پیام خوزستان

آخرين مطالب

تجليل از افتخارآفرينان هنر و رونمايي از کتاب هويت موسيقي شوشتر گفتگو

  بزرگنمايي:

خوزستان انلاين- سرپرست معاونت فرهنگي و هنري حوزه هنري خوزستان در اين مراسم که همراه با تجليل از افتخارآفرينان هنرمند برتر سال گذشته، پيشکسوتان فرهنگي و هنري خوزستان و همچنين رونمايي از کتاب هويت موسيقي شوشتر از کاظم پوره بود، اظهار کرد: اين هفته آغاز گراميداشت شهيد آويني است و حوزه هنري خوزستان هماهنگ با سراسر کشور برنامه هاي متنوع و متناسب اين هفته را برگزار مي کند.

محمد غديرزاده تصريح کرد:حوزه هنري خوزستان با يک نگاه ويژه در فرآيندي جديد از همه هنرمندان مي خواهد که مطالبه گرايانه خواسته هاي خود را از ما بخواهند و ما نيز در حد توان آنها را تأمين خواهيم کرد.

وي افزود: برنامه هاي بسياري را شروع کرديم که از آن جمله مي توان به انتصاب وحيد کياني در آفرينش هاي ادبي اشاره کرد. از هفته آينده در اين مکان مجددا شمع محفل شعر روشن و جلسات داستان نيز در سراي هنر آغاز مي شود. از ابتداي سال بر آن شديم تا اول رسم تقدير و تشکر از زحمات سالانه و همچنين هنرمندان جواني که رويش هاي انقلاب اسلامي هستند براي دلگرمي بيشتر داشته باشيم.

غديرزاده با اشاره به اکران فيلم هاي منتخب جشنواره رويش بيان کرد: تکريم و دلجويي از خانواده شهيد مدافع حرم هنرمند را نيز در کنار جلسات نقد و بررسي براي اين هفته داشتيم. بهنام کاوه از حوزه هنري خوزستان جزو 22 نفر منتخب کشوري بود که در جشنواره فجر آبادان نيز شرکت کرده بود.

وي در پايان اظهار کرد: با دو هنرستان آمنه و خوارزمي کارهاي بسيار خوبي انجام داديم و براي جذب مخاطب، هنرجويان و علاقمندان جديد، يک ساز و کار نوين را تدوين کرديم.

حبيب باوي ساجد پايه گذار واحد فيلمسازي در حوزه هنري خوزستان نيز در اين مراسم اظهار کرد: حوزه هنري خوزستان فارغ از هرگونه انديشه متضاد با اين حوزه، تنها بر مبناي استعدادها و توانايي شخصي افراد از آنها حمايت مي کند و هيچ گونه نظرات شخصي را در فعاليت هاي خود لحاظ نمي کند. اميدوارم اين نگاه همچنان ادامه پيدا کند.

مرتضي سبزقبا يکي از هنرمندان تقدير شده نيز در اين مراسم اظهار کرد: استان ما چهار سالي است که يتيم است، از آنجا که توليدات حرفه اي سينماي ما مصبش هميشه حوزه هنري خوزستان بوده وقتي توليدات ما در حوزه سينمايي به صفر مي رسد يعني توليدات هنري ما در خوزستان به صفر رسيده است. سال 94 و 95 اين توليدات به صفر رسيده بود و اين براي نسل هنرمندان توانمند خوزستاني اصلا خوب نيست.

در اين مراسم رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گتوند، رئيس هنرستان دخترانه حضرت آمنه (س)، رئيس هنرستان دخترانه خورازمي، مؤسس و رئيس کتابخانه علوم ايران به دليل همکاري در برگزاري برنامه هاي هفته فرهنگ انقلاب اسلامي مورد تجليل قرار گرفتند.

عبداله ساکيه يادگار هشت سال دفاع مقدس و از مبارزان انقلاب اسلامي، عبدالصاحب رومزي پور نويسنده و پژوهشگر ادبيات پايداري، محمد زهرتي پور نويسنده و پژوهشگر ادبيات پايداري نيز در بخش نويسندگان و پژوهشگران ادبيات پايداري مورد تجليل قرار گرفتند.

احمد مکاري، مهدي طرفي، حبيب باوي ساجد (دارنده جوايز بين المللي)، سيد مرتضي سبزقبا از دزفول (چهره ملي و بين المللي سينماي کوتاه) و اميد فاضلي نقاش و مدرس هنرهاي تجسمي در بخش هنرمندان فيلم ساز و تجسمي انقلاب اسلامي مورد تجليل قرار گرفتند.

محمد بقالان شاعر و دارنده چندين اثر شعر، عبدالرسول سعادت پيشکسوت شعر خوزستان، احمدرضا کيماسي از پيشکسوتان شعر استان و صديقه صنيعي در بخش اساتيد شعر مورد تجليل قرار گرفتند.

مجيد شمسايي، رئيس مرکز موسيقي صدا و سيماي خوزستان، احمد نيک پي آهنگساز و موسيقي دان خوزستان، کاظم پوره آهنگساز، پژوهشگر و مؤلف کتاب هويت موسيقي شوشتر و مصطفي نيک پي آهنگساز و نوازنده صاحب نام خوزستان نيز در بخش پيشکسوتان هنر موسيقي مورد تجليل قرار گرفتند.

مهرناز سروش زاده از شهرستان دزفول افتخارآفرين سال گذشته، ساناز موسوي افتخار آفرين سال گذشته در جشنوراه بين المللي فجر، سياوش عاليپور نويسنده و کارگردان کشور و افتخارآفرين جشنواره بين المللي فجر، ميلاد هاروني کارگردان، بازيگر و افتخارآفرين سال گذشته، ايزد ايرواني افتخارآفرين سال گذشته از دزفول، سجاد دريس، بهنام کاوه نويسنده و کارگردان نمايش هاي خياباني سال گذشته در جشنواره فجر و هنرمند منتخب حوزه هنري کشور با عنوان هنرمند انقلابي در بخش افتخارآفرينان سال گذشته مورد تجليل قرار گرفتند.

يلدا دهقاني از سربندر، شهرزاد زاهي پور از آبادان، شيما سوزنگري از آبادان، وفا رشيدي، زهرا خسروي از سربندر، مهدي حرداني از سربندر، دانيال حسناوي و ميلاد دريس در بخش استعدادهاي جوان هفته هنر انقلاب اسلامي مورد تجليل قرار گرفتند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/5154/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت

66 کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد

طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد

برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد

دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور

قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو

کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم