پیام خوزستان

آخرين مطالب

در آستانه گرامیداشت روز خبرنگار

خبرنگاران مهم ترین اخبار یکسال گذشته خوزستان را بیان کردند فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز – خبرنگاران به دلیل حضور در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حوادث و اتفاقات بسیاری را ثبت کرده و به نوعی تقویمی از رخدادهای خبری هستند .
به گزارش ایرنا روز 17 مردادماه در تقویم کشور به نام خبرنگاران ثبت شده است ؛ روزی که خبرنگاران و عکاسان خبری در مرکز توجهات قرار می گیرند به همین دلیل در آستانه این روز به سراغ آنها رفته ایم تا مهم ترین رویدادهای خبری یکسال گذشته را از زبان آنها بشنویم.
**صعود تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر
محمد شاکری خبرنگار ورزشی ایرنا مهم ترین رویداد ورزشی در یکسال گذشته در استان خوزستان را صعود تیم نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر عنوان کرد و گفت: تیم نفت مسجدسلیمان که سابقه یکبار حضور در لیگ برتر را دارد، موفق شد فصل گذشته با درخشش بازیکنان و مدیریت بومی خود با قهرمانی در لیگ دسته یک فوتبال کشور به لیگ برتر راه یابد که این موضوع خوشحالی و شادی هواداران و مردم مسجدسلیمان را به همراه داشت.
صعود تیم نفت مسجد سلیمان باعث شد که برای نخستین بار در تاریخ فوتبال خوزستان چهار نماینده از استان در لیگ برتر فوتبال کشور حضور داشته باشند که این موضوع در نوع خود ستودنی است.
**معضل شوری آب در استان
شایان حاجی نجف خبرنگار ایسنا نیز به چالش آب در بسیاری از نقاط استان اشاره کرد و توضیح داد: مشکل شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر که حدود یک ماه مردم را شدیدا با خود درگیر کرده بود یکی از اصلی ترین مسایل استان بود به طوریکه مشکل کمبود آب موجب وارد شدن خسارت های فراوانی به کشت محصولات کشاورزی شد.
زینب فرحانی خبرنگار ایرنا در خوزستان نیز همین مساله را بیان کرد و گفت: کاهش سطح آب رودخانه ها در سال های گذشته باعث بروز مشکلات بسیاری در کیفیت و کمیت آب شرب شده است.
وی ادامه داد: میزان شوری آب در یک مقطع زمانی در شهرستان آبادان به 27هزار میکروموس بر سانت متر مربع رسید که حتی از آب دریا هم شورتر بود و همین مساله سبب سو استفاده برخی فروشندگان آب و آزردگی خاطر مردم شد.
فرحانی با بیان اینکه به عنوان یک خبرنگار از دیدن چنین صحنه هایی متاثر شدم اظهار داشت: مساله کاهش کیفیت آب سبب بروز بیماری های عفونی، پوستی و گوارشی برای برخی ساکنین شد.
وی با اشاره به اینکه از سویی دیگر شاهد آن هستیم که اراضی کشاورزی نیز درحال شور شدن هستند گفت: کشت تابستانه در خوزستان ممنوع شده که همین امر سبب خسارت های مالی بسیاری به کشاورزان شده است.
**کودک آزاری هایی که دل را به رنج می آورد
محمد امین بیت سیاح خبرنگار تسنیم خوزستان یکی از مسائل اجتماعی استان در یک سال گذشته را مساله کودک آزاری دانست و یادآور شد: اگرچه کودک آزاری یک معضل ملی و حتی جهانی است اما مشاهده آن در خوزستان مرا متاثر کرد.
وی گفت: بافت استان خوزستان سنتی است و در بین اعضای خانواده مهر و محبت زیادی حاکم بوده و هست و دیدن چنین صحنه های دردناکی در استان خوزستان و بازنشر چنین اخباری دردناک است.
** گاومیش های گرفتار در آتش هور
مرتضی یاقوتی عکاس باشگاه خبرنگاران جوان نیز به آتش سوزی در تالاب هورالعظیم و سوختن گاومیش های آن منطقه پرداخت و اظهار داشت: عکاسی از گاومیش هایی که بر اثر گیر افتادن در آتش دچار سوختگی شده بودند یکی از دردناک ترین صحنه ها در یکسال گذشته بود.
این عکاس خوزستانی ادامه داد: هربار با دیدن این عکس ها دچار غم و اندوه می شدم اما خوشبختانه با اطلاع رسانی عکاسان و خبرنگاران خوزستانی از این واقعه اداره دامپزشکی مسئولیت درمان این حیوانات را بر عهده کرد که همین امر تلخی صحنه ها را کمی شیرین کرد.
**خشکی نخیلات خوزستان
احسان سپهوند مدیر مسئول پایگاه خبری تابانیوز اتفاق نیفتادن خبر بد در خوزستان را خود یک اتفاق خوب دانست و عنوان کرد: گویا قرار است با گذر سال ها این خطه دچار معضل های نوین شود و سال به سال زندگی را برای خوزستان سخت تر کند تا اینکه دل برکنند و آمال را در سرزمینی دیگر شاید همجوار شرقی جستجو کنند.
وی گفت: ظهور و بروز خشم طبیعت به خاطر بهره کشی صرف از دیار کرخه و کارون، صبر طبیعت، مادر مهربان آدمیان را به سرآورده و دیگر از زمین و آسمان بلا می بارد و بی رمقی کارون، قوت گرفتن قلب کانون ریزگردها را سبب شدهاست.
وی گفت: خبر خوب در خوزستان کاهش خبرهای بد است و خبرنگاران با رسانه های نحیف شان که کم از نخل های خشکیده ندارند، لب تشنه مشقت بی آبی را با پیرزن خرمشهری بی آب بلعیدند و پشت سر کودک آبادانی بشکه به دست، عکس گرفتند.
**حادثه تلخ کوی منبع آب اهواز
زهرا کاظمی منش خبرنگار روزنامه نور خوزستان به حادثه ریزش کوه در منبع آب اشاره کرد و گفت: کلانشهر اهواز درگیر مساله حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی است به طوریکه حدود یک سوم جمعیت اهواز در این نقاط زندگی می کنند که همین امر بستر بروز آسیب های بسیاری است.
سال گذشته بر اثر ریزش کوه در منبع آب اهواز 2 کودک چهار و 6 ساله جان خود را از دست دادند و تعدادی خانه نیز ویران شد.همین مساله زنگ خطری است تا از بروز حوادث این چنینی جلوگیری کنیم.
**تجمع سپرده گذاران موسسات مالی و امیدهایی که نا امید شد
خاطره غفاری خبرنگار ایرنا در خوزستان مهم ترین و در عین حال تلخ ترین اتفاق سال گذشته این استان را مشکلات ایجاد شده برای سپرده گذاران موسسات مالی دانست و یادآور شد: یکی از مهم ترین چالش های استان در سال گذشته مربوط به تجمعات سپرده گذارانی بود که با هزاران امید سرمایه های خود را به موسسات مالی سپرده بودند.
در بین این سپرده گذاران کسانی بودند که از سود این سپرده برای تامین هزینه درمان بیماری ها، هزینه ازدواج و تامین مخارج زندگی استفاده می کردند اما به یکباره با درهای بسته این موسسات مالی و اعتباری مواجه شدند.از دیگر پیامدهای این مساله بی اعتمادی این افراد به سایر موسسات و بانک ها بود که برای مدتی شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را سخت کرد.
هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد
9887/6064

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/64325/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان برگزار شد

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

مقاومت ترموود در برابر آتش

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان

6 عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

برداشت کلزا در بهبهان

خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد

اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان

استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان

امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد

کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی