پیام خوزستان

آخرين مطالب

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران:

انقلاب امانتی است که باید از آن صیانت کرد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز ـ معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: انقلاب امانتی است که باید از آن صیانت کرد و بر اساس عهدی که با شهدا داشتیم باید پرچم آن را به امام زمان (عج) تحویل داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار علی اکبر پورجمشیدیان پیش از ظهر امروز در یادواره سردار شهید جانمحمد علی پور در تالار اجتماعات فجر اهواز اظهار کرد: درود می فرستیم به 23 هزار شهید خوزستان و دلاورمردان قهرمان این استان و بیش از 70 شهید مدافع حرم که آمار نشان دهنده نقش پررنگ مردم، رزمندگان، پاسداران شهید در دفاع از حرم اهل بیت است.
وی افزود: اندیمشک بیش از یک هزار شهید تقدیم کرده و شهید علی پور یکی از چهره های شاخص خوزستان و بلکه یک شخصیت ملی و یک مستشار کم نظیر نظامی در این جبهه بود.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که نسل جوانان تاریخ 200 سال اخیر را حتما مطالعه کنند تا بدانند کجا بودیم و امروز با همه مشکلات در چه جایگاهی هستیم.
پورجمشیدیان بیان کرد: در زمان فتحعلی شاه قاجار جنگ ایران روس حدود 10 سال طول کشید و حدود 230 هزار کیلومتر شامل ارمنستان، آذربایجان و نخوان، چچنستان امروزی را از خاک سرزمین ایران جدا کردند.
وی با اشاره به اینکه عهدنامه ننگین گلستان در این جنگ اول تحمیلی تنظیم و بخش های مهم و حساس را از کشور جدا کردند، ادامه داد: بین ایران و روس همان زمان دومین جنگ تحمیل و 40 هزار کیلومتر از خاک کشور را جدا کردند و عهدنامه ننگین ترکمن چای در همین جنگ تحمیل شد.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: اولین عهدنامه ننگین کاپیتولاسیون را نیز در همین دوران قاجار به ایران تحمیل کردند که برای وقوع جرم غیر ایرانی ها نباید در دادگاه ایران شکایت می شد.
پورجمشیدیان یادآور شد: در جنگ بعدی نیز در زمان ناصرالدین شاه 600 هزار کیلومتر از خاک کشور را نیز جدا کردند.
وی اظهار کرد: بعد از آن نیز خود انگلیسی ها اعلام کردند رضاخان میرپنج که یک نظامی بی سواد، خشن و ظالم بوده را شاه ایران کردیم و بعد از آن حتی توان یک روز ماندن درد کشور را نداشت که حتی در ایران بمیرد.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه نسل جوان تحت تأثیر فضای مسمومی قرار گرفتند، ادامه داد: در تهران جلسه ای بدون هماهنگی با حضور چرچیل و استالین برگزار شد که حتی به رضا شاه اجازه دیدار ندادند تا شاه زمان هواخوری در سفارت فقط آنها را ببیند.
پورجمشیدیان تصریح کرد: آنها هر کاری می خواستند طی 2 هزار و 500 سال می توانستند انجام بدهند ولی متأسفانه برخی ها اینقدر بی تجربه هستند که وقتی از آن طرف دنیا برای اینجا تصمیم می گیرند و حرف می زنند به سادگی باورشان می شود.
وی بیان کرد: مردان بزرگی مثل شهید علی پور و شهدای مدافع حرم سخت ترین و پیچیده ترین مسئولیت ها را در این انقلاب پذیرفته و هرآنچه داشتند را خالصانه تقدیم کردند.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: هشت سال سخت ترین مسئولیت ها را در دوران دفاع مقدس برعهده گرفته و بعد از آن نیز برای تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فداکاری کردند.
پورجمشیدیان یادآور شد: هشت سال با دست خالی مقابل تمام دنیا جنگیدند و یک وجب خاک را به بیگانه ندادند، این زیباتر است یا آن زمانی که بیش از 800 هزار هکتار از خاک کشور به دست بیگانه افتاد.
وی عنوان کرد: دشمن همه چیز را لحاظ کرده بود تا جنگ را به ما تحمیل کند ولی بررسی و محاسبه این موضوع را نداشتند که ایران رهبری دارد که دفاع را مردمی می کند و هنر امام این بود که نوجوانان درس را رها کرده و به جبهه بروند.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار کرد: پیچیدگی های باتلاق در عرصه نظامی بر هیچ کسی پوشیده نیست ولی رزمندگان در این پیچیدگی ها حاضر و با ایستادگی خود استراتژی ترین عملیات ها را طراحی و با موفقیت اجرا کردند.
پورجمشیدیان با انتقاد از اینکه کسانی که جهاد سازندگی را منحل کردند باید به تاریخ پاسخگو باشند، طرح سؤال کرد: این اصلا اشکالی ندارد که سپاه پروژه های مختلف را برگزار کند؟
وی در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه متعلق به این نظام و دولت و در جیب ملت است، گفت: کجای این کارها ایراد دارد که برای آن باید پاسخگو باشیم.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران بیان کرد: تمام نیروهای بسیجی و سپاهی در امر رفع محرومیت و مشکلات این مردم به کار گرفتند؛ مردمی ترین نهاد سپاه و بسیج است پس چرا در فضایی مسموم قصد دلزدگی جوانان را دارند.
پورجمشیدیان بیان کرد: داعش به قصد نابودی سامرا، کربلا، نجف، کاظمین و کلا کشور عراق و سوریه بود؛ همین طور وقتی وارد سامرا شدند اولین کار آنها بمب گذاری حرمیین و به کنیزی گرفتن بانوان بود.
وی عنوان کرد: قصد آنها رسیدن به مرزهای ایران بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مورد تاخت و تاز قرار دهند؛ نیروهای تکفیری تا خانقین، دیواره های بغداد و اربیل هم آمدند.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران اضافه کرد: اگر این رزمندگان بسیجی و سپاهی نبودند قطعا داعشی ها وارد بغداد می شدند و مسئولان عراقی بدانند که اگر این مردان غیور و دلاور نبودند، آنها بغداد را می گرفتند.
پورجمشیدیان اظهار کرد: آنها به قصد نابودی ایران اسلامی تا مرکز حکومت و مجلس آمدند؛ تنها منتظر یک فرصت بودند ولی متأسفانه برخی از افراد به ساحت کار مقدس مردان الهی یعنی رزمندگان و شهدای دفاع مقدس جسارت کرده و آنها را محکوم به رفتن برای پول می کنند.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه روحیه مقاومتی که مدافعان حرم نسبت به دشمن دارند، گفت: کجای یک لبخند شهیدان مدافع حرم به مادیات ارزش دارد که اینطور به کار مقدس و الهی آنها توهین و جسارت می شود.
پورجمشیدیان با اشاره به اینکه مدافعان حرم برای این کشور عزت خلق کردند، یادآور شد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، شهدای مدافع حرم صاحب بصیرت و در زمان حیات از اولیای الهی بودند.
وی یادآور شد: حلب بیش از پنج میلیون جمعیت دارد و کارهای خیلی بزرگی در این شهر صورت گرفت؛ شاید اسمش یک شهر باشد ولی مجاهدت های بسیاری در همین حلب انجام شد.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه این انقلاب را باید حفظ کنیم، گفت: انقلاب امانتی است که باید از آن صیانت کرد و بر اساس عهدی که با شهدا داشتیم باید پرچم آن را به امام زمان (عج) تحویل داد.
پورجمشیدیان با تأکید بر اینکه باید قدر ملت را بدانیم، ادامه داد: برخی از مشکلات شاید به دشمنان برگردد ولی برخی ها قطعا به مدیریت ها برمی گردد.
وی در پایان عنوان کرد: در اقتصاد اخلاق و صداقت را نمی بینیم و عده ای سر همدیگر کلاه می گذارند؛ بالاترین کمک مردم هم در این جنگ و میدان اقتصادی این است که تحمل می کنند، پس مدیران و دولتمردان باید خالصانه و صادقانه پای کار بیایند و نگذارند که در این جنگ دشمن اهداف خود را به نتیجه برساند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/68067/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایزه کتاب سال فراخوان داد

فلاحت پیشه: دیپلمات‌های خانه نشین و دیپلماسی حاشیه نشین شده دوباره به متن بازگردد

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی

تداوم بارش باران در خوزستان

رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی

بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز

حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»

حدنگاری اراضی کشاورزی 6 واحد ثبتی خوزستان

مقاومت سنگربان بولونیا مقابل سردار آزمون شکست

دانش‌آموزان یک دبستان بدهی 2 زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد

برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم

نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین های اشغالی

مستند «ابوجهاد» از رسانه ملی

انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها

قیمت جدید سکه، نیم سکه و ربع سکه؛ طلای 18 عیار گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید

تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد

لوکیشن سریال «متهم گریخت» 20 سال پس از پخش آن

مرگ حقه، میکروب بهانه است

واقعا ماجراجویی شگرفی بود

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!

زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت

نخست وزیر پشت ژاوی در آمد!

حساس‌ترین مبارزه کشتی فرنگی برای المپیک

برگزاری لیگ سراسری کشتی نوجوانان با جوایز نقدی

الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک

سایپا به لیگ برتر والیبال برگشت

زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

استقبال استاندار ایالت پنجاب از رئیسی

توضیح وزیر کشور درباره علت تغییر استاندار مازندران

آبشک: جای استقلال خوزستان رده چهاردهم جدول نیست

اسناد مالکیت 5 تالاب استان خوزستان صادر شد

آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد

آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر

تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان

حمودی: دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی

پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله

ارسال 342 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

قبلا کلاس زبان رفته؟

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

«هفت سر اژدها» روایتی تلفیقی از چند آقازاده

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

حرکت ارزشمند کاپیتان تیم ملی فوتسال در جام ملت‌ها