پیام خوزستان

آخرين مطالب

دیدار شهردار اهواز به همراه اعضای شورای شهر با حضرات آیات عظام اجتماعی

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - شهردار اهواز به همراه اعضای شورای اسلامی شهر به صورت جداگانه با حضرت آیت اله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز در استان و حضرت آیت اله حیدری، حضرت آیت اله کعبی و حضرت آیت اله شفیعی از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.
به گزراش سایت شهرداری اهواز در این دیدارها که فلسفی رییس و کعب عمیر، جهانبخشی، حجه الاسلام موسی پور، سنواتی، موسوی نژاد، حاجتی، ایزدی، لطفعلی زاده و سنواتی شورای اسلامی شهر حضور داشتند، شهردار اهواز با ارائه گزارشی عنوان کرد: در بدو شروع این دوره مدیریت شهری، با انبوهی از بدهی ها مواجه بودیم. دیونی که شامل هزینه های عمرانی، جاری، سنواتی و مهم تر از همه مطالبات حقوق و مزایای پرسنل بود و این امر واقعاً یکی از موانع بزرگ شورا و شهرداری برای آغاز کار بود. تلاش شد با اولویت پرداخت حقوق های عقب مانده و نظام مندی پرداخت های دیون، تحولی در این زمینه انجام شود. حقوق و مزایا از میانگین شش ماه عقب ماندگی به دو ماه رسیده و بزودی همه حقوق ها بروز می شود.
منصور کتانباف ادامه داد: از سوی دیگر مردم نیز انتظار به حقی برای گرفتن خدمات بهتر داشته و دارند. خوشبختانه تاکید شورای پنجم بر خدمات رسانی به همه مردم در همه محلات بویژه در مناطق کم برخوردار بوده و هست، مناطق زیادی که از حداقل های زندگی شهری برخوردار نیستند، به عنوان مثال اگر در محله ای آسفالت مشکل دارد، در محلات محروم اصلا آسفالتی نیست. بنابراین تلاش شد توزیع عادلانه خدمت با هماهنگی سایر ارگانهای خدمات رسان در محلات شهر انجام شود.
این مقام مسئول برخی از فعالیت های انجام شده را برشمرد و گفت: در این مدت بیشتر پروژه های عمرانی نیمه تمام فعال شدند، حدود یک میلیون مترمربع عملیات آسفالت و بیش از این ها عملیات زیرسازی انجام شد. سه سرای محله کیانشهر، فرهنگیان و رمضان نیز تقریباً آماده هستند. ضمن اینکه در این دوره تقاطع غیرهمسطح انتهای خیابان امام شرقی کلنگ زنی شد و فعال است. 14 کیلومتر ساحل سازی کارون از ورودی از سمت زرگان در سه جبهه در جریان است و با تکمیل آن از مسیرهای ساحلی به سمت ورودی از سمت آبادان متصل می شود و بار ترافیکی قابل توجهی از بلوارپاسداران، بلوار آیت اله بهبهانی و هسته مرکزی شهر کاسته می شود.
وی از نبود منابع درآمدی به عنوان چالش بزرگ توسعه در شهر نام برد و افزود: شهرداری اهواز برای جبران عقب ماندگی های ادواری و رسیدن به حداقل استانداردهای یک کلانشهر سالیانه حداقل به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، در حالیکه در بهترین حالت درآمد شهرداری اهواز 850 میلیارد تومان بوده است.
شهردار اهواز ادامه داد: برای جبران این کسری دو گزینه جذب سرمایه گذار و دریافت تسهیلات بانکی باید انجام شود که در نخستین مرحله با توافق با بانک شهر مبلغ 300 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی در طول سال 97 اختصاص می یابد. در حوزه مشارکت 22 بسته سرمایه گذاری تعریف شده است که کلیات هفت پروژه به تصویب اولیه هیات عالی سرمایه گذاری رسیده است و تا پایان سال آغاز چند پروژه مشارکتی را شاهد خواهیم بود.
منصور کتانباف افزود: علیرغم اینکه قانون گذار برای شهرداری ها، درآمدهای متعددی را پیش بینی کرده، اما به دلایل مختلف بسیاری از این درآمدها عملا محقق نمی شود. عمده ی این درآمدها در ارزش افزوده و آلایندگی نفت و صنایع است. در این زمینه پیگیری ها و رایزنی های متعددی از طریق نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، استاندار خوزستان و سایر بزرگان در حال انجام است. در این زمینه تلاش شد از همه ی ظرفیت ها استفاده شود. ما چیزی جز حق قانونی شهر اهواز نمی خواهیم.
شهردار اهواز در پایان گفت: ارتباط نزدیک میان مردم و مسئولین از اولویت های این دوره مدیریت شهری است. اعضای شورای شهر و بنده تقریبا به صورت مرتب و روزانه دیدارهای مردمی در دفتر و مساجد محلات داریم و تلاش می کنیم مسائل قابل حل را سریعاً برطرف کرده و مشکلات میان مدت و بلند مدت را در دستور کار خود قرار دهیم.
همچنین در این دیدارها حضرات آیات عظام جزایری، حیدری، کعبی و شفیعی با تشکر از خدمات شهرداری اهواز و شورای شهر خواستار تداوم و افزایش این خدمات در همه نقاط شهر شدند.
گفتنی است حضرت آیت اله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اهدای لوح تقدیری از جانب خود و نماینده مجمع مدرسین حوزه علمیه قم از همکاری شهردار اهواز در برگزاری هر چه باشکوه تر همایش تکریم علامه شهید ثالث، نوراله شوشتری تشکر کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/48826/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند