پیام خوزستان

آخرين مطالب

سه طرح در بخش آب و فاضلاب در دزفول افتتاح یا کلنگ زنی شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

خوزستان آنلاین - دزفول - در آئینی با حضور مسئولان استانی و محلی سه طرح در زمینه آبرسانی و نیز فاضلاب در شهر دزفول افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
به گزارش ایرنا مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان خوزستان عصر چهارشنبه در آئین افتتاح این طرح ها در سالن اجتماعات کوی سوم شعبان دزفول گفت:در سالهای گذشته دزفول در زمینه تامین آب با چالش مواجه بود که با پیگیری های انجام شده این شهر اکنون به کارگاه شرکت آب وفاضلاب تبدیل شده است.
صادق حقیقی پور به وضعیت آب آشامیدنی شهرهای آبادان،خرمشهر و شادگان در یکماه اخیر و اتفاقاتی که خوزستان درگیر آنها بود اشاره کرد و گفت:در شهر دزفول نیز وضعیت خوبی از نظر کیفی و کمی آب نداشتیم ولی 60 هزار مترمکعب مخزن وارد مدار شده و در حال حاضر شهرستان دزفول جزو بهترین شهرهای کشور از نظر ذخیره آب است.
وی افزود:شهرستان دزفول در حال حاضر حدود 90 هزار متر مکعب مخزن آب دارد و از نظر پایداری ذخیره آبی در وضعیت بسیار خوبی است .
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت:در سالهای اخیر اعتبارات زیادی در آب وفاضلاب در دزفول گرفته شده که در تاریخ این شهرستان بی سابقه است.
امیر عیسی زاده افزود:محرومیت های 30 سال گذشته دزفول در زمینه آب و فاضلاب با حمایت های انجام شده در حال جبران است به طوری که نوعی توازن مثبت در سطح شهرستان در کنار آبفا شهری در آبفا روستایی نیز ایجاد شده است.
***28 پروژه آبرسانی در حوزه روستایی در دزفول در حال انجام است
عیسی زاده گفت:این پروژه ها در حوزه بخش ها سردشت و شهیون در حال انجام است که قرارداد آنها بسته شده و تامین اعتبار خواهند شد که با اجرای آن روستاهای این دو بخش مشکلی در تامین آب نخواهند داشت.
وی افزود:قرار بود حدود 45 میلیارد ریال اعتبار به روستاهای بدون دهیاری دزفول اختصاص یابد که با پیگیری های انجام شده این اعتبار به 95 میلیارد ریال افزایش یافته است و روستاهایی که هیچ عملیات اجرایی در آنها انجام نشده توسعه خواهند یافت.
وی از آبفای خوزستان خواست آب شهر چغامیش را به شبکه آبفای شهری متصل کند .
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت:رودخانه دز از وسط شهر دزفول عبور می کند و با این وضعیت انتظار نداریم کمبود آبی در این شهرستان وجود داشته باشد زیرا شرایط این شهرستان از نظر آب با دیگر شهرهای خوزستان متفاوت است.
عباس پاپی زاده افزود:با وجود رودخانه دز نباید مناطق فرهنگ شهر،بخش مرکزی ،پیام نور،شمس آباد،آزادگان،مهر شهر و دیگر مناطق با افت فشار آب مواجه باشند ضمن اینکه مشکل آب مناطق حاشیه ای مانند ولی آباد و مدرس باید حل شود.
وی با بیان اینکه وضعیت خوبی از نظر فشار آب در دزفول نداریم ادامه داد:با اجرای خط فشار قوی 600 به شرق دزفول مشکلات ولی آباد ،مدرس ،شهرک های صنعتی و سیاه منصور دزفول حل می شود که با حمایت های وزیر نیرو انتظار می رود تا 2 ماه دیگر این خط انتقال آب افتتاح شود ضمن اینکه حل مشکل آب شمس آباد و مشکل افت فشار آب فرهنگ شهر نیز انتظار می رود تا 2 ماه دیگر حل شود.
وی افزود:در سالهای گذشته ذخیره آب شهرستان دزفول با 30 هزار مترمکعب آب در رتبه 18 یا 19 استان قرار داشت که با حضور وزیر نیرو 60 هزار متر مکعب آب به ذخیره آب این شهرستان اضافه شد و ظرفیت ذخیره آب 200 برابر افزایش یافت.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود:در خصوص خط انتقال آب به سردشت و شهیون نیز قرار است خط انتقال این دو بخش به رودخانه دز متصل شود که مناقصه این طرح بزرگ با 400 میلیارد ریال اعتبار تا 20 روز آینده آغاز خواهد شد و مشکل آب کلیه روستاهای این مناطق حل می شودکه این امر مهاجرت به شهر را کاهش خواهد داد.
پاپی زاده با بیان اینکه آب شهر چغامیش نیز به شهر دزفول متصل خواهد شد گفت:بافت قدیم دزفول نیز مشکلات زیادی در زمینه آب دارد که در آینده بهبود خواهد یافت.
***ثبت رودخانه دز به عنوان رودخانه حفاظت شده
نماینده دزفول همچنین در خصوص رودخانه دز گفت:تلاش می شود تا رودخانه دز در فهرست رودخانه های حفاظت شده کشور ثبت شود تا کسی نتواند از سرشاخه های دز آب را منتقل کند و با ورود فاضلاب آن را آلوده کند.
وی با اشاره به دیگر پروژه های در دست اجرای شهرستان دزفول گفت:در حال حاضر هشت بیمارستان در دزفول با پیشرفت 35 تا 100 درصدی در دست ساخت است که بیمارستان زنان و زایمان آماده بهره برداری است و چهار بیمارستان دیگر از مناطق روستایی سردشت،شهیون و خیبر در دست ساخت است که با تکمیل این پروژه ها پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه بهداشت و درمان خواهیم داشت وزیرساخت های شهرستان دزفول تا 50 سال آینده فراهم خواهد شد.
**در سالهای اخیر اجازه انتقال آب از خوزستان داده نشده است
پاپی زاده در خصوص انتقال آب از سرشاخه های دز و کارون نیز گفت:پروژه هایی که در سال 89 مورد بهره برداری قرار گرفته و آب سرشاخه های دز و کارون منتقل شده مربوط به 20 سال پیش بوده که با سکوت و کم کاری مسئولان آن زمان انجام شده است.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد :از حدود هفت سال پیش تا کنون نمایندگان و مسئولان استانی اجازه انتقال حتی یک متر مکعب آب از سرشاخه های دز و کارون را نداده اند .
وی افزود:پروژه ای که مطالعات آن نیز انجام شده بود با اعتراض نمایندگان خوزستان جلوی آن گرفته شد و پروژه متوقف شد .
جمال الدین برفر مدیر آب وفاضلاب دزفول نیز در خصوص طرح های مورد بهره برداری در بخش آب و فاضلاب گفت:این پروژه ها محصول پنج سال پیگیری و تلاش مسئولان است که اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است .
وی افزود:بررسی های همه جانبه ای در آب وفاضلاب دزفول انجام شد و مشخص شده بود که دزفول در سالهای آینده با مشکل آب مواجه خواهد بود که با اجرای پروژه های بزرگ جلوی بروز این مشکل گرفته شد.
وی گفت:طرح جامع آبرسانی چند سالی تعطیل شده بود و در شبکه توزیع آب و تولید آب با مشکلاتی مواجه بودیم که این موارد پیگیری و با جلساتی که با مسئولان استانی برگزار شد پروژه های بی نظیری در شهرستان دزفول اجرا شد.
اجرای شبکه و انشعابات فاضلاب محدوده خیابان های 45 متری فتح المبین،شریعتی،پیام آوران تا ساحلی به طول 40 کیلومتر ،توسعه شبکه فاضلاب در این محدوده با صرف 280 میلیارد ریال اعتبار و هشت هزار و 500 انشعاب فاضلاب خانگی از طرح های اجرا شده در بخش فاضلاب در دزفول می باشند.
همچنین آزمایشگاه تخصصی فاضلاب شمال خوزستان در آئینی با حضور مسئولان محلی و استانی بهره برداری شد.
این آزمایشگاه در زمینی به مساحت 200 متر مربع ساخته شده و برای ساخت آن که مجهزترین آزمایش فاضلاب خوزستان می باشد حدود پنج میلیارد ریال هزینه شده است.
همچنین در این آئین عملیات اجرایی انتقال آب به شهر شمس آباد و روستای انجیرک دزفول و مناطق جاده دزفول به چهار راه آوج آغاز شد.
طرح آبرسانی و اصلاح شبکه کوی مدرس،مهاجرین،حسین کلولی،سیاه منصور ،شهرک صنعتی شماره 2 و مجتمع صنعتی دزفول نیز مورد بازدید قرار گرفت.
7278/6068

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/54578/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت

حمله موشکی مقاومت به جنوب فلسطین اشغالی

اوسمار ویه را: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد

اوسمار ویرا: نتیجه سه بر صفر عالی است؛ از بازیکنانم راضی هستم

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

گل والی تماشایی مطلق‌زاده به گل گهر (گل گهر 2-2 استقلال خوزستان)

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

خلاصه بازی گل‌گهر و استقلال خوزستان + فیلم

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| عبور یک نیمه‌ای پرسپولیس از صنعت نفت در آبادان