پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیرکل بحران استانداری خوزستان:

خوزستان در زیرساخت های جاده ای استان فقیری است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز- مدیرکل بحران استانداری خوزستان گفت: یکی از دلایلی که در خوزستان دچار مشکلات زیادی هستیم مربوط به زیرساخت های جاده ای است و باید گفت خوزستان در این حوزه فقیر است.

به گزارش خبرنگار مهر ، کیامرث حاجی زاده، ظهر امروز در جلسه کارگروه امداد و نجات استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار کرد: خوزستان فقط یک استان نیست بلکه به تنهایی یک کشور محسوب می شود و دلیل آن گستره جغرافیایی، تنوع آب و هوایی، منابع سرشار طبیعی و غیرطبیعی آن است.
وی افزود: بحران های خوزستان با توجه به ویژگی های خاص آن با بحران ها کشور متمایز است چراکه با توجه به افزایش وسعت، بحران ها نیز شدیدتر و بزرگتر خواهند شد.
حاجی زاده بیان کرد: خوزستان استانی که در بحث زیرساختی مشکل دارد و تا قبل از بحران بهمن 95 ، اقدامات قابل توجهی در حوزه زیرساخت های آن انجام نشده بود و کارهایی که انجام شده اغلب حالت مسکن بودند.
مدیرکل بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه زیرساخت های استان در بخش انرژی، آب و برق، مخابرات، مسکن، راه و غیره دارای مشکل است، گفت: یکی از دلایلی که در خوزستان دچار مشکلات زیادی هستیم مربوط به زیرساخت های جاده ای است و باید گفت خوزستان در این حوزه فقیر است.؛ طی دوسال اخیر اقداماتی در این حوزه با پیگیری های استاندار انجام شده که با دیون در حال انجام هستند.
وی تأکید کرد: در حوزه جاده های خوزستان باید اهتمام ویژه ای صورت گیرد چراکه کار را برای پلیس، اورژانس و هلال احمر استان سخت تر کرده است. در سیل سال 95 در بخش هایی از شهرستان لالی هیچ گونه راه ارتباطی وجود نداشت لذا دستگاه های مرتبط باید به روزرسانی و تقویت زیرساخت های جاده ای را جدی بگیرند.
حاجی زاده با بیان اینکه در در برخی مناطق کوهستانی و زاگرس نشین حتی در شرایط عادی وجود دارد، اظهار کرد: باید مشکل آنتن دهی خطوط تلفن همراه در این مناطق را مرتفع کرد.
مدیرکل بحران استانداری خوزستان، با انتقاد از عملکرد اداره کل حمل و نقل جاده ای در خصوص عدم نصب علائم راهنمایی و رانندگی در برخی جاده های استان بیان کرد: اگر بتوانیم راه را ایمن کنیم مشکلات بسیاری حل می شود ولی هنوز در برخی راه های استان علائم رانندگی نصب نشده و این مشکل بار مضاعفی برای پلیس ایجاد کرده است.
حاجی زاده تأکید کرد: باید اداره کل حمل و نقل جاده ای باید به تعهدات خود پایبند تر باشد و رفع این مشکلات را پیگیری کند. از سانحه و حوادثی که به خاطر نصب نشدن علائم رانندگی ایجاد شده باشد نمیگذریم چون همیشه راننده مقصر نیست و برخی مواقع باید کم کاری مسئولان هم بیان شود چون جان انسان ها با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.
وی ادامه داد: در حوزه آموزش همگانی در بخش امداد و نجات کارهای خوبی انجام شده که رضایت بخش است، ساختار کمیته علمی و آموزشی در کشور نیز ساختاری بی بدیلی است؛ بحث پهنه بندی، شناسایی نقاط حادثه خیز و تاب آوری و طرح های دادرس در زمینه امداد نجات انجام شده است.
مدیرکل بحران استانداری خوزستان گفت: سند جامع آموزش بحران اولین بار در استان تدوین و جزو سندهای خوب و کاربردی به شمار می رود.
حاجی زاده با بیان اینکه در بخش دستگاه های خدماتی و اجرایی نیز کارهای بزرگی انجام شده است، گفت: طرح غدیر را در کمتر از 10 ماه با 100 کیلومتر لوله دو هزار اجرا کردیم که یک استثنا و حرکتی جهادی است.
وی ادامه داد: در سال 87 و 88 به مراتب وضعیت بهتری را از نظر تأمین آب در آبادان و خرمشهر داشتیم اما در سال جاری وقایعی اتفاق افتاد که وضعیت آبی خیلی از آن سال ها بدتر بود به طوری که ای.سی آب بالای 22 هزار رسید اما این مسئله هم مدیریت شد.
مدیرکل بحران استانداری خوزستان با تأکید بر لزوم مدیریت بهینه مصرف برق توضیح داد: با توجه به کاهش آورد رودخانه ها تولید برق آبی از پنج هزار مگاوات به یک هزار و 800 مگاوات رسیده اما این موضوع مدیریت شد؛ در برخی استان ها روزی پنج ساعت خاموشی با برنامه داشتند در حالی که این اتفاق در خوزستان رخ نداد.
وی با اشاره به حوزه امداد نجات در بحث آتش سوزی ها گفت: استان در این حوزه فقیر است و شرکت مناطق نفتخیز، شرکت مهندسی توسعه نفت، شرکت های فولاد، شرکت اروندان، پتروشیمی ها، مناطق ویژه باید کمک کنند.
حاجی زاده بیان کرد: قرار است پنج طرح جدید که در پتروشیمی توسعه پیدا کنند؛ اگر استاندارد مناسبی نداشته باشند مجوز لازم برای توسعه آنها را صادر نخواهیم کرد؛ در آتش سوزی پتروشیمی بوعلی با یک آتش سوزی جو روانی خاصی برای مردم ایجاد شد؛ بنابراین باید پایگاه اطفای حریق صنعتی به بالگرد و ماشین آلات اطفای حریق زمینی استان مجهز شود.
مدیرکل بحران استانداری خوزستان، اظهار کرد: هفته پیش با پیگیری ها انجام شده موافقت اولیه برای ایجاد پایگاه اطفا حریق صنعتی گرفته شد.
حاجی زاده بیان کرد: امسال حدود دو میلیاد تومان تجهیزات جدید شامل دو دستگاه مه پاش و یک دستگاه جت اسکی خریداری شده که در اختیار هلال احمر قرار می دهیم؛ همچنین اعتباری برای خریداری 20 ژنراتور کنار گذاشته شده و با توجه به محدودیت های مالی استان ساخت پنج سالن چند منظوره مدیریت بحران در دهدز، قلعه تل، اندیکا، لالی و شهیون دزفول مصوب شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/79888/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی و الاعرجی با محوریت توافق امنیتی ایران و عراق

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

انرژی هسته‌ای ارزش تحمل این همه فشار را دارد؟

رئیس‌جمهور: امیدواریم توافقات سفر پاکستان با پیگیری مقامات دو طرف سریع‌تر اجرایی شود

واکنش ایران قواعد جدیدی را پایه گذاری کرد

القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد

ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد

مشکل ساز شدن حوضچه برای گوسفندان در حوالی آرمگاه ویس نازار + فیلم

لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف

واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله

نمایی زیبا از چال کندی دزفول (فیلم)

اوسمار قید استادیوم استادیوم آزادی را زد

افزایش 22 درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز

پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

مهر و موم یک رستوران در شادگان

جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است

ابوعبیده: دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است/ پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد

رونمایی از نماهنگ جدید خواننده سلام فرمانده

تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه

تعطیلی یک رستوران در شادگان

پاسخ دوقلوهای سریال «پایتخت» به 2 سوال مهم

نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم

خوشمزه‌ترین سوغاتی گرگان از نظر «احمدرضا اسعدی»

تغییر در قوانین جوایز «اسکار»

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

بیرانوند بالاخره در محلی که دوستش دارد

مدافع پرسپولیس مقابل سپاهان از مصدومیت برگشت

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد

ووشوکاران ایرانی رقبای خود را شناختند

داوران معروف UWW محروم شدند؛ برنده کشتی جنجالی عوض نشد

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کنار بیایند

دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد

ادای احترام رئیس‌جمهور به مقامِ رهبر استقلال پاکستان

اظهارات جدید وزیر کشور درخصوص گشت ارشاد و طرح نور

رئیسی: خطای صهیونیست‌ها در تعرض به خاک ایران چیزی از این رژیم باقی نمی‌گذارد

پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید

واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت

نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان

ابوعبیده: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد

بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان

ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است

دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است | پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد

نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز

فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟

پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!

بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان