پیام خوزستان

آخرين مطالب

/38 سال با جهاد دانشگاهی/

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خوزستان: تصمیم‌گیران حوزه فرهنگ کشور بر ظرفیت‌های جهاددانشگاهی تکیه کنند علمي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به توانمندی‌های موجود در جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی، گفت: قانون‌گذاران و تصمیم‌گیران حوزه فرهنگ کشور هرچه بیشتر بر ظرفیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی تکیه کنند.
محمدامین صالحی‌نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده در معاونت فرهنگی این سازمان در سال 1396، اظهار کرد: در سالی که گذشت فعالیت‌های خوبی در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان انجام شد که مهم‌ترین آن، راه‌اندازی مجدد مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، سازمان قرآنی دانشگاهیان و مرکز روایت‌پژوهی دفاع مقدس بود.
وی افزود: با توجه به اهمیت سنجش افکار عمومی و تاثیر آن بر تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریتی و نیازی که در این زمینه در استان خوزستان احساس ‌شد، از شهریورماه سال گذشته راه‌اندازی مجدد مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در جهاد دانشگاهی خوزستان در دستور کار قرار گرفت و نخستین پروژه این مرکز نیز با عنوان "سنجش ذائقه گردشگری مردم در استان خوزستان" در شهریورماه با موفقیت به انجام رسید.
صالحی‌نژاد تصریح کرد: در شش ماه دوم سال گذشته 17 پروژه افکارسنجی توسط این مرکز در استان خوزستان اجرایی شد و نتایج آن به صورت کاملا محرمانه در اختیار کارفرماهای مرتبط قرار گرفت. این مرکز در استان خوزستان به مجموعه‌ای امین تبدیل شده و چندین پروژه افکارسنجی با عناوین مختلف نیز در سال جاری برای دستگاه‌های دولتی انجام شده است. از جمله پروژه‌های مهمی که در سال گذشته انجام شد، افکارسنجی از زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه و همچنین نیازسنجی فرهنگی و اجتماعی دانشجویان بود که خروجی این پروژه‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی موثر باشد.
معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان خاطرنشان‌کرد: در بسیاری از جلسات و نشست‌های مدیریتی استان شاهد هستیم که به صورت کیفی اظهارنظر می‌شود و طبیعی است که در چنین شرایطی، نمی‌توان انتظار داشت که تصمیم درستی اتخاذ شود. این در حالی است که اگر پیش از تصمیم‌گیری، برآورد درستی نسبت به شرایط حاکم بر جامعه هدف، به‌ویژه در حوزه فرهنگ، داشته باشیم، تصمیم‌گیری‌های بهتری اتخاذ خواهد شد. مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی خوزستان در این مورد می‌تواند به سیستم مدیریتی استان بسیار کمک کند.
صالحی‌نژاد تاکید کرد: با وجود اهمیت افکارسنجی و پایش نظرات مردم، هنوز شاهد هستیم که بخشی از مدیران کشور و استان خوزستان، اهمیت این مقوله را آنگونه که باید درک نکرده‌اند و در نتیجه کمتر به مقوله افکارسنجی اهمیت می‌دهند. بخش دیگری از مدیران نیز در برخورد با نتیجه تحلیل نظرات مردم، واکنش منفی نشان می‌دهند و همیشه انتظار دارند نتایج پایش‌ها، مثبت باشد. طبیعی است تا زمانی که افکار جامعه به‌خوبی رصد نشود، تصمیم‌‌گیری‌های درستی نیز انجام نمی‌شود و شاهد اقدامات آنی و پر از خطا خواهیم بود.
وی ادامه داد: سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است و با هدف توسعه فعالیت‌های قرآنی و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه دانشگاهی، برنامه‌های خوبی در حال اجرا دارد. این سازمان می‌تواند حلقه اتصال برنامه‌های فرهنگی عمومی و دانشگاهی باشد. انتشار نشریه رایحه با موضوع بررسی آثار و شخصیت علامه شیخ شوشتری از جمله اقدامات شایسته این مرکز بود که در سال گذشته انجام شد.
