی غدیر هستند

آب در آبادان سهمیه بندی شد

کیفیت آب شرب شهرک فلاحی شوشتر بهبود یافت

سکه باز هم بالا کشید

آب آبادان و خرمشهر به صورت کامل از طرح غدیر تامین خواهد شد

احتمال عدم کشت محصولات تابستانه در ایذه به دلیل مشکل تامین آب

امسال طرح ضیافت مورد استقبال قرار گرفت

حل مشکل آب آبزی‌پروران صحت ندارد

70میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در اندیمشک جذب شد

شهر بحران خیز اهواز، بی نصیب از سوله های مدیریت بحران

صندوق بیمه کشاورزی از اولویت‌های بودجه دولت خارج شده است

80درصد راه های خاکی شهرستان اهواز در غیزانیه است

بانک های خوزستان در پرداخت تسهیلات به متقاضیان تعلل می کنند

روزانه 700مگاوات برق در اهواز صرفه جویی می شود

آبرسانی از طرح غدیر به 14روستای خرمشهر آغاز شد

تغییر الگوی کشت باتوجه به محدودیت آبی ضروری است

به کشاورزی خوزستان توجه ویژه‌ شود/ کارون در حال از دست رفتن است

طرح مقابله با ریزگردها در خوزستان یک طرح شتابزده است

به کشاورزی صرفا برای امنیت غذایی توجه کنیم

اختصاص 100 میلیون دلار برای مهار ریزگردها در سال جاری

راه مقابله با بیابان زایی حمایت از کشاورزان است

تولید محصولات کشاورزی کشور 25 درصد افزایش یافته است

95 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن است

ظرفیت انرژی های نو در کشور سالانه 2برابر می شود

نماینده فائو:فشارها بر منابع طبیعی ایران قابل مشاهده است

انتقال آب به جراحی مشکل مردم شادگان را حل می کند

فشار بر منابع طبیعی با سرعتی بالا در حال افزایش است

انتقال آب به جراحی مشکل نخیلات شادگان را حل می کند

شبکه توزیع برق شهرستان شوش فرسوده است

گروه ملی به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار نشده است

بازدید وزیر کشاورزی از عملیات مقابله با ریزگردها در اهواز

عملیات اجرایی انتقال آب کارون به جراحی آغاز شد

وزیر جهاد کشاورزی:حل مشکل ریزگردها زمان بر است

نابودی حدود 1.5 میلیون نخل در شادگان از بی آبی

بهبود کیفیت آب آبادان و خرمشهر تا یک ماه آینده

خاموشی گسترده در هیچ جای کشور نخواهیم داشت

تولید بنزین پالایشگاه آبادان به 12 میلیون لیتر در روز رسید

اهالی روستایی در شوش مانع احداث ایستگاه برق شدند

تخم‌مرغ ارزان شد، مرغ گران

تقویت پوشش گیاهی کانون‌های ریزگرد چندین سال زمان می‌برد