پیام خوزستان

آخرين مطالب

برگزاری آیین گرامیداشت روز خبرنگار در اهواز

استاندار خوزستان: رسانه‌های مدنی، مستقل و قدرتمند مانع شکل‌گیری فساد در جامعه می‌شوند فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - استاندار خوزستان گفت: رسانه‌های مدنی، مستقل و قدرتمند مانع شکل‌گیری فساد در جامعه می‌شوند و اگر رسانه‌ها با جدیت و تمام قد نظارت کنند، کارشناسانه نقد و تحلیل کنند و با نگرشی جامع پرسشگری را ترویج دهند ریشه فساد با همه ابعاد آن در کشور خشکانده می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا ـ منطقه خوزستان، روز گذشته در سالن اجتماعات گیت بوستان اهواز در آیینی که در گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد غلامرضا شریعتی ضمن شادباش روز خبرنگار به تلاشگران عرصه رسانه اظهار کرد: امروز در این مکان یاد و خاطره درگذشتگان و شهدای اصحاب رسانه و نیز تلاش های مجدانه خبرنگاران را در مسیر دشوار خبر رسانی مسوولانه و مستقل پاس می‌داریم.
وی افزود: نام و یاد شهدای عزیزی که در این عرصه جان خودشان را فدا کردند برای این که زحمات و تلاش‌های سربازان اسلام به خوبی به مردم و جامعه منتقل شود تا خون آنان خونی باشد که دمیدن آن در رگ‌های جامعه برای دفاع از اسلام و انقلاب کشور عزیزمان ایران شکل گرفت را گرامی می‌داریم. جا دارد یادی کنیم از شهدای گران قدری که برای خبررسانی صحیح و درست از جان خودشان گذشتند. مانند شهید رهبر، خلیلیان، سربند، غدیریان و سایر شهیدانی که در این عرصه همت گذاشتند و همچنین درگذشتگان این حوزه که با تلاش صادقانه در این عرصه گام برداشتند و همت گماردند. به روح این عزیزان درود می‌فرستیم.
استاندار خوزستان با بیان این که دستیابی به پیشرفت، سربلندی و بهروزی کشور و نیز صیانت از منافع ملی و مصالح مردم و دستاوردهای انقلاب جز با حقیقت طلبی، صداقت، امانت‌داری و تلاش دلسوزانه خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: 17 مرداد یادآور رشادتآفرینی آنهایی است که منافع مردم را به منافع شخصی و گروهی ترجیح دادند؛ همان‌هایی که با نثار جان به عظمت این حرفه ارزشی صد چندان بخشیده و به قداست قلم تا پایان وفادار مانده‌اند.
شریعتی گوش‌زد کرد: بدون تردید رسیدن به توسعه متوازن و پایدار و استحکام بنیان‌های فرهنگی و اجتماعی در دنیای امروز که به دهکده جهانی مشهور شده تنها در سایه وجود رسانه‌های بیدار و آگاه و هم‌افزایی همه اقشار جامعه دست یافتنی است که در این میان خبرنگاران در دنیای پیچیده امروز عنصر آگاهی‌بخشی با رکن پیشرفت و توسعه پایدار کشور هستند.
وی با بیان این که رسانه‌ها تریبون افکار و گفتمان مردم و نیز ناظر بر اجرای امور در جامعه هستند و به واسطه جایگاهی که در بطن جامعه دارند همواره مورد اعتماد افکار عمومی هستند تاکید کرد: تمام مسوولان باید از نقد رسانه‌های مستقل و آزاد که ابزار نقادی هستند استقبال کنند.
استاندار خوزستان یادآوری کرد: رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و عدم نظارت و حضور خبرنگار‌ها و بی‌تفاوتی اصحاب رسانه در حوادث و رخداد‌های جامعه سبب شکل‌گیری باندهای سهم‌خواه و شکل‌گیری فساد می‌شود که در نهایت این موضوع به ضرر همه اعضای آن جامعه خواهد بود.
استاندار خوزستان با بیان این که دولت تدبیر و امید همواره در استان خوزستان از نقدها و راهکار‌های خبرنگاران در فضای عمومی جامعه استقبال می‌کند، اظهار کرد: دولت دوازدهم انتقادها و دیدگاه‌های خبرنگاران را از جان پذیرا است و با افتخار بر دستان خبرنگاران متعهد به قلم بوسه می‌زند.
شریعتی افزود: تقویت اخلاق‌مداری و طرح صادقانه دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و خواسته‌ها و پیگیری جدی مطالبات مردم گامی در جهت اعتمادسازی رسانه‌ها است.
وی گفت: از همه عزیزان، به خصوص خانه مطبوعات، که یک هفته تمام را برای برگزاری این مراسم باشکوه کوشش کرده بود و در حوزه‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را برای عزیزان خبرنگار و فعالان حوزه رسانه اجرا کرد تشکر ویژه دارم و امیدوارم که این گونه برنامه‌ها سالیان دراز در دوره‌های مختلف برگزار شود تا بر غنای علمی و توان عزیزان رسانه افزوده شود.
همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین اظهار کرد: مطبوعات خوزستان بعد از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

محمد جوروند اضافه کرد: استان خوزستان با داشتن 137 نشریه بعد از تهران در جایگاه دوم قرار دارد و این تلاطم، تکاپو و نشاطی که در حوزه مطبوعات در استان خوزستان وجود دارد، مرهون همین زحمات خبرنگاران بی‌نام و نشانی است که انعکاس اخبار بی‌شمار آنها را هر روز به چشم می‌بینیم.
وی با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم بیان کرد: به سهم خودم از تمام خبرنگارانی که در طول سال تلاش می‌کنند و یک روز در طول سال به نام آنها اختصاص داده شده است سپاسگزاری می‌کنم. این روز فرصتی است برای تقدیر و تشکر ما از همه خبرنگارانی که با تمام وجود خود و با عشق و علاقه در تمام عرصه‌ها حضور پیدا می‌کنند و اخبار را منعکس می‌کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تاریخچه نامگذاری روز خبرنگار یادآور شد: از ظرایف و لطایف نامگذاری روز خبرنگار این است که این روز با نام شهید محمود صارمی و با خون در هم آمیخته شده و این را به ذهن متبادر می‌کند که آن چه خبرنگاران می‌نویسند گویی خون است که در قلم جریان دارد و این دارای پیام ارزشمندی است.
جوروند در خصوص موضوع عدم طرح شکایت از خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر شکایت از خبرنگاران به درصد بسیار ناچیزی نزول پیدا کرده است و با تشکیل هیات منصفه مطبوعات و راه‌اندازی آن تا حدودی مشکلات در این زمینه مرتفع شده است. پیش از این مشکلی که با آن روبه‌رو بودیم این بود که خبرنگارانی که در شهرستان‌ها از آنها شکایت می‌شد در دادگاه و دادگستری همان شهرستان احضار می‌شدند. بنابر این با مکاتبه‌ای که با ریاست محترم دادگستری خوزستان داشتیم قرار بر این شد که از این پس تمام شکایت‌ها به مرکز استان و به هیات منفصفه مطبوعات ارجاع داده شود و حتی پیشنهاد شده برای این که خبرنگار به دادگاه و دادسرا احضار نشود به پرونده او در شورای حل اختلاف رسیدگی کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان با اشاره به مطالبات جدی رسانه‌ها خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مهم اصحاب رسانه بحث کاغذ است و با توجه به این که دو چاپخانه مهم در استان داریم اکنون این دو چاپخانه برای تامین کاغذ دچار مشکل هستند که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از امر مستثنی نیست. لذا با وجود ظرفیتی که در شرکت کاغذ پارس وجود دارد امیدواریم اگر امکانش باشد مقداری از این ظرفیت به چاپخانه‌های مهم استان اختصاص داده شود.
در ادامه آیین رییس هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان اظهار کرد: خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع‌رسانی نقشی حیاتی و انکار ناشدنی دارد.

حسین حسین‌نژادیان بیان کرد: در روزگاری که از آن به عنوان عصر اطلاعات و فناوری نام می‌برند نقش خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع‌رسانی نقشی حیاتی و انکارنشدنی است و در دنیای کنونی با وجود فناوری‌های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیری‌های متعدد و آشکار در نقاط مختلف کره خاکی کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان تنها از راه خبرنگارانی درست کار مقدور است و خبرنگاران که از مهره‌های اساسی این مهم به شمار می‌آیند باید با قبول خطر‌های فراوان به واقعیت مساله پی ببرند و آن را به چشم و گوش مردم برسانند.
وی با اشاره به علت نامگذاری روز خبرنگار یادآوری کرد: 20 سال پیش در چنین روزی و در 17 مرداد 1377 محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسیدند. به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی 17 مرداد هر سال را به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری کرد.
رییس هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان با قدردانی از خبرنگاران برای حضور در این مراسم اظهار کرد: امروز به عنوان ارج نهادن تمام زحمات خبرنگاران، نویسندگان، مدیران مسوول، سردبیران و همه عزیزانی که در تمام رسانه‌های استان خوزستان تلاش می‌کنند حضور پیدا کردیم تا بتوانیم برای برگزاری جشنی شکوهمند در کنار شما باشیم.
حسین‌نژادیان با اشاره به این که حرفه خبرنگاری با خبر سر و کار دارد و آن را به شیوه‌های گوناگون به مخاطبان خود عرضه می‌کند تصریح کرد: خبر باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا مورد توجه بینندگان، شنوندگان و خوانندگان قرار گیرد. خبر خوب خبری است که درست، روشن و جامع باشد و اگر خبر درست نباشد مردم اندک اندک به خبررسان شک می‌کنند و منبع خبری خود را تغییر می‌دهند.
او افزود: در دنیای کنونی که همگان سرگرم کار خویش هستند و به عملکرد حاکمان و نقد و بررسی آن توجهی ندارند این خبرنگار رسانه‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسط بین مردم و مسوولان را ایفا می‌کنند. آنها از یک طرف درد و دل مردم را می‌شنوند و به مقامات بالا انتقال می‌دهند و از سوی دیگر پاسخ‌های مسوولان را به آگاهی مردم می‌رسانند. نقد عملکرد خوب یا بد حاکمان در رسانه‌ها از دیگر وظایف خبرنگاران است که به بالندگی کشور و نیز پاسخگو بودن مسوولان یاری می‌رساند.
رییس هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان همچنین در خصوص تشکیل خانه مطبوعات خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات سال گذشته که برای دومین بار راه‌اندازی و از طریق معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای اولین بار در سطح کشور انتخابات آن با 168 نفر عضو به شکل الکترونیک انجام شد و اعضای هیات مدیره که شامل هفت نفر همراه با 2 نفر بازرس و یک نفر مدیر خانه هیات مدیره خانه مطبوعات را تشکیل می‌دهند شروع به کار کرد.
حسین‌نژادیان ادامه داد: در سال اول تشکیل خود ما هم از مراحلی که پشت سر گذاشتیم راضی نبودیم اما در یک سال گذشته موفق شدیم با همکاری همه دوستان به طور ویژه خبرنگاران، سردبیران، مدیران مسوول و دفاتر روزنامه این عضوگیری را به 225 نفر برسانیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/66212/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با صنعت نفت آبادان

برزیل ایران نیازمند حمایت هواداران

صدور 2 هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد

احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد

پوستر جالب سرخ‌پوشان؛ بازگشت بچه جنوب پرسپولیس به آبادان + عکس

لزوم استفاده از ظرفیت‌ خالی شهرک‌های صنعتی خوزستان برای رشد کسب و کارها

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق

کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی

دعایی: لطفاً یک نوآوری علمی مهم از حوزه نجف نام ببرید! / سروش محلاتی: در حوزه نجف هیچ کس به خاطر اظهار نظر، احضار نمی شود

معاون اول قوه‌قضاییه منصوب شد

ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از تلویزیون + شبکه 3 و پخش آنلاین

اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته

محرومیت مهاجم آشنا مقابل تراکتور

مرگ دردناک جوان 24 ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد

پایان صبر استراتژیک ایران!

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

احتمال تغییر در رقم دستمزد 1403 کارگران قوت گرفت؟

تعطیلی پنجشنبه ها شامل کارگران هم می‌شود؟

پروژه‌های مسکن مهر خوزستان تا پایان امسال تعیین‌تکلیف می‌شوند

دزفول، در جایگاه نخست جذب گردشگران نوروزی خوزستان در 1403

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 09:30

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»

اوقات شرعی اهواز، 30 فروردین 1403

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت (احتمالی)

مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟

هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد + سوابق

پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

رشد نم هوا در اروند

آخرین نیمکت‌نشینی مهرشاد برای پرسپولیس در آبادان

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر

گلریزان 40 میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد

تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی

سرمربی گل‌گهر: برابر استقلال خوزستان باید پیروز شویم

انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع

«حمزه خلیلی» معاون اول قوه قضاییه شد

تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان

مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

صدای زمین را بشنوید

دلیل کمبود برخی اقلام شیرخشک در داروخانه‌‌های خوزستان چیست؟

برداشت گندم در شادگان آغاز شد

انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول با 9 مصدوم