صالحی‌نژاد گفت: یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز، تولید محتوای فاخر است و به همین دلیل، سازمان قرآنی دانشگاهیان شعبه خوزستان تولید محتوا در زمینه زندگینامه بزرگان استان را در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس، مقوله دیگری است که بسیار دارای اهمیت است و تاکنون اقدام موثری در این زمینه در استان خوزستان انجام نشده است. با همین هدف، درخواست تشکیل "مرکز مطالعات و روایت‌پژوهی دفاع مقدس" در اسفندماه سال گذشته به شورای نظارت و گسترش تشکیلات فرهنگی جهاد دانشگاهی ارائه و مجوز اصولی فعالیت این مرکز اخذ شد.
معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در استان خوزستان، گفت: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در استان خوزستان به ترتیب در سال‌های 1381 و 1385 به عنوان نخستین شعبه استانی این خبرگزاری‌ها در استان کار خود را آغاز کردند. ایسنا در طول بیش از 16 سال فعالیت در استان، تلاش کرده به مجموعه خبری امین در استان تبدیل شود و با برپایی نشست‌های خبری متعدد در تحریریه خبرگزاری و پیگیری مشکلات مردم استان، تا حصول نتیجه، امروز به یک خبرگزاری تاثیرگذار در استان تبدیل شده است و سالانه بیش از 13 هزار خبر روی خروجی این خبرگزاری قرار می‌گیرد. ایکنا نیز با هدف انتشار اخبار قرآنی، بیش از 12 سال در استان فعالیت کرده است و در سال جاری نیز علاوه بر موضوعات قرآنی، مقوله ترویج سبک زندگی اسلامی را در دستور کار قرار داده است. این خبرگزاری نیز بیش از سه هزار خبر در سال ارسال می‌کند.
وی با اشاره به سابقه فعالیت انتشارات جهاد دانشگاهی خوزستان، ادامه داد: انتشارات جهاد دانشگاهی در سال‌های گذشته در اهواز فعالیت داشت و چند سالی فعالیت آن متوقف شد. در سال 1397 این مجموعه مجدد در استان خوزستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و شاهد انتشار کتاب‌های علمی و برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های متعدد از سوی این مجموعه خواهیم بود.
صالحی نژاد با اشاره به برگزاری مسابقه ملی عکس "آن سوی واقعه" در سال گذشته، گفت: با توجه به حضور عکاسان مطرح استان خوزستان در خبرگزاری ایسنا، سال گذشته با محوریت ایسنا، مسابقه ملی عکس آن سوی واقعه ویژه پیاده‌روی اربعین برگزار شد. محسن راستانی، کیارنگ علایی و امین نظری داوری این مسابقه را بر عهده داشتند و اختتامیه آن نیز با حضور استاندار خوزستان برگزار شد. در سال جاری نیز دومین دوره این مسابقه ملی به میزبانی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار خواهد شد. برپایی چندین جشنواره و مسابقه با موضوعات فرهنگی و ادبی نیز در برنامه سال جاری قرار دارد.
معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز، اظهار کرد: به دلایل مختلف، شاهد بروز معضلات فرهنگی و اجتماعی متعدد در جامعه جوان امروز هستیم؛ طبیعی است با تغییر نسل‌ها، لازم است رویکردهای فرهنگی نیز به‌روز شود و با نسخه قدیمی، نمی‌توان درد امروز را مداوا کرد. جوانان و دانشجویان در جامعه امروز، خلاء‌های بسیاری دارند که بخشی از آن به دلیل کم‌کاری خانواده‌ها و بخش اعظمی از آن، به دلیل ناتوانی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در کشور است. در چنین شرایطی، لازم است ابتدا با پایش شرایط موجود و به‌دور از پیش‌قضاوت، سیاست‌گذاری درستی در حوزه فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد. جهاد دانشگاهی توانمندی‌های بسیاری در حوزه فرهنگی در اختیار دارد و با توجه به اینکه بخش عمده مخاطبان این نهاد در حوزه فرهنگی، جوانان هستند، لازم است قانون‌گذاران و تصمیم‌گیران حوزه فرهنگ کشور هرچه بیشتر به ظرفیت‌های این مجموعه تکیه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/60772/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